Přetahovaná o první laserová světla končí. BMW vytáhlo trumf

BMW slavnostně předalo prvních osm exemplářů modelu i8 prvním zákazníkům. To je jistě fakt hodný zaznamenání, ale je zde ještě jedna zajímavost. Součástí výbavy těchto aut jsou kromě jiného revoluční laserové světlomety.

Audi R8 LMX: Edice stovřená pro „krádež“ prvenství

Audi R8 LMX: Edice stovřená pro „krádež“ prvenství

Německá automobilka je sice představila už dříve, ale do prodeje se měla tato světla dostat až na podzim letošního roku. To potvrzuje také fakt, že v konfigurátoru pro i8 stále laserová světla nejsou. Zdá se, že BMW dodalo prvním zájemcům tuto technologii ze své vlastní iniciativy. Proč?

BMW laserová světla představilo jako první, ale před časem se vytasila automobilka Audi se speciální edicí modelu R8, která shodou okolností dostala stejná světla. Ve své tiskové zprávě se tehdy Audi kasalo faktem, že jako historicky první automobilka nabídla svým zákazníkům laserová světla.

Jenže u BMW zjevně našli řešení, jak nakonec toto prvenství získat. První zákazníci, kteří začali jezdit v reálném provozu s laserovými světly, jsou ti s BMW i8 a tím tato přetahovaná definitivně končí.

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Co se samotné funkce týká, technologie prezentovaná automobilkou BMW i Audi je prakticky stejná. Zdrojem světla jsou velmi malé diody, které směřují laserový paprsek do jednoho bodu, kde se následně přes fluorescenční vrstvu mění na světlo. BMW používá tři diody, Audi prezentovalo u modelu R8 LMX diody čtyři.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků