Přetahovaná o první laserová světla končí. BMW vytáhlo trumf

BMW slavnostně předalo prvních osm exemplářů modelu i8 prvním zákazníkům. To je jistě fakt hodný zaznamenání, ale je zde ještě jedna zajímavost. Součástí výbavy těchto aut jsou kromě jiného revoluční laserové světlomety.

Sportovní auta | Premiéry | Audi

Audi R8 LMX: Edice stovřená pro „krádež“ prvenství

Německá automobilka je sice představila už dříve, ale do prodeje se měla tato světla dostat až na podzim letošního roku. To potvrzuje také fakt, že v konfigurátoru pro i8 stále laserová světla nejsou. Zdá se, že BMW dodalo prvním zájemcům tuto technologii ze své vlastní iniciativy. Proč?

BMW laserová světla představilo jako první, ale před časem se vytasila automobilka Audi se speciální edicí modelu R8, která shodou okolností dostala stejná světla. Ve své tiskové zprávě se tehdy Audi kasalo faktem, že jako historicky první automobilka nabídla svým zákazníkům laserová světla.

Jenže u BMW zjevně našli řešení, jak nakonec toto prvenství získat. První zákazníci, kteří začali jezdit v reálném provozu s laserovými světly, jsou ti s BMW i8 a tím tato přetahovaná definitivně končí.

SUV | Video | Premiéry | Land Rover

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Co se samotné funkce týká, technologie prezentovaná automobilkou BMW i Audi je prakticky stejná. Zdrojem světla jsou velmi malé diody, které směřují laserový paprsek do jednoho bodu, kde se následně přes fluorescenční vrstvu mění na světlo. BMW používá tři diody, Audi prezentovalo u modelu R8 LMX diody čtyři.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků