Přetáčení tachometrů nadělá škody přes šest miliard. Spadne klec?

50 komentářů

JirkaK
7. října • 10:22

Záleží jen na tom, jak se celá věc udělá v praxi. Pokud půjde jen o to, že při STK se zaznamená stav tachometru do databáze, nic se neděje a je to v pořádku. Podmínkou je, že do té databáze bude přístup veřejně a zadarmo, kdykoliv a pro kohokoliv. Momentální stav je takový, že stav tachometru se při STK už dávno zaznamenává a předává soukromé firmě Cebia, která ho za "mírný" poplatek kolem tisíce korun sdělí zájemci.

asdf
6. října • 22:18

„Počet najetých kilometrů je jeden z nejdůležitějších ukazatelů při nákupu ojetiny, má zásadní dopad na kupní cenu,“ říká Petra Štumpfová. možná že kdyby lidi nebyli píče a řídili se stavem auta a nepovažovali nějaký čísílko za "nejdůležitější ukazatel", tak by bylo hned na světě líp.

therion6
6. října • 21:02

Á potrefené husy zas zakejhaly :-DNapadá mě celá řada nelegálních a neetických důvodu ke stáčení tachometru. Ale nevím o jediném legálnim a etickém důvodu proč si tachometr na svém autě stáčet. Takže výše uvedený zákon mě a určitě i všem ostatním slušným lidem nevadí.

Shimi
6. října • 22:00

No zatím jediný kdo tu kejhá je therion6.Co takhle se zamyslet nad tím, jestli je vůbec potřeba dalšího zákona. Páč my už jich máme tolik, že by se v tom p*ase vyznalo. To ne, to je pro "slušný" lidi typu theriona6, já bych k tomu dodal pro typickou euroovci, moc práce, že?

therion6
6. října • 22:32

Co to má společného s EU? USA jsou též v EU? Pokud současný stav legilativy tento problém nedokáže řešit tak je logické že se musí s tím něco dělat... My můžem zrušit zákony, kčěmu jsou však tě jen omezují??? Nebo že by tu byly zákony aby omezovaly neetické jednaní a chránily poctive lidi?Dalsí takovej který neumí logicky argumentovat na jasně položený příspěvek a tahá sem věci který s problémem nesouvisí.

Shimi
6. října • 23:07

to therion6: No jak vidno s euroovcí jsem se trefil dokonale. USA do toho nemotej, spíš se nauč chápat psaný text."Pokud současný stav legilativy tento problém nedokáže řešit tak je logické že se musí s tím něco dělat" - Logické je, že si položíš otázku, jestli tento problém dokáže naše legislativa řešit už nyní nebo nedokáže. Já tvrdím, že dokáže. No a v tomto kontextu je logické, že se s tím nemusí dělat vůbec nic. Co ty? Odpovím si sám, ty o tom nemáš ani páru a jen tupě souhlasně kýveš hlavou a vůbec ti nedochází, že tě oberou o další peníze a přitáhnou šroub nesvobody o další závit.Legální a etický důvod ke stočení tachometru už ti popsal Skyline, je to třeba proto, protože CHCI, jak jednoduché. Trestat někoho za "pozměnění stavu tachometru" je asi stejná bejkovina jako "objektivní odpovědnost provozovatele". Ale to ovce tvého kalibru nikdy nepochopí.

therion6
6. října • 23:26

Jak to umí řešit příklad odkaz atd.. na ůspěšné řešení... A proc do toho nemuzu tahat USA, jen tak pro zajimavost je staceni km v USA trestny cin za ktery jdes sedet.STále jsem nikde nenašel žadný legální, logický(to co napsal skyline je nesmyl, už vidim že si někdo stáčí každý den tacho..) duvod ke stoceni tacho.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
6. října • 23:59

To je ta dnešní mládež, oni by chtěli všechno teď a hned a nejlépe pod nos. Hledej, přemýšlej a vzdělávej se. Nikdo ti tady nebude servírovat příklady a odkazy. Mimochodem to máš uvedený v článku, to je vidět jak důsledně si ho četl. To, že je něco na základě zákona hůře dokazatelný ještě neznamená, že je daný zákon špatný a je potřeba vymýšlet nový. No jóóó, to by se ale někdo musel snažit dokazovat a to je pro levouna práce navíc. A jelikož levoun nerad dělá práci navíc, tak vymyslí berličku jak to obejít a levounská obec mu ještě zatleská.Zamysli se nad tím, proč v kontextu s tachometrem vůbec mluvit o nějaké legálnosti či logičnosti. To je jak kdyby se mě ptali, proč si umývám auto. No třeba proto, aby vypadalo jako když právě vyjelo z fabriky. No a ze stejného důvodu si na tachu nastavuju 000000. Nedělám to proto, že je to logické nebo legální, ale protože chci.

jj
7. října • 12:09

pokud se cítíš lépe, pokud máš na tachometru 0 km tak je to tvá volba, ale pokud necháš kupce, aby tomu věřil, tak bys byl u mě normální hajzlík a podvodník. Takže klidně si tachometr každý den přetoč, ale při prodeji koukej uvést pravdu. Na jednu stranu píšeš jak to jde podle dnešního zákona a na druhou stranu tu vymýšlíš naprosto nepravděpodobnou historku o tom, že si denně upravuješ tachometr - takových magorů naštěstí moc není, takže klidně můžete sepsat petici - bude Vám víš k čemu. Myslím, že lidí, co chtějí jen koupit auto bez detektiva a technického poradce je krapet víc.

Skyline
7. října • 14:19

Pokud chce nekdo koupit auto bez detektiva a bez technickeho poradce, nabidka novych vozu je mu otevrena. Netusim, proc by takovy clovek mel kupovat ojetinu a uz vubec netusim, proc by ho nekdo v pripade, kdy tomu nechce venovat patricnou pozornost, mel nekdo chranit. Kazdy sveho stesti strujce.

Pavel
7. října • 17:43

Přesně tak, každý je svého štěstí strůjcem a stát by neměl nikoho omezovat. Jednoznačně jsem pro, aby se zrušily veškeré normy na to jaké látky se můžou dávat do potravin. Ať se stará každý sám o sebe a když si nedokáže na běžný nákup sebou vzít toxikologa a experta na rozbor potravin, tak je to nezodpovědný blb, který si nezaslouží nic jiného než chcípnout na otravu jídlem. Vždyť má každý možnost si vypěstovat vlastní potraviny a určitě tu nechceme čínský komunizmus kdy stát zavírá výrobce za to, že přidal jedovatý melamin do mléka.

Fantomas
6. října • 21:59

A to si představte, že dřív existovala auta s počítadlem jen do 100 tisíc km. Po ujetí tohoto počtu km se počítadlo vynulovalo a začalo počítat zase od nuly :-P Velice neetická počítadla :-D

therion6
6. října • 22:25

Co to meleš. A co to ma stím společného. Dnešní auta toto omezení nemají. Že by došly argumenty. Přečti si o čem píši.

Fantomas
6. října • 22:43

No to s tím souvisí. Vy považujete číslo na počítadle, které neodpovídá skutečnosti, za nelegální a neetické. Tak jsem vám chtěl ukázat, že dřív to bylo naprosto etické, prostě úplně normální,běžně to tak fungovalo a vůbec nikdo se nad tím nijak nepozastavoval - každý totiž věděl, že počítadlo je informační ukazatel pro řidiče stejně jako třeba teploměr a tak to i bral a při nákupu koukal na stav auta, tedy na to co kupuje, ne na to co ukazuje jakýsi budík. Dnes lidé neskutečně zlenivěli a zpitoměli a přestali používat hlavu. A doplácíme na to všichni - aby si pitomci náhodou nenatloukli, tak se plošně pro všechny vymyslí nějaké omezení, nebo zákaz. Pár pitomců je tedy zachráněno a z istatních se pomalu stávají pitomci také. Každým dnem víc a víc.

jj
7. října • 12:03

plácáš absurdní nesmysly. Jednak takováto auta jsou dnes minulostí a u těch několika, co jsou ještě v provozu a) pozná i laik rozdíl mezi 10000 km a 110000km a b) jejich hodnota je dnes už taková, že případná škoda není zásaní a c) důvodem k obavám kupce by u takto starých aut měl být spíše jejich stáří a unava materiálu jako celku než jeho konkrétní opotřebení. V době o které mluvíš navíc požizoval auto prakticky vždy nadšenec a byla to pro něj víceméně životní událost, na kterou nebyl problém se připravit. Pro většinu z dnešních uživatelů je auto jen nástroj a prostředek jehož nákupu si nemůže z praktických důvodů dovolit věnovat o moc víc času, než nákupu myčky nádobí. Takže srovnáváš nesrovnatelné v nesmyslné snaze přesvědčit lidi, že manipulace s tachometrem je zcela normální zábavou a všichni ostatní by se měli nejlépe asi vyučit automechanikem a pořídit si diagnostiky, když si chtějí koupit auto.Osobně vidím jako menší buzeraci lidí chtít po majiteli, aby zajistil při prodeji uvedení skutečného stavu tachometru (a ať si mezitím klidně na tachometr píše cokoliv), než nutit 99% laiků, aby se u každé koupě chovali paranoidně a předpokládali pokaždé podvod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
7. října • 14:24

Naopak, nesrovnatelne srovnavas ty. Pokud nekdo neni ochoten venovat nakupu auta dostatecny cas, je to jen jeho problem. Omlouvat jeho lenost a neschopnost a chranit takoveho cloveka pred jejich dusledky je nezadouci. Koupe ojetiny je spojena s riziky a svepravny clovek si toho je vedom a chova se podle toho. Chapu, ze dementi tveho typu mezi ne nepatri, ale ti jsou bohuzel svepravni take. Aspon dle zakona.Nedostatek fantazie pak prokazujes tvrzenim, ze by se mel nekdo ucit automechanikem. Co treba toho mechanika zaplatit? Co zaplatit Cebii? Co stav tacho osetrit ve smlouve?

Lee
6. října • 20:14

Prosím Vás, co to je za nehorázné kraviny?:-O Nám motoristům tak leda zdrahne benzín, dálniční známka a X z nás najde ráno auto na cihlách či bez rádia. Tečka! ...potrestají? :-D :-D :-D:-D :-D :-D :-D :-D koho? :-D :-D :-D kdyby tu někdo někoho chtěl potrestat tak Áčka nejsou jedničkou na trhu x let, nemáme dálnice stále dokola mnohonásobně dražší než Němci, Nošovice se vůbec neotevřou atd atd. Takže slovo potrestat můžete říct leda důchodkyni co v sámošce schová do kapsy kus sýra :-P

Zelí
6. října • 19:10

Stáčení kilometrů nemá žádné škodlivé účinky. Každý s tím více méně počítá. Nikdo se nechce chlubit, že koupil auto s 500 tis.km na tacho. To by si o něm každý, včetně jeho staré myslel, že je pako. Proto je i v jeho zájmu, aby tam bylo 95 tisíc km a je díky tomu v pohodě. Tím se rozpohybuje obchod s vozidly, která by jinak byla neprodejná.
člověk, který má mozek v hlavě tak ví, že kupuje-li typického služebáka z německa tj. VW, schade....., tak tam musí počítat s ročním nájezdem v průměru 50-60 tisíc km. Když to má čtyři roky, tak je tam přes dvěstě tisíc km a pakliže tam je na tacho 95 tisíc, tak je to stočené. Nicméně mu to nemusí vadit, protože to dalších dvěstětisíc v pohodě najede, což u domácího mazlíka představuje v čr dalších patnáct let ježdění.

Docent
6. října • 21:06

Obsah tvé mozkovny plně odpovídá tvému nicku...

Zelí
8. října • 8:33

Docent .. aha.. nick v mozkovně.

jj
6. října • 17:15

tak především v článku nevidím nic o šikaně. Osobně s tachometrem nemanipuluji a tak mě celkem nevadí, že za manipulaci budou padat případné tresty.Také myslím nikdo nezmínil definici "manipulace" a mechanismus kontroly - přestu tu pár zřejmě potřefených už preventivně brečí. Předpokládám, že pokud to někdo bude chtít udělat rozumně, tak rozliší případy, kdy někdo mění tachometr z důvodu poruchy a případy, kdy někdo cíleně maskuje počet najetých km a nechá kupujícího v omylu pokud jde o nájezd. Ostatně většina rozumných značek má tyto mechanismy již dnes v záručních podmínkách kvůli záruce. Jakmile se mění tachometr, musí se to uvést v servisní historii vozidla jinak padá záruka.A ano, ať si majitel tachometr třeba pověsí v předsíni, ale myslím, že je zcela pochopitelná snaha přimět jej, aby při případném prodeji uvedl skutečný stav km - ať si to zařídí jak chce - v opačném případě bych to auto vnímal stejně znehodnocené jako třeba s přeraženými čísly.a nedostatek právního povědomí tu ukazují akorát ti, co tvrdí, že to jde vše jasně postihnout již dnes. bohužel nejde (nebo alespoň ne spolehlivě a rozmně použitelně) - s ohledem na principy uplatněné v českém trestním právu, které u drtivé většiny činů zkoumá subjektivní stránku věci, jsou tyto činy, u kterých je vše závislé na prokázání záměru pachatele postižitelné jen výjimečně (v tomto případě podvod je prakticky nepoužitelný). Proto se zvažuje úprava v zásadě přestupkového/jiného deliktního chararakteru, u kterých se jako v tomto případě nesmyslný údaj o záměru potenciálního delikventa nezkoumá a nastupuje zde odpovědnost za výsledek. Jinými slovy ... zkoušel jsi prodat auto a nechal kupujícího, aby věřil číslu, o kterém víš, že je z jakéhokoliv důvodu nesmyslné? Jsi za to odpovědný.

Antiautomat
6. října • 19:10

viac menej suhlas, otazka je len ako Ti dokazu ze si o tom vedel....no a pre tych, co nariekaju ze si nemozu natocit tachometer, neviem preco im to vadi, nech si trebars skusia premalovat SPZku podla svojho vkusu a nech to skusia vysvetlit najblizsej hliadke ze SPZka mu zasahuje do sukromia tym ze je biela a tak ju chce mat vo farbe khaki v letnej polnej kamuflazi
vzor t-72. Pripad riadne zdokumentovanej opravy neriesim, na takuto moznost sa v zakone urcite pamatat bude. No a co sa tyka tej kontroly sukromia, ale bezte volakde...Najlepsi su ti, ktrori si hodia div nie aj cislo svojich topanok na nejaku socialnu siet, /ako trebars fejzbuuk/, naivne si to ´zabezpecia´, nieco potom pripadne vyvedu a divia sa velmi, ako na nich rychlo prisli, pripadne odkial maju kadejake reklamne firmy ich data, ze. Ale hlavne ze maju problem s tym ze sa nemozu rypat v tachometri s vedomim ze karu raz predaju. Fakt strasne.No a ako sankciu by som urcite nedaval hned okamzite nejaky trestny cin, naco taky cirkus?
Skor by som najprv ulozil povinnost plnej nahrady kazdemu poskodenemu, rozumej vyplatit plnu kupnu sumu, auto samozrejme ostava majetkom poskodeneho. Samozrejme so spatnou ucinnostou a v pripade potreby, naslednou exekuciou. Naco podvodnika zivit v base.

Skyline
6. října • 20:49

Priklad s RZ je samozrejme uplne stejne hloupy, jako ze je zmena hodnoty na tacho trestna. Registracni znacka NENI soucast vozidla, tu ti da urad. Tachometr jaksi z principu je tvuj a muzes si s nim delat co chces. Uplne se tesim, az zakazou potahy sedadel a volantu, protoze po jejich sundani vypadaji sedacky i v desetiletem aute jako nove a bezny debil nepozna, ze je auto uz stare. Taktez vymena pedalu nebo ohmatane radicky by mela byt trestna, o umyvani motoru nemluve. Prumerny eurohlupak proste nesmi byt klaman!

jandaxx
7. října • 23:18

Jsem zvědav, jak budeš argumentovat hlídce PČR, nebo technikovi na STK, až mu budeš vykládat, že jsi přerazil VIN auta, protože jsi v něm chtěl jiná čísla. Či případně jsi vybrousil a přerazil výrobní čísla na své zbrani. Vždyť to auto i zbraň je přece Tvůj majetek,takže si s ním můžeš dělat co chceš. Čekám argument o euroovci, debilovi a podobně.

Antiautomat
7. října • 15:25

Ale no, az take zle to snad nebude :-)Tu musis rozlisovat STAV a UCEL. Pokial to auto predas niekomu s tym ze tam das nove potahy za ucelom skreslenia informacie o skutocnom stave a veku auta a nasledne na tom ludovo povedane 'zarobis', tak nevidim dovod preco by so nemohlo byt trestne. To ze je kupujuci hlupak (co sa tyka aut, na druhej strane to moze byt super odbornik na stavebniny ako priklad), je druha vec, ale je chraneny zakonom takisto.
Obratene: ak Ti ten super odbornik na stavebniny postavi dom z papundekla, za mesiac sa Ti to zosype na hlavu a malom Ta to prizabije, pricom to preda umyselne prezentoval za tazke peniaze ako 60-ku mur s poctivym vencom, potom si to Ty kto sa dal o....t - ale, pruser ma ten podvodnik, ktory Ti ten dom postavil. Plus, stavebny dozor ak teda nejaky bol no a ten, kto to skolaudoval. Priklady trochu zvelicene ale vysvetlujuce podstatu. Ide teda o UCEL.Tu je problem ten, ze stacanie tachomterov sa stalo doslova narodnym sportom a nie zrovna najcistejsim sposobom ako si 'privyrobit''. Preto na to treba zareagovat. Pocet najazdenych kilometrov JE podstatny udaj o aute takisto ako doba zaruky na natirke v konzerve. No a ked sa prave falsovanim tohoto udaju deje nekala cinnost velkeho rozsahu, treba to skratka zatrhnut a ja s tym plne suhlasim. Nenadavaj na stat, nadavaj radsej na tych, ktori toto zneuzivaju. Je to proste celoplosne opatrenie systemu BUD ALEBO, JEDEN ALEBO VSETCI.
A vobec, ked je auto Tvoje, svojvolne si nemozes robit co chces, uz len kvoli STK-cke ako priklad. A dalo by sa ist v prikladoch este dalej a nielen tu. Napriklad kolega z rajchu si chcel namontovat snorchel na terenaka, ktory je takisto akosi jeho. No esteze sa spytal dopredu, nakolko by to dopadlo tam na prave tej ich kvazi stk-cke dost zle....Automobilizmus je skratka tak hromadna a globalna vec ze sa tomu 'gleichsaltovaniu' asi nevyhneme. Je to smutne ale je to tak.

Skyline
7. října • 15:54

Slzim smichy :-D Takze v podstate to, co tady myslim fantomas zminil jako horky humor, ty beres vazne:-D Kdyz auto umyju a nalestim, tak to asi delam proc? No prece proto, abych zakaznika nalakal, protoze spinave a zahnojene auto by ho asi nezaujalo. Je to tedy taky trestne, protoze za spinave auto bych dostal min penez? Proboha vzpamatuj se! Priklad nema cenu komentovat, mam dojem, ze trpis dost zasadnim problemem abstrakce a nejsi schopen rozeznat, co je k cemu analogie. Na nic potreba reagovat neni, deje-li se podvod, je ho mozne postihovat uz nyni. Clanek pripomina policejni fnukani, ze potrebuji vice prav aby nemuseli pracovat. Nadavat na nikoho jineho nez na stat neni nutne, protoze pouze stat tuto hovadinu hodla implementovat.Dalsi nemyslny priklad uz komentovat budu, abych ti (snad) otevrel oci - zmena cisla na tachometru je proboha snorchlu podobna v cem? Auto bylo v nejake podobe schvalene do provozu a tedy logicky je mozne na nej "veset" pouze schvalene doplnky. Snorchl neni problem, pokud ti ho da na Patrol primo Nissan a budes ho mit homologovany pro dany trh. Ale sedacky si muzu dat klidne do jine barvy, stejne jako muzu nastrikat ramecek klimatizace nebo polepit venkovni zrcatko falesnym karbonem. Udaj na tachometru zadnou provozni vlastnost auta nemeni, stejne jako ta barevna folie nebo samolepka "idiot inside" na kufru tveho auta. Proto je naprosto nesmyslne jeho zmenu postihovat za jinych situaci, nez za situace, kdy dochazi k podvodu. Na coz staci stavajici legislativa.

Fantomas
6. října • 21:54

A hlavně by se ve všech zemích EU měl zakázat prodej autokosmetiky, protože po jejím použití auto jednoznačně prokoukne. A naleštěné auto lze prodat výrazně dráž, než vybledlé a matné. Tedy naprosto evidentní a jednoznačná snaha obohatit se na úkor kupujícího. Majitel nemá co manipulovat se stavem laku!!! :-D:-D

Shimi
6. října • 22:08

Vy si z toho chlapci děláte prdel, ale já se děsím toho, že EU časem vydá směrnici jak mají auta vypadat po 5,10,15,20 letech. Takže až bude můj otec prodávat svoji Xsaru z roku 2001 s poctivě najetýma 45.000 km a vzhledem auta co právě opustilo výrobní linku, tak bude mít smůlu. Euromustr mluví jasně, za katr s ním s podvodníkem jedním.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
6. října • 22:44

To je ale jen takový humor ze zoufalství :-/

Vana666
6. října • 18:54

Pokud vím že dotyčné číslo je nesmyslné a uvedu jím kupujícího v omyl, tak se dopouštím podvodu už dnes, podle současnách zákonů

jj
7. října • 11:42

bohužel principy, na kterých stojí české trestní právo znamenají, že je nezbytné zkoumat subjektivní stránku - to, zda jsem jednal se záměrem uzpůsobit někomu škodu tím, že jej v omysl uvedu - a to je v těchto případech obtížně dokazatelné - proto je toto jednání současným trestním právem sice postižitelné teoreticky, ale v praxi velmi komplikovaně a jen zřídka. Paradoxně tím zároveň jsou prakticky nepostižitelní všichni vykukové, kteří si na tom postavili business - přestože vědí, proč to dělají, tak oni jen poskytují službu. Stejné svinstvo jako výkup evidentně kradených barevných kovů - v praxi jasné svinstvo a zlodějina, ale formálně jen nákup a prodej.

Fantomas
6. října • 16:04

Tak nějak mám dojem, že suverénně nejšikanovanější je občan od státu ve chvíli, kdy jde o jeho auto. Stále další a další povinnosti, represe, zákazy, pokuty,... a pořád je to někomu málo.

Shimi
6. října • 18:11

to Fantomas: "suverénně nejšikanovanější je občan od státu" - to je takové zajímavé a hodně používané slovní spojení. Ale co nebo kdo je stát? To není žádná fiktivní postavička, stát jsem já, stát jste vy, stát jsme my všichni. Takže správně by to mělo být tak, že šikanovaný je občan od jiného občana, tečka. A to je na tom to nejparadoxnější. Dokud nezačnou lidi přemýšlet trošku více liberálněji, tak se nic nezmění ba naopak to bude čím dál horší. Viz. vývoj za poslední roky. EU je typický příklad toho jak se to nemá dělat a jak vypadá novodobý fašismus. A já pevně doufám, že to lidem otevře oči a že si zpětně uvědomí kam to ta levičácká svoloč jak v současnosti, tak hlavně v minulosti, dopracovala. A jak píšeš na závěr, že je to pořád někomu málo. Schválně, které části politického spektra je to málo? V našem republikovém případě jsou to všichni, páč u nás není ani jedna pravicová strana v pravém slova smyslu. Respektive ono i to označení "republika" je v našem případě nesprávné, páč kdybysme byli opravdovou republikou, tak by role státu vs. občan byla minimální, což se neděje.

Fantomas
6. října • 19:12

V podstatě je to tak - jedni lidé úmyslně jiným lidem ztěžují a komplikují život v domnění, že jen oni vědí nejlépe jak mají ostatní žít a co je pro ně dobré. A tohle umožňuje náš systém "vládnutí bez zodpovědnosti", čili stát zastupují a za něj rozhodují lidé, kteří za svá rozhodnutí nenesou žádnou osobní odpovědnost. To se to panečku rozhoduje a vymýšlí.
Už dlouho jsem přesvědčený, že "k moci", to znamená do vrcholné politiky a na důležité mocenské posty se derou pouze lidé duševně nemocní až psychopati - prostě lidé toužící po moci a trpící neodolatelnou potřebou ovládat jiné (samozřejmě umocněno obrovskými finančními a materiálními výhodami). Normální, běžný člověk žádné takové psychopatické sklony nemá, necítí potřebu někoho ovládat, čili ani nemá potřebu a chuť cpát se do "politiky" a tudíž se nikdy na žádné takovéto pozici neobjeví.

therion6
6. října • 21:06

Jak ti výše uvedený zákon zkomplikuje život? Jediným komu zkomplikuje jsou podvodníci.

Fantomas
6. října • 21:45

Mně vadí princip - že mi někdo cizí určuje co smím a co nesmím se svým majetkem dělat. A takových omezení bude stále jen přibývat a jak si na to lidé budou zvykat, tak tak půjde o stále tužší a tužší zákazy a omezení.
Nikoho nepodvádím a kdyby ano, nechť mě za podvod i potrestají, takové věci přece náš trestní zákoník zná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jj
7. října • 11:37

já miluju tyhle bojovníky za principy. Když nejde obhájit konkrétní důvod nespokojenosti svede se to na principy, nejlépe ty vyšší a ze zbytečně podrážděné neurózy se rázem stává otázka lidských práv.Zamysli se nejdřív racionálně nad konkrétním problémem a řekni, zda tě v čemkoliv omezí, pokud po tobě někdo bude chtít, abys neodrbával případného kupce tvé káry. Mě osobně zrovna tenhle požadavek nevadí, ba naopak budu klidnější když stáčení tachometru nebude národním sportem. Na tenhle problém se totiž dá dívat i obráceně.Proč já jako potenciální kupující mám vydávat naprosto zbytečně navíc ze svého čas, námahu a prostředky na to, abych:a) prozkoumal všechny možné náznaky toho, že vůz je jinak dodrbaný, než jak se mi prodávající snaží namluvit; a b) preventivně vyměnil kdejakou kravinu (filtry řemeny, rozvod, náplně a já nevím co ještě) jenom proto, aby kdyby mě náhodou prodávající odrbal, tak abych to neodskákal ještě nečím horším, než zbytečně utracenou cenou.Tohle všechno jsou totiž naprosto zbytečné náklady, čas, úsilí a zbytečně vyházený materiál v momentě, kdy prodávající bude poctivý a řekne kolik auto má a já se na to budu moct spolehnout - jak by to mělo být.Navíc ne každý je schopen si tyto věci ohlídat sám a když si na to musí najmout odborníka, tak tyhle náklady nabývají dost obludných rozměrů - to vše zcela zbytečně pokud lidi nebudou prasata.Takže než začněš mávat principy, zamysli se, zda náhodou některé věci nemohou být opravdu užitečné pro drtivou většinu lidí. Zrovna v tomhle případě vidím na jedné straně snížení rizika pro kupující a přitom minimální fakticky nulový zásah do reálných povinností normálního majitele vozu.

Skyline
6. října • 15:16

Bud je autor clanku uplny dement, coz dokazuje, ze se nezvladl ani podepsat, nebo pise na objednavku vedome lzi a tak se podepsat stydi. Tezko rict, co je horsi.At je to jakkoliv, je naprosta lez, ze za staceni tachometru nehrozi zadny postih. Respektive samotne zmena cisel na tachometru neni nijak spatna a je uplna vypatlanost chtit to postihovat, protoze kdyz tachometr vymenim, je uprava hodnoty naopak zadouci. Auto je navic majektem majitele a je jeho vec, jestli tam bude chtit mit kazde rano 000000 nebo se mu libi zacinat den s 666 666. V okamziku, kdy ale majitel nekomu auto prodava a stav tachometru meni za ucelem oklamani kupujiciho, jedna se o podvod, ktery pochopitelne postihnutelny je.Jen socansky nemyslici debil potrebuje extra zakon na staceni tachometru. Mozna bude brzy extra zakon zakazujici krast rohliky, nasledne novelizovany o dodatek, ze krast se nesmi ani chleba a po par letech uz tam budou i dalamanky, o kasierkach nemluve. Nakonec bude nekdo rvat, ze neni poradna legislativa na ochranu pred zlodeji mleka, salatu, vajicek velikosti L a vubec proc ten trestni zakonik trochu nerozsirit, ze.

tomek
14. října • 13:00

vám současný stav evidentně vyhovuje .... ve Francii je jen zlomek přetočených aut toho co u nás ... ale z něčeho žít musíte, že ?

Brouk
6. října • 22:48

Zakon proti staceni tachometru ma vyznam celkem jasny. Jiste ze, i dnes jde stoceni tacha postihnout, ale k tomu by bylo potreba tuny papiru, posudku, prutahu atd. Za jednu stocenou oktafku by byly roky zahlceny soudy. Zatim co zakon o stoceni tacha by znamenal jedno: Stocils? Jdes k soudu. Samozrejme i tehdy by to slo (a bude se) protahovat, ale podstatne mene nez s dnesni legislativou. Navic, myslim, ze vlady v DE, IT, USA... nejsou az tak hloupe. Rozhodne ne vic nez Skyline a par dalsich "odborniku v oblasti prava" tady na autorevue.

Skyline
7. října • 9:33

Popsals to presne. Zatimco ale normalni clovek je k podobnemu smejdu minimalne opatrny, euroovce nebo jakykoliv mentalne slabsi jedinec podobne reseni vita. Napriklad "objektivni odpovednost", takze uz se nemusi policie zahlcovat praci, ale muze proste okradat nevinne jak na bezicim pasu.Na jednoducha euroreseni byly experti treba Hitler a Stalin, Klema a dalsi velikani poslednich sta let. Na co se otravovat s nejakym dokazovanim, tunami papiru, posudky a prutahy, to by byly zahlcene soudy. Do plynu/do gulagu/do uranovych dolu s kazdym reakcionarem!Jeden se pri tvych prispevcich v posledni dobe neubrani myslence, jestli jsi jen hloupy a naivni, nebo aktivni svine. Tedy jestli z tebe jednou bude hujer, co bude nadsene chodit s mavatky do pruvodu nebo nejaky politicky kadr, ktery bude aktivne skodit (ulicni vybor, milice atd.).

Brouk
7. října • 9:54

To je furt to same. Jak ma nekdo trochu odlisny nazor od tveho, hned prispechas s Hitlerem, Stalinem... a jinymi nesmyslnymi a demagogickymi argumenty. Asi nikdo v republice si nepreje koupit auto se stocenym tachacem (kecy o posuzovani podle stavu auta jsou sice pravdive, ale v praxi je to slozitejsi), ale proda se jich rocne 330 000 ks. Postih: nula. To stoji za trochu namahy a usit zakon primo na zlocin, ktereho je rocne hooodne moc, nemyslis? (to byla pouze recnicka otazka, vim, ze nemyslis)

Skyline
7. října • 14:16

Vetsina lidi se uz v pomerne nizkem veku nauci, ze zavrit oci fakta nezmeni. Nemuzu za to, ze si nedokazes dat veci do souvislosti.Pokud si nikdo nepreje koupit auto se stocenym tachem, muze se podle toho zaridit uz dnes. Dokonce jsem presvedcen o tom, ze je to jen jeho boj. Pokud se nebudeme bavit o uplnych pleckach, ale rekneme o autech s prodejni cenou 150k a vic, jen idiot takove penize vyhodi, aniz by si auto neproveril. Jenze bezny hlupec nechce nic proverovat a radsi by si nechal vrtat koleno, nez by dal litr Cebii nebo jen zvedl telefon a zavolal do autorizaku, ve kterem bylo auto servisovane, pripadne se ten autorizak aspon snazil najit. Bezny hlupec chce, aby ho ochranil stat. Takovy si zadnou ochranou nezaslouzi, stejne jako mi neni lito kupujicich ve trech ackach nebo tech, kteri naleti na inzeraty o milionech z Nigerie. Je to porad ta stejna sorta ubozaku, prahnoucich po bezpracnem zisku a nabiti vlastni huby je pro ne zadouci.Tim v zadnem pripade neomlouvam staceni coby zpusob klamani zakaznika a pokud to nekdo dela za timto ucelem, at je stihan pro podvod. Nutnost specialniho zakona je vsak nulova a ve sve podstate nezadouci. I kdyz, nezadouci z pohledu mysliciho cloveka, zadouci z pohledu paternalistickeho statu, ktery svou ochranu hlupcu kodifikuje i v novem obcanskem zakoniku.Mimochodem, zakaznik je proti bazarum a jakymkoliv stacecum ve znacne vyhode, protoze kdyby mu to skutecne vadilo tak, jak clanek hystericky tvrdi, tak by proste auta v bazarech nekupoval. A pokud by takto "hlasoval nohama", staceni by prestalo samo od sebe. Stejne tak neni problem dat do smlouvy vetu o tom, ze prodavajici zarucuje, ze s tachometrem nebylo manipulovano, vyzadovat garance apod.

Shimi
6. října • 23:20

to Brouk: Když budu chtít mít každé ráno na tachu 0.0, už jen pro ten pocit, tak mám jít k soudu? Nóóó panečku, to jsme to dopracovali.

Vana666
6. října • 16:06

souhlas, autor článku má dost omezený rozhled a nulové právní povědomí. Asi tak na úrovni novináře Blesku nebo redaktora zpráv TV NOVA

lojza
6. října • 16:03

Kdybych si mohl vybrat, tak raději 69 69 69. :-))

evina
7. října • 14:25

A co trojku? ;-)

Rode
6. října • 13:56

proc vymyslet cokoli noveho, kdyz pretaceni tachometru je postihnutelne uz nyni. Staci aplikovat na tuto vec podvod a je to a neni treba vymyslet cokoli noveho. To je jako bychom k tr.cinu vrazdy udelali druhy tr. vrazdy, ktery by byl zamereny jen na vrazdu nozem.Registry kilometru? Proc? automobilky maji dnes centralni databaze a z toho to jde dostat hned, proc zase bude stat platit neco, co uz je k dispozici?Tudiz vznikne druhy registr, ktery uz je, vznikne druhy zakon, ktery uz je.

Skyline
6. října • 15:23

Debilita clanku me tak nadzvedla, ze jsem si ani neprecetl diskusi. Nicmene me napada, odkud vitr fouka - za totality (te sovetske, ne bruselske) existoval specialni trestny cin "rozkradani socialistickeho majetku", prestoze krast se obecne nesmelo ani tehdy. Soucasna demence pekne ilustruje, jak ze rychle to jde zase do te brusele. Samozrejme, realita muze byt mnohem paranoidnejsi a cilem neni ani tak branit nejakym kradezim, ktere jsou statu ukradene:-), jako spise ziskat prehledne informace o chovani kazdeho jedince (doplnene o GPS data, ktera zajisti krabicky na vyber mytneho) a jejich nasledne zneuzivani k dalsimu okradani skrze dane za nesocialisticky vysoky najezd km, nadlimitni jizdy o vikendu bez povolenky ulicniho vyboru atd. Tuhle verzi podporuje prave soubeh s necim, co uz existuje, ale nepatri to statu a tedy je mnohem slozitejsi to zneuzivat (plus to neni spolehlive, protoze temer kazde auto drive ci pozdeji zamiri mimo brany autorizovaneho servisu a stav tacho uz dal dohledat nejde).

MichalJ
6. října • 14:47

Protože to bude někdo platit, bude se na tom živit několik desítek úředníků, budou z toho státní zakázky....
Auto je MOJE a nikomu do toho nic není (proč by měl stát vědět kolik najezdím). A když si kupuju auto tak se kuokám po stavu. Hodnota kilometrů je jen nepostatný detail. Žádná podstatná součástka na autě se nemění jen z důvodu kilometrů (řemen a olej nepočítám - každý rozumný kupující je ihned stejně vymění).

Doporučujeme

Články odjinud