Říká vám něco jméno Mansour Ojjeh? Tento extrémně úspěšný podnikatel převzal po svém otci skupinu TAG, pod níž patřila řada aktivit v letectví, hodinářství, realitách a všem možném. Začátkem 80. let sponzorovala nejprve Williams a později koupila podíl ve stáji McLaren – v britské automobilce drží podíl dodnes. Zdroj: Unofficial Machines

Říká vám něco jméno Mansour Ojjeh? Tento extrémně úspěšný podnikatel převzal po svém otci skupinu TAG, pod níž patřila řada aktivit v letectví, hodinářství, realitách a všem možném. Začátkem 80. let sponzorovala nejprve Williams a později koupila podíl ve stáji McLaren – v britské automobilce drží podíl dodnes. | Zdroj: Unofficial Machines

Ojjeh si v roce 1983 nechal postavit skutečnou specialitu, a to jedinou civilní verzi závodního Porsche 935, homologovanou k silničnímu provozu. Zdroj: Unofficial Machines

Ojjeh si v roce 1983 nechal postavit skutečnou specialitu, a to jedinou civilní verzi závodního Porsche 935, homologovanou k silničnímu provozu. | Zdroj: Unofficial Machines

A právě tento unikát se stal inspirací pro monackou společnost Unofficial Machines, za níž stojí designér Alan Derosier, expert na koncepční vozy Alain Grandjean a technický specialista David Carvalho. Zdroj: Unofficial Machines

A právě tento unikát se stal inspirací pro monackou společnost Unofficial Machines, za níž stojí designér Alan Derosier, expert na koncepční vozy Alain Grandjean a technický specialista David Carvalho. | Zdroj: Unofficial Machines

Téměř není poznat, že základem této přestavby je Porsche 911 992.1 Turbo S, zvláště v přední části s výklopnými světly, retro-šik předním nárazníkem a výdechy. Zdroj: Unofficial Machines

Téměř není poznat, že základem této přestavby je Porsche 911 992.1 Turbo S, zvláště v přední části s výklopnými světly, retro-šik předním nárazníkem a výdechy. | Zdroj: Unofficial Machines

V rozšířené zádi s výrazným křídlem je již německý základ znát více, jako celek ale vůz působí opravdu výjimečně. Zdroj: Unofficial Machines

V rozšířené zádi s výrazným křídlem je již německý základ znát více, jako celek ale vůz působí opravdu výjimečně. | Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial | Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial | Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial | Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial | Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial | Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial | Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial Zdroj: Unofficial Machines

Turbo Spezial | Zdroj: Unofficial Machines

Ojjeh si v roce 1983 nechal postavit skutečnou specialitu, a to jedinou civilní verzi závodního Porsche 935, homologovanou k silničnímu provozu. Zdroj: Unofficial Machines
A právě tento unikát se stal inspirací pro monackou společnost Unofficial Machines, za níž stojí designér Alan Derosier, expert na koncepční vozy Alain Grandjean a technický specialista David Carvalho. Zdroj: Unofficial Machines
Téměř není poznat, že základem této přestavby je Porsche 911 992.1 Turbo S, zvláště v přední části s výklopnými světly, retro-šik předním nárazníkem a výdechy. Zdroj: Unofficial Machines
V rozšířené zádi s výrazným křídlem je již německý základ znát více, jako celek ale vůz působí opravdu výjimečně. Zdroj: Unofficial Machines
12
Fotogalerie

Přestavba Turbo Spezial oslavuje vzácné silniční Porsche 935 z 80. let. Připravte si na ni devět milionů

Německé auto, monacká firma, výroba v Itálii a stovky koní k tomu – plus zajímavý příběh s kořeny v motorsportu.

Říká vám něco jméno Mansour Ojjeh? Tento extrémně úspěšný podnikatel převzal po svém otci skupinu TAG, pod níž patřila řada aktivit v letectví, hodinářství, realitách a všem možném. Začátkem 80. let sponzorovala nejprve Williams a později koupila podíl ve stáji McLaren – v britské automobilce drží podíl dodnes. Ojjeh si v roce 1983 nechal postavit skutečnou specialitu, a to jedinou civilní verzi závodního Porsche 935, homologovanou k silničnímu provozu.

A právě tento unikát se stal inspirací pro monackou společnost Unofficial Machines, za níž stojí designér Alan Derosier, expert na koncepční vozy Alain Grandjean a technický specialista David Carvalho. Její výtvor se jmenuje Turbo Spezial a linie své karbonové kapotáže volně přebírá z Ojjehovy 935. Téměř není poznat, že základem této přestavby je Porsche 911 992.1 Turbo S, zvláště v přední části s výklopnými světly, retro-šik předním nárazníkem a výdechy. V rozšířené zádi s výrazným křídlem je již německý základ znát více, jako celek ale vůz působí opravdu výjimečně.

Plánem je vyrobit 90 silničních kusů a 10 okruhových s ještě drsnější aerodynamikou. Zákaznické vozy dostanou odpružení KW, naladěné přímo ve spolupráci s klienty, a motor přeladěný na 552 kW výkonu a 950 Nm točivého momentu. Karbonové díly se budou vyrábět v italském Turíně, kompletace proběhne na jihu Francie. K zákazníkům by první kusy měly dorazit v létě příštího roku. Za přestavbu si Unofficial Machines účtují 350.000 euro, čili téměř devět milionů korun.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud