Německé auto, monacká firma, výroba v Itálii a stovky koní k tomu – plus zajímavý příběh s kořeny v motorsportu.
Říká vám něco jméno Mansour Ojjeh? Tento extrémně úspěšný podnikatel převzal po svém otci skupinu TAG, pod níž patřila řada aktivit v letectví, hodinářství, realitách a všem možném. Začátkem 80. let sponzorovala nejprve Williams a později koupila podíl ve stáji McLaren – v britské automobilce drží podíl dodnes. Ojjeh si v roce 1983 nechal postavit skutečnou specialitu, a to jedinou civilní verzi závodního Porsche 935, homologovanou k silničnímu provozu.
A právě tento unikát se stal inspirací pro monackou společnost Unofficial Machines, za níž stojí designér Alan Derosier, expert na koncepční vozy Alain Grandjean a technický specialista David Carvalho. Její výtvor se jmenuje Turbo Spezial a linie své karbonové kapotáže volně přebírá z Ojjehovy 935. Téměř není poznat, že základem této přestavby je Porsche 911 992.1 Turbo S, zvláště v přední části s výklopnými světly, retro-šik předním nárazníkem a výdechy. V rozšířené zádi s výrazným křídlem je již německý základ znát více, jako celek ale vůz působí opravdu výjimečně.
Plánem je vyrobit 90 silničních kusů a 10 okruhových s ještě drsnější aerodynamikou. Zákaznické vozy dostanou odpružení KW, naladěné přímo ve spolupráci s klienty, a motor přeladěný na 552 kW výkonu a 950 Nm točivého momentu. Karbonové díly se budou vyrábět v italském Turíně, kompletace proběhne na jihu Francie. K zákazníkům by první kusy měly dorazit v létě příštího roku. Za přestavbu si Unofficial Machines účtují 350.000 euro, čili téměř devět milionů korun.