Přestala Zemanovi vonět Škoda? Vnitro chce luxusní limuzíny včetně obrněné

Ministerstvo vnitra vypsalo tendr na dodávku nových automobilů. Celkem je v plánu nakoupit 11 aut, jedno z nich dokonce s balistickou ochranou.

Miloš Zeman podle jeho mluvčího Jiřího Ovčáčka zastává názor, že by měl český prezident jezdit v českém autě. A také se tak děje. Zeman od začátku své prezidentské kariéry jezdí Škodou Superb Laurin & Klement, jak to ale nyní vypadá, nastanou změny. Ministerstvo vnitra totiž vypsalo zakázku na koupi jedenácti nových vozidel, z nichž jedno bude dokonce obrněné. Ani na jeden z požadavků přitom Škoda nemá odpověď.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Informace přinesl server Zdopravy.cz. Podle zadávací dokumentace ministerstvo poptává osm osobních silničních VIP limuzín za cenu cca 28.750.000 korun, dva osobní užitkové vozy (SUV) v hodnotě asi 6.700.000 korun, a jednu limuzínu s balistickou ochranou v ceně asi 14.700.000 korun. Včetně DPH je tedy stát do zakázky ochoten „nalít“ přes padesát milionů korun. Vozy budou určeny pro přepravu prezidenta ČR a chráněných osob.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Nabídku je možné podat do 27. června. Podle zadávací dokumentace je jako kritérium hodnocení stanovena ekonomická výhodnost nabídek na základě nejvýhodnějšího poměru nabídky ceny, kvality a nákladů životního cyklu. Největší význam má cena (55 %), náklady na předepsanou údržbu po dobu životnosti vozidel (220 tisíc kilometrů) hrají roli z 25 %, a po pěti procentech mají provedení typů nabídnutých vozidel a druh vzduchového odpružení (s proměnlivou světlostí či bez).

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

U všech vozidel je považován minimálně třílitrový motor. Limuzíny včetně té s balistickou ochranou musejí mít výkon minimálně 320 kW, rozvor nejméně 3120 mm a nádrž o objemu nejméně 75 litrů. V případě SUV je podmínkou 250 kW a 2920 mm dlouhý rozvor.

Ve vymezených částech zadávací dokumentace je uvedena také dynamika. Limuzíny musejí zrychlit z 0-100 km/h za maximálně 4,8 sekundy, vůz s balistickou ochranou musí stejnou metu zvládnout do 8,5 sekundy, a SUV nesmí přesáhnout sedmisekundovou hranici. Rovněž je požadována záruka nejméně pět let nebo 150.000 ujetých kilometrů.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků