Přestala Zemanovi vonět Škoda? Vnitro chce luxusní limuzíny včetně obrněné

Ministerstvo vnitra vypsalo tendr na dodávku nových automobilů. Celkem je v plánu nakoupit 11 aut, jedno z nich dokonce s balistickou ochranou.

Miloš Zeman podle jeho mluvčího Jiřího Ovčáčka zastává názor, že by měl český prezident jezdit v českém autě. A také se tak děje. Zeman od začátku své prezidentské kariéry jezdí Škodou Superb Laurin & Klement, jak to ale nyní vypadá, nastanou změny. Ministerstvo vnitra totiž vypsalo zakázku na koupi jedenácti nových vozidel, z nichž jedno bude dokonce obrněné. Ani na jeden z požadavků přitom Škoda nemá odpověď.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Informace přinesl server Zdopravy.cz. Podle zadávací dokumentace ministerstvo poptává osm osobních silničních VIP limuzín za cenu cca 28.750.000 korun, dva osobní užitkové vozy (SUV) v hodnotě asi 6.700.000 korun, a jednu limuzínu s balistickou ochranou v ceně asi 14.700.000 korun. Včetně DPH je tedy stát do zakázky ochoten „nalít“ přes padesát milionů korun. Vozy budou určeny pro přepravu prezidenta ČR a chráněných osob.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Nabídku je možné podat do 27. června. Podle zadávací dokumentace je jako kritérium hodnocení stanovena ekonomická výhodnost nabídek na základě nejvýhodnějšího poměru nabídky ceny, kvality a nákladů životního cyklu. Největší význam má cena (55 %), náklady na předepsanou údržbu po dobu životnosti vozidel (220 tisíc kilometrů) hrají roli z 25 %, a po pěti procentech mají provedení typů nabídnutých vozidel a druh vzduchového odpružení (s proměnlivou světlostí či bez).

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

U všech vozidel je považován minimálně třílitrový motor. Limuzíny včetně té s balistickou ochranou musejí mít výkon minimálně 320 kW, rozvor nejméně 3120 mm a nádrž o objemu nejméně 75 litrů. V případě SUV je podmínkou 250 kW a 2920 mm dlouhý rozvor.

Ve vymezených částech zadávací dokumentace je uvedena také dynamika. Limuzíny musejí zrychlit z 0-100 km/h za maximálně 4,8 sekundy, vůz s balistickou ochranou musí stejnou metu zvládnout do 8,5 sekundy, a SUV nesmí přesáhnout sedmisekundovou hranici. Rovněž je požadována záruka nejméně pět let nebo 150.000 ujetých kilometrů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků