Přes 600 koní z plug-in hybridního V6. Nový McLaren započne další éru značky

Nový plug-in hybridní McLaren se blíží. Na povrch se už dostává hrstka informací.

U McLarenu dojde zanedlouho k velké změně. Řadu modelů Sport Series, do které patří 540C, 570S a 600LT, totiž čeká zbrusu nový nástupce, který britskou značku rozjede do nové éry elektrifikace. Nový výchozí model nabídky McLarenu bude totiž plug-in hybridem, kterého se máme dočkat na začátku příštího roku.

Ačkoliv je McLaren známý pro své sdílení techniky napříč všemi modelovými řadami, nový plug-in hybrid uvede opravdové novinky. Očekává se totiž zcela nová karbonová architektura McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), nahrazující dosavadně využívaný monokok Monocell, jehož vývoj můžete datovat až zpátky k MP4-12C z roku 2011.

Aston Martin testuje speciální V12 Speedster. Matně černý prototyp vypadá zlověstně

Aston Martin testuje speciální V12 Speedster. Matně černý prototyp vypadá zlověstně

S nástupcem elektrifikované jednotky nepoužije McLaren známý 3,8litrový V8 se dvěma turbodmychadly, ale zvolí raději lehčí dvakrát přeplňovaný V6. S pomocí elektromotorů se zatím mluví o výkonu přesahujícím 600 koní, přičemž možnost jízdy čistě na elektřinu nebude chybět.

Nasazení elektromotorů a baterie ovšem i přes využití V6 nepochybně zvýší hmotnost nového modelu. Šéf McLarenu Mike Flewitt ale dříve zmínil, že nárůst to nebude kdovíjak vysoký. Vůči odchozímu 570S má hybrid „ztloustnout“ jen o zhruba 30 až 40 kg. Pohotovostní hmotnost by se tedy mohla pohybovat okolo 1500 kg.

McLaren GT posílil na 520 kW a zvládne až 333 km/h. Úpravu mají na starosti Němci

McLaren GT posílil na 520 kW a zvládne až 333 km/h. Úpravu mají na starosti Němci

Co se týče designu, na rozdíl od techniky uvnitř, zde nejspíš McLaren bude pokračovat cestou evoluce. Jak by mohl výchozí plug-in hybridní model vypadat, to již ukázaly uniklé patentové ilustrace, které naznačují použití designových prvků z limitované série speedsteru Elva. V podobném duchu by se mohl vydat i interiér vozu.

S příchodem elektrifikace chce McLaren ve svém portfoliu vytvořit pod-kategorii výkonných hybridů High Performance Hybrid (HPH), která zapadne mezi McLaren GT a současnou řadu Super Series (720S a jeho deriváty). A přestože bude novinka v podstatě nástupcem 570S, očekává se, že cenovka zamíří s ohledem na novou techniku zase o něco výše.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků