Přes 340 km/h v Audi A4? A proč ne

Toto si zřejmě řekl pan Alfons Hohenester. Výkon jeho motoru mu zjevně nevyhovoval a nic mu neříkaly ani běžné „dětské” úpravy německých tunerů. A tak nechal pod kapotu svého Audi namontovat třílitrový vidlicový šestiválec dopovaný dvěma turbodmychadly. Výkon 478 kW (650 k) při 7300 ot./min. a točivý moment 720 Nm při 3800 ot./min jsou hodnoty přímo hrozivé.

Tomu celému se pochopitelně musela přizpůsobit spojka a převodovka a úpravám se nevyhnul ani pohon všech kol Quattro. Podvozek byl upraven u firmy H&R, přičemž došlo i k jeho snížení, výměně pružin, tlumičů a z původních audibrzd rovněž nezůstalo nic.

Majitel tohle všechno dělal pro jednou jedinou věc – jeho snem bylo dosáhnutí maximální rychlosti, jakou zatím žádné Audi A4 nepokořilo. Na 12 km dlouhém oválu v italském Nardu pan Hohenester pokořil rychlost 343,9 km/h. Jak se vůz při takové rychlosti choval, raději ani nechceme vědět. Na výraznější úpravy aerodynamiky to z fotografií rozhodně nevypadá. Pro lepší proudění vzduchu kolem přední části byl však klasický nasávací otvor nahrazen pevnou výplní, co zase znesnadnilo přirozené chlazení vzduchem. Díky tomu musel pod kapotu také mimořádně výkonný chladič.

A že tahle „á-čtyřka“ opravdu jede, dokazují i časy jejího zrychlení. Stovku zhltne za 3,4 sekundy, okolo mety 200 km/h se prožene za famózních 10,3 s a třístovku pokoří za stále obdivuhodných 29,8 s. Vcelku rychlý rodinný sedan, co říkáte? A ještě k tomu nenápadný…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá nejrychlejší Audi A4 na světě

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků