Přes 2000 koní a unikátní baterie: Italové představí supersport Estrema Fulminea

Do elitního klubu sporťáků s výkonem udávaným v megawattech vstoupí italská placatá střela. Premiéra proběhne už příští týden.

Extrémně výkonné elektromobily v poslední době přibývají se zvyšujícím se tempem a nejen od malosériových výrobců. Máme zde třeba supersport Nio EP9, chorvatské vozy Rimac, nový Lotus Evija, krásné Pininfarina Battista nebo třeba Porsche Taycan Turbo S a Audi e-Tron GT. Všechny tyto stroje skutečně existují a jezdí, nyní se k nim připojí tato italská novinka s názvem Estrema Fulminea, což v překladu znamená „extrémní blesk.“

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Svými šípovitými tvary má na takové označení bezesporu nárok, stejně tak výkonem. Celkem čtyři elektromotory mu dávají sílu 1,5 megawattu, čili 2040 koní. Na 320 km/h má zrychlit do 10 sekund. Akumulátor má kapacitu 100 kWh, což se nijak nevymyká standardu v této vrcholné třídě, ale jeho konstrukce již ano.

Ostrá Tesla Model S je tady! Má 1100 koní, ujede 840 km a stojí jako Audi R8

Ostrá Tesla Model S je tady! Má 1100 koní, ujede 840 km a stojí jako Audi R8

Jde o takzvanou solid state baterii, tedy baterii s pevným elektrolytem namísto tekutého elektrolytu u Li-Ion akumulátorů nebo polymerového gelu u Li-Pol baterií. Solid state baterie má proto lepší hustotu energie a specifickou energii, je také lehčí a menší. Jednotka pro vůz Estrema Fulminea je hybridní, využívá baterii od firmy Avesta Battery Energy Engineering a superkondenzátory. Očekávaný dojezd dle WLTP má být 520 kilometrů a baterie má vážit do tří metráků, díky ní se má hmotnost sporťáku pohybovat okolo 1,5 tuny.

Hypersport Aspark Owl v produkční verzi: 2012 koní a zrychlení na stovku za 1,7 s

Hypersport Aspark Owl v produkční verzi: 2012 koní a zrychlení na stovku za 1,7 s

Supersportu samozřejmě nebudou chybět aktivní aerodynamické prvky typu variabilního čelního sání vzduchu a výsuvného zadního křídla. Uvnitř se lze těšit na inspiraci letectvím a kombinaci analogových i digitálních přístrojů. Premiéra je plánována na 13. května v turínském automobilovém muzeu, první kusy se dostanou k zákazníkům v druhé polovině roku 2023.

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 37 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků