HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi

HiPhi A Zdroj: HiPhi
HiPhi A Zdroj: HiPhi
HiPhi A Zdroj: HiPhi
HiPhi A Zdroj: HiPhi
7
Fotogalerie

Přes 1300 koní a stovka za dvě sekundy: Čínské HiPhi zkusí první ligu s hypersportem „A“

Zatím co název moc originální není, design se nepodobá ničemu na silnicích. Auto vznikne v omezené sérii.

Tato novinka se představila v Šanghaji, je výsledkem spolupráce automobilky HiPhi a společnosti WESAIL New Energy Automotive Apollo. Vnějšek dává na odiv karbon a matné lakování s prvky z leteckého titanu. Zajímavostí jsou velmi výrazné prahy, dále zde máme dělené zadní křídlo a pixelový displej na dveřích. Výrobce zmiňuje i extra široké pneumatiky – ty se díky silnému pohonu pořádně zapotí.

Celkem jde o 960 kW (1305 k), které HiPhi A vystřelí na stovku za dvě sekundy a nějaké drobné, maximální rychlost by měla být 300 km/h. Přední nápravu má na starost jeden elektromotor, vzadu najdeme dva – mají rotory z uhlíkových vláken, olejové chlazení a přímé chlazení magnetické cívky válce, díky čemuž mohou dosahovat až 22.000 otáček za minutu. Nejvyšší výkon jsou schopny poskytovat po třicet minut.

Vůz stojí na 800V platformě, baterie je kryta neprůstřelným karbonovým spodním štítem a sprejovaným karbonem v horní části – umí ze sebe vymáčknout až 1,5 MW výkonu. Kvalitní jízdní vlastnosti pak mají zajistit rozložení hmotnosti téměř 50:50 a vektorování točivého momentu. Auto bude vyráběno v omezené sérii, která začne společně s následnými dodávkami zákazníkům v prvním kvartálu roku 2025.

Doporučujeme

Články odjinud