Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Automobilka Porsche odhalí v září na autosalonu ve Frankfurtu jednu zásadní novinku. Poprvé v historii se v základním silničním modelu Porsche 911 objeví přeplňovaný motor. Ten byl prozatím vyhrazen pouze vrcholným verzím Turbo a GT2.

Porsche 911 Carrera dostane v rámci faceliftu mírně evoluční design, ale čekejte větší otvory v zadních blatnících kvůli přívodu vzduchu k mezichladiči. Technické detaily nového motoru jsou ještě tajné, ale už něco málo víme díky magazínu Motoring, který na technickém brífingu značky Porsche vyzpovídal produktového ředitele značky Erharda Mossleho.

Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Potvrzeno: Obyčejná Porsche 911 dostanou šestiválec s turbem

Základní Porsche 911 Carrera dostane motor o objemu 2,7 l (vrátí se někdy v budoucnu označení 2.7 RS?). Pořád to bude tradiční plochý šestiválec, ale nebude se jednat jen o přeplňovanou jednotku z Boxsteru o stejném objemu. Je to od základu nový motor. Jeho výkon ještě není specifikován, ale mohl by se pohybovat v rozmezí 380 až 400 koní.

Silnější Porsche 911 Carrera S dostane rovněž přeplňovaný motor, ale ten bude mít objem 3,4 l. Jeho výkon přesáhne 400 koní, ale ne o moc, aby základní model neohrožoval svou dynamikou verze Turbo a GT3.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Nové motory budou mít větší točivý moment, ale Porsche si prý dá záležet na ladění, aby se jednotka chovala tradičně a měla i odpovídající zvuk. Cílem je samozřejmě dosáhnout nižší spotřeby a emisí. Základní Porsche 911 má ukázat kombinovanou spotřebu pod 8 litrů na 100 m. Porsche zřejmě také opustí sedmistupňový manuál a vrátí se k šesti rychlostem.

Revoluční změna se ale odehraje až s příchodem úplně nové generace Porsche 911, která nedorazí dříve než v roce 2020. Spíše ještě později. Porsche už na nové generaci pracuje, neboť připravuje zcela novou platformu, která umožní stavbu lehčího a efektivnějšího auta. Nová generace 911 dostane poprvé kompaktní hybridní pohon a ještě menší motory.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků