Stále probíhající boj o komponenty, a ne zcela příznivá finanční situace nutí automobilky ke strategickým změnám portfolia. Zdroj: Audi

Stále probíhající boj o komponenty, a ne zcela příznivá finanční situace nutí automobilky ke strategickým změnám portfolia. | Zdroj: Audi

Audi, i celá řada dalších značek, hodlají problém řešit soustředěním se na ziskovější auta. Zdroj: Audi

Audi, i celá řada dalších značek, hodlají problém řešit soustředěním se na ziskovější auta. | Zdroj: Audi

Tedy větší a lépe vybavené modely. Zdroj: Audi

Tedy větší a lépe vybavené modely. | Zdroj: Audi

Důkazem je aktuální rozhodnutí vyřadit zástupce nejmenších segmentů Audi A1 a Q2, které se dožilo pouze jedné generace.

Důkazem je aktuální rozhodnutí vyřadit zástupce nejmenších segmentů Audi A1 a Q2, které se dožilo pouze jedné generace.

Vstupní branou do světa Audi se tím pádem stane A3. Zdroj: Audi

Vstupní branou do světa Audi se tím pádem stane A3. | Zdroj: Audi

Zákazníci by měli mít na výběr z „více modelů“, ale není zřejmé, jestli půjde o jinou karosářskou variantu A3 (sedan a Spotrback), nebo máme očekávat například nový crossover. Zdroj: Audi

Zákazníci by měli mít na výběr z „více modelů“, ale není zřejmé, jestli půjde o jinou karosářskou variantu A3 (sedan a Spotrback), nebo máme očekávat například nový crossover. | Zdroj: Audi

Ten rovněž vstupuje do hry, jelikož v maďarském závodu Györ se již po boku nové generace Q3 plánuje výroba Cupry Terramar. Motor 1

Ten rovněž vstupuje do hry, jelikož v maďarském závodu Györ se již po boku nové generace Q3 plánuje výroba Cupry Terramar. | Motor 1

Nebo může jít o výkonný derivát, s předpokládaným názvem Allstreet, jehož špionážní fotky se objevily na internetu. Zdroj: Audi

Nebo může jít o výkonný derivát, s předpokládaným názvem Allstreet, jehož špionážní fotky se objevily na internetu. | Zdroj: Audi

Vzhledem k tomu, že Audi s A3 dlouhodobě počítá, je očekávána její elektrická verze, protože k roku 2025 automobilka uvede na trh poslední řadu vozů se spalovacím motorem. Zdroj: Audi

Vzhledem k tomu, že Audi s A3 dlouhodobě počítá, je očekávána její elektrická verze, protože k roku 2025 automobilka uvede na trh poslední řadu vozů se spalovacím motorem. | Zdroj: Audi

Nahrává tomu i fakt, že současná čtvrtá generace byla představena v roce 2020 a její životní cyklus by takové strategii odpovídal. Zdroj: Audi

Nahrává tomu i fakt, že současná čtvrtá generace byla představena v roce 2020 a její životní cyklus by takové strategii odpovídal. | Zdroj: Audi

Facelift je očekáván v roce 2024 se zachováním verzí S3 a RS3, takže pro příznivce výkonných pětiválců je to poslední zvonění. Zdroj: Audi

Facelift je očekáván v roce 2024 se zachováním verzí S3 a RS3, takže pro příznivce výkonných pětiválců je to poslední zvonění. | Zdroj: Audi

Také Mercedes-Benz hodlá snížit počet „malých“ modelů ze současných sedmi na čtyři. Zdroj: Mercedes-Benz

Také Mercedes-Benz hodlá snížit počet „malých“ modelů ze současných sedmi na čtyři. | Zdroj: Mercedes-Benz

Stejnou cestou se pravděpodobně vydá také BMW, jež má s elektrifikací rovněž bohaté zkušenosti. Zdroj: BMW

Stejnou cestou se pravděpodobně vydá také BMW, jež má s elektrifikací rovněž bohaté zkušenosti. | Zdroj: BMW

Audi, i celá řada dalších značek, hodlají problém řešit soustředěním se na ziskovější auta. Zdroj: Audi
Tedy větší a lépe vybavené modely. Zdroj: Audi
Důkazem je aktuální rozhodnutí vyřadit zástupce nejmenších segmentů Audi A1 a Q2, které se dožilo pouze jedné generace.
Vstupní branou do světa Audi se tím pádem stane A3. Zdroj: Audi
13
Fotogalerie

Prémiové značky odstavují malé modely. Nejlevnější Audi se stane A3, na A1 a Q2 zapomeňte

Výrobci automobilů se začínají přesouvat k ziskovějším a lépe vybaveným modelům, což má za následek úpadek malých vozů. Audi nyní seškrtá portfolio hned o dva.

Stále probíhající boj o komponenty a ne zcela příznivá finanční situace nutí automobilky ke strategickým změnám portfolia. Audi, i celá řada dalších značek, hodlají problém řešit soustředěním se na ziskovější auta. Tedy větší a lépe vybavené modely.

Důkazem je rozhodnutí vyřadit zástupce nejmenších segmentů Audi A1 a Q2, kteří se dočkali pouze jedné generace. Vstupní branou do světa Audi se tím pádem stane A3. Zákazníci by měli mít na výběr z „více modelů“, ale není zřejmé, jestli půjde o jinou karosářskou variantu A3 (sedan a Spotrback), nebo máme očekávat například nový crossover. Ten rovněž vstupuje do hry, jelikož v maďarském závodu Györ se již po boku nové generace Q3 plánuje výroba Cupry Terramar. Nebo může jít o výkonný derivát, s předpokládaným názvem Allstreet, jehož špionážní fotky se objevily na internetu.

Vzhledem k tomu, že Audi s A3 dlouhodobě počítá, je očekávána její elektrická verze, protože k roku 2025 automobilka uvede na trh poslední řadu vozů se spalovacím motorem. Nahrává tomu i fakt, že současná čtvrtá generace byla představena v roce 2020 a její životní cyklus by takové strategii odpovídal. Facelift je očekáván v roce 2024 se zachováním verzí S3 a RS3, takže pro příznivce výkonných pětiválců je to poslední zvonění.

Také Mercedes-Benz hodlá snížit počet „malých“ modelů ze současných sedmi na čtyři. Stejnou cestou se pravděpodobně vydá také BMW, jež má s elektrifikací rovněž bohaté zkušenosti.

Audi A3

Kompaktní model Audi má napříč uložené motory a pohon předních kol, popřípadě čtyřkolku Haldex. Aktuální generace využívá moderní koncernovou platformu MQB. Technicky je tedy Audi A3 příbuzná se Škodou Octavií.

Ceny, výbava, data • Audi A3 Sportback • Audi A3 Sedan • Test Audi A3 Sportback 30 TDI S line

Doporučujeme

Články odjinud