Premiéra: nový Hyundai Accent (první foto a info)

Na autosalonu v New Yorku si svou premiréu odbyla americká verze malého vozu Hyundai Accent, koncernového příbuzeného nové Kia Rio. Oba vozy jsou si proporcemi velmi podobné, oba si na americkém trhu odbyly premiéru v karosářské verzi sedan, která je zde zdaleka nejpopulárnější. Accent má stejný rozvor jako Rio, 2 499 mm, je však o něco delší, místo 4 240 mm má délku 4 280 mm. Oproti současnému modelu jde o nárůst o 65 mm; starý Accent má rozměry 4 215 x 1 680 x 1 395 mm, nový pak 4 280 x 1 694 x 1 471 mm.

Stejně jako Rio i Accent bude v Americe nabízen s motorem 1.6 CVVT s výkonem 81 kW/6 000 ot. a točivým momentem 145 Nm (4 500 ot.). S koly bude motor spojen buď pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Na evropském trhu bude vůz nabízen s trojicí pohonných jednotek, dvou zážehových o objemech 1.4 71 kW a 1.6 81 kW a jedné vznětové 1.5 CRDi 80 kW. Opět stejné motorizace jako u Ria. Je velmi pravděpodobné, že se nový Accent a nové Rio budou vyrábět na Slovensku, kde Kia staví novou továrnu.

Poznámka: Je otázkou, zda se Accent objeví po vzoru Ria i jako zkrácený hatchback, nebo po vzoru současného Accentu jako liftback.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Accent si odbyl premiréu jako sedan

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pro srovnání: Kia Rio

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků