Premiéra: nový Hyundai Accent (první foto a info)

Na autosalonu v New Yorku si svou premiréu odbyla americká verze malého vozu Hyundai Accent, koncernového příbuzeného nové Kia Rio. Oba vozy jsou si proporcemi velmi podobné, oba si na americkém trhu odbyly premiéru v karosářské verzi sedan, která je zde zdaleka nejpopulárnější. Accent má stejný rozvor jako Rio, 2 499 mm, je však o něco delší, místo 4 240 mm má délku 4 280 mm. Oproti současnému modelu jde o nárůst o 65 mm; starý Accent má rozměry 4 215 x 1 680 x 1 395 mm, nový pak 4 280 x 1 694 x 1 471 mm.

Stejně jako Rio i Accent bude v Americe nabízen s motorem 1.6 CVVT s výkonem 81 kW/6 000 ot. a točivým momentem 145 Nm (4 500 ot.). S koly bude motor spojen buď pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Na evropském trhu bude vůz nabízen s trojicí pohonných jednotek, dvou zážehových o objemech 1.4 71 kW a 1.6 81 kW a jedné vznětové 1.5 CRDi 80 kW. Opět stejné motorizace jako u Ria. Je velmi pravděpodobné, že se nový Accent a nové Rio budou vyrábět na Slovensku, kde Kia staví novou továrnu.

Poznámka: Je otázkou, zda se Accent objeví po vzoru Ria i jako zkrácený hatchback, nebo po vzoru současného Accentu jako liftback.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Accent si odbyl premiréu jako sedan

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pro srovnání: Kia Rio

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků