Premiéra: Alfa Romeo 156 s novou tváří

Alfa Romeo 156 prošla důležitým faceliftem. Inovovaná podoba 156 má přilákat nové zákazníky a vyplnit prostor mezi starým a novým modelem. Mimo kosmetických úprav se 156 dočkala také nového motoru. Přidány nové fotografie
Premiéra: Alfa Romeo 156 s novou tváří

Dříve než začne z výrobních linek sjíždět Alfa Romeo 158 (157?), nástupce modelu 156, spatří světlo světa facelift vele úspěšné Alfy Romeo 156. Přesněji řečeno, facelift 156 je na světě. Právě představená inovovaná tvář 156 má pomoci udržet vydobyté pozice a připravit cestičku pro novou verzi, která bude dle předběžných informací neméně temperamentní a divoká.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Přední část vozu působí ostře. -- Zadní část je oproti svému předchůdci kulatější 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pro kombi platí totéž. Dle některých ohlasů sluší facelift kombíku více než sedanu

Procházka okolo 156 prozradí, že změny vzhledu se dotkly především přední části (podobně jako u Fiatu Punto). Bystré oko pozorovatele odhalí pozměněnou mřížku chladiče, která je nyní o něco větší, hlavně však nový tvar světlometů, jenž mají dodat přepracované 156 svěží nádech. Změn se dočkal také přední nárazník, který zmohutněl a nahradil některé oblé křivky ostrými liniemi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Facelift 156 je mezistupňem mezi starým modelem a jeho nástupcem

Zadní část vozu nebyla ze seznamu plánovaných zásahů vypuštěna, nicméně facelift se zde omezil na nutné minimum. Zmiňme například poupravený tvar nárazníku, který je nyní kulatější. Kulatějším dojmem působí celá záď, což vhodně doplňuje ostře řezanou příď. Celkově mají změny vnější podoby 156 navodit pocity větší dravosti a připomenout její neskrývané sportovní ambice.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Celkově má Alfa Romeo 156 působit agresivnějším a dospělejším dojmem

Opusťme nyní pomaličku exteriér a přesuňme se do interiéru. Komu by se totiž zdály změny vnější podoby vozu nedostatečné, nalezne patřičnou útěchu právě uvnitř vozu. První co praští do očí bude přepracovaná palubní deska. Alfa opět podotýká, že byly vybrány ty nejkvalitnější materiály, které byly navíc sladěny do několika barevných odstínů. K dispozici vám budou celkem tři barevné kombinace – černá a béžová, tmavě šedá a světle šedá, a nakonec také šedá a černá.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pohled do interiéru z ptačí perspektivy. -- Palubní deska je vyrobena
z kvalitních plastů ve dvou barevných odstínech

Sportovní verze inovované 156 nabídne méně plastů a více kůže s hliníkem, což samozřejmě plně odpovídá jejímu zaměření. Ptáte-li se po výbavě, pak vězte, že v Alfě Romeo 156 naleznete multifunkční displej, manuální nebo automatickou (dvouzónovou) klimatizaci, zabudované rádio, CD přehrávač (případně přehrávač kazetový) k tomu samozřejmě náleží také šest reproduktorů. Zapomenout nesmíme ani na dešťový senzor, tempovat a systémy VDC a MSR chránící bezpečnost posádky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nová vs. starší verze. Která se vám libí víc? -- Kombi a sedan hezky pohromadě

Alfu Romeo charakterizují nejen ladné křivky, ale také svižné motory. Zejména s naftou si Alfa vždycky rozuměla, což může italská automobilka doložit četnými úspěchy právě na tomto poli. Další úspěch si Alfa Romeo připíše nyní, kdy v souvislosti s představením faceliftu Alfy Romeo 156 představí také pětiválec 2.4 JTD 20V, jenž nabídne výkon 129 kW/175 k. Motor pracující s technologií přímého vstřiku paliva common-rail druhé generace bude dalším naftovým klenotem, se kterým se pokusí Alfa porazit konkurenci.

Srovnání parametrů


 

Multijet
2.4 JTD 20V

2.4 JTD 10V

20V vs. 10V

Maximální rychlost (km/h)

225

212

+ 6,1%

Maximální výkon (kW/k)

129/175

110/150

+ 16,7%

Točivý moment (Nm/ot./min.)

385 při 2000

305 při 1800

+ 26%

Zrychlení z 0-100 km/h (s)

8,3

9,4

+ 11,7%

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

6,6

6,6

0%

Klepněte pro větší obrázek
Turbodiesel 1.9 JTD 16 V

Nabídku motorů dotvoří osvědčený turbodiesel 1.9 JTD s výkonem 85kW/115 k, 1.6 T Spark s 88 kW/120 k výkonu, 1.8 T Spark s výkonem 103 kW/140 k, šestiválec 2.5 24v se 141 kW/192 k výkonu a  2.0 JTS (121 kW/160 k) se systémem přímého vstřikování paliva. Výkon na vozovku přenese manuální pěti nebo šestistupňová převodovka nebo převodovka automatická.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků