Laguna I sice nebyla etalon spolehlivosti a ten V6 se do ní skoro nevešel (na rozvody se musel vyndat z auta), ale auto to bylo celkem solidní.Laguna II když přišla byla výkladní skříní techniky a to byl kámen úrazu. Renault použil spoustu neodzkoušených věcí, něco se postupem času opravilo, něco se odstranilo, něco v tom autě zůstalo až do konce produkce. Faktem ovšem je, že po roce 2002 byla Laguna II auto celkem spolehlivé.Mondeo byl vždycky trochu problém, to auto nebylo nijak nové ani v době vzniku, spousta věcí pocházela z Escorta a to včetně antikorozní úpravy. Takže to auto rezlo a spodky dveří reznou dodnes (i na poslední generaci). Ford to aotu sice vylepšoval, ale prakticky nic nikdy neudělal sám a různé vymyšlenosti ve spolupráci s "třetí" stranou, jako vířivé klapky v sání způsobovaly spíše potíže.Ale srovnávat Lagunu a Mondeo je blbost, ta auta jsou na tom +- stejně, záleží na motorizaci stupni výbavy. Hořekovat nad tím, že V6 v Laguně I byl drahý a poruchový je sice hezké, ale ten motor pro to auto prostě nebyl, byl na něj moc těžký a skoro se tam nevešel. To samé Mondeo s 2.2 naftou, ten motor byl prostě ušitý horkou jehlou. Majitelé těchto aut mohou nadávat pouze na svou blbost. že si pořídili něco aniž by si cokoli zjistili.Mě na služebním Mondeu 3. generace začala hučet ložiska zadních kol už po ujetí 40tis. a taky jsem si nestěžoval (ložiska byla z vadné série). Takhle vznikají hospodské pohádky o poruchovosti aut. Každej pepík z hospody vám, řekne že Alfa je poruchovej šrot, jasně že je, když většina majitelů ani není schopná do toho auta nalít správnej olej.
Vlastním Mondeo kombi nafta 1,8 TDCI r.výroby 2010, do dnešního dne najeto 101.500 km a to zcela bez problémú. V 90.000 pouze výměna žhavících svíček a celkem 3x výměna H 7.Výměna oleje po 15.000 km + filtry. Průměrná spotřeba za celou dobu provozu 5,8 litrů.Není to sice žádný "závoďák" ale na běžný provoz po současných komunikacích bohatě stačí.
motor z 80 tých let s litinovou hlavou super :-D Fordem tam vlakem zpět...
Umíš číst?
Naštěstí jsi vybral povedený motor ;-)
měl jsem první generaci 2,0 rxe a druhou generaci 1,9dci. obě skvěle auta. čest jejich památce.btw:...Laguna první generace (2000-2007) byla prvním autem na světě, které si v testech Euro NCAP vydobylo 5 hvězdiček... >> Laguna DRUHÉ generace....
Ford Mondeo :-PMam kamarada/kolegu od fochu... ten si koupil v roce 2007 funglovku Mondeo 2.2TDCi. Jezdil s nim tri roky a zbavil se ho tak rychle, jak to jen slo. Soustavne poruchy elektriky a motoru, vstriky, turbo, porad nekde stal. Tak si poridil funglovy Passat v kombajnu 2.0TDI a svete div se, hodla ho prodat jeste letos (Pasik byl ale rozhodne mene poruchovejsi, ale od 120tis uz byly investice zbytecne vysoke) a poridit... Mazdu 6 sdn v "benzinu" B-]
pre mna je mazda 6 sklamanie roka...pozri si uz len dvere, iba dvojite tesnenie dveri(konkurenti maju 4rite), skus ich zavriet iba pustenim s 10, 20, 30 cm a nedovru sa(toto robi dnes uz iba dacia), dvere musis zabuchavat ako kedysi skodovku.....okrem tohopri vstupovani som si buchol hlavu, toto sa v strednej triede nema stavat
Mondeo a držák? Možná to z něj dělají média. Podívejte se na statistiky spolehlivosti ADAC nebo DEKRA. Tam Laguna III porazila Passat, C5, Octavii a Mondeo dopadlo s poměrně špatným výsledkem.
Laguna v roce 1994 byla skutečně velmi povedené a poměrně moderní auto.Totéž se ovšem nedá říct o mondeu, které vypotil ford až v roce 2003, jako něco co by mělo patřit do střední třídy. Už při nasednutí utrpěl potenciální zákazník otřes.. tvrdá, bakelitová přístrojová deska, směs nesourodých, drnčících, různobarevně podsvícených ovládacích přepínačů, které ford posbíral z toho co bylo zrovna k mání.. prostě děs. Proti tomu je i logan luxus. K tomu soubor více méně nepoužitelných motorů s kuriózním zmetkem v podobě motoru 2,2tdci - černá můra řidičů. Takže jediné, co je v článku pravda je konstatování - mondeo mediální, novinářská hvězda. Těch šest miliard na vývoj je skutečně částka ukazující na vyloženě vyhozené peníze nebo značnou část vydal ford na výplatu novinářské obce, aby články byla mediální hvězda dostatečně zářící.
To je slušná paranoia. No naštěstí 1,8 20V byl extrémně povedený motor, který díky tomu vydržel ve výrobě extrémně dlouho. Pokud si ho někdo pořídil, ukázal se jako opravdový fajnšmekr.
Tak s tímhle nemohu souhlasit. Lagunu i Mondeo jsem vlastnil takže mohu porovnávat. Lagunu jsem koupil v roce 2001 jako 2 letou s 30tkm. Byl to kombík 3l V6 (190 koní) po faceliftu s maximální výbavou. Nový to stálo skoro 1 mil. Kč. Auto byl neskutečnej křáp. Jediný, co bylo dobrý byl motor. Při 50tkm se začala zasekávat spínací skříňka, Pamatuju si, jak jsem se půl hodiny snažil vytáhnout klíč ze zapalování. Při 60tkm začaly hučet ložiska. Interiér občas povrzával. Podvozkově to auto na ten výkon nestačilo. Trpělivost mi došla ve chvíli, když jsem chtěl nechat vyměnit rozvody. Servis mi řekl, že to bude stát kolem 30tis. Kč, takže jsem auto okamžitě prodal. Lagunu teda hodnotím špatně. Možná jsem jen chytl špatnej kus, ale na můj vkus se to sypalo až moc. Ale design byl krásnej, kombík byl opravdu povedenej. Před Lagunou jsem měl Mondeo V6 z roku 1996. To auto bylo absolutně dokonalý. Jak podvozkově tak motorem. Najel jsem na něm asi 100tkm a nebyl nikdy žádnej problém. Takže po špatný zkušenosti s Lagunou jsem šel zpátky do Mondea. Měl jsem Mondeo V6 (170 koní) z roku 2002. I když už mělo při koupi najeto 150tkm tak jsem najel bez problému dalších 100tkm. Podvozkově super, motor byl teda slabší než v Laguně ale na běžný ježdění to stačilo. U Laguny jsem měl dlouhodobou spotřebu kolem 9,5 litru, ale s Mondeem se dalo jezdit bez problému kolem 8 litrů. Podotýkám, že jezdím hlavně dálky a jezdím celkem ekonomicky. Takže má zkušenost s Fordem Mondeo je pouze kladná. Měl jsem 2 generace a s oběma jsem byl spokojenej. Kdežto Laguna byla můj první i poslední Renault.
Zelí měl dokonalou Octavii 1,8 20V. A určitě ve výbavě SLX.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.