Překvapivý Ford Focus 2008 pro Ameriku

Ford překvapil a do Detroitu přivezl Focus určený pro Americký trh. A možná byste v něm ani Focus nenašli.

Pokud nyní čekáte, že máte před očima budoucí generaci Fordu Focus, nemáte pravdu. Tedy jen částečně. Ford se rozhodl vystřídat svůj oblíbený model pro příští rok prozatím jen v Americe a mnoho příznivců značky zůstalo zaskočených. Zcela jiné tvary, ne tak odvážné a pouze dvě karosářské verze – čtyřdveřový sedan a nově i dvoudveřové coupé. Očekávány byly spíše kroky po stopách nového Mondea.

Nyní je otázkou, co čeká Evropu. Možná již v příštím roce přistoupí Ford k omlazování i „naší” verze a nevíme, kolik prvků si odnese z té americké. Jak je vidět, nový design se nedotkl jen zevnějšku, ale zavítal i dovnitř. Mohutní středový panel dostal hliníkovou úpravu a rozhodně nevypadá špatně, tvary karoserie ale bez pochyb vyvolají diskuse. Focus byl stvořen, aby udával směr a nebál se odvážných křivek. Nyní se však přiklání spíše k výrazné usedlosti.

Podle našich informací dostala nová generace také nově naladěný podvozek, který bude hrát na komfortní notu. Cílem vývojářů bylo rovněž zapracovat v oblasti hluku. Zlepšením aerodynamiky přední částí vozu a použitím tlumících materiálů má být nová generace krok před konkurencí.

V Detroitu Ford ohlásil prozatím jedinou pohonnou jednotku, kterou je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 96 kW (130 k). Ten bude k dispozici pro sedan i kombi a bude se dodávat s pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem. Trochu zarážející je použití bubnových brzd na zadní nápravě, ačkoli podle slov Fordu je celá brzdová soustava zcela propracována. Američané asi tolik nebrzdí...

O evropské verzi tedy prozatím nevíme nic, ale to se může zanedlouho změnit. Jak se vám líbí ta americká?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus pro USA v provedení sedan

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A nově i jako dvoudveřové coupé

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků