Překvapivá zpráva z Německa: auta jsou zde stará v průměru 8,7 let

Tohle je rekordní údaj, auta na německých silnicích jsou starší, než kdy dříve. Zákazníci dnes obcházejí showroomy obloukem, bojí se utrácet, nahrazovat starší vozy novými. Vše způsobila krize, sdělila VDA (Asociace automobilového průmyslu Německa).
Překvapivá zpráva z Německa: auta jsou zde stará v průměru 8,7 let

Registrace nových modelů v zemi poklesly v červnu v meziročním srovnání o pět procent. Je to letos již pátý měsíční pokles. Za první pololetí letošního roku klesla poptávka po nových vozech o 8 procent na 1,5 milionu aut podle německé organizace KBA.

“Německo není žádný ostrov, přirozeně se nemůže vyhnout tomu, co se děje kolem nás v Evropě,” řekl na tiskové konferenci v Berlíně Matthias Wissmann, president VDA. “Panuje tady zcela jistě stav nejistoty, který vyvolala krize v eurozóně.”

VDA upravilo svoji předpověď pro letošní rok, v Německu se prý prodá 2,9 milionů až 3 miliony automobilů. A podobně to bude i příští rok, poptávka po nových vozech se na největším evropském trhu bude pohybovat kolem tří milionů.

Podle Wissmana jsou nyní v západní Evropě zhruba tři miliony lidí, kteří si nyní nekupují auta. “Nezačaly ale jezdit veřejnou dopravou, ani nezačaly sdílet své vozy s dalšími lidmi. Jsou připraveni si koupit nové vozy, ale čekají na pozitivní signály.“

A v Česku?

Průměrné stáří vozidel bylo loni u nás 13,8 roku. Podíl osobních automobilů starších deseti let přesáhl 60 procent z celkového počtu registrovaných vozidel, z toho téměř třetina je starších než 15 let.
 

Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků
Minitest Volvo S90 D4 Polestar: První Volvo z Číny je tady!

Volvo S90 D4 Polestar (minitest)

Otestovali jsme Volvo S90 s prostřední dieselovou motorizací. Vyplatí se tovární "tuning" od Polestar?

9.  1.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků