Překvapivá zpráva z Německa: auta jsou zde stará v průměru 8,7 let

Tohle je rekordní údaj, auta na německých silnicích jsou starší, než kdy dříve. Zákazníci dnes obcházejí showroomy obloukem, bojí se utrácet, nahrazovat starší vozy novými. Vše způsobila krize, sdělila VDA (Asociace automobilového průmyslu Německa).
Překvapivá zpráva z Německa: auta jsou zde stará v průměru 8,7 let

Registrace nových modelů v zemi poklesly v červnu v meziročním srovnání o pět procent. Je to letos již pátý měsíční pokles. Za první pololetí letošního roku klesla poptávka po nových vozech o 8 procent na 1,5 milionu aut podle německé organizace KBA.

“Německo není žádný ostrov, přirozeně se nemůže vyhnout tomu, co se děje kolem nás v Evropě,” řekl na tiskové konferenci v Berlíně Matthias Wissmann, president VDA. “Panuje tady zcela jistě stav nejistoty, který vyvolala krize v eurozóně.”

VDA upravilo svoji předpověď pro letošní rok, v Německu se prý prodá 2,9 milionů až 3 miliony automobilů. A podobně to bude i příští rok, poptávka po nových vozech se na největším evropském trhu bude pohybovat kolem tří milionů.

Podle Wissmana jsou nyní v západní Evropě zhruba tři miliony lidí, kteří si nyní nekupují auta. “Nezačaly ale jezdit veřejnou dopravou, ani nezačaly sdílet své vozy s dalšími lidmi. Jsou připraveni si koupit nové vozy, ale čekají na pozitivní signály.“

A v Česku?

Průměrné stáří vozidel bylo loni u nás 13,8 roku. Podíl osobních automobilů starších deseti let přesáhl 60 procent z celkového počtu registrovaných vozidel, z toho téměř třetina je starších než 15 let.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků