Překvapivá zpráva z Německa: auta jsou zde stará v průměru 8,7 let

Tohle je rekordní údaj, auta na německých silnicích jsou starší, než kdy dříve. Zákazníci dnes obcházejí showroomy obloukem, bojí se utrácet, nahrazovat starší vozy novými. Vše způsobila krize, sdělila VDA (Asociace automobilového průmyslu Německa).
Překvapivá zpráva z Německa: auta jsou zde stará v průměru 8,7 let

Registrace nových modelů v zemi poklesly v červnu v meziročním srovnání o pět procent. Je to letos již pátý měsíční pokles. Za první pololetí letošního roku klesla poptávka po nových vozech o 8 procent na 1,5 milionu aut podle německé organizace KBA.

“Německo není žádný ostrov, přirozeně se nemůže vyhnout tomu, co se děje kolem nás v Evropě,” řekl na tiskové konferenci v Berlíně Matthias Wissmann, president VDA. “Panuje tady zcela jistě stav nejistoty, který vyvolala krize v eurozóně.”

VDA upravilo svoji předpověď pro letošní rok, v Německu se prý prodá 2,9 milionů až 3 miliony automobilů. A podobně to bude i příští rok, poptávka po nových vozech se na největším evropském trhu bude pohybovat kolem tří milionů.

Podle Wissmana jsou nyní v západní Evropě zhruba tři miliony lidí, kteří si nyní nekupují auta. “Nezačaly ale jezdit veřejnou dopravou, ani nezačaly sdílet své vozy s dalšími lidmi. Jsou připraveni si koupit nové vozy, ale čekají na pozitivní signály.“

A v Česku?

Průměrné stáří vozidel bylo loni u nás 13,8 roku. Podíl osobních automobilů starších deseti let přesáhl 60 procent z celkového počtu registrovaných vozidel, z toho téměř třetina je starších než 15 let.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků