Překvapí nás nový Volkswagen Passat?

38 komentářů

Mára
28. května • 18:50

Jsem zvědavej, za jak dlouho se FSI motory rozšíří do ostatních koncernových značek. Třeba do Octavie zaměnit 1.6MPI 75Kw za 1.6FSI 81Kw, to by bylo dost dobrý. (Jo mimochodem neznáte někdo nějakej server s testama 1.6-kové Octavie???-chci koupit ojetou a zajímá mě charakteristika a vlastnosti tohoto motoru..Předem dík..)

Pavel_KR5
27. května • 12:54

Jsem docela zvědavej, jestli novej Passat bude mít trvalý 4x4 s Torsenem uprostřed (a lá Audi) nebo trvalej předek a připínání zadku přes Haldex. Změna uložení motoru z klasického podélného na lacinější příčné by mohla svědčit o tom, že půjde o Haldex. No, to by byla škoda.

Ferda Brablenec
26. května • 7:12

See do minulosti, VW nepřišel s turbodieselem, pětiventilem, TDI, vysokotlakým vstřikem nafty, pohonem všech kol, přímým vstřikem benzínu a řadou dalších věcí jako první ale se vším vyjmenovaným přišel jako první masově a tím de facto donutil i ostatní.

Za to že dnes nejezdíme v líných dieselech s nepřímým vstřikem, že PSA vyrábí motory HDI a Mercedes CDI atd vděčíme svým způsobem právě Volkswagenu, který se nebojí už desítky let jít do nových technologií v hromadné výrobě. FSI je jen dalším krokem  v pořadí. Mitsubishi GDI byl sice první, má výborné parametry, ale po řadě let zůstává jen ve dvou verzích a malých počtech, IDE totéž atd. Tohle se dá řící o všech nahoře vyjmenovaných. Díky VW se s přímým vstřikem benzínu za pár let setkáme u všech významných značek a budeme i s Fordy, Toyotami a vším možným dalším jezdit líp a za méně paliva.

Pavel_KR5
27. května • 12:50

to Ferda B.:

Kurňa, až teď jsem se podíval o pár příspěvků vejš a musím uznat, že Ferda Brabenec svýho spolubojovníka X123... v pohodě překoná.

Věta "...že PSA vyrábí motory HDI a Mercedes CDI atd vděčíme svým způsobem právě Volkswagenu" je fakt perla.

Nebo trochu níž: "díky VW se s přímým vstřikem benzínu za pár let setkáme u všech významných značek", ta je taky skvělá.

Což takhle přiřknout VW i vynález kola. Mám na mysli masové, ale skutečně masové, nasazení kola do dopravy. To je přece bezesporu zásluha německého VW. Neboj, číňani se o tom nedozvědí )

Ale vážně, ani ti radši nebudu říkat, kdo první přišel do seriové výroby osobních dieselů s přímým vstřikem - asi bys to nerozdejchal. Ale jinak skutečně až TDI způsobilo masové rozšíření těchto motorů, protože k přímému vstřiku přidalo jeho elektronické řízení a hlavně pilotní předvstřik, který snižil hlučnost motoru atd.

Ještě k tomu porovnání "common-railu" (CR) a stružených vstřikovačů (PD). Čím to asi bude, že CR převzaly od jeho uvedení na trh v roce 1997 desítky výrobců, zatímco PD mimo VW nikdo. Dokonce i Audi nad PD ohrnuje nos.

PetrABC
27. května • 14:06

Teda já takovej expert nejsem. Ale odpověď na tvůj poslední odstavec bych viděl - "V jednoduchosti je síla". A kdo přišel jako první do sériové výroby s dieselem s přímým vstřikem. To by mě zajímalo -dík. To, že PD je náchylný na kdeco (olej nafut atd), že se od něj čekalo poněkud víc, je myslím už dnes notoricky znýmý fakt. Tím nechci říct, že je špatný, ale není to ono.

Pavel_KR5
27. května • 14:53

to PetrABC: Princip "common-rail" sice vypadá jednoduše, ale zvládnout to technicky (doplňovat a odpouštět naftu ze společné lišty se stálým tlakem 1350 nebo 1600 atmosfér) zas taková sranda asi není. Jinak nevím, proč by to italové vyvíjeli tak dlouho. Rozhodně to ale neuspěchali a nepustili na trh nějaký nedodělek, protože s těmi motory jsou zatím velice dobrý zkušenosti. Mimochodem minulý rok právě za toto (za vývoj na poli dieselových motorů) dostali nějakou prestižní cenu, tuším od The Economist. Síla CR je ale především v tom, že má oddělenou "tvorbu tlaku" a dávkování vstřiků, což rotační vstřikovací čerpadla ani PD nemají.

Teď by to ještě u turbodieselů chtělo masové rozšíření lapačů sazí, protože člověk dost často na silnici potká nový auta, ať už s TDI, JTD, ..., který občas nechutně zahulej.

Jo a prní přímovstřikovej diesel u osobáků byl fiaťácky motor 1.9TDid/66kW ve Fiatu Croma. První verze přišla do výroby v roce 1988, druhá s VTG turbem v roce 1991. Výkon a spotřeba byly super, ale jinak zvukem to byl hroznej "traktoroid". Takže se moc neprosadil.

 

Jan Šindler
6. dubna • 8:19

Potřeboval bych získat nějaké informace o vstřikování u TOYOTY u motoru D-4 nebo u motoru D-4D.Můžete mi prosím nějak poradit.Díky

PetrABC
29. května • 13:36

To Pavel-KR5. Děkuji za odpověď. Já to fakt hodnotím jenom jako uživatel a z toho, co si občas přečtu v nějakým časopise. Takže jsem takový "konzument". Ale pravdou je, že jsem si myslel, že CR je jednodušší (proti TDI). To jsem tak nějak vycítil z diskusí, které tu běžela před nějakou dobou na téma "Nafta nebo benzín", tak nějak se ten článek jmenoval. A taky mám pocit, co někdo na tomto serveru měl odvahu říct, že se v Itálii taky umí něco vyrábět. Z příspvěků mám pocit, že co není německé , stojí za h..... Vím, přeháním. Ale málokdo ví, že téměř veškeré speciální slitiny a výrobky z těchto slitin ,bere NASA od Italů , konkrétně od firmy Campagnolo (mimo jiné velký výrobce velo součástek).  Ale to je jiná diskuse. Ještě jenou děkui za odpověď.  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funny
1. června • 13:27

A hele, návrat ztraceného Péti, nově s přívlastkem ABC. Nejen že si pleteš pojmy, chlapče. Ty neumíš ani pořádně číst. Takže to ABC zase klíďo umaž a zkus ty příspěvky číst znovu a třeba se ti rozsvítí co v nich je psáno. Pokud ne, nezoufej. I tak se v životě můžeš uplatnit.

Petr
3. června • 8:32

Ty brďo Funny, jak ty to děláš, že to poznáš. Já asi budu muse změnit slovník a IP adresu. No máš pravdu. Ty vaše auta mě zas tak netáhnou a články skoro nečtu. Vždy jenom příspěvky. No a někdy se docela bavím, jak tady lidi nasírám a vytáčím. A s tím uplatněním si nedělej starost. Já už jsem fakt za vodou. Ale jinak dobrý. Dík a měj se. Jo, ale těch Petrů je tu hodně. A všechno nejsem já , to mi věř.

X12345678
26. května • 12:55

S tím nelze než souhlasit. Přesně tak to je.

Hromadné nasazení turbodieselu do výroby osobních vozů (Golf 1,6 TD, Passat 1,6TD)?
Masové nasazení dieselů s přímým vstřikem do výroby (TDI)?
Masová výroba pětiventilových motorů?
Pohon všech kol od nižší střední třídy nahoru téměř ve všech typových řadách (Golf, Bora, Passat,Sharan, Touareg, Phaeton, Transporter, A3,A4,A6,A8, Leon, Alhambra, Octavia)?
Vysokotlaký vstřik nafty...TDI-PD..(common rail byl až reakce)?
Obrovské série benzínových turbomotorů (1,8T)?
Masové nasazení benzínových motorů s přímým vstřikem paliva (alias FSI a to hned v několika objemových verzích)?
Šestiválec do nižší střední třídy (VR6 v golfu před 12 lety) a osmiválec o pouhou jednu třídu výš (W8 a nové S4)?

Pod tohle všechno se skutečně podepsala firma VW. Nebyla první kdo s tím přišel ale byla mnohokrát první kdo měl odvahu s tím jít do skutečné velkosérie.

Tohle se jim skutečně upřít nedá.

 

 

Pavel_KR5
27. května • 12:33

to X123...: Ty, tvoje germanofilie mě nechává celkem chladným, ale při tom výčtu by ses mohl vyvarovat chyb a naopak nezapomínat na další úspěchy VW.

TDI-PD přišlo do výroby v roce 1998, kdežto "common-rail" o rok dřív (motory Alfy Romeo 156 1.9JTD a 2.4JTD). Takže tvrdit, že CR byl až reakcí na PD je pěkná blbost. Navíc italové (později s Boshem) vyvíjeli CR zhruba 10 let, než to dovedli do seriovky. A vůbec bych to neviděl s TDI-PD tak slavně - je to převzatá "náklaďáková" technika a na dnešní dobu má příliš tvrdý a hlučný zvuk (jinak výkony a spotřeba jsou OK). To spíš jsi měl uvést jako obrovskou zásluhu VW nebo lépe Audi, nástupu TDI motorů na začátku devadesátych let - 2.5TDI v r. 1990 a hlavně 1.9TDI v roce 1992 (u VW o rok později). To byla bomba, která ovlivnila celý automobilový průmysl.

PetrABC
27. května • 9:13

No jo, pán X12345678, čili německý fetiš, aby si nepřihřál polívčičku, že. Ať se toho jednou neposerete.

popo
16. května • 15:02

TUDOR s nálepkou VW a FSI motorom, nič viac nevymysleli. Nemecká arogancia sa bojí urobiť niečo nové - už by to chcelo niečo nové - neokukané

popo
16. května • 15:02

TUDOR s nálepkou VW a FSI motorom, nič viac nevymysleli. Nemecká arogancia sa bojí urobiť niečo nové - už by to chcelo niečo nové - neokukané

Toaster
16. května • 20:31

Nevím jak si přišel na to, že je to zrovna Tudor s nálepkou VW. Německá arogance se nebojí udělat něco nové, ona jen nepotřebuje udělat něco nové, její auta se prodávají výborně, tudíž není potřeba auto co nejvíce zkazit, jak se o to už ze zoufalství snaží u Renaultu apod.

Master
15. května • 22:34

Me se osobne "novy" Passat moc libi, jen je skoda, ze za par let budou vsechny VW vypadat uplne stejne ( viz Golf V, Phaeton, Passat,...) Phaeton nastinil jakym smerem se bude design pristich VW vyvyjet....

Michal
15. května • 21:11

Vzali Superba, změnili face like Phaeton a je hele, novej passat je na světě. Pak zruší Superba, aby nebyla konkurence a Škodovka bude vyrábět prdítka. Dobrý

Akumulator1
16. května • 19:49

A vo co de? Proč by nemohla v koncernu jedna značka vyrábět velká auta a druhá prdítka? Když chceš velký auto, kup si VW, když chceš prdítko, kup si škodu (čímž neříkám, že to dnes tak je, aby nebyl flame). Ty to vnímáš jako křivdu? Vždyť to není konkurence, ale jedna fabrika a za ní jeden kapitál.

Rozhodně lepší mít koráby od jedný značky a nákupní tašky od druhé, než když všichni dělaj všechno a navzájem to od sebe nerozeznáš. Můj názor.

Bodik
15. května • 22:00

No třeba. A jako vrchol? Trochu pozmění pozmění Tudor, daj tomu nálepku VW a hned je z toho Pasat Coupe.

Alien
26. května • 10:01

Prave toho se nejvic obavam....

Back
15. května • 10:19

Podle mě bude o něco dřív ( od roku 1996 - 2005 ? ). Přiznávám, že současný Passat se mně v roce 1996 velmi líbil.  Za povšimnutí stojí, že se budou používat pouze FSI benzíňáky. Uvidíme, jestli nová Octavka bude mít kromě FSI motorů i staré modely motorů.

Jaroslav
18. května • 19:18

Obávám se, že motory FSI budou nejdříve a asi hodně dlouho jen výsadou VW a Audi (myšleno v rámci koncernu VW). Škoda je asi z hlediska politiky levných aut hned tak nedostane....si myslím....

Mára
15. května • 20:38

Jo, škoda že v Octavii nebude něco jako 1.8T FSI. Ten starej dobrej 20-ti ventil je pořád perfektní a i ten 2.0FSI by mohl být dobrej, jen to povinný ručení. Ale snad bude v Octavii 1.6FSI - to by bylo perfektní. Ovšem jak už to tak bývá s motory pro Škodu.....No nechme se překvapit. Jinak ten Passat je vážně pěknej.

Mac
16. května • 11:41

Přesně tak ! To je fakt krize - 2.0FSI 16V Turbo s výkonem jako Octavia RS s 1.8 20V Turbo. Doufám, že to ještě doladí. Zase ten blbej trend zvyšování obsahu ?! Akorát, že minule to šlo i s výkonem a i tak se toho potom lidi hrozně zbavovali když zdražili ručení. Měli by tady dat sazby jak všude jinde od výkonu a ne od obsahu a bylo vy to vyřešený.

MHPlus
16. května • 23:04

Nevím, jestli je trend zvyšování obsahu "blbej"... Stará známá poučka říká, že objem ničím nenahradíš....

Eraser
17. května • 13:59

Přesně tak! Oni v USA dobře vědí, proč mají vysokoobjemový motory...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cowley
26. května • 11:05

Nojo, ale oni maj benzin (na nase) za 10+...
To se to pak jezdi s ctyrlitrem, akorat musej sem tam obsadit nejakou zemi s ropnejma zasobama...

ace2
27. května • 13:47

No to tak žhavé zase nebude, oni mají své V8 vychytaný se spotřebou kolem 9 litrů o osobáku. stačí se podívat na www.fueleconomy.gov a třeba vlajková loď Lincolna, model Town Car, tedy poctivé auto o 2t a přes 5 metrů s V8 žere pod 10 úplně v pohodě. Tyhle motory už mají takové specifikace, že se jen tak občas otočí a tím provednou mnohem méně pracovních cyklů než 2.0 s nějakýma 5 tis rpm.

Michal
16. května • 15:01

1,8T má sice podobnej výkon a Nm, ale má točák hned od spodu, 2.0 FSI se musí vytočit. Nehledě na vyšší povinný ručení a podstatně vyšší cenu dvoulitru

xX
16. května • 12:08

Teda nevim co s tim FSI vsichni furt mate. Dival jsem se na parametry a prijde mi ze VW trosku dohnal sve konkurenty v benzinovych motorech, ale kazdopadne se stale nemuze radit ani do prvni tretiny (proste na VVTI, VTEC, VTLI a ja nevim co vsecko stale nema). Za ty penize mi to prijde trosku predrazeny ...

Mára
16. května • 12:50

No já nevím. Technologie FSI (přímé vstřikování benzinu do válců) jednak zvyšuje výkon motoru a jednak výrazně snižuje spotřebu. VVT-i, V-TEC, atd. jsou všechno vysokootáčkové "pilky". Nic proti nim nemám- mají výborné parametry, ale motory od Volkswagenu jdou lépe "od spodu", což by mně osobně a zvláště na českých silnicích vyhovovalo více. A pokud vím, tak přímý vstřik benzínu do válců má zatím jen Mitsubishi a Toyota (beru civilní auta pro normální ježdění).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lubo
21. května • 18:16

Okrem ineho, aby sa vyuzili inak skvele vlastnosti FSI motorov, tak sa musi tankovat 98 oktanovy benzin, co pomerne vysoko predrazi prevadzku. Ale to sa uz nikde nepise...

Miloš
16. května • 14:57

A Alfa Romeo ( 2.0 l   121Kw) a taky Renault příteli. VW nepřichází s žádnou převratnou novinkou.

Mára
18. května • 9:37

S tím souhlasím. Na tu Alfu Romeo jsem zapomněl (má to ten 2.0) a u toho Renaultu jsem se to dočetl až teď. Ale ta Alfa i s tím přímým vstřikem není moc úsporná (myslím, že má kobinovaně nějak 8,6l/100Km), i když Alfa Romeo to je sportovní náčiní. Ale u Volkswagenu je to opravdu docela velký krok kupředu a rozhodně je to lepší než 1.6MPI (75kw), která se dnes používá jen s automatickou převodovkou nebo ještě v Octaviích. Hondy, Toyoty a vůbec japonský auta mají skvělé motory, o tom nemůže být řeč. A myslím také, že Japonci budou první, kdo se zaslouží o rozšíření vodíkového pohonu, ale na to je ještě moc brzy.

xX
16. května • 13:40

A co treba renault s IDE? No nic, svym prispevkem jsem se chtel zeptat jen na to, co je na tech motorech skvelyho? Navic ani u Mitsubishi ani u Toyoty a ani u VW po procteni parametru ten primej vstrik zas o tolik ty parametry motoru nezlepsi. To co ma treba Mitsubishi u Carismy 1.8 GDI 92kw/175Nm, tak Toyota u Corolly ma obycejnej 1.8 99kw/170Nm a nemluve o atmosferickych lahudkach 1.8 141kw/180Nm u Toy a 2.0 147kw/196Nm u Hondy Aby VW dosahl takovyhle parametru, tak do motory uz musi narvat turbo.

pepík
15. května • 9:09

je docela novýho v konzervativním kabátě prostěto kvůli čemu si to lidi budou kupovat  ....jenom se mi zdá ,že zadníma světly se nechali inspirovat u bmw z4

Michal
15. května • 21:12

Spíš je to jako Phaeton. Myslím, že se ty dva modely mohly víc odlišit.

Doporučujeme

Články odjinud