Překvapí nás nový Volkswagen Passat?

V prosinci jsme vás prostřednictvím bleskovky informovali o připravované podobě nového Passatu. Minulý týden si německý Autobild zahrál na věštkyni a představil první barevné a dosud nepublikované snímky nové generace tohoto volkswagenu. Pokud obrázky srovnáme s těmi, které jsme již zveřejnili (viz níže), podoba se nijak markantně neliší.

Passat opět o něco zmohutněl, čímž se přiblížil vlajkové lodi Phaeton a taky našemu Superbu. Vůz podle dostupných informací povyrostl zhruba o deset centimetrů, čímž se dostane na hodnotu okolo 4800 mm. Volkswagen jako by nechal Passata roztáhnout a pořádně posadit - na fotkách nám připadá širší a stabilnější. Stylisticky zajímavé jsou kruhově vyřezaná světla, a to jak vpředu, tak vzadu. Jak je u současných modelů zvykem, směrovky jsou nyní i ve zpětných zrcátkách. Odkaz na tyto obrázky naleznete na konci článku. O mnoho zajímavější jsou ovšem některé technické detaily, které Autobild zdůraznil.

Ať se to jakkoli neuvěřitelné, Passat je na světě už celých třicet let. Původně jsme si mysleli, že bude jeho nová generace představena již příští rok. Bohužel se tak nestane. Podle šéfů koncernu se nástupce objeví až v roce 2005. Passat se nejprve objeví jako limuzína, ještě v témže roce přijede kombi Variant. To zatím vypadá velmi slibně, kombinace sportovně-luxusního vzezření mu velmi sluší. Nicméně v současné době nejvíc techniky od VW pravděpodobně vyčerpává pětkový Golf, kterého celý automobilový trh každým měsícem očekává. S ním bude mít Passat společnou věc - motor uložený napříč! To je zajímavá změna, současná verze Passatu jej má uložen podélně.

Výčet pohonných jednotek je skutečně široký. K dispozici budou čtyři zážehové a čtyři vznětové agregáty. Co se týče benzínových motorů, nabídka začíná čtyřválcem 1.6 FSI s výkonem 85 kW/115 koní a točivým momentem 155 Nm. Další dvojice motorů nahrazuje letitý přeplňovaný čtyřválec 1.8 T. Jedná se o šestnáctiventilový dvoulitr FSI (110 kW/150 k/200 Nm) a jeho přeplňovanou variantu 2.0 FSI Turbo 16V s výkonem 132 kW/180 k a krouťákem 245 Nm. Na vrcholu pak stojí šestiválec 3.2 FSI (177 kW/241 k/320 Nm). Jak je vidět, Volkswagen vložil všechny karty do systému přímého vstřiku paliva i u zážehových jednotek. V nabídce bohužel chybí varianta W8.

Úsporné turbodiesely se budou nabízet jako čtyřválce a jeden pětiválec. Známý šestiválec 2.5 TDI taky chybí. Může za to zřejmě uložení motoru napříč, pohonné jednotky tak budou - stejně jako spousta dalších součástí - společné s Golfem V. Základem naftové motorizace je čtyřválec 1.9 TDI (74 kW/100 k/240 Nm), dále 2.0 TDI 16V ve variantách 85 kW/115 k a 100 kW/136 k s točivým momentem 320 Nm. Nejsilnější turbodieselový pětiválec 2.5 TDI poskytne výkon 136 kW/185 k, kroutící moment potom 450 Nm.

Převodovky budou manuální pětistupňové a šestistupňové, automaty šestistupňové. Fajnšmekři mohou volit z dvouspojkových převodovek DSG, což je opravdová specialitka (psali jsme zde). Určitě se už nemůžete dočkat slibovaných fotografií. Pokochejte se jimi a ozvěte se v diskusi, jak se vám zamlouvají.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků