Překvapení: Volkswagen opouští jeho šéf, Bernd Pischetsrieder

Asi největší událostí letošního podzimu mezi automobilovými bossy bude ukončení působení Bernda Pischetsriedera jakožto šéfa Volkswagenu. Událost je to velmi překvapivá, protože ani ne před půl rokem mu byla prodloužena smlouva až do roku 2012.

Vedení největšího evropského automobilového koncernu odmítlo blíže specifikovat důvody jeho odchodu, ale jako důvod se neoficiálně bere ekonomická situace koncernu, která není zrovna růžová. Z dceřiných společnosti Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Škoda a Volkswagen je totiž dlouhodobě v plusu pouze česká Škoda a německé Audi.

Druhým uváděným, byť neoficiálním, důvodem jsou spory se šéfem dozorčí rady Ferdinandem Piechem. Ten Bernda Pischetsriedera do Volkswagenu přivedl v roce 2000, aby se již za dva roky stal šéfem představenstva a výkonným ředitelem firmy.

Jako nejpravděpodobnější se však jeví osobní spory mezi oběma představiteli. Přestože není Volkswagen nejzdravějším koncernem, díky opatřením, které Pischetsrieder zavedl, se výrazně navýšil letošní čistý zisk a to o téměř 80 procent proti minulému roku. Navíc i investoři začali Volkswagenu opět věřit, což dokazuje i sílící zájem o akcie a jejich růst. Bohužel pro Pischetsriedera bude mít v každém podobném sporu poslední slovo Ferdinand Piech, jehož rodina je skrze stuttgartské Porsche jedním z nejvýznamnějších akcionářů VW a mj. ovládá i mamutí síť dealerství Porsche Inter Auto.

Bernda Pischetsriedera nahradí ve funkcí dosavadní šéf Audi Martin Winterkorn. Pod jeho vedením se situace v Audi výrazně zlepšila a v letošním roce vyrobí rekordní počet automobilů s rekordním obratem. Jak si poradí s celým Volkswagenem, to ukáže jen čas.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků