Překvapení: Volkswagen opouští jeho šéf, Bernd Pischetsrieder

Asi největší událostí letošního podzimu mezi automobilovými bossy bude ukončení působení Bernda Pischetsriedera jakožto šéfa Volkswagenu. Událost je to velmi překvapivá, protože ani ne před půl rokem mu byla prodloužena smlouva až do roku 2012.

Vedení největšího evropského automobilového koncernu odmítlo blíže specifikovat důvody jeho odchodu, ale jako důvod se neoficiálně bere ekonomická situace koncernu, která není zrovna růžová. Z dceřiných společnosti Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Škoda a Volkswagen je totiž dlouhodobě v plusu pouze česká Škoda a německé Audi.

Druhým uváděným, byť neoficiálním, důvodem jsou spory se šéfem dozorčí rady Ferdinandem Piechem. Ten Bernda Pischetsriedera do Volkswagenu přivedl v roce 2000, aby se již za dva roky stal šéfem představenstva a výkonným ředitelem firmy.

Jako nejpravděpodobnější se však jeví osobní spory mezi oběma představiteli. Přestože není Volkswagen nejzdravějším koncernem, díky opatřením, které Pischetsrieder zavedl, se výrazně navýšil letošní čistý zisk a to o téměř 80 procent proti minulému roku. Navíc i investoři začali Volkswagenu opět věřit, což dokazuje i sílící zájem o akcie a jejich růst. Bohužel pro Pischetsriedera bude mít v každém podobném sporu poslední slovo Ferdinand Piech, jehož rodina je skrze stuttgartské Porsche jedním z nejvýznamnějších akcionářů VW a mj. ovládá i mamutí síť dealerství Porsche Inter Auto.

Bernda Pischetsriedera nahradí ve funkcí dosavadní šéf Audi Martin Winterkorn. Pod jeho vedením se situace v Audi výrazně zlepšila a v letošním roce vyrobí rekordní počet automobilů s rekordním obratem. Jak si poradí s celým Volkswagenem, to ukáže jen čas.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků