Překvapení: Volkswagen opouští jeho šéf, Bernd Pischetsrieder

Asi největší událostí letošního podzimu mezi automobilovými bossy bude ukončení působení Bernda Pischetsriedera jakožto šéfa Volkswagenu. Událost je to velmi překvapivá, protože ani ne před půl rokem mu byla prodloužena smlouva až do roku 2012.

Vedení největšího evropského automobilového koncernu odmítlo blíže specifikovat důvody jeho odchodu, ale jako důvod se neoficiálně bere ekonomická situace koncernu, která není zrovna růžová. Z dceřiných společnosti Audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Škoda a Volkswagen je totiž dlouhodobě v plusu pouze česká Škoda a německé Audi.

Druhým uváděným, byť neoficiálním, důvodem jsou spory se šéfem dozorčí rady Ferdinandem Piechem. Ten Bernda Pischetsriedera do Volkswagenu přivedl v roce 2000, aby se již za dva roky stal šéfem představenstva a výkonným ředitelem firmy.

Jako nejpravděpodobnější se však jeví osobní spory mezi oběma představiteli. Přestože není Volkswagen nejzdravějším koncernem, díky opatřením, které Pischetsrieder zavedl, se výrazně navýšil letošní čistý zisk a to o téměř 80 procent proti minulému roku. Navíc i investoři začali Volkswagenu opět věřit, což dokazuje i sílící zájem o akcie a jejich růst. Bohužel pro Pischetsriedera bude mít v každém podobném sporu poslední slovo Ferdinand Piech, jehož rodina je skrze stuttgartské Porsche jedním z nejvýznamnějších akcionářů VW a mj. ovládá i mamutí síť dealerství Porsche Inter Auto.

Bernda Pischetsriedera nahradí ve funkcí dosavadní šéf Audi Martin Winterkorn. Pod jeho vedením se situace v Audi výrazně zlepšila a v letošním roce vyrobí rekordní počet automobilů s rekordním obratem. Jak si poradí s celým Volkswagenem, to ukáže jen čas.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků