Překvapení: přistiženy tři nové modely Maserati

Že by nějaká automobilka testovala na Nürburgringu hned tři modely současně? Italové musí mít vždy něco extra... (spy photos)

Špionážní fotografové jsou již zvyklí na různé kousky. Při testovaní nachytali už tolik nečekaných novinek, že by je nic nemělo překvapit. Ale přítomnost tří maskovaných modelů jediné značky na legendární Nordschleife najednou? To otřáslo i silnými povahami. Co pro nás tedy Maserati v nejbližší době chystá?

Při pohledu na první zachycený model se vám asi bude zdát, že se jedná o facelift čtyřdveřového sedanu Quattroporte. Nenechte se ale nachytat, všimněte si falešné imitace zadních dveří – ano, tohle je velké coupé. Jak už bývá zvykem, zadní sedačky budou spíše na okrasu, ale o to tu vůbec nejde. Styl, výborný osmiválec 4,2 litru s výkonem okolo 400 koní a přesvědčivé jízdní výkony nejsou cizí ani sedanu, jinak to určitě nebude ani u coupé. Ačkoli se zdá, že podoba s Quattroporte je až příliš velká, přední maska dostane nový design a přepracované tvary. První informace říkají, že se tak možná dočkáme nástupce modelu GT coupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tohle by mohl být nástupce modelu GT coupé

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace možné podoby vozu

Druhým překvapením je nový GranSport Spyder. Dvě místa k sezení zůstanou zachovány, stejně jako osmiválec 4,2 litru. Výkon 400 koní při 7000 ot./min. a točivý moment 451 Nm při 4500 ot./min. jsou hodnoty výborné, už nynější generace spolkne stovku pod pět sekund. Z ilustrace můžete vidět, že nový Spyder se dočká ještě uhlazenějších tvarů a automobilka si chce dat záležet hlavně na zvýšení tuhosti karoserie. Mezi hlavní konkurenty můžeme směle zařadit například Mercedes SL, ale každý půjde na to svým způsobem – Maserati to jistě pojme sportovněji.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový GranSport Spyder

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace

A to nejzáhadnější nakonec. Neobvyklé tvary karoserie jsou patrné již pod pečlivým maskováním. Mnoho informací se prozatím ven nedostalo, ale předpokládáme, že půjde o čtyřmístné coupé-cabrio s pevnou skládací střechou. Vzadu se sice s místem pro vození dvoumetrových chlapů nepočítá ani náhodou, pro krátký převoz menších osob se zadní dvojice sedadel může hodit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
A zcela nový čtyřmístný model Maserati koncepce coupé-cabrio
Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Ilustrace

Jak je vidět, tři novinky toho budou mít víc společného, než se může zpočátku zdát. V blízké době by měly do světa proniknout další informace, které nám o modelech napovědí více. Aktivita automobilky s trojzubcem ve znaku každého fanouška italských sporťáků dozajista potěší.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků