Překvapení: BMW M5 kombi (spy photos)

Emkovou řadu BMW brzy rozšíří ostré pětkové kombi, což je u BMW poněkud nevídané; emkové modely byly dosud téměř vždy sedany nebo kupé. BMW pravděpodobně chce nabídnout silný motor a agresivní vzhled i zákazníkům, kteří by si klasickou verzi nekoupili. U nás se jistě M5 kombi stane rozšířenější díky možnosti odečíst DPH po homologaci na N1.

M5 kombi dostane stejné spojlery a kola jako sedan, to znamená devatenáctky, vpředu s pneumatikami 255/40, vzadu 285/35. Adaptivnímu podvozku bude možné měnit charakteristiku s režimy Normal, Sport a Comfort, silnému řidičskému zážitku pomůže proměnné řízení, jehož účinek se bude měnit rovněž s nastavením tuhosti tlumení.

Pod kapotou bude dnes už téměř standardní motoru 5.0 V10 s výkonem 507 koní (373 kW) a točivým momentem 520 Nm (více ve starším článku). S tímto motorem zrychlí M5 na stovku pod pět sekund a dvoustovku udělá za patnáct. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, skutečné maximum vozu však leží za hranicí 300 km/h. Motor bude kombinován se sedmistupňovou sekvenční převodovkou SMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto: © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M5 sedan

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků