Překvapení: BMW M1 bude mít přes 300 koní

Podle serveru Autocar plánuje BMW uvedení ostré verze jedničkové řady, M1. Automobilka chce tímto modelem jít tvrdě proti zavedené konkurenci jako Alfa Romeo 147 GTA, Volkswagen Golf R32 či Ford Focus RS. Trh malých, ale velmi výkonných aut, není stále nasycen, stále je na něm dostatek místa pro novinky.

Původně měl mít model M1 ostrý čtyřválec. Ovšem pod vlivem konkurence, která používá většinou šestiválce (147 GTA, Golf R32), dostane M1 rovněž šest válců, ovšem v řadě. Výkon dosáhne na metu cca 310 koní (228 kW), což je oproti v současné době nejvýkonnějšímu benzíňáku rozdíl 160 koní (2.0 110 kW). Autocar předpokládá, že motor bude používat stejnou techniku jako nový motor 5.0 V10, který je osazen v modelu M5 a M6.

Výkon bude přenášen jako obykle na zadní kola, a sice přes sedmistupňovou převodovku SMG. Na stovku bude zrychlovat M1 za cca 5,8 s, maximálka bude omezena standardními 250 km/h.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků