Překračování rychlosti i nevěnování se řízení. V čem nejvíc hřeší čeští řidiči?

České zastoupení automobilky Kia uspořádalo průzkum zaměřený na bezpečnost na silnicích.

Česká Kia v průzkumu zjistila, že 80 % lidí má na silnici strach z ostatních řidičů. Vlastní řidičské chyby se pak obává jen 12 % respondentů. Mezi nejrizikovější chování na silnici pak řadí vybrzďování, agresivní jízdu a řízení pod vlivem omamných a návykových látek. Za velmi rizikové tyto činnosti považují 4 z 10 oslovených.

Češi jsou pak tolerantní k překračování povolené rychlosti. Ve městě o 20 km/h a mimo město dokonce o 30 km/h. Rychlou jízdu totiž považuje na nebezpečnou jen 5 % dotazovaných. 11 % pak nepovažuje za velmi nebezpečné nedodržování správných rozestupů mezi auty.

Vyhodnocení Speed Marathonu dokazuje, že se někteří čeští řidiči jen tak nepoučí

Vyhodnocení Speed Marathonu dokazuje, že se někteří čeští řidiči jen tak nepoučí

„Uvolněný vztah lidí k těmto pravidlům se projevuje i v tom, že je nejčastěji sami porušují. Pětina lidí přiznala výrazné překračování povolené rychlosti a podobný počet také nedodržování bezpečných rozestupů mezi vozidly,“ říká Kateřina Vaňková, tisková mluvčí společnosti Kia Czech. Zároveň dodala, že výrazné překračování rychlosti je doménou mladších řidičů, přiznala se k němu třetina lidí do 35 let. 

Zkušenosti s dopravní nehodou pak mělo 7 z 10 dotazovaných. 7 % z nich přiznalo vlastní chybu, polovina uvedla, že šlo o chybu druhého účastníka nehody a 13 % uvedlo, že viník nebyl jednoznačný. Dvě třetiny řidičů pak uvádí jako příčinu nehody nepozornost a nevěnování se řízení.

Podívejte se na crash test elektrického náklaďáku. Scania je s výsledkem spokojena

Podívejte se na crash test elektrického náklaďáku. Scania je s výsledkem spokojena

„V průzkumu jsme se zároveň ptali, kolik kilometrů už respondenti odřídili. Zajímavé je, že méně zkušení řidiči častěji než ostatní havarovali kvůli rychlé jízdě nebo nepřizpůsobení rychlosti situaci vozovky,“ doplňuje Kateřina Vaňková s tím, že řidiči s celkovým nájezdem do 150 tisíc kilometrů uváděli rychlou jízdu jako příčinu nehody v polovině případů, nepozornost potom v 45 % případů.

Nakonec Kia uvádí výsledky ohledně záchranné uličky na čtyřproudé a šestiproudé silnici. Na první z nich se umí řadit 80 % respondentů, na druhé pak 57 %. Na šestiproudé silnici už si byli lidé méně jistí. Správnou variantu řazení ke krajům vozovky a ve středním pruhu doprava uvedlo 57 % z nich.

Nová Kia EV6 má první české ceny. Stojí od 1,2 milionu a láká na energii zdarma

Nová Kia EV6 má první české ceny. Stojí od 1,2 milionu a láká na energii zdarma

„Svoji roli zde může hrát fakt, že pravidla pro tvorbu záchranářské uličky na šestiproudé silnici se před několika lety měnila. Někteří řidiči tak můžou mít zažité ještě staré řazení,“ vysvětluje Kateřina Vaňková a doplňuje jednoduchou pomůcku pro zapamatování: „Stačí, když si lidé na pravé ruce ukážou trojku a hned vidí správné řazení. Záchranářskou uličku zde tvoří mezera mezi palcem a ukazováčkem.“

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků