Přehled pokut v Evropě aneb neplaťte, když nemusíte

6 komentářů

Pepe
2. října • 17:33

Byl jsem v září 2011 v Belgii. Bohužel jsem si našel v jednom menším městečku parkoviště P+R, kde bylo parkování zdarma. Bohužel se tu každou sobotu konaly trhy, tzn. sobota 5-15 zákaz parkování. Auto mi odtáhli.
OK. Jsem cizinec, student VŠ, mám Feldu (tzn. asi nebudu extra při penězích), holandsky moc neumím, byl jsem v Belgii první den, tzn. i přes toto všechno bych pokutu a odtah zaplatil, ale... Pokuta byla ve výši 180 EUR!!!!!!!!! Zabil jsem snad někoho??? Jel jsem jako blázen a ještě opilej??? Ne, pouze jsem parkoval na parkovišti, které je k tomu určeno!!! Zloději!!! Samozřejmě, že se mnou při diskuzi nad výší pokuty policie a poté i vrátná u záchytného parkoviště vyběhla!!! Zloději!!! Bohužel byla sobota a z odtahové firmy nikdo do pondělí nebyl... Musel jsem zaplatit a odjet se vzpomínkou, která se mi při vzpomínce na Belgii vždy vybaví...

milan
20. prosince • 11:36

Na letní dovolené ve Francii mi byla udělena pokuta za špatné parkování. Chtěl bych ji zaplatit. Víta o způsobu jak.Děkuji Milan

Lubos
24. března • 12:12

Myslim, ze v Rakusku je vyssia pokuta za prekrocenie rychlosti, nez je prezentovano. Naviac, prekrocenie sa tresta uz od prekrocenia 1km/h

Dalej, sice sa uvadza dost strasna suma za prekrocenie limitu alkoholovu v krvi v V.Britanii, ale nie je tu uvedene, kolko je ta hranica. Je to najvyssia v Europe , asi 0.8 promile!

Jan Taraba
24. března • 13:49

V Rakousku je pravda to co je v článku, maximálně 37 EUR, ale to platí pro překročení o 1-30km/h nad limit. Při vyšších hodnotách ukládají až 1000 EUR ale až na základě správního řízení které nedělá Polizei ani Gendarmerie ale správní úřad. Na místě je skutečně maximum 37,- EUR. Měří se stabilními radary, to jsou ony ohavné šedé bedny na spoustě míst, potom měří hlídky laserovými pistolemi, obvykle přitom nepořídí fotografii a část sporů pak u soudů prohrávají. Jako unikát je vidět i optický měřící systém na střešním nosiči Opelů Omega Caravan který používá Gendarmerie na dálnicích, ten umí navíc měřit i odstup mezi auty a je spojen s videokamerou. No a ještě novinka, občas se vidí i nám důvěrně známá bradavice na čenichu, český Ramer 7ccd který Rakousko v menších počtech koupilo.

A ještě jedna věc: v Rakousku není na rozdíl například od Anglie zakázáno meření rychlosti ze skrytých míst a civilních vozidel bez označení.

Lubos
24. března • 17:23

Dik za info.

JJ
24. března • 11:28

Několik postřehů z Holandska:

1. Policie má zakázáno vybírat pokuty na místě. Pokud něco provedete a chytnou vás, počítejte s tím, že vás budou vláčet do speciální kanceláře, kde se ovšem dá platit i kartou. Je to ale většinou značná ztráta času. Doporučuji bez řečí zaplatit a chovat se slušně. Budete-li si vyskakovat, někdy vás protáhnou ještě cizineckou policí - a pokud nemáte razítko o přechodu hranic (které na Rozvadově skoro nikdy nedostanete), máte o další zábavu postaráno.

2. Pokud máte českou SPZ, nehrozí vám postih za rychlost. Rychlost se měří většinou stabilními radary (béžová bedna na asi 2m vysokém sloupku), někdy i z neoznačených stojících aut. V obou případech se jen fotografuje a složenka (acceptgiro) se posílá poštou. Prý dokážou poslat pokutu do států EU, do Kocourkova jejich prsty zaručeně nedosáhnou. Slyšel jsem, že snad plánují začít auta zastavovat, ale zatím jsem se s tím nesetkal. Většina měřených úseků je označena. Radary jsou celkem dobře vidět, je jich hodně (třeba na okruhu okolo Utrechtu odhadem tři na kilometru) a ne vždy jsou všechny v provozu. V novinách a v rádiu policie zveřejňuje místa, kde se ten den bude měřit - těch je ale tolik, že než si je pamatovat, je lepší jet povolenou rychlostí.

3. Podobné jako s rychlostí je to i s jízdou na červenou. Taky se hlídá jen kamerami. Nicméně na rozdíl od občasného nedodržení rychlosti toto už je opravdu o hubu a doufám, že to tu nikdo nehodláte využívat.

4. zejména během víkendových nocí jsou hlavně ve městech dost vidět kontroly, zaměřené na požívání alkoholu. Toleruje se konzumace tuším dvou piv (malých desítek), ale nevím to přesně, já před jízdou nepiju vůbec.

5. Velký pozor je potřeba dávat na parkování ve městech. V centru všech větších měst jsou placené zóny, většinou stylem čím blíže do centra, tím dražší. Liší se i placené hodiny - zatímco dále od centra se platí do 18:00, v centru Amsterdamu tuším až do 23:00. Parkování bez řádného zaplacení stávalo 60 guldenů, řekněme 25 až 30 Euro (už jsem asi dva roky neplatil, takže nevím, je možné, že zatím podražili).
V některých městech používají botičky, v některých jen dávají papírky za stěrače. S výjimkou závažných případů (parkování na opravdu nebezpečném místě) se AFAIK nepoužívají odtahy.

Doporučujeme

Články odjinud