Přehled nejlevnějších aut: hatchbacky, diesely, čtyřkolky, SUV i kabria

Rozhodli jste se koupit auto v určitém segmentu a chcete prostě to nejlevnější? Vybrali jsme aktuální cenové hity.

Česká nátura velí hledat auto s co největším kufrem a co nejmenší spotřebou za co nejméně peněz. Dali jsme dohromady žebříček aktuálně nejlevnějších modelů v různých kategoriích, od malých aut až po luxusní limuzíny. Ceny jsou platné k dově přípravy článku a časem se samozřejmě mohou měnit.

Češi kupují v zahraničí stále starší ojetiny. Vedou ty ve stáří 11 až 15 let

Češi kupují v zahraničí stále starší ojetiny. Vedou ty ve stáří 11 až 15 let

Nejlevnější auta

I přes rostoucí ekonomiku a vyšší legislativní požadavky na bezpečnost a ekologii se stále někteří výrobci vejdou do magické hranice 200 000 korun, a to ještě s docela velkou rezervou. Asi nikoho nepřekvapí, že tradičně nejlevnější je na našem trhu Dacia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na českém trhu koupíte pod 200 000 korun sedm různých modelů. Nejlevnější je stále Dacia Logan, mezi nejdostupnější vozy se vejde i Škoda s modelem Citigo

Konkrétně jde o model Dacia Logan s motorem 1,2 l za 169 900 korun, za příbuzné Sandero se stejnou pohonnou jednotkou si připlatíte pět tisíc korun. Mezi tři nejlevnější auta se ale vejde i Ford Ka s motorem 1,2 l o výkonu 69 koní. Ten stojí 186 990 korun včetně daně. Pokud necháme Logan a Sandero jako jednu značku, třetí nejlevnější je Škoda Citigo 1.0 MPI za 197 200 korun. Do dvou set tisíc se vejde i Seat Mii, Nissan Micra a Hyundai i10.

Nejlevnější diesel

Když nízkou cenu, tak určitě chcete i nízkou spotřebu, kterou turbodiesel (aspoň tedy papírově) slibuje. Přesto si proti nejlevnějšímu autu na našem trhu musíte připlatit více než 100 000 korun, za což byste při dnešních cenách pořídili asi 3100 litrů benzínu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejlevnější naftové auto je opět Dacia Logan. Celkem se ale do tří set tisíc korun vejde jen šest modelů, z toho tři Dacie

Nejlevnější diesel je aktuálně Dacia Logan 1.5 dCi za 271 900 korun. Následují modely Dokker a Sandero. Ale ať nezůstáváme jen u Dacie, Nissan Note 1.5 dCi stojí 284 900 korun a Citroën C-Elysée je aktuálně k mání za 289 900 korun. Do tří set tisíc se s dieselem vejde už jen Fiat Punto 1.3 Multijet.

Automobilka Hyundai má nyní prodejní akci, v rámci které lze pořídit model i20 s motorem 1.1 CRDi za 239 990 korun. Dle běžného ceníku stojí i20 CRDi 339 990 korun. Akce platí do konce zaří.

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Chcete ušetřit s nákupem ojetého auta? Nekupujte si diesel!

Nejlevnější hybrid

Pokud se domníváte, že hybridem zachráníte lední medvědy, připravte si minimálně 364 900 korun. Za ně totiž koupíte Toyotu Yaris Hybrid, nejlevnější hybridní auto na českém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejlevnější hybrid stojí o skoro sto tisíc víc než nejlevnější diesel

Druhý nejlevnější vůz s hybridním pohonem je Honda Jazz Hybrid za 439 900 korun, třetí Toyota Auris Hybrid za 499 900 korun. Toyota Prius začíná až na 630 000 Kč.

Nejlevnější SUV a crossovery

Otázka je, jaká auta vlastně mezi SUV a hlavně crossovery zařadit. Když ale zůstaneme u klasického rozvržení, je nejlevnější Dacia Duster za 249 900 korun. Následuje crossover Nissan Juke za 289 900 korun a Citroën C4 Cactus za 299 900 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Oblíbenost crossoverů a SUV stojí i za trochu vyššími cenovkami, ale přesto se aspoň tři modely vejdou do tří set tisíc korun. V kategorii do čtyř set tisíc je pak už docela plno

Pak už se dostaneme přes tři sta tisíc, za Kiu Soul dáte minimálně 304 980 korun a za Renault Captur 309 900 korun. Domácí Škoda Yeti začíná až na 379 900 korunách.

Nejlevnější čtyřkolky

Obliba pohonu 4x4 roste, ale musíte si za něj připlatit. Své pověsti dostála opět Dacia, která nabízí nejlevnější auto s pohonem 4x4, i když ne stálým, ale elektronicky připojitelným.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekDacia Duster vede kromě crossoverů a SUV i žebříček nejlevnějších čtyřkolek. Moc aut s pohonem 4x4 se ale do čtyř set tisíc korun na našem trhu nevejde

Dacia Duster 4x4 vyjde na minimálně 332 900 korun. Na druhém místě je Suzuki Swift s motorem 1,2 l o výkonu 69 k, který ve čtyřkolce stojí 364 900 korun. Fiat Panda 4x4 má v ceníku uvedenu částku 366 300 korun, ale dostanete rovnou diesel 1.3 Multijet.

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

JD Power 2015: Nejspolehlivější je Škoda, mezi nejhoršími je i BMW

Nejlevnější zadokolka

Když už jsme u koncepcí pohonu, tak se podívejme na pohon zadních kol. Čekáte, že nejlevnější bude vstupní verze BMW řady 1? Omyl. Nejlevnější je Renault Twingo s motorem vzadu, který pořídíte za 214 900 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skladové kusy Mazdy MX-5 minulé generace sice koupíte levněji než nové auto, ale počítat ji dnes nebudeme. Nejlevnější zadokolku prodává Renault

Na druhém místě je příbuzný Twinga, Smart fortwo za 279 500 korun. Končící třetí generace mazdy MX-5 se u některých dealerů doprodává za zhruba 570 000 korun, nová generace byla oceněna na 629 900 korun. BMW řady 1 stojí 590 200 korun ve verzi 116i.

Nejlevnější kabriolet

Na trhu ojetin je spousta zajímavých kabrioletů za hezké peníze, ale věnujme se novým autům. Aktuálně, když tedy vynecháme pseudokabriolet Citroën DS3, je nejlevnější plnohodnotný kabriolet Volkswagen Beetle Cabrio za 515 900 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mezi nejlevnějším a druhým nejlevnějším kabrioletem zeje více než stotisícová mezera. Je to dáno i tím, že spousta „půlmilionových“ kupé-kabrioletů z našeho trhu zmizela

Na druhém místě je nová Mazda MX-5 s cenou 629 900 korun, protože Mini Roadster a Peugeot 308 CC už na českém trhu v ceníku nenajdete. Opel Cascada je s cenou 633 900 korun na třetím místě. Ani Golf Cabrio se tu už neprodává, stejně tak Volkswagen Eos. Ne snad, že by se Češi pro kabriolety hrnuli po tisícovkách...

Nejlevnějších 200 koní

Kdo potřebuje vyšší výkon, musí sáhnout trochu hlouběji do kapsy. Pro dvě stovky koní mu sice bude stačit půl milionu korun, ale jen těsně. Peugeot 208 GTI s motorem 1.6 THP o výkonu 200 koní totiž aktuálně pořídíte za 496 700 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuálně seženete 200 koňských sil nejlevněji v podání Peugeotu 208 GTI. Zajímavá je ale jistě i Astra GTC a kombi Mégane Grandtour GT220

Na druhém místě je odcházející generace Opelu Astra GTC s motorem 1.6 SIDI, kterou po aktuální slevě 86 000 korun pořídíte za 521 900 korun. Jen o tisícovku dražší je praktické kombi Renault Mégane Grandtour GT220, které má výkon hned 220 koní. Na Renault je aktuálně sleva 40 000 korun.

Nejlevnější osmiválec

Pokud chcete něco víc, například tradiční a pomalu vymírající osmiválec, už potřebujete minimálně milion. A to ještě musíte mít štěstí. Kdysi nejlevnější osmiválec, Chevolet Camaro, už zase oficiálně v Česku nekoupíte. Prodával se svého času za 1 033 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejlevnější cesta k osmiválci vede přes poctivé americké železo. Do trojice nejlevnějších se ale vejde i Mercedes. Kupujte, brzy nebudou. EU tahle politicky nekorektní monstra zdaní tak, že už to nikdo nebude chtít a nevyplatí se to ani vyrábět

Když ale oslovíte některého ze šedých dovozců, lze pořídit Chevrolet Camaro V8 za méně než milion korun i s daní. Většinou se jedná o skladové vozy z Německa starších modelových roků. Pokud nahlédneme do oficiálních ceníků, další je Ford Mustang GT, který s motorem 5.0 V8 o výkonu 421 koní stojí 1 064 000 korun. Na třetím místě je Mercedes-Benz E500 za 1 754 500 korun.

Ford Mustang v Evropě ostudu opravdu neudělá [první jízdní dojmy]

Ford Mustang v Evropě ostudu opravdu neudělá [první jízdní dojmy]

Nejlevnější luxusní limuzína

A když jsme nakousli osmiválce, podívejme se ještě na luxusní limuzíny. Pokud zkrátka máte svoji důstojnost a vyžadujete pořádné auto, budete potřebovat více než dva miliony, přesně 2 070 900 korun, za které koupíte Audi A8 3.0 TFSI quattro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pod dva miliony limuzínu neseženete. Aktuálně je na českém trhu nejlevnější Audi A8 a nejdražší Lexus LS. Jenže Lexus vám dá rovnou osmiválec

Král segmentu luxusních sedanů, Mercedes-Benz třídy S, je na druhém místě se základní cenou 2 139 280 korun. Za tu dostanete hned hybridní verzi S300h, ale pohání ji pouze naftový čtyřválec. Jaguar XJ 3.0 D stojí 2 264 999 korun a BMW 730d je aktuálně k mání za 2 389 426 korun.

Aktualizováno 3. 9. 2015 10:50 o prodejní akci společnosti Hyundai.

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků