Přehled konektivity v současných autech. Co umí jejich české verze?

10 komentářů

jk
25. února • 7:00

V článku není zmíněn špičkový a fungující systém Volvo No Call

FHolas
23. února • 9:56

Volkswagen CarNetNení pravda, že mapové podklady pro navigaci jsou zdarma na 3 roky. Tak to dřív platilo a leckde je to tak uvedeno - i v konfigurátoru, cenících apod. Ve skutečnosti si podklady zdarma stáhmene přímo na internetu, např: https://www.volkswagen.cz/servis-prislusenstvi/orig... ... Druhá strana mince je, že podklady budou vydávat tak dlouho, dokud to z jejich pohledu bude mít smysl. Tím faktorem je obchodovatelnost přístroje, což je dle mého obecně cca 5let.

Pavel
25. února • 0:25

Teda članek nic moc... min u Audi to nesedi. 3 roky dostanete když si objednáte Audi Connect za cca 10 tis. Kč Ale to služba bez dat. Tedy musíte mít ještě vlastní SIMku. Pokud nezaplatíte za Audi Connect tak máte na zkoušku na 3 měsíce. MMI se umí připojit 3 způsoby - vestavěná SIM (je tam ale v ČR je vám na nic), vložit svoji SIM do přihrádky spolujezdce, připojit se přes wifi k hotspotu co si uděláte ze svého telefonu (až poslední modelový ročník - osobně odzkoušeno a funguje). Paradoxně Audi Connect u stejného modelu v UK stojí 350 liber (tedy stějně jako v ČR) a v ceně máte nejen "služby" ale i datové připojení na 3 roky bez omezení dat (funguje to přes inegrovanou SIMku a je tam omezení, že z auta si wifi hotspot pro své další zařízení neuděláte, ale můžete si stáhnout i aktualizaci map - tj. 10 GB 2x za rok) Paradox je že ta data jsou včetně roamingu po celé EU. Takže srovnání v ČR i UK zaplatíte 10 tis. Kč ale tam dostanete i datové spojení které bude fungovat i v ČR zatímco tady dostanete prd. Aneb welcome in east europe !PS: V USA by to mělo běhat stejně jako v UK jen ten roaming jaksi nepotřebujete :-)PS2: Když chce autor psát porovnání měl by to dělat svědomitěji a psát i ceny a jestli je to jen poplatek za info o provozu (tedy to co máte jinde zdarma) nebo je to i s daty (tam to dává i smysl).K aktualizaci map - v ceně navigace je u audi nárok na stažení prvních 5 vydaných aktualizací poté co byla vydána ta mapa co tam máte z výroby. (aktualizace vychází co 6 měsíců, tedy aktualizaci po 3 letech od výroby si již zdarma nestáhnete) Tuším že to má většina automobilek vč. VW.
Nechápu ten přístup - chápal bych, že to nechtějí garantovat. Tak napíšu že garantuji 36 měsíců a tečka a neomezují dále. Jednak je to dost málo, je to prakticky jen pro prvního majitele a tím to snižuje cenu při prodeji (tedy až se to všichni dozví). Navíc když se aktualizovalo z DVD za které chtěli automobilky 5000 Kč a více tak je plný net inzerátů za
500 Kč a navíc se to dá stáhnout prakticky ve všech státech světa zdama na netu (rozuměno šlohware - nikoli legálně) A teď čekají, že to budou druhému a dalšímu majiteli prodávat?K dotazu odkud jsou ty jejich mapy - BMW, Audi a Mercedes koupili mapy i technologii HERE od Nokie a teď to společně vyvíjí a nabízí dalším. S tím souvisí i ta aktuálnost dat o provozu - prostě když jsou to jen ty dražší značky a navíc to omezují, tak jim chybí dost údajů o provozu a dobře to funguje jen ve velkých městech a na hlavních tazích. Kdyby s tím nedělali takové opičky tak budou mít lepší data a víc prodaných vestavných navigací i do levnějších modelů.

Petr K.
23. února • 9:38

Opravdu moc rád bych věděl, odkud výrobci berou data o dopravě. Několikrát se mi stalo, že jsem se z přicpané Prahy nebo třeba Frankfurtu vymotal díky Googlu nebo Waze mnohem rychleji, než kolega s rok starým BMW využívající online traffic a vestavěnou navigaci, co vyjížděl z parkoviště hned za mnou...
Stejně tak mám teď v novém autě vestavěnou navigaci a nechámvám jí vypnutou a raději jezdím dle Waze. Stojí mě to jen data a jinak dostávám nesrovnatělně vyspělejší navigaci zdarma.

Ne321
23. února • 9:47

Jak se to vezme. Jezdim v Evrope podle vestavene navigace, ve Statech podle Waze a vsechno ma svoje. Waze je dobry do extremnich dopravnich situaci, na jezdeni po Los Angeles a okoli ci v Bay Area je to asi opravdu lepsi nez staticke navigace. Na druhou stranu na kazdodenni jezdeni v zemi, kde fakticky neexistuji dopravni zacpy (ano, to co se deje v CR jsou takova usmevna zpomaleni, ale rozhodne ne opravdove dopravni zacpy), je lepsi vestavena, protoze je mnohem pohodlnejsi na ovladani (Waze je v tomto ohledu priserny) a clovek ji tam proste ma, nemusi resit nejake kabely, parkovani telefonu a podobne nesmysly.
On ani ten Waze neni samospasitelny, situace na silnici se casto rozviji rychleji nez Waze stiha reagovat a nakonec stejne nekde uviznete at jedete podle ceho jedete.

Petr K.
23. února • 9:59

No jo, to je všechno otázka měřítka. :-D Ale i v Praze nebo na D1 se dá hodinku ztvrdnout. Já jezdím jen v Evropě a i tady občas přepínám na Google maps, bo jsou země, kde Waze moc nefrčí. Obecně jsem taky zastáncem vestavěných systémů, než držáků a nabíječek v zapalovači, dlouho jsem navigací v mobilu opovrhoval. Ale vyzkoušel jsem jí cca. 2 roky zpátky, bo mi tehdy ta vestavěná vypověděla službu a od té doby jsem už u ní zůstal.Pokud jde o ovládání, Google i Waze mi svou jednoduchostí a přímostí vyhovuje mnohem líp, než jakákoliv navigace v autě, co jsem kdy viděl. Ale to je hodně o zvyku a tom, co komu vyhovuje.

pet
23. února • 8:51

jaky vyrobce prosim umi propojit android zarizeni kabelem tak aby se nabijelo a nekam schovalo a na displeji v aute by se zobrazovala plocha telefonu a dotyky reagovaly jako by to byl telefon? tak aby fungovalo vse bez zadnych nutnosti otevirat podporovane aplikace atd. tohle chci a to mi prijde nejjednodussi. oteviral bych google mapy, business kalendar, ex dialer, gmail, sygic, volal (pouzivam bluetooth sluchatko takze vic nepotrebuji), atd. moc diky!!!

Petr K.
23. února • 9:50

Hezká idea, ale tohle moc řešitelné není. Už jen kvůli rozdílnému rozlišení displejů. Mirror link s tím chvíli koketoval, ale umřel právě kvůli tomu, že zdánlivě prostá myšlenka v sobě skrývá hafo technických ALE... Výsledkem byla mizerná kompatibilita, stabilita, rychlost a spousta aplikací, která na tom běhat měla na tom nakonec nechodila. A v každém autě i telefonu to fungovalo jinak. Osobní zkušenost. Mě osobně se nakonec nejvíc osvědčilo integrované BT HF a všechno ostatní ovládat přímo v telefon v držáku od BRODIT na palubce. Přesto, že Mirror link v autě mám, kašlu na něj. :-)

Ne321
23. února • 9:37

Prime zrcadleni telefonu do auto systemu uz je pase, je to neprakticke, neergonomicke. I mirrorlink postupne umira.

bzzz
23. února • 11:37

Ale kdepak... vyrobci by prisli o moznost okouzlit zakaznika svym uzasnym (cti vetsinou otresnym) panelem a vychytanou (cti silenou) navigaci. IT firmy a GUI experti se snazi leta optimalizovat resp najit univerzalne nejpouzitelnejsi reseni a do toho automotive prijdou se svyma wannabe omalovankama a predstavou moderniho nextgen panelu ;-)

Doporučujeme

Články odjinud