Přehled důležitých změn v novém zákonu o silničním provozu

107 komentářů

tripleTTT
30. června • 22:24

citace z clanku:Novela dále umožní řidiči zastavit a stát i na vyhrazeném parkovacím místě (pro invalidy, vyhrazené parkovací místo pro SPZ, firmu, atd.), ovšem maximálně po dobu 3 minut a řidič přitom nesmí nijak omezit řidiče s přednostní parkování na takovém místě.!citace z novapravidla.czV paragrafu 27 je pak zákonem dána jistá možnost zastavit po dobu nejvíce tří minut i na vyhrazeném parkovišti. Řidič přitom však nesmí ohrozit ani omezit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, zvláště pak řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno. Na vyhrazeném parkovišti pro invalidy nelze zastavit a stát v žádném případě.!!!

antiradar
13. června • 12:54

nasi milí zákonodárci je postavili na rověň účastníků silničního provozu , ale bez důsledků. Kolik jako řidič zaplatíš na červenou a kolik jako chodec? Kde mu odečtou body? To samé je s cyklistama, kdy to táhne v noci z hospody neosvětlený, nadratovaný kolik mu seberou bodů, nehledě na to v jakém "technickém stavu kola jsou" a nedej Bože když ho náhodou trefíš, zase to odnese řidič postihy jen pro řidiče a pro nikoho jinýho je to celý paskvil
 

Luda
14. května • 15:07

treba ohledne sviceni pise: " ...a je obvyklá pouze v severských zemích, kde jsou dny velmi krátké.", k tomu podotykam, ze v zime, kdy je na severu opravdu den hodne kratky, se musi sviti i u nas. Ale v lete je v severskych zemich den naopak mnohem delsi nez u nas. V severnejsich castech by sem dalo jezdit bez svetel i o pulnoci. Blbou argumentaci, ze sviceni ma smysl ve Svedsku a ne u nas jsem slysel uz vicekrat a je videt, ze jeji autori tam nikdy nebyli a o tamejsich pomerech nevi vubec nic. Taky kdyz tvrdi ze v zemich nasi zemepisne sirky je to sviceni vyjimka a navic argumentuje severskymi zememi, tak by celodeni sviceni treba ve Slovinsku (ktere uz je pekne dlouho) bylo uplne pitome, protoze je proti skandinavii jeste jizneni a tudiz ma jeste mensi smysl nez u nas.

Petr
14. května • 15:46

Jenze tohle je i na tom oficialnim webu ministerstva, bohuzel nikde ani zminka o dotazech. hlavne ze ministerstvo machruje jakou informacni kampan spusti pritom tam ani neni kde se koho zeptat na nejasne veci..opravdu kvalita.
Tak budu rad kdyz se dopatra aspon pan autor tohoto clanku

El Carlos
19. května • 20:22

K čemu o tom diskutovat, nic to nezmění a prostě budeme pořád svítit. Hlavně se těším na ty exoty, co by kvůli tzv. "úspoře PHM" zapnuli světla až by neviděli ani metr před sebe

Petr
14. května • 12:44

Pane Ondrasik, pripadne jini clenove diskuze,
mam dotaz - Co parkovani ve meste kde je jiz vyznacen zpusob (smer) parkovani (napriklad podelne s krajnici) muzu zde zastavit kolmo?
Dale bych si rad prelozil pro mne zatim nesrozumitelnou vetu-"při stání musí zůstat min. jeden volný jízdní pruh o šířce nejméně 3 metry pro každý směr" =>znamena to ze v obou smerech musi zustat 3 metry (cili 3m) nebo staci minimalne 3m jedinny smer?? Diky za odpovedi.
viz citace clanku nize.

"Novela zákona také přináší několik zlepšení s parkováním. Mezi podstatné novinky patří možnost parkovat nejen souběžně s chodníkem nebo krajnicí, ale také šikmo, příp. kolmo a to i v případě, že takové parkování nebude vyznačeno dopravní značkou. Nesmí se ovšem zapomenout na to, že při stání musí zůstat min. jeden volný jízdní pruh o šířce nejméně 3 metry pro každý směr."

Sutrak
15. května • 10:01

Dalsi takovy, co ma zavity na urovni tech, kteri byli zmineni v prispevku Jaroslava vyse...

V zakone si rika, ze kde NENI vyznacen smer parkovani, tak se muze parkovat sikmo, kolmo, rovnobezne...

Na jinem miste se rika, ze kde JE vyznacen smer parkovani, tak se ma parkovat ve vyznacenem smeru.... Prestoze o tomto neni v clanku zminka, je tezke si to domyslet? Preci proc by asi existovala znacka rikajici neco o zpusobu parkovani, kdyz bych si tam mohl parkovat jinak, nez jak vyznacuje? Pak musi vznikat ty polopaticke citace. Bohuzel, aby polopaticka citace byla presna a vse vystihujici, stava se neprehlednou a slozitou. Bohuzel, polopaticke citace vznikaji pro ty, co pouzivaji zavity nevhodnym ci nedostatecnym zpusobem a diky slozitosti citace ji pak stejne nepochopi.

a kdyz se rika, ze musi byt 3m sirkoy pruh pro KAZDY smer, tak to znamena, ze v jednosmerce musi byt jen jeden a v obousmerne ulici musi byt dva. To je taky tak tezke?

Boze jak vy jste mohl pochopit, jak se tuka do klavesnice...

Petr
15. května • 22:42

Pan Vtipna Kase osobne. No dekuji za odpoved na urovni zamindrakovaneho magora. Ale proc ne. Vzdyt je jich koneckoncu plny internet. diky presne takovym funguje rypani a vecne soupereni o "chytrejsi" pripominku. Bohuzel to je pro mne trosku mimo taxe v tom utop sam, urcite tady vsechny presvedcis ze jsi panem teto diskuze a ostatni jsou debilove. Bravo! Poklona! Potlesk!

Sutrak
17. května • 13:01

Ano, zavity tam, kde jsem cekal...

PaJaSoft
15. května • 13:27

Ja jen ze bych rad ve meste ty 6-ti metrove volne useky silnice nastroc rad videl... a to nejenom na sidlistich...:-r

Sutrak
15. května • 17:24

To je bohuzel samozrejme vec druha

ja
13. května • 22:13


Svitit by se melo cely rok. Pak by se nemelo stavat, ze lidi nesviti v podvecer nebo za deste.
Motorky maji povinnost svitit uz davno, ale obcas se to nepovede. A casto mi sviti do oci dalkovym (a to jede sam).
Kdyz predjizdim cyklistu, tak blikam, aby o nem vedeli za mnou a nesejmuli ho. Skoro nikdo to nedela.
Pravidlo o kruhovem objezdu znamena, ze tam MUSI byt znacka Prednost nebo Stop nebo plati prednost zprava ? 
Protoze se nikde explicitne o prednosti vozidel na kruhovem objezdu nemluvi.

El Carlos
13. května • 21:22

No s tím svícením, na podzim jsem si nechal do Fabky dát "relé denního svícení" a mám navždy vystaráno.
Je to prostě pohoda a odpadá tak jedna ze zbytečných věcí - zapínání a vypínání světel

nous
13. května • 17:02

Ke skvostne poznamce autora " Nad povinností celodenně svítit zrovna v letních měsících tak zůstávají velké otazníky."
- bych mu doporucil udelat si ridicsky prukaz, zacit jezdit a hlavne sledovat provoz pred sebou, ale i za sebou ve zpetnych zrcadkach. Nemuzu za to, ze jsem jen clovek a jak vsichni jiste vime, LIDSKE oko bohuzel rychleji a intenzivneji reaguje na svetly bod nez na tmavy. Autor jiste namitne ze za snizene viditelnosti si kazdy svetla musi rozsviti, ale pro kazdeho je snizena viditelnost, tak jako inteligence jina.

4nous
13. května • 17:34

Bohužel, o co víc budou vidět auta, o to míň budou vidět nesvítící objekty - chodci a cyklisté. I s Luxeonovým světlem cyklista před jedoucím rosvíceným autem bude hůř vidět.
Ještě poznámka k cyklistům. V Německu se často setkávám s tím, že se za cyklistou vytvoří v místech, kde se nedá bezpečně předjet kolona. Je to jasný důkaz, že u nás jsou silnice mnohem, mnohem přehlednější, kolony se nevytváři.

PaJaSoft
15. května • 13:24

Nechci Vam sahat do svedomi, ale jezdete a zjistite, ze duvodem je to, ze predjizdejici ridici (v nasem Kocourkove) ve valne vetsine pripadu OHROZUJI protijedouci vozidla, pripadne minimalne trestuhodne riskuji zivot svuj i jinych... uplne nejradsi bych nakopal kretenum, co za mnou troubi, kdyz nehodlam bez viditelnosti predjet cyklistu treba ve stoupani v Turanech u Brna...

Tomiku
14. května • 23:59

Z tvého příkladu, alespoň dle mého názoru vyplývá, že naopak v ČR řidiči ohrožují cyklisty riskantním předjížděním, v nebezpečných úsecích komunikace...naopak v DE jsou řidiči ochotni počkat, až bude silnice širší a vhodná k předjetí cyklisty

Standa
14. května • 15:40

Nesvítící chodec? No nevim, ve dnes to snad nemí problém a v noci ho přehlídneš ať už ostatní svítí nebo ne. Nesvítící cyklista? Sebevrah.

.
13. května • 17:53

Tak takovy cyklista je blb. Pokud bych videl (vedel), ze je za mnou kolona, tak v pripade ze je to mozne sjedu ze silnice a pockam az me ty auta predjedou.

juvi
13. května • 21:39

Nejde o to, že někdo dělá kolonu - chodec i cyklista jsou taky účastníky silničního provozu, stejně tak třeba i lesní zvěř. Problém je v tom, že všechny tyto kategorie se stanou pro motoristy neviditelné.

PPP
6. června • 8:17

S tou lesní zvěří, že je účastník provozu si děláš prdel. § 2 písm.a) zák. č. 361/2000 Sb., účastníkem provozu na pozemních komunikacích je každý, kdo se přímý způsobem účastní provozu na pozemních komunikacích, ovšem uvedený účastník musí být subjektem práva s určitými povinnostmi a právy. Z právního pohledu je lesní zvěř, jako i např pes na vodítku pouze věc, za kterou v některých případech nese odpovědnost nějaký subjekt práva, t.j. majitel, nebo osoba, která psa vede. U lesní zvěře však žádný takový majitel s odpovědností není. Nechceš mi přece tvrdit, že bys po srně, která ti vběhne do cesty, vyžadoval dodržování zákonných ustanovení o porovozu na pozemních komunikacích. Srna je prostě stejná událost, jako spadlý strom na cestu nebo spadlé kamení, nebo taška ze střechy, která spadla na střechu kolem projíždějícího auta. Jen je problém v odpovědnosti za tuto událost, majitele střešní tašky s trochou štěstí dohledáš, majitele srny asi stěží.

4nous
13. května • 18:02

Však oni ti cyklisté takto reagují. Fór je spíš v samotném principu věci. Při ježdění u nás jsem se s tímhle jevem nikdy nesetkal, takže když jsem začal jezdit v Německu, byl jsem z toho vyvalenej, když jsem zjistil příčinu vzniku kolony.

Ladislav N.
13. května • 15:19

Vrcholem hlouposti tvůrců a schvalovatelů novely je systém trestných bodů, který svým mechanismem postihuje často jezdící (tedy zkušené s bohatou praxí) řidiče, u nichž je pravděpodobnost, že během krátké doby "nasbírají" trestné body za nicotné přžestupky typu noční parkování na přeplněných sídlištích a pod. Za posledních 10 let jsem (až na zanedbatelnou výjimku) byl "stíhán" výhradně přiblblou městskou policií za noční parkování (které nikoho neomezuje ani neohrožuje) a zejména v době, kdy místní ouřad povolil na parkovišti usídlit se stavební firmě... čímž zamezili řidičům řádné parkování.

Žijeme přece v Kocourkově, ne?

Tomáš Marný
15. května • 21:24

Jasně, noční parkování na sídlištích nikoho neohrožuje... Tak to pak vysvětluj lidem, kterým vyhoří byt, protože se k nim nedostanou přes zaparkovaná auta hasiči... Až jednou něco v noci blafne v Praze na Velký Ohradě, to bude hukot... Po tamních kruhácích s auty zaparkovanými po obou stranách lze obtížně projet i s dodávkou, natož pak s Liazkou plnou vody...

Standa
14. května • 15:34

Chudáci zkušení a ohleduplní taxikáři a kamioňáci... Většina lidí stejně remcá prot,ž e nedoržujou předpisy a teď by z toho mohli mít i problémy...

az
14. května • 9:13

přeci nebudeš dodržovat předpisy v noci, že? to je přeci pro tak zkušeného řidiče jako si ty zbytečné...
Lidé už by měli pomalu pochopit, že dodržovat předpisy a zákony se musí vždy, ne pouze, když mě může někdo vidět...

ja
13. května • 21:57

Jenze casto jezdici ridici zacinaji byt lehkomyslni a namysleni (taxi a tiraci a podnikatele a autobusy), jezdi rychle a nadoraz a mysli si , ze vsechno zvladnou.

Jarda
13. května • 11:01

(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

Nějak sem teda nepochopil čím teda vlastně mám přes den svítit. Obrysovými anebo potkávacími světly, či snad obojím? Protože jestli sem to dobře pochopil tak přes den stačí zapnout pouze obrysovky a až při snížené viditelnosti musím zapnout i potkávačky. Může mi to někdo objasnit?

Ladislav N.
13. května • 15:23

když je tam A, pak platí obojí současně. Přečtěte si něco o logickém významu spojky "a", "nebo". Učivo základní školy.

Tomik
13. května • 23:57

To je sice pravda, ale v zákonech to neplatí. Teď např. z hlavy uvedu školský zákon, kde je napsáno (necituji přesně, že "...musí mít potvrzení lékaže A posudkové komise..." Dle výkladu ministerstva smí škola vyžadovat pouze jeden doklad, tzn. výklad § je NEBO.

Jarda
13. května • 11:01

(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

Nějak sem teda nepochopil čím teda vlastně mám přes den svítit. Obrysovými anebo potkávacími světly, či snad obojím? Protože jestli sem to dobře pochopil tak přes den stačí zapnout pouze obrysovky a až při snížené viditelnosti musím zapnout i potkávačky. Může mi to někdo objasnit?

Jaroslav
14. května • 6:54

Pečlivě si prohlédni svoje vozidlo. Pokud na něm najdeš "obrysová světla pro denní svícení", tak je můžeš používat samostatně, zde se uplatní podmína "nebo". Pokud však máš na vozidle pouze obyčejná světla obrysová, pak s nimi musíš rozsvítit ještě světla potkávací, zde se uplatní podmínka "a", která má i v tomto případě přednost.
 Bohužel se někteří lidé (bez rozdílu věku) dosud nenaučili správně používat svoje mozkové závity a tak právě kvůli nim musíme mít zákony a v nich polopatické citace. Tvůrci těch zákonů jsou pak často se svými závity na obdobné úrovni, a to je potom začarovaný kruh. Pak ještě do hry vstupují se svými závity ti, co si vynucují plnění těch zákonů, a teprve v té chvíli je z toho ten správný guláš, kterému se říká realita života. Typický brainstorming - volně přeloženo "bouře mozků".
Děkuji za dobrý námět k zamyšlení a všem přeji bezpečnou jízdu.

DjDD
17. května • 12:03

váš příspěvek je opravdu super ,
bohužel je pravdivý

Sutrak
15. května • 9:52

Tak tohle je nejvtipnejsi (a to myslim bez nadsazky ci jakekoliv ironie) prispevek, ktery jsem cetl.

Nejlepsi je veta: Pak jeste do hry vstupuji se svymi zavity ti, co si vynucuji...

Dekuji za ranni davku vtipneho textu!

Jarda
13. května • 11:01

(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

Nějak sem teda nepochopil čím teda vlastně mám přes den svítit. Obrysovými anebo potkávacími světly, či snad obojím? Protože jestli sem to dobře pochopil tak přes den stačí zapnout pouze obrysovky a až při snížené viditelnosti musím zapnout i potkávačky. Může mi to někdo objasnit?

Radek Ondrášík
13. května • 11:07

1. musí být rozsvíceny obrysové a potkávací světla

2. pokud je auto vybaveno světly pro tzv. denní svícení, může mít zaplé obrysová + pro denní svícení.

- takže jednoduše řečno, musí být rozsvíceny potkávací světla, nebo světla pro denní svícení

Jirka
13. května • 10:40

Chtel bych se zeptat na jednu vec. Pokud je zneni zakona o telefonovani v aute toto: zákon jasně říká, že hovorové zařízení nesmí být drženo v ruce, ale ani žádným jiným způsobem, znamena to, ze je telfonovani v aute uplne zakazano? Pokud nesmi byt hovorove zariteni drzeno ani zadnym jinym zpusobem, znamena to, ze nemuze byt drzeno ani drzakem (treba i homologovanym) na telefon ?

Radek Ondrášík
13. května • 10:43

Někteří jedinci hledají problém tam kde není a navíc nepřečtou celou informaci. Přímo v článku je napsáno k tomu telefonovaní toto:

Této novince se v novém zákoně věnuje část § 7, který mj. říká:

Řidič nesmí

* c) při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení

- je tam jasně napsáno "ŘIDIČ NESMÍ".. takže pouze řidič, ne hands-free

Jirka
13. května • 10:54

No ja jen kvuli zkusenostem s policajtama, kteri jsou "aktivnejsi" nez by dle meho soudu meli byt.
Diky za odpoved

Bodik
13. května • 10:53

No ale je fakt, ze nekteri nasi policiste si to tak mohou vysvetlit, aby dali vetsi pokutu a meli vyssi premie.
 
Ridic nesmi
při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem .......  To znamena (trochu silene, ale nasi policajti takovi jsou), ze ten telefon nesmi ridic drzet v ruce nebo jiným zpusobem to je treba v hands free pri jizde. Samozrejme je to blbost, ale blbemu policajtovi to nevysvetlis. Ridic drzi telefon pri jizde v hands free...      A je blocek.   

Martin
13. května • 11:01

to už je opravdu ale paranoidní...

Bodik
13. května • 12:38

To je no, já vím.    

HOnza
13. května • 9:03

Takze jestli to dobre chapu, tak cykliste svitit nebudou muset? Ani v zime?

ja
13. května • 10:06

Pokud na tom kole nemate motor, tak povinost svitit je jen za snizene viditelnosti. Na druhou stranu ten neviditelny cyklista uskodi leda jen sobe...

ja
13. května • 21:54

I tobe, protoze tobe VZDYCKY mohou prisit, ze mas jet tak, aby se nic nestalo. I kdyz v mlze potkas neosvetleneho ozraleho cyklistu.

tracid
13. května • 12:35

Mám na kole jedno z těch lepších světel a stejně za dne nejde vidět....

Jirka
13. května • 10:40

To teda neni pravda, co muj nalesteny lak???

Jim
13. května • 9:30

jo to je další kapitola sama o sobě,  nikdo nevymezí povinnosti a sankce za nedodržování i pro osatní účastníky silničního provozu

hard_core
13. května • 8:43

Opravdu co zákon, to perla!!! Nejlepší na tom je, že ti ko*oti co ty zákony píšou a schvalují se jima řídit nikdy nebudou, jen dělají z nás daňových poplatníků blbce!!!!!!!! A ten p1čus Šimonovský nejen že neudělal nové testy pro autoškoly ale ještě ke všemu sem tahá Kapsch s prodraženým systémem na mítné a zdražuje dálniční známky místo toho aby cpal ty vybrané prachy do obnovy největšího silničního průseru ČR - D1!!!!!!!Btw pokud se tomu můžu vyhnout tak jezdím mimo dálnici!!!!!!!!!! A v Pze jsem někdy i rychlejc než po té "rozhrkané panelovce"! Jinak k novým pravidlům....některé věci mají opotstatnění ale většina jich je k hvnu....btw hodně lidí si pořídilo HF jenom kvůli zákazu telefonování a ted telefonování chtějí zrušit uplně=nakakání nám všem do xichtů!!!Takže když budete řídit tak ne že budete volat za jízdy z rohlíků se šunkou !!!!

El Carlos
19. května • 20:36

No musím říct, že de facto souhlasím, teda krom toho objíždění tý dálnice. Z toho zákona jsem nevyrozumněl, že by bylo zakázáno volat s HF

jinak je to pravda

Adamantium
13. května • 15:15

To je věc názoru. Jsem rád že tu bude elektronické mýtné a všechny ty přecpané kamiony, které nás otravují a přejíždí z okolních zemí budou platit za to, že tu ničí silnice. Plus bych zavedl na hraničních přechodech váhy a tvrdě pokutoval přetížení. Dálnice jsou ucpané a kamiony provoz jen zdržují.. A to, že vyhrál Kapsch, to je v pořádku. Pokud by systém dělali Italové, tak to dopadne jako s Pendolinem a pořádně fungovat to bude až za několik let..

Globetrotter.XL
14. května • 15:50

Ty bys zavedl na hranicnich prechodech vahy? Jako... ze by tam byly dvoje za sebou? nebo.. nevim proc by se k tem co tam jsou mely pridavat jeste jedny...

Flasi
14. května • 10:07

Vazeni na hranicich se provadi, ale nestaci. Co je potreba, je vazit kamiony uvnitr republiky, ale PCR vlastni pouze jednu mobilni vahu. Takze pokud jste dopravce, tak se nemusite bat prejet hranice a za hranicemi prelozit 2 kamiony do jednoho. Mozna vas to prekvapi, ale vyplati se to.

blekota
13. května • 18:28

no nevim. Podle me Kapsch je chyba. Satelitni system je lepsi.

Jaroslav
14. května • 6:29

Satelitní systém je příliš daleko, takže je téměř nemožné (James Bond je vyjímka :)) ovlivňovat je ve prospěch vyvolených. U mikrovlny je takovéto ovlivnění daleko snazší a proto logicky musela vyhrát mikrovlna.

Karel
13. května • 20:14

Vis o tom neco? Samozrejme, ze Kapsch to dostal kvuli "par kaprikum", ale rikat ze satelit je lepsi ne mikrovlna bez znalosti problemu je hovadina:(

az
14. května • 9:08

je to ale stejná hovadina, jako mluvit o "kapřících", když o pozadí výběrového řízení nevíš vůbec nic..

notch
13. května • 9:16

mítné
Ale vykricniky vam jdou dobre....

Graphics
13. května • 7:43

V zákoně je uveden pojem "autosedačka", ale je tímto myšlen i tzv. "podsedák". Kolega jel s malým dítětem umístěným na zadním sedadle v podsedáku a při kontrole jej policista upozornil, že od července už bude muset dítě sedět pouze v autosedačce. Nějak se mi to nezdá.

PaJaSoft
15. května • 13:18

Pouziti podsedaku je myslim upraveno tonazi ditete...:)

Standa
14. května • 14:30

Podsedák je jeden z typů autosedačky. Deseti nebo dvanástileté dítě se prostě nedá cpát do té klasické autosedačky, stačí, aby sedělo o něco výš. Pan policajt je holt jeden z těch prudce inteligentních.

mrazik
13. května • 7:45

Ten policista byl pěknej vůl. Samozřejmě že v tomhle se nic nemění.

pok
13. května • 7:23

citace: "povinnost řidiči dávat znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklistů" mne opravdu pobavila. Předpokládám, že to je evropská rarita. Budeme všichni blikat a svítit co to dá. Vy volové, slezte z křesel, když to neumíte! Lékem je tvrdě odmítat obvinění v tomto smyslu, ale hromadně, jinak ze sebe necháme dělat úplné opice a debilní národ neschopný samostatného uvažování

Standa
14. května • 14:25

To by mě teda zajímalo, jak objíždíš cyklisty? Prostě si jen tak uděláš výlet do středu silnice bez blinkru?? Nebo je rovnou sejmeš??

az
14. května • 9:03

počkej, to chceš jako říct, žes to doteď nedělal?
mě to přijde úplně normální

ja
13. května • 21:48

Kdyz predjizdim cyklistu, tak blikam, aby o nem vedeli za mnou a nesejmuli ho. Skoro nikdo to nedela.

Jaroslav
14. května • 6:32

Při předjíždění cyklistů také blikám vždy. Asi je to tím, že jsem také občas cyklista.

freezer
13. května • 9:42

uklidni se, prave kvuli takovym psychopatum se musi hold nektere veci uzakonovat. logicky by blikani pri predjizdeni cyklisty melo byt automaticky, jenze situaci na silnicich ukazala, ze jezdi mimoradne mnozstvi idiotu, kterym se to hold musi naridit

Tomáš Marný
13. května • 14:02

Přesně tak, kdyby nebyla spousta blbců, kteří v okamžiku zavedení letního času přestanou svítit i v 6 ránu, nemuseli by teď ostatní svítit i o prázdninách v poledne na sluníčku...

Ladislav N.
13. května • 14:59

Kdyby nebyli blbci, kteří se rozhodli "uzákonit" letní čas, podobný problém by vůbec nevznikl. Stejně tak by všichni nemuseli svítit v létě, kdyby si parta blbců na ministerstvu dopravy a v parlamentu neusmyslela, že se svítit bude. A že nikdo nestíhá řidiče, kteří svítí mlhovkami i za hvězdných nocí, to je jenom důkaz bezradnosti uctívačů předpisů...

bingo
13. května • 15:34

Tady ale o zadnej letni cas nejde, letni cas nemuze za vznik zhorsene viditelnosti, kdy si nekdo nedokaze rozsvitit, protoze prece sam toho vidi dost.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PaJaSoft
15. května • 13:18

Bohuzel je spatne, ze neni v zakone taxativne sviceni potkavacimi a nikoli parkovacimi svetly.. potkavam spoustu magoru, co si zakon vykladaji po svem a v mlze, lijaku apod. ty parkovacky fakt nejsou videt dal jak na par metru... Uplne nejlepsi je na uplne rovince, kdyz mate pocit, ze nic nejede predjizdite velmi pomale vozidlo (traktor) a najednou se vynori bludicky.... ano jednoznacne to obseru ja, protoze jsem tu chybu udelal, zhodnotte si sami, kdo je realne na vine vice...

Ozzy
13. května • 8:32

Nevím, mně se to docela zamlouvá. Vzhledem k "dodržování" vzdáleností mezi vozy by to mohlo zvýšit bezpečnost cyklistů. Jede-li před vámi nějaká skříň, nevidíte, že jsou ve předu cyklisti. Ta skříň vás pak blinkrem na tohle upozorní a nestane se, že zajedete blíže ke krajnici a cyklistu sejmete...

PaJaSoft
15. května • 13:11

Jakozto clovek, ktery denne musi ujet 20 km mimo obec mezi Brnem a prvni prdeli za ni mohu rici, ze toto opatreni vitam, byt moznost nebezpecnosti podjeti nezpochybnuji (tady je ale odpovednost i predepsane chovani jasne dane a zakon o podjizdeni hovori jasne). Ono se ani nemusi jednat jen o skrin a vy za ni... staci bavoracek se zatmavenymy skly a levotociva mirna zatacka... nejlepe v podvecer, dedulka na kole v mirne podrousenem stavu z mistni hospudky; o predpisovem osvetleni si nechte zdat... Nejhorsi je to po zime nez cyklisti (dedkove) pochopi, ze by mely z hospody vyrazit vice za svetla (v lete je dyl svetlo). Je razantni rozdil mezi cyklisty, kteri jsou si vedomi rizik a dle toho vypadaji jak vcelka maja (presto jako ridic jsem rad a ocenuji, ze jezdi takto ohaknuti) a ostatnimi pitomci... Zkuste pravidelne jezdit po silnicich nizsi nez prvni tridy a pochopite...

Jim
13. května • 9:28

nebo se taky může stát že ta skříň dá blinkr do leva (když začne toho kolistu předjíždět) ten za ním si bude myslet, že odbočuje do leva, a bude se ho snažit podjet a bude vymalováno, myslím si že jeden z názorů výše uvedených, že z lidí dělají cvičené opice je zcela správný, řidič by měl být rozumný a schopný samostatného logického uvažování, kdyby byly na silnici jenom takový řidiči pak by bylo, hej, ale to dostane řidičák každej pitomec kterej neumí samostatně rozhodovat a uvažovat a pak je to v prdeli!!
 

KOSS
13. května • 11:56

Ale predjizdet z prava muzes az tehdy, jsi si li aprosto jist ze odbocuje.

NAvic pokud ti staci jen blikani a beres to jako hotovou vec, promin, ale radeji jezdi s traktorem po poli

Jim
13. května • 12:40

pánové samozřejmě že máte pravdu o tom co říká zákon, ale praxe je trošku jiná!!! znám několik případů kdy se řidič jal předjíždět zprava neboť vozidlo před ním dávalo znamení o změně směru jízdy vlevo a řidič za ním vyhodnotil situaci sice špatně ale vyhodnotil, ji tak jak ji vyhodnotil, bohužel ten auťák před ním nikam neodbočoval ale pouze "objížděl" při krajnici stojící nákladní auto, ten kluk za ním skončil právě v tom objížděném autě, nepřežil, spolujezdec s těžkými zraněními a do dnešního dne má následky, to je jen jeden z mnoha. btw: bylo to za tmi ten náklaďák nebyl vidět podobně asi jako vy zajebaný kolisti!!!!! Je to jen jeden příklad z mnoha. Chci říct, že záleží na konkrétní dopravní situaci a né na tom co mi přikazuje zákon, kterého se větší polovina vás pitomců bude bezmezně řídit i když je to nesmysl, ale cvičená opice je jen cvičená opice!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PaJaSoft
15. května • 13:13

Mimo obec je jiz temer vsude znacka o krizeni silnic a pokud neni, je aspon smerovka... - chcete rici, ze avie pravidelne odbocuji na lesni cesty vlevo a to tak, ze vpravo zustava misto pro podjeti?

Gofry
13. května • 15:17

"Chci říct, že záleží na konkrétní dopravní situaci a né na tom co mi přikazuje zákon, kterého se větší polovina vás pitomců bude ...".
No z toho som vypichnem len dve veci: "Môžeme kašlať na zákon (čo sa týka dopravnej premávky)" a "Existuje väčšia polovica" ;) To hovorí za všetko a takýmto príspevkom sa ani netreba zoberať (až na to, že je to smutné)

Radek Ondrášík
13. května • 14:34

Ten řidič auta "za ním" prostě porušil zákon, protože se jal objíždět vozidlo, které dávalo sice blinkr do leva, ale očividně za to auto neviděl a také nebylo jednoznačné, že náklaďák již chce odbočovat. Takže na základě chyby řidiče vzadu nelze považovat daný zákon za špatný. Já osobně tento bod vítám, protože dnes auta zásadně blinkr při objíždění čehokoli nedávají a pokud začnou, budu dopředu vědět, že je tam nějaká překážka...

Jarda Maly
18. května • 14:58

...dneska je v mode nedavat blinkry nikdy, takze jedna povinnost na vic to nezmeni

Luke
13. května • 14:01

...hmm, tak tohle je přirozený výběr. Že to už podruhý nezkusil? Darwin by měl radost...
Navíc zprava se pokud vím smí předjíždět jen za přesně specifikovaných podmínek a ne "když mám pocit, že odbočuje vlevo"...

Tomáš Marný
13. května • 14:00

Jasně, zákony jsou jenom pro cvičené opice, inteligenti jako ty a ten mrtvej nepotřebují zákony a řídí se svojí logikou, že ?

Ladislav N.
13. května • 14:54

Vlastní logikou a pudem sebezáchovy se řídí každý. Jenom parta "BOHŮ" na úřadech, ministrestvech a v parlamentu si myslí, že čím větší počet (často nesmyslných) předpisů a zákonů vydá, tím lépe budou občané informování, jak mají "žít správně podle předpisů"...

Jirka
13. května • 10:37

Tebe bych na silnici fakt nechtel potkat..... Domenky maji pomahat v rizeni, nikoliv rozhodovat o stupidnich urychlovacich zakrocich.... JEdnou se ti to vymsti...

Radek Ondrášík
13. května • 9:52

Tohoto bych se nebál, protože:

§ 17
Předjíždění
(1) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu. Odbočovací pruh je přídatný jízdní pruh určený pro odbočování (vyřazování) vozidel z průběžného jízdního pruhu.

Takže je zde jasné, že podjet jej můžete až v případě, že není pochybnosti, že bude odbočovat. Pokud tam tedy najedete v domění, že hodlá odbočovat, tak jste porušíl zákon vy. Navíc povinnost dávat znamění o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty bylo v zákoně i nyní, ale pouze v případě, že koly přejedete do jiného pruhu, nyní budete muset dávat znamení i v případě, že při předjížední setrváte v pruhu, ve kterém jedete. Takže vlastně žádná změna, jenom rozšíření povinnosti blikat.

shrek
13. května • 9:46

No to jsi napsal pěknou blbost s tím odbočováním doleva.

freezer
13. května • 9:43

tvuj ukazkovy podjizdeci ridic rozhodne neni schopen logickeho a samostatneho uvazovani a mel by vratit papiry

pok
13. května • 7:19

Takže za jízdy z vesela můžu držet a telefonovat z přístroje PDA a pod. Protože to není telefon, ale funkci telefonického hovoru mi umožní. Fajn
Je pravdou, že uzákoňovat každou blbost má důsledek ten, že zákony se stávají méně obecné, méně přehledné a nikdo je nečte, ani já.

kumbayo
26. června • 13:15

Píše se tam mobilní telefon či jiné hovorové zařízení(tj.zařízení umožňující hlasovou komunikaci-tedy i PDA,vysílačku,apod.).

Standa
14. května • 14:19

Jak je vidět, spousta lidí (třeba ty) s ity zákony stejně neumí přečíst, takže je to jedno.

No ale vyjmenovávat, co smí a nesmí řidič dělat za jízdy je hloupost. Kdyby policie za něšco stála, tak přece žádný extra odstavec o telefonování nepotřebuje.

El Carlos
19. května • 20:25

Já myslim, že takovýhle šťourání je prostě úplně zbytečný. Každej moc dobře pochopil, že prostě nesmí (resp. nebude smět) držet u ucha telefon.

Pointa je mít volné ruce na řízení a takže bondovku mít můžete stejně jako PDA s hlasitým odposlechem, ale ani jedno držet v ruce.

Vymalováno

jmeno
13. května • 8:34

c) při jízdě vozidlem držet v ruce nebo jiným způsobem telefonní přístroj nebo jiné hovorové nebo záznamové zařízení

Tj. ani PDA nelze pouzit. Kazdopadne lituju lidi, kteri musi brat telefon i v aute...

Jirka
13. května • 10:34

To si klidne lituj. Az pojedes na nekolika hodinovou sluzebku, tak pochopis.....

Luděk
13. května • 7:06

Jak si tak čtu o zákazu telefonování, není mi jasné, jestli nové znění toho paragrafu zakazuje bondovky - bondovka je totiž hovorové zařízení a držímě ho na uchu, nebo ne?

qwertz
13. května • 11:24

Samozřejmě. Dokonce ani nelze jet v autě s vlastním telefonem, neboť podle § 129 občanského zákoníku je "držitel věci - ten, kdo s věcí nakládá jako s vlastní nebo kdo vykonává právo pro sebe", tudíž zcela zřejmě jde o držení jiným způsobem (než v ruce).

blekota
13. května • 0:56

tak nejak nevim co si mam predstavit pod stanim v druhe rade.. Pokud tam budou dve rady, jak vyjede nekdo z te prvni ?

Martin
10. července • 14:48

Stát v druhé řadě vám zákon nedovoluje, jen zastavit. Stání se zastavením si zjevně plete i autor článku. Býval mezi tím rozdíl a počítam, že to tak pořád je. Ne že by byli zákonodárci geniální, ale o stání v druhé řadě není v citaci zákona ani slovo. Je škoda, že pokusy o výklad do toho občas vnášejí ještě větší zmatek. Autor píše:
Novela dále umožňuje parkovat i v druhé řadě, ale je třeba dbát opatrnosti a takové vozidlo nesmí nijak ohrozit bezpečnost a plynulost dopravy a i v tomto případě je nutné, aby při takovém stání zůstal min. jeden volný jízdní pruh o šířce nejméně 3 metry pro každý směr.zákon říká:(1) Řidič smí zastavit a stát jen
a) vpravo ve směru jízdy co nejblíže k okraji pozemní komunikace a na jednosměrné pozemní komunikaci vpravo i vlevo,b) v jedné řadě a rovnoběžně s okrajem pozemní komunikace; nedojde-li k ohrožení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, smí v obci řidič vozidla o celkové hmotnosti nepřevyšující 3500 kg zastavit a stát kolmo, popřípadě šikmo k okraji pozemní komunikace nebo zastavit v druhé řadě."

El Carlos
13. května • 21:17

já to viděl na obrázku na www.novapravidla.cz a jsem z toho taky Kolben

Nemyslím, že se to bude moc dodržovat a pokud vepředu bude nehoda, tak pochybuju, že policajt vyběhne
a začne kasírovat 2km dlouhou kolonu

Radek.
13. května • 1:39

Bude troubit co to dá a mlátit tomu kreténovi co ho blokuje do kastle.
Všude jinde se tomuhle paskvilu říká "pražské parkování", takže se vlastně není proč ptát, ve kterým že pytlíkově mohla taková zhovadilost projít...

Martin
13. května • 10:50

sice mne toto stání ve dvou pruzích jednou totálně zablokovalo auto k výjezdu, ale principálně to jde. Sám jsem i takto párkrát stál... Nedokážu to přesně popsat, ale lze se postavit tak, aby vyjelo každé auto stojící v první řadě...

sMartin
13. května • 0:43

Průjezdný jízdní pruh na dálnicích - to chci videt, jak se to bude dodrzovat. Kdyz nekdo vjede do kolony, tak uz se pak asi moc nepohne. Copak nestaci klasicky odstavny pruh (pokud je teda dost siroky, ze...)?

Human
13. května • 16:59

S tim pruhem souhlas. Jinak ohledne telefonovani za jizdy... mozna by bylo lepsi ho nijak neomezovat. Posledni dobou se setkavam s takovyma debilama, ze mi z toho jde hlava kolem. Jednou jsem prijel autem ke krizovatce po vedlejsi, semafory byly vypnuty a nejakej dement jel po hlavni silnici. Z niceho nic zastavil uplne uprostred krizovatky, vyhodil vystrazny blinkry a zacal telefonovat. A to pripominam, ze to byla velka krizovatka v centru mesta. Vetsi hovado jsem nevidel. A uz nejmene 10x se mi stalo, ze na hlavni dvouproudovce nejakej magor zastavi, nejlepe v neprehledne zatacce, takztez vyhodi blinkry a telefonuje. Tohle je daleko nebezpecnejsi, nez volat za jizdy, ale dela to spousta lidi.
Jinak k celodennimu sviceni.. naprosto souhlasim. Jelikoz spousta debilu vubec nesviti ani kdyz uz se hodne stmiva nebo je mlha, tak je lepsi prikazat celdenni sviceni porad a tim se pojisti, ze i tyhle paka, ktery nevedel kdy rozsvitit, budou sviti porad. Je to mensi zlo, nez tyhle hovada potkat vecer v lese v zatacce. A mam pocit, ze thle lidi pribyva cim dal vic.

az
14. května • 9:00

něco o telefonování za jízdy:
http://cestovani.doktorka.cz/telefonovani-smrti/

PaJaSoft
15. května • 13:04

Nezpochybnuji pruzkum, ale co treba takove jidlo... odkrvi se mozek, zacne pracovat zaludek... to neni rozhozeni koncentrace a nekdy podstatne vetsi? Co treba drogy mezi nez se nikotin radi? To nevadi? A jak budeme zakazovat myslenky na sex? A kolik nehod uz bylo timto zpusobeno (byt to nikdo neprizna)... Zakon jasne definuje chovani ucastnika silnicniho provozu, nevim proc taxativne davat do zakona "modni" trendy, ktere jednak nic neresi, jednak mohou byt daleko zasadnejsi prohresky...

Ba co vice - kde zakon rika, ze HF muze vyuzit jen ridic? Na tuto stupiditu bude existovat naprosto legalni a primitivni figl... - oficialne telefonuje s HF spolujezdec a ridic pouze hovori se spolujezdcem... a dokazte opak...:-r

Caddy
13. května • 0:53

to je pravda...navic uz vidim ty octavky, passaty a podobne vozy, jak to tam budou svistet a jen kynout tem slusnym ridicum

elipsoid
13. května • 0:55

Pak bude stacit v dalsi stojici sluzebni oktavce f metle f tedeicku f kombiku otevrit dvere a bude :)

Doporučujeme

Články odjinud