Přehled 10 nejžádanějších aut v ČR v červenci. Už sem pronikl i kodiaq

20 komentářů

Josef
3. srpna • 18:02

Jen pro zajímavost dávam k zamyšlení porovnání výsledků prodeje v Evropě za 1 pololetí a výsledky prodeje v Česku, o kterých se zmiňuje tento článek. Na otázku, proč jsou asi takové rozdíly ve vnímánízákazníků českého trhu vůči evropskému trhu, si může každý hledat odpověď sám... :-)
1. Golf 237 tisíc 1 ŠkodaOctavia 17008 ks
2. Clio 183 tisíc 2. ŠkodaFabia 13507 ks
3. Polo 171 tisíc 3. ŠkodaRapid 6741 ks
4. Fiesta 156 tisíc 4. ŠkodaSuperb 5.625 ks
5. Corsa 138 tisíc 5. VWGolf 4181ks
6. Qasqai 136 tisíc 6. HyundaiI30 4100 ks
7. Astra 133 tisíc 7. ŠkodaYeti 3522 ks
8. Peugeot 208 138 tisíc 8. VWPassat 3150 ks
9. Tiguan 127 tisíc 9. Škoda Kodiaq 3046 ks
10. Octavia 120 tisíc 10. Dacia 2866 ks
11. Focus 119 tisíc
12. C3 116 tisíc
13. Renault Captur 112 tisíc
14. Panda 110 tisíc
15. Fiat500 108 tisíc
16. Peugeot208 105 tisíc
17. Dacia Sandero 105 tisíc
18. Toyota Yaris 101 tisíc
19. Mercedes BenzC 97 tisíc
20. Fabia 97 tisíc

tom
3. srpna • 21:01

Jaký rozdíl? Muzes to specifikovat? Snad jen, ze u nas se neproda tolik malých aut. Muze byt dano tim, ze u nas je většinou jen jedno vetsi auto v rodině. Jinak jsem porovnani nepochopil. Spise dat pozice aut u nas a v evrope. Coz ale stejne nic neříká, pokud tam nejsou jednotlive staty. Navíc nas podíl v tom bude taky

Josef
3. srpna • 21:41

Nechal jsem otázku schválně otevřenou a nespecifikovanou. Vnímání zákazníků na trhu s auty se projevuje v jejich rozhodování, co si vyberou z nabídky a kolik (počet) si toho koupí. Někteří můj příspěvek pochopili a reagovali s třeba s argumenty, že každý na každém trhu jsou upřednostňovány "národní" značky, že v Bavorsku jsou vidět na silnicích jen samá "německá" auta atd.
Já třeba vnímám z té evropské "tabulky" výsledků prodeje rozmanitost a pestrost volby "evropských" zákazníků. Samozřejmě je to stát od státu jiné, jenže výsledky v Česku jsou hodně odlišné od té evropské "pestrosti" volby - zkrátka se v Česku v první desítce kupuje jenom Škoda, něco od koncernu a po jedné "výjimce" od Hyundai a Dacie. Nechci to řešit, je mi to v celku jedno. Ať si český zákazník kupuje co se mu líbí a když se většina rozhodne jen pro Škodu, je to jejich věc. Protože je ale každý člověk jiný, má jiný vkus a jiné potřeby, tak považuji za přirozené větší rozptyl volby, než pro jednu značku s cca 2-4 modely. A tím v konečném důsledku i větší spokojenost zákazníků. Tedy v západní Evropě je určitě větší pestrost volby zákazníků a je to tam vidět i na silnicích. Česko považuji za unikátní v tak výrazné volbě/preferenci Škody před ostatními značkami ve srovnání se zeměmi západní Evropy. Samozřejmě národní značky v jednotlivých zemích západní Evropy také bodují na předních místech, ale ne v takovém měřítku a v tak výrazné převaze.
Co se týče samotného celoevropského výsledku prodeje, k tomu jsem se v jednotlivých bodech vyjádřil v jiné diskusi k tomu tématu na Autorevue už včera a uvedl:
Z těchto údajů lze vyvozovat řadu pohledů na „věc“:
1. S výjimkou Golfu jsou poměrně malé odstupy mezi jednotlivými produkty. Od desátého místa (Octavia) jsou malé – minimální (a někdy zanedbatelné) odstupy. Lze předpokládat, že i na dalších místech budou odstupy minimální, a proto i výsledky „diskutovaných“ korejských značek nebudou rozhodně špatné.
2. Výsledky prodeje koncernových „originálů“ (Golf, Polo) jsou pomalu dvojnásobné jako koncernové „kopie“ („konfekce“ Škoda Octavia, Fabia).
3. Našlo se v Evropě více kupců prémiového MBCéčka než kupců Fabie.
4. Fabia je až na osmém místě v kategorii malých aut. To mne překvapuje, Fabia se mi mezi malými auty líbí, myslím si, že je ve své kategorii celkem povedená. Přesto to zákazníci v Evropě vidí jinak.
5. Octavia je v nižší střední o pověstný fous před Focusem na třetím místě, což je rozhodně dobrý výsledek.
6. Výsledky prodeje francouzských značek prokazují, že to rozhodně špatná auta nejsou a mají hodně svých zákazníků.
7. Překvapující je výsledek Dacia Sandero, u které bych očekával horší výsledek než u Fabie. Evropští zákazníci to ale vidí jinak než já… Stejně tak je to s Tiguanem, který „ztrácí“ na Qasqai…
8. Výsledek prodeje Astra a Corsa ukazuje, že Opel „zabral“ a ukázal „škarohlídům“, že není „ztracen“ a že se i nadále vyrovná ostatním srovnatelným značkám a že „umí“ a dokáže zaujmout a přesvědčit zákazníky.

Fanda
5. srpna • 19:03

Mícháš hrušky s jablky.Aby jsi to mohl správně porovnat musel by jsi mít tabulky prodejů jednotlivých zemí Evropy.

Ferda
5. srpna • 22:03

Pepa porovnává evropského zákazníka, výsledky evropského prodeje s českým zákazníkem, výsledky prodeje v Česku. To je jako porovnávat evropský průměrný plat s českým průměrným platem. Co je na tom divnýho Fando? Vždyť Pepa sám napsal, že je to samozřejmě stát od státu jiné. Když seš Fando tak chytrej, tak se ukaž a hoď sem ty tabulky prodejů jednotlivých zemí Evropy, ať se něco dozvíme. Kibicovat dokáže každý.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Brablenec
5. srpna • 22:26

Samozřejmě to co píše Josef je totální volovina, tady jsem narychlo našel Francie září 2013:1. Renault Clio - 9 306
2. Peugeot 208 - 6 555
3. Renault Captur - 5 736
4. Renault Scénic - 4 437
5. Renault Twingo - 4 346
6. Citroën C3 - 4 080
7. Renault Mégane - 3 882
8. Citroën C4 Picasso - 3 656
9. Peugeot 308 - 3 002
10. Peugeot 2008 - 2 930Půlka Renckove a zbytek taky frantíci, tak o jaké pestrosti je řeč, ani jedno nefrancouzký auto v první desítce. Přesně jak píše Franta míchá hrušky s jabkama.

Josef
6. srpna • 9:46

Brablenec, pokud se chceš zapojit do diskuse, tak bys měl pozorně číst (naslouchat) toho, vůči kterému přednést svůj názor, či oponovat.
1. Napsal jsem - cituji: "Samozřejmě národní značky v jednotlivých zemích západní Evropy také bodují na předních místech, ale ne v takovém měřítku a v tak výrazné převaze."
2. Napsal - cituji: "Tedy v západní Evropě je určitě větší pestrost volby zákazníků a je to tam vidět i na silnicích. Česko považuji za unikátní v tak výrazné volbě/preferenci Škody před ostatními značkami ve srovnání se zeměmi západní Evropy."
3. Napsal jsem - cituji: Protože je ale každý člověk jiný, má jiný vkus a jiné potřeby, tak považuji za přirozené větší rozptyl volby, než pro jednu značku s cca 2-4 modely. A tím v konečném důsledku i větší spokojenost zákazníků.Pro lepši přehled uvádím údaje evroského prodeje, českého prodeje a francouzského prodeje:
1. Golf 237 tisíc 1 ŠkodaOctavia 17008 ks 1.Renault Clio - 9 306
2. Clio 183 tisíc 2. ŠkodaFabia 13507 ks 2.Peugeot 208 - 6 555
3. Polo 171 tisíc 3. ŠkodaRapid 6741 ks 3.Renault Captur - 5 736
4. Fiesta 156 tisíc 4. ŠkodaSuperb 5.625 ks 4.Renault Scénic - 4 437
5. Corsa 138 tisíc 5. VWGolf 4181ks 5.Renault Twingo - 4 346
6. Qasqai 136 tisíc 6. HyundaiI30 4100 ks 6.Citroën C3 - 4 080
7. Astra 133 tisíc 7. ŠkodaYeti 3522 ks 7.Renault Mégane - 3 882
8. Peugeot 208 138 tisíc 8. VWPassat 3150 ks 8.Citroën C4 Picasso - 3 656
9. Tiguan 127 tisíc 9. Škoda Kodiaq 3046 ks 9.Peugeot 308 - 3 002
10. Octavia 120 tisíc 10. Dacia 2866 ks 10.Peugeot 2008 - 2 930Z údaj lze zjistit:
1. Ve výsledcích francouzského trhu je vidět, že první dvě místa vůče 5.-10. místu nemají tak výraznou převahu jako je tomu v případě Octavie a Fabie ("v takovém měřítku a v tak výrazné převaze"..). Čili platí-potvrdilo se, co jsem napsal.
2 Pokud se spočítají výsledky prodeje počtu kusů Škody v Česku na prvních místech, tak zbývající počty prodaných vozů pro ostatní značky/modely jsou výrazně menší a tím je to i poznat na českých silnicích a vysvětluje to i odpověď na první diskusní příspěvek v této větvi diskuse - že se nedá pomalu ani vysledovat v tom množství podobných škodovek model Rapid..
3. Výsledky z prodeje ve Francii jasně ukazují tu pestrost, na kterou jsem poukázal - jsou jasně vidět menší rozdíly mezi značkami/modely od 1. do 10. místa a absolutní počty prodaných aut na jednotlivých místech vzhledem k velikosti francouzského trhu. Prodává se tam daleko více aut než v Česku a výsledky měsíčního prodeje přesto ukazují počty od 5. místa hodně podobné jako v Česku, čili na další místa zbývá obrovský počet aut, které jsou rozprostřeny široce mezi různé značky a modely na dalších místech od 11. do x-tého. Ta pestrost, kterou jsem uvedl a které je i viditelně zřejmá na silnicích ve Francii (a ostatních zemích západní Evropy). Zkrátka prodaná auta ve Francii jsou rovnoměrněji rozprostřena do širšího počtu modelů a značek.Na závěr - pokud bych byl Brablenec, tak bych buzeroval(oponoval) s názorem, že nelze brát pro srovnání tabulku ze září 2013... atd. Pokud bych připustil, že míchám jablk s hruškama, tak bych musel připustit, že Franta ani Brablenec nepoznají ani jablka a ani hrušky a že neumí číst - porozumnět obsahu psaného textu a už vůbec ne myslet.
Potěšilo mne, že alespoň Ferda porozumněl tomu, co jsem napsal.

pacho
3. srpna • 20:35

Peugeot 208, je tam 2x?.

Josef
3. srpna • 21:11

Pardon za překlep, na tom 16. místě to měl být Peugeot 2008.

Fanda
3. srpna • 19:46

Zhruba 70 % produkce škody auto se vyveze.Na druhou stranu škodovka je v Evropském měřítku stále malá automobilka a v jejích současných možnostech ani není víc aut vyrobit.

aliencz
3. srpna • 18:34

Žádnou složitost v tom nevidím. Češi jsou v oblasti aut silní patrioti.

Mirek
4. srpna • 18:15

Tak patrioti samozřejmě, ale české specifikum navíc je dávat tomu skoro nadpřirozené vlastnosti.

Smith
5. srpna • 9:24

Kdyby jen "skoro". Takový správný čecháček - škodováček tomu dává přímo nadpřirozené sci-fi vlastnosti. Tito lidé jsou totiž naprosto mimo realitu. A když jim někdo například řekne, že jakékoliv auto vyrobené na území ČR JAKOUKOLIV automobilkou je české auto, div by ho nekamenovali. Totiž jak se říká ,,Blbost lidská nezná mezí''.

Jaroslav Reznik (Rezza)
3. srpna • 18:41

Tak ono je to podobne snad v kazde zemi, kde maji vlastni znacku. Staci se jen podivat vedle k sousedum do Bavor a tam clovek neuvidi skoro nic jineho nez VW, BMW, Audi, Opel a Skodu.

tom
3. srpna • 21:02

A ve francii citroen a renault. Peugeot tam zas tolik nebyl...

Marty
3. srpna • 17:41

Ten Rapid na třetím míst mi nesedí. Na silnici nejsou skoro vůbec vidět. To už vidím častěji nové Superby a Oktávky.

aliencz
3. srpna • 18:35

Však se taky těch Oktávek prodá 3x tolik, co těch Rapidů.

Josef
3. srpna • 18:04

Není to třeba tím, že na větší vzdálenost či na zběžný pohled člověk nepozná rozdíl mezi Rapidem a Octavií?;-)

Antiautomat
4. srpna • 19:50

...ano, su si podobne a rapid mi tak trochu pripada ako taka modernejsia reinkarnacia verzie O1, vsunuta medzi fabiu a sucasnu octaviu, ktora je priestorovo (a samozrejme aj dalsimi vecami) uplne inde ako tie predosle. Ono ale Rapid ma tazky zivot: zacinal ako doslova urychleny polotovar (tych technickych zmien bolo neurekom), hned na to vymeny motorov (ved si len porovnajme s cim zacinal a co je tam teraz), no a ked sa to tak vezme, nejaky motor, o ktorom by sa dalo povedat ze je jednoduchy a osvedceny, tam vlastne ani nie je. No a start bol o.i. poznamenany aj nedoriesenym nastavenim podvozka a samozrejme a to v prvom rade - cenou. No a ako je zname, do rozbehnuteho vlaku sa nastupuje tazko. Nakoniec to zabila podarena (a ta je) fabia.Po vyhodeni 1.2MPi (ktory bol podareny a s HTP mal v podstate spolocny len pocet valcov - inak uz posledne a konecne vychytane HTP boli slusnymi jednoduchymi zakladmi), prisiel o motorizaciu, ktora by z toho spravila nieco nad fabiou, ale stale v prijatelnej cene. Pochybujem ze Rapid bude volbou tych, ktori si do toho nasackuju cely priplatkovy cennik aby sa z toho stala uplne nelogicka volba, bude to auto tych, ktori hladaju nieco jednoduche. Budu aj taki, ktori zainvestuju, ale 1% predaj nepotiahne a v podstate tie kusy, ktore sa takto vyrobili, boli takmer vyhradne novinarske a predvadzacie vzorky. Vecou, ktora by to mohla zachranit, je motor atmo 1.6, ktory ale Skoda u nas neponuka, hoci ho koncern ma a ma ho aj v rapide. Stacila by akcia s nejakym rozumne nastavenym vybavovym paketom (trebars dat co ceny okrem ineho aj paket pre zle cesty) na 1.6 16v Spaceback a mam za to ze by zmizol zo skladov ako cerstve rozky :-) -> jednoduche, prakticke, v ramci velkosti priestranne, no a za slusnu cenu 'domacej' znacky.

Josef
4. srpna • 21:23

Také si myslím Antiautomate, že měl Rapid "těžký" začátek. Hodně se o něm hovořilo a "marketing" z Mladé Boleslavi pracoval na 150 procent... Byl jsem hned na jedné z prvních předváděcích akcí a mohl jsem si vyzkoušet různé motorizace včetně vejvyšších výbav. Byl to pro mne šok. Po přesednutí z Octavie... no prostě hrůza. Ty tlumiče a pérování - tvrdé a "nespolupracující" s řidičem, v zatáčkách divné, laciný dojem interieru atd. Když jsem sdělil své dojmy, tak mi zástupci Škody tvrdili, že se mi to jen zdá, že bych po "důkladném svezení" hovořil něco jiné atp. No, hlavně že potom v Boleslavi měnili/vylepšovali podvozek... S těmi motory je to podobné. Kolik koncernových motorů bylo dáno do výroby bez konstrukčních chyb? Stačí připomenout HTP, 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI, ...atd. a třeba i TDI PD, do kterého dali filtry pevných částic,... to bylo v koncernu dost starostí. Třeba taková Honda něco takového nikdy nepředvedla, jenže než něco Honďáci pustí na trh, tak už není pomalu co komu prodat, protože netrpěliví zákazníci nakoupili nová auta jinde...
Už jsem jinde vzpomenul, jak mi jeden prodejce Škody řekl, že Rapid je pro něho únikovka v případech, kdy si zákazník příjde pro Octavii a když ji trochu dovybaví a domotoruje, tak se cena ukáže nedostupná. A v takovém okamžiku šikovný prodejce použije toho Rapida. (..."Vždyť to pane vypadá stejně krásně jako ta Octavia a podívejte se toho prostoru pro nohy na zadních sedadlech, a ten zavazadlový prostor je prakticky stejný jako u Octavie. A tvrdé plasty na palubovce? Vždyť se jich stejně nedotýkáte. A jednoduchá zadní náprava? Vždyť tu má i ta Octavia, kterou jste uvažoval... A víte kolik stojí oprava víceprvkové nápravy výkonnějších verzí Octavií, když se pokazí?...atd. atd.) A zákazník koupí Rapida a je spokojen, jak koupil - vždyť vlastně koupil Octavii (vypadá to skoro stejně) a ještě ušetřil a dál ještě ušetří na servisu a hlavně má vysněnou novou Škodovku...
Je to anachronizmus, když vypiplají v koncernu motor, tak ho přestanou montovat do aut... Vzpomínám na vypiplanou 1,6 MPI, kterou napolsedy dávali do OctavieII Tour - dnes je to "nezničitelný" motor a kdo ho má, tak si libuje. Není to sice žádný trhač asfaltu, ale "poctivý dělník", který mu vydrží v Octavii věky. Jenže bohužel se už do Škodovek v Česku nemontuje. Levnější výroba je litrových 3 válců... Snad litrové 3-válce jsou povedené a neobjeví se opět nějaká "chyba". Též věřím, že 1,5 TSI je vychytaná a nebudou se opakovat peripetie s 1,8TSI. Já používám v Octaviích stále 2,0 TDI a pohoda, nikdy mne nenechal ve štychu. Jenže ten se do Rapidu nemontuje a ani montovat nebude. U soukromého volím ale benzin a v případě Octavie bych volil asi 2.0 RS nebo tu "vychytanou" 1,8 TSI. Pře lety jsem si vybral jinou značku a jsem spokojen a pravděpodobně se ke Škodě nevrátím. No vyzkoušel jsem si Superba - hodně dobrý až na ten interiér, ale s přimhouřením očí by to šlo. Jenže ta cena - v plné výbavě s pořádným motorem to bylo skoro 1,3 milionu, a to se už koukám jinde. V interiéru s příplatkovými sedadly jsem byl naprosto spokojen v Passatu a to by asi rozhodlo před Superbem. Ale jak jsem uvedl - není jenom koncern a mám dobré zkušenosti s jinou značkou...
Na závěr připomínám, že podstatné je, aby si každý koupil auto, které se mu líbí a které vyhoví jeho potřebám. Škoda je dobrá volba. Ale jsou i jiné možnosti, každému se líbí něco jiného, a proto ho může uspokojit jiná značka více, než ta Škoda.

Doporučujeme

Články odjinud