Přehled 10 nejlepších šestiválcových motorů všech dob

k.ik  |  14. 05. 2017 08:41

buick regal turbo

Odpovědět  |   | 
Bubaak  |  14. 05. 2017 09:15

Raději Subu H6, nebo motor od mé neoblíbené automobilky porsche? :)
Ale ani Jaguar neměl ošklivé šestiválce, dokonce řadové :)

Odpovědět  |   | 
Gatto  |  15. 05. 2017 10:37

Nezapomeňme ani na 1989 TTA a další auta, co měla LD5/LC6 pod kapotou: Century, Regal, Riviera, LeSabre, Monte Carlo.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  14. 05. 2017 11:32

Chybí mi tu 6 válce od Jaguaru, který je jimi pověstný. Od těch strších, až po ten současný s kompresorem, za který rozhodně zaslouží palec nahoru!

Odpovědět  |   | 
883  |  14. 05. 2017 22:34

To není důležité, hlavně že je tady ten xindlwagenovský paskvil

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 05. 2017 12:16

M3 3.2 a to bez akejkolvek debaty.

Odpovědět  |   | 
štěpán  |  14. 05. 2017 18:15

Když nejlepší všech dob, tak škoda, že se zapomnělo na předválečné konstrukce - třeba Porcheho Mercedesy S/SS/SSK/SSKL

Odpovědět  |   | 
;-)  |  15. 05. 2017 04:12

K6S310DR

Odpovědět  |   | 
WP  |  15. 05. 2017 04:45

Jak redakce přišla na to, že těchto 10 je právě těch nejlepších? Zajímalo by mě to...

Ale těžko očekávat jakoukoliv reakci.

Odpovědět  |   | 
Ficus;;  |  15. 05. 2017 07:38

V soutěži o největší zmatenost článku se umístil tento blábol na prvním místě...

Odpovědět  |   | 
Gatto  |  15. 05. 2017 10:26

Kolik lidí tolik názorů. Nedokázal jsem odhadnout, podle jakého klíče byly motory vybírány. V každém případě mi ve výběru chybí jeden opravdu zásadní šestiválec, který sehrál v dějinách mnohem zásadnější úlohu, než 98 % z těch v článku jmenovaných. GM V6 3800 Series II (L36 a L67) a Series III (L26 a L32), nemluvě o jeho předchůdcích s rodokmenem sahajícím až do roku 1962 a bohatou sportovní minulostí. Series II byl zařazen do Ward's 10 Best Engines v letech 1995, 1996 a 1997. L67 patřil k nejsilnějším V6 své doby, byl certifikován jako LEV (nebo ULEV?), Series III získal dokonce SULEV, takže byl brán jako velmi ekologicky přívětivý i dle přísných měřítek Kalifornie. Nevím, proč zrovna tento hospodárný, spolehlivý, nezničitelný a nesmírně oblíbený motor, navíc jeden z nejrozšířenějších v historii, propadl sítem při výběru...

Odpovědět  |   | 
MB.  |  03. 11. 2018 15:14

Asi si autoři myslí ze v USA nemají auta s motory...

Odpovědět  |   | 
ja-ne  |  15. 05. 2017 15:43

tak za zmienku by stal al vobec prvy seriovo vyrabany 6valec Lancie z 50 rokov..

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 05. 2017 20:49

...davam dalsi a to ten v aute MBE 300E-24. Kto sa s nim nezviezol, nech radsej mlci.

Odpovědět  |   | 
MJ  |  16. 05. 2017 17:51

Souhlas. 300E-24V by tu neměl chybět (kód motoru 104.980). 162 kW. Tichý, klidný, silný. Krásné svezení.

Odpovědět  |   | 
p-v  |  17. 05. 2017 19:36

Článek vznikl hádám někde v partě hospodských automobilových "expertů" u piva.

Odpovědět  |   | 
Stichy  |  02. 06. 2017 18:45

Proč je ve výběru VR6? Sice má hezký zvuk ale jinak to moc povedený motor není. Chybí tam šestiválce od MB..

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 58 N/A
První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes…

Za první generací Fabie se dnes na ulici jen stěží někdo otočí, tedy pokud se náhodou nejedná o výjimečně zachovalý kousek s přídomkem RS. Přesto si tohle auto zaslouží mnohem více pozornosti, než by se po dvou dekádách od jeho představení mohlo zdát.

14.  9.  2019 | | 67 N/A