Přehled 10 nejlepších šestiválcových motorů všech dob

18 komentářů

Dex
4. února • 21:31

Sám mam V6 z nissana 350Z a musim říct že dokud nissana vyráběli Japonci, tak ty motory vydržely všechno. Pak už to Renault zesral jak jen to šlo. Ale už téměř nejsou k sehnání tyhle supr motory.

Stichy
2. června • 18:45

Proč je ve výběru VR6? Sice má hezký zvuk ale jinak to moc povedený motor není. Chybí tam šestiválce od MB..

p-v
17. května • 19:36

Článek vznikl hádám někde v partě hospodských automobilových "expertů" u piva.

Antiautomat
15. května • 20:49

...davam dalsi a to ten v aute MBE 300E-24. Kto sa s nim nezviezol, nech radsej mlci.

MJ
16. května • 17:51

Souhlas. 300E-24V by tu neměl chybět (kód motoru 104.980). 162 kW. Tichý, klidný, silný. Krásné svezení.

ja-ne
15. května • 15:43

tak za zmienku by stal al vobec prvy seriovo vyrabany 6valec Lancie z 50 rokov..

Gatto
15. května • 10:26

Kolik lidí tolik názorů. Nedokázal jsem odhadnout, podle jakého klíče byly motory vybírány. V každém případě mi ve výběru chybí jeden opravdu zásadní šestiválec, který sehrál v dějinách mnohem zásadnější úlohu, než 98 % z těch v článku jmenovaných. GM V6 3800 Series II (L36 a L67) a Series III (L26 a L32), nemluvě o jeho předchůdcích s rodokmenem sahajícím až do roku 1962 a bohatou sportovní minulostí. Series II byl zařazen do Ward's 10 Best Engines v letech 1995, 1996 a 1997. L67 patřil k nejsilnějším V6 své doby, byl certifikován jako LEV (nebo ULEV?), Series III získal dokonce SULEV, takže byl brán jako velmi ekologicky přívětivý i dle přísných měřítek Kalifornie. Nevím, proč zrovna tento hospodárný, spolehlivý, nezničitelný a nesmírně oblíbený motor, navíc jeden z nejrozšířenějších v historii, propadl sítem při výběru...

MB.
3. listopadu • 15:14

Asi si autoři myslí ze v USA nemají auta s motory...

Ficus;;
15. května • 7:38

V soutěži o největší zmatenost článku se umístil tento blábol na prvním místě...

WP
15. května • 4:45

Jak redakce přišla na to, že těchto 10 je právě těch nejlepších? Zajímalo by mě to...Ale těžko očekávat jakoukoliv reakci.;-)

;-)
15. května • 4:12

K6S310DR

štěpán
14. května • 18:15

Když nejlepší všech dob, tak škoda, že se zapomnělo na předválečné konstrukce - třeba Porcheho Mercedesy S/SS/SSK/SSKL

Antiautomat
14. května • 12:16

M3 3.2 a to bez akejkolvek debaty.

Sir CHerokee
14. května • 11:32

Chybí mi tu 6 válce od Jaguaru, který je jimi pověstný. Od těch strších, až po ten současný s kompresorem, za který rozhodně zaslouží palec nahoru!

883
14. května • 22:34

To není důležité, hlavně že je tady ten xindlwagenovský paskvil ;-)

k.ik
14. května • 8:41

buick regal turbo

Gatto
15. května • 10:37

Nezapomeňme ani na 1989 TTA a další auta, co měla LD5/LC6 pod kapotou: Century, Regal, Riviera, LeSabre, Monte Carlo.

Bubaak
14. května • 9:15

Raději Subu H6, nebo motor od mé neoblíbené automobilky porsche? :)
Ale ani Jaguar neměl ošklivé šestiválce, dokonce řadové :)

Doporučujeme

Články odjinud