Představujeme: Subaru XV

Už v březnu příštího roku dorazí do České republiky nový crossover automobilky Subaru. Na co se máme v případě modelu XV těšit?
Seznam kapitol
  1. Určen (nejen) do města, Více prostoru vzadu
  2. Novinky řady FB, osvědčený dvoulitr, CVT nebo manuál, Cenou pod úrovní Foresteru

Není žádným tajemstvím, že automobily kategorie SUV, respektive crossover, se z určitých důvodů v Evropě těší obrovskému zájmu a zas tak úplně nezáleží na tom, o jakém konkrétním segmentu se bavíme (B-SUV, C-SUV, D-SUV). Jednotliví výrobci si toho jsou samozřejmě dobře vědomi, takže si nově můžeme pořídit například Audi Q3, Range Rover Evoque, brzy přijdou také dvojčata Peugeot 4008 / Citroën Aircross a už v březnu 2012 se na českém trhu představí nové Subaru XV.

O novém XV jsme toho už napsali spoustu, takže asi víte, že technicky vůz vychází ze čtvrté generace Imprezy. Subaru na svůj crossover v Evropě hodně sází, což nakonec dokazuje také fakt, že klasická pětidveřová Impreza se u nás začne prodávat až později (mimochodem se sedanem se pro evropské trhy nepočítá). Navíc XV bude mít v nabídce motorizací jak novou benzinovou jedna-šestku, tak nový dvoulitr a chybět nebude ani naftový boxer. Impreza si musí vystačit pouze s jedna-šestkou.

Určen (nejen) do města

Subaru XV je dlouhé 4450 mm, na šířku měří 1780 mm a celková výška činí 1570 mm. Nápravy jsou od sebe vzdálené 2635 mm. Oproti předchozí Impreze XV je tedy delší o rovných 20 mm, na šířku novinka přibrala deset mm a výškou přerostla svého předchůdce o 55 mm. Rozvor náprav pak narostl o 15 mm.

Nejzásadnějším rozdílem je ovšem světlá výška. Předchozí XV si muselo vystačit pouze se standardně nastaveným podvozkem, protože by pak neplnilo normu Euro 5. Výsledkem tedy byla v podstatě trochu oplastovaná Impreza, což si vysloužilo nemálo kritiky. Nový crossover ale přichází i s vyšším podvozkem. Vyjádřeno čísly má světlá výška téměř offroadovou hodnotu 220 mm.

Subaru XV vzniklo s cílem vytvořit vůz určený pro aktivní pohyb ve městě. K tomu přijde vhod nejen vysoký podvozek, ale také plastové obložení a samozřejmě A-sloupky posunuté vpřed, díky kterým by měl být zajištěn lepší výhled z místa řidiče. Designově XV navazuje na své předchůdce. Na karoserii se objevilo více hran, chybět samozřejmě nemůže typická maska. V nabídce najdeme celkem deset odstínů karoserie, přičemž tou nejvýraznější zřejmě bude mandarinkově oranžová. Subaru XV stojí na sedmnáctipalcových litých kolech s designem určeným pouze pro tento crossover.

Test Subaru Impreza XV 2,0 D: japonský skaut

Test Subaru Impreza XV 2,0 D: japonský skaut

Více prostoru vzadu

V interiéru Subaru slibuje dostatek prostoru pro všechny. Myslelo se speciálně na zadní cestující. Právě ti by měli nejvíce profitovat z většího rozvoru náprav. Kromě toho výrobce použil novou konstrukci sedadel, čímž také přispěl k navýšení místa pro nohy vzadu sedících osob. Tisková zpráva dále slibuje více místa také v příčném směru, a to pro změnu díky jinak konstruovaným dveřím. Zda tomu tak je i ve skutečnosti, o tom se asi přesvědčíme až v rámci nějakého budoucího testu.

Do zavazadelníku naložíte až 380 litrů. Jen pro porovnání předchozí Impreza nabízela 301 l. Maximální hodnota ovšem platí pouze pro případy, že bude vůz vybaven sadou na lepení pneumatik. S plnohodnotnou rezervou se objem sníží na 310 litrů.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Určen (nejen) do města, Více prostoru vzadu
  2. Novinky řady FB, osvědčený dvoulitr, CVT nebo manuál, Cenou pod úrovní Foresteru
TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky