Představujeme: Opel Astra OPC

Na autosalonu v Ženevě se kromě jiného uskuteční také premiéra nového Opelu Astra OPC. Naskytla se nám příležitost prohlédnout si ostrý hatchback v předstihu.
Seznam kapitol
  1. GTC jako základ, 280 koní a LSD
  2. Fotogalerie

Musím přiznat, že se na nový Opel Astra OPC hodně těším. Minulý rok jsem totiž mohl těsně za sebou porovnat jízdní schopnosti jak Insignie OPC, tak Corsy OPC a odstupující generace Astry OPC. Insignia je velmi rychlá, ale oproti svým sourozencům samozřejmě dost těžkopádná. Corsa je taková neposedná, užijete si s ní spoustu zábavy. Astra je přesně něco mezi. Je stabilnější a na zatáčkovité trati nejrychlejší. Jak už to tak chodí, nová generace má být ještě lepší.

GTC jako základ

Astra OPC vychází ze třídveřového provedení GTC, na které se podíváme blíže v průběhu příštího týdne. Už sériová verze třídveřového hatchbacku je po stránce designu velmi atraktivní, takže OPC nebylo nutné nijak extra vylepšovat. Vrcholná verze dostala pouze sportovní nárazníky, vzadu dvě koncovky výfuku, loga OPC, pořádná dvacetipalcová kola plus samozřejmě unikátní barvy karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design základní Astry GTC se nadmíru povedl. OPC k tomu přidá několik sportovních doplňků a výsledkem je regulérně krásné auto.

Do interiéru se nastěhovaly sportovní sedačky z Insignie OPC, tachometr číslovaný až do 300 km/h, kovové pedály, sportovnější volant. To je v podstatě vše. Už teď bych řekl, že interiérem se Astra OPC nijak zvlášť nevymyká standardním automobilům a svůj sportovní potenciál důsledně skrývá. Tuhle taktiku mám rád, určitě je lepší, než kdyby tomu bylo naopak.

280 koní a LSD

Zatím jsme si mohli Astru OPC prohlédnout pouze staticky, na jízdní dojmy si musíme ještě chvíli počkat. Opel ovšem slibuje velké věci, čemuž se dá věřit, a to nejen pouze podle teorie. Vzhledem k tomu, že jde v podstatě o ostré GTC, určitě se máme na co těšit. Důvodem je fakt, že už standardní a mnohem civilnější třídveřová verze má podvozek přímo výborný, což jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži. Astra OPC dostane pod kapotu přeplňovaný dvoulitr vybavený přímým vstřikováním paliva. Maximální výkon je 280 koní a vrchol točivého momentu činí 400 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je vzhledem k potenciálu auta velmi decentní. Systém FlexRide nabídne režimy Sport a ostřejší OPC.

Jak Astra GTC, tak OPC využívají přední zavěšení HiPerStrut převzaté z větší Insignie. Oddělená těhlice výrazně zlepšuje řízení, které tak řidiče tolik netahá za ruce. Vzadu je vlečná náprava doplněná o takzvaný Wattův přímovod. OPC dostane prakticky stejný podvozek, ovšem ještě dále vyladěn pro potřeby sportovních zákazníků. Důležitým faktem také je, že OPC má na přední nápravě diferenciál LSD. Krotit zdivočelý hatchback pak budou brzdy Brembo.

Standardem pro Astru OPC je systém FlexRide. Zatímco v běžném „gé-té-céčku“ nabízí univerzální režim, režim Tour nebo Sport, v případě novinky si řidič bude moci vybrat mezi režimem Sport nebo ještě ostřejším OPC. Premiéra je (jak už bylo napsáno výše) naplánována na ženevský autosalon. Na český trh dorazí ostrá Astra v červnu příštího roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GTC jako základ, 280 koní a LSD
  2. Fotogalerie

bazar

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 157 957 km
Cena: 207 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 170 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Opel Meriva 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 75 316 km
Cena: 250 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2000
Stav: 193 400 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků