Představujeme: Opel Astra OPC

Na autosalonu v Ženevě se kromě jiného uskuteční také premiéra nového Opelu Astra OPC. Naskytla se nám příležitost prohlédnout si ostrý hatchback v předstihu.
Seznam kapitol
  1. GTC jako základ, 280 koní a LSD
  2. Fotogalerie

Musím přiznat, že se na nový Opel Astra OPC hodně těším. Minulý rok jsem totiž mohl těsně za sebou porovnat jízdní schopnosti jak Insignie OPC, tak Corsy OPC a odstupující generace Astry OPC. Insignia je velmi rychlá, ale oproti svým sourozencům samozřejmě dost těžkopádná. Corsa je taková neposedná, užijete si s ní spoustu zábavy. Astra je přesně něco mezi. Je stabilnější a na zatáčkovité trati nejrychlejší. Jak už to tak chodí, nová generace má být ještě lepší.

GTC jako základ

Astra OPC vychází ze třídveřového provedení GTC, na které se podíváme blíže v průběhu příštího týdne. Už sériová verze třídveřového hatchbacku je po stránce designu velmi atraktivní, takže OPC nebylo nutné nijak extra vylepšovat. Vrcholná verze dostala pouze sportovní nárazníky, vzadu dvě koncovky výfuku, loga OPC, pořádná dvacetipalcová kola plus samozřejmě unikátní barvy karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design základní Astry GTC se nadmíru povedl. OPC k tomu přidá několik sportovních doplňků a výsledkem je regulérně krásné auto.

Do interiéru se nastěhovaly sportovní sedačky z Insignie OPC, tachometr číslovaný až do 300 km/h, kovové pedály, sportovnější volant. To je v podstatě vše. Už teď bych řekl, že interiérem se Astra OPC nijak zvlášť nevymyká standardním automobilům a svůj sportovní potenciál důsledně skrývá. Tuhle taktiku mám rád, určitě je lepší, než kdyby tomu bylo naopak.

280 koní a LSD

Zatím jsme si mohli Astru OPC prohlédnout pouze staticky, na jízdní dojmy si musíme ještě chvíli počkat. Opel ovšem slibuje velké věci, čemuž se dá věřit, a to nejen pouze podle teorie. Vzhledem k tomu, že jde v podstatě o ostré GTC, určitě se máme na co těšit. Důvodem je fakt, že už standardní a mnohem civilnější třídveřová verze má podvozek přímo výborný, což jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži. Astra OPC dostane pod kapotu přeplňovaný dvoulitr vybavený přímým vstřikováním paliva. Maximální výkon je 280 koní a vrchol točivého momentu činí 400 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je vzhledem k potenciálu auta velmi decentní. Systém FlexRide nabídne režimy Sport a ostřejší OPC.

Jak Astra GTC, tak OPC využívají přední zavěšení HiPerStrut převzaté z větší Insignie. Oddělená těhlice výrazně zlepšuje řízení, které tak řidiče tolik netahá za ruce. Vzadu je vlečná náprava doplněná o takzvaný Wattův přímovod. OPC dostane prakticky stejný podvozek, ovšem ještě dále vyladěn pro potřeby sportovních zákazníků. Důležitým faktem také je, že OPC má na přední nápravě diferenciál LSD. Krotit zdivočelý hatchback pak budou brzdy Brembo.

Standardem pro Astru OPC je systém FlexRide. Zatímco v běžném „gé-té-céčku“ nabízí univerzální režim, režim Tour nebo Sport, v případě novinky si řidič bude moci vybrat mezi režimem Sport nebo ještě ostřejším OPC. Premiéra je (jak už bylo napsáno výše) naplánována na ženevský autosalon. Na český trh dorazí ostrá Astra v červnu příštího roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GTC jako základ, 280 koní a LSD
  2. Fotogalerie

bazar

Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 69 000 Kč
Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 154 726 km
Cena: 163 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 296 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 90 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 193 983 km
Cena: 45 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2011
Stav: 157 957 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků