Představujeme nejlevnější auta na českém trhu. Vede Dacia

67 komentářů

Petr
22. srpna • 23:40

ta malůvka je vtipná, ten kufr je asi dražší než ta Isetta

Michal
4. června • 10:58

Logan/Sandero s motorem 1.2 jsou na ježdění po městě naprosto ideální vozy. Na co nadupané motory nebo vychytaná aerodynamika, když se člověk stejně většinu času kodrcá průměrnou rychlostí 30 km/h. Na co dávat za auto půl mega, když mi stejnou službu udělá auto za 160k. Radši investuju peníze do něčeho trvalejšího. Pro mě je Dacia jasnou volbou při příštím nákupu auta B-]

yves
13. března • 12:47

.......moje taky

k22
4. června • 13:20

Pravda je, že naše republika je celá jedno velké "město", míst kde legálně mohu jet alespoň 90 není nijak mnoho a kdybych chtěl na cestu do práce předjíždět, tak by možná nestačilo ani Porsche Carrera (zrovna nedávno jsem viděl pěknou fotku poršáka - tedy toho, co z něho zbylo - konkrétně zadní světal a kus nárazníku - po neúspěšném pokusu o předjetí kamionu za hustokrutého provozu..B-]

protektory.cz
3. června • 18:43

Dacia jede ... ;-) a je to jen dobře ...

Lukke
3. června • 15:16

Logana bych se styděl koupit i manželce. :-D

bigi25
5. června • 16:33

Lukke: tak to jsi jen vypatlanej snob...anebo podpantoflák :-D

Jan Pokorný
3. června • 3:25

Zapoměli jste na Ladu Prioru.
Kvalitní ,nerozbytné,příjemná spotřeba a velmi levné náhradní díli.A slušné jízdní vlastnosti .
Chápu dáváte přednost západu ale východ vám umožňuje využívat plyn a elektřinu .
Západ vám dává Feace book a iluze.
Zkuste vyskoušet ladu a zjistíte že je to také dobrá volba.

Karel  Antonín
3. června • 12:38

LADA v současné době nemá na ČR trhu auto do 200 000,-Kč čeká se na obnovenou Kalinu a Grantu.
Pak by to bude ta správná volba B-]

Jozo
3. června • 13:52

http://www.akmholding.cz/... - toto hovori za vsetko :-)
Musite byt velmi uspesny podnikatel, ked ste si mohol dovolit takuto web stranku prezentujucu vas holding. Blahozelam.
A k veci - ano....Lada za 200tisic CZK bude ta spravna volba :-) Otazka znie komu a ku comu ...

yves
13. března • 12:53

.....díky za odkaz. Přečetl jsem si to, pravda po chvíli se zaťatými zuby, neb je to k nečtení. Ale už ho chápu. Ferda Mravenec a Brouk Pytlík v jedné osobě. Všude byl, všechno zná, všechno umí, jen mu dělá potíže gramatika, ale co, takový Thomas Alva Edison (všimněte si, také tři jména) neměl též žádné vzdělání!

Karel  Antonín
3. června • 15:16

A kvěci....
Granta rozhodně nebude špatná volba nabídne daleko více než Škoda Rapid a hlavně pořádný motor a to pomalu za poloviční cenu.
Modernizovaná Kalina také nevypadá špatně.

Jozo
3. června • 13:54

Este som zabudol, neuvazujete do holdingu zobrat aj p. Petra Hejla a jeho hlodac - najlepsi vyhladavac na svete ? Myslim, ze by ste sa ku sebe hodili :-)

Karel  Antonín
3. června • 14:14

Moje firma je Ukrajinská a České stránky byli původně jako stručná informace pro pár přátel a obchodních partnerů, na což to stačilo I když díky obrovskému zájmu je budeme muset předělat na standartní prezentaci.
Na druhé straně pochybuji že kdybych dal odkaz na stránky holdingu v ruštině že by jste je dokázali přečíst.

Jozo
3. června • 10:07

No ja som to pochopil tak, ze su tu auta do 200.000 CZK podla aktualneho cennika - Vasa super-mega-uber-cool Priora zacina na 234.900, ale je mozne, ze mne nieco uslo, ved predsa tak dobre auto by sa muselo objavit v clanku. Opak by bol jedine v pripade tom, ze ti hnusni zapadniari nechcu vychodne auta ani vidiet, alebo v tom maju prsty greys.....

ludva
3. června • 10:07

Má klimatizaci?

Corinthias
2. června • 0:55

Nesouhlasím s Karlem Andělem jelikož a protože mu smrdí ohambí a nedá se řádně žužlatB-]B-]

babolapkos
2. června • 1:04

A já zas nejraděj hulím canabis vaginus:-))B-]

Automanager
2. června • 0:44

Já si myslím, že Karel Antonín je blbec.

k22
4. června • 13:13

Není, jen trouba ;-)

bigi25
2. června • 0:21

Hádáte se tady zbytečně. Koncová cena auta nezáleží téměř vůbec na reálných výrobních nákladech, ale většinou na ekonomických "virtuálních" píčovinách jako je celková ekonomická situace dané země, výše úrokové sazby, míra zdanění, kurz koruna vs. euro nebo třeba dolar, výši investičních pobídek, atd.
Proto např. stála Corsa v 90. letech 250.000,-Kč (a byla nejlevnější na trhu) a dnes stojí mnohem vymakanější nová generace vybavená spoustou bezpečnostního balastu navíc jen 180.000,-Kč. Proto lze pořídit auto na leasing s nulovým navýšením levněji, než za hotové. Proto může stát Octavia v Polsku (ale i v Holandsku) méně, než u nás. Proto může Tesla vykazovat zisk, i když její výrobní náklady přesahují prodejní cenu. Proto mohla Porsche v letech 2007-2008 vzkazovat vyšší čistý zisk, než obrat (dosahovala zisku spekulacemi s akciemi VW na finančním trhu) - jsou to všechno jen účetní kouzla.
Čili já osobně si dovedu představit (možná mám jen větší fantazii, než zdejší "odborníci"), že při použití správného prodejního modelu by se třeba Passat mohl prodávat za 1,-Kč a nevidím na tom vůbec nic divnýho...

Jan Pokorný
3. června • 3:27

Jen trouba si koupí auto na půjčku.
Jen trouba si koupí ojeté vozidlo.
Buď mám peníze hotově nebo si žádné nekupiji ,pokud nejsem lempl.

bigi25
5. června • 16:40

Těch prodejních modelů je mraky, třeba si jednou koupíš nové auto za korunu a uvážeš se na 6 let značkovému servisu a značkové čerpací stanici (jako je to dnes u mobilních operátorů), nebo podepíšeš prohlášení, že souhlasíš s monitorováním GPS, aby se digitální bilboardy ve tvém okolí mohly přizpůsobovat reklamou tvému vkusu, atd. Nemusí jít vždy jen o leasing nebo úvěr...

bigi25
5. června • 16:49

Jan Pokorný (pro něj byl i předchozí příspěvek): Drtivá většina lidí si, bohužel neuvědomuje, že v dnešním systému je nejdůležitější spotřebitel a dlužník, protože bez těch dvou se celá ta šlapající mašina, zvaná tržní hospodářství, zastaví. Takže pokud jsi dobrej spotřebitel a důvěryhodnej dlužník, tak prachy vůbec nepotřebuješ. Na lidi, kteří si auto koupí, až když na něj vydělají, dneska všichni kašlou, tak si tady nehoň triko. S takovýma ten kapitalismus nevybudujem :-)

k22
4. června • 13:12

A když náhodou na nové nemám ale auto potřebuju, tak jsem jen trouba nebo i lempl?
Jak já miluju lidi s černobílím viděním světa...:-P:-D

fogel
3. června • 5:41

Taky jsem dlouho sdílel tento názor až do té doby,kdy jsem si pořizoval nové auto.Dnes ti někteří prodejci umožní lepší financování,než platbu v hotovosti.To znamená,že celkovou částku nepřeplatíš a navíc máš ,,zdarma" ještě nějaké různé služby a výhody...

Skyline
3. června • 7:50

Nazor na "vyhodnost" placeni na splatky clovek obvykle meni v pripade ukradeneho auta. Ja ve svem okoli jednoho takoveho genia mel, taky nic nepreplatil a bylo to desne vyhodny. Verim, ze zkusenost v cene par set tisic je k nezaplaceni. Sice uz je dnes situace u pojistoven lepsi a do 3 let stari nebyva amortizace nijak divoka, pripadne s gapem nemusi byt zadna, nicmene to tehda nebylo - na splatkach vc. pojisteni uvalil za auto s cenou cca 600k asi pul mega. Pojistovna vyplatila pojistne plneni nekde u 300k, ktere slo automaticky leasingovce. Ta po nem jeste chtela auto doplatit. Jak to dopadlo uz presne nevim, kazdopadne vim, ze vyhodne leasingy nejsou pro me. Auto je proste zbytna vec a kupuju jen takove, na ktere jsou penize. Vyhodne splatky nechavam jinym.

Karel  Antonín
31. května • 15:44

Chtělo by to aby už někdo konečně přišel s autem za 80-90 000Kč

k22
4. června • 13:09

Spusta lidí má za tyhle prachy sotva zajetou Audinu po důchodci a ještě ji stihnou načipovat a by to pořádně kouřilo :-D

Jan Pokorný
3. června • 3:31

TATA NANO

Michal
31. května • 16:24

Takových je v bazarech spousta :-D.

Karel  Antonín
31. května • 16:27

80-90000,-Kč je optimální cena za nový automobil pro nižší příjmové skupiny.

Fantomas
31. května • 17:18

A jak to víš?
Já nevidím důvod proč by někdo kupoval nové hračka-auto za 80 tisíc, když za ty peníze může mít sice trochu ojeté, ale skutečné auto, prostorné, bezpečné a s bohatou výbavou (výběr ojetých aut za tuhle cenu je obrovský).
Za ty peníze by to nové auto nutně musela být ubohost sama a ani to, že by bylo nové, by jeho mizernost nijak nevyvážilo a neomlouvalo. Nová krabice od bot je prostě pořád jen krabice od bot.

Skyline
1. června • 8:23

Auta jak citigo a rapid jsou taky ubohost sama, stoji daleko vic nez 80k a presto se prodavaji. Nemel bych strach z toho, ze by slovicko "nove" v tomto pripade nefungovalo. Navic za cenu techto trosek lze koupit skutecne slusne ojete auto, zatimco ac je vyber ojetin za 80k obrovsky, je to v kazdem pripade (mimo auta, ktera clovek zna nebo majitelum muze verit) vhodne pouze pro dobrodruhy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
1. června • 12:02

Evidentně máme naprosto odlišné vnímání aut. Smím se zeptat kde je u tebe ta hranice, od které už auto nepovažuješ za ubohé?

Skyline
2. června • 20:50

To zalezi na vic faktorech, nemam zadnou jednu hranici. Ale kdyz vidim citigo nebo rapida, vidim proste novodobeho trabanta a wartburga.

Jan Pokorný
3. června • 3:30

Dávám za pravdu citi go je stejné jako TATA NANO akorát je o 150 000 tis dražší.
Jinak má stejné jízdní vlastnosti a spotřebu akorát se tváří jako top auto pro lidi kteří nemají vkus.

Karel  Antonín
31. května • 17:31

Víš tvoje slova jsou velmi podobná těm jež zněla přibližně v 90 letech možná ještě začátke 21 století , ale vývoj šel ke zlevňování.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veto
31. května • 17:34

tak sup sup do toho, vyvin automobil za 80 000czk a stan sa milionarom, ved mas perfektny biznis napad, ktory ocividne este nikto nikdy nemal, takze ak budes predavat nove auto, ktore splna bezpecnostne, eko a ostatne normy EU a bude stat 80000czk, tak ti utrhnu ruky aby ho kupili.
ALEBO ZE BY TO BOLO NEMOZNE A TY LEN PLACAS DO VETRA TOTALNE BLBOSTI?

Karel  Antonín
31. května • 17:47

jenže ten biznys plán předpokládá patřičný spíše hodně velký kapitál v miliardách a ten bohužel každý nemá , ale možná že ty ano?Možná by tě mělo jaké jsou výrobní náklady automobilek.

Fantomas
31. května • 17:51

Proč by nás měly zajímat výrobní náklady?

Karel  Antonín
31. května • 21:28

Protože tydle výrobní náklady mimo jiné ukzují že levné automobily lze vyrábět i přizplnění příslušných norem.

Fantomas
31. května • 22:17

U úplně každého zboží tvoří výrobní náklady jen část výsledné ceny. Takže tydle výrobní náklady mimo jiné neukazují nic.
Jsi údajně taky podnikatel, takže taky určitě nenabízíš svoje služby jen za náklady.

Karel  Antonín
31. května • 22:32

Někdy když chceš něco získat musíš jít i pod náklady , udělat něco zadarmo, ale to snad chápeš.
Výrobní náklady ukazují mnohé jen v nich umět správně číst. Můžeš třeba zjistit kde se dá ušetřit, kde by to bylo na ůkor něčeho.
K těmto nákladům se samozřejmě přičítají další náklady například na distribuci jenže i ty se dají výrazně ovlivnit například volbou vhodného distribučního kanálu, ....
Výraznými náklady bývají mzdové náklady , ale i ty se dají ovlivnit.

Fantomas
31. května • 23:06

Tak si shrneme tvoje představy jak vyrábět lidová auta s prodejní cenou 80 tisíc:
Investovat miliardy, šetřit kde se dá, vybrat nejlevnější dealery, snížit mzdy a prodávat pod náklady.
Geniální :-))

Karel  Antonín
31. května • 23:28

1.) distribuční cesty nejsou jen přes dealery čím dál častěji budou využívány například elektronické prodeje, ale i jiné nové prodejní metody.
2.) snížit mzdové náklady třeba vyrábět tam kde jsou nižší mzdové náklady a lepší zaměstnanecká politika než v ČR, EU( kde není nebo je utlumen odborářský šmejd)
V ČR se to může případně pouze smontovat a stejně to ponese značku vyrobeno v ČR
3.) šetřit kde se dá v tom s tebou souhlasím protože ten kdo šetří má za tři:-D
4.) účelně investovat finanční prostředky
5.) ze začátku třeba prodávat i pod náklady jak se v ČR s oblibou říká za dumpingové ceny dokud se nedosáhne určitého cíle například získání učitého podílu na trhu. Vzpomeň si třeba na Student agenci, které toto využilo již mnohokrát.
Toto je osvědčená a rozšířená metoda jak u zahraničních tak českých firem.
6.) šetřit na výrobních nákladech v tomto případě využitím i různých ne zcela běžných materiálů třeba si lze v tomto případě vzpomenout na Trabanta na jehož karosérii byli využity plasty vyrobené původně z odpadních materiálů.
V našem případě by šli použít třeba různé reciklované hmoty přípaně některé odpadní materiály , nebo ze zemědělství z různých plodin třeba na Trabantu měli snad být použity bavlníková vlákna. V současnosti se třeba uplaťňuje Canabis (konopí), len , aj. a ještě lze případně na jejich pěstování získat velké dotace.
7.) použít jakých koliv prostředků zefetivňujících daný proces respektive směřující k dosažení stanoveného cíle.Zkrát nic nového pod sluncem

67
24. září • 1:25

snížit mzdové náklady třeba vyrábět tam kde jsou nižší mzdové náklady a lepší zaměstnanecká politika než v ČR, EU( kde není nebo je utlumen odborářský šmejd)
Za čí peníze ses naučil takhle přednášet nesmysly.ŠMEJDE.

MH4
1. června • 22:44

Hej chlape, koukám, že v tom máš jasno a pánové co šéfují koncernům jako Toyota, VW, Honda, Daimler,... jsou troubové, kteří neví jak se menežují desetitisíce lidí a jak se prodávají miliony aut ročně. Jeden anonymní nedoceněný talent je může proškolit.Hej nekecej tady, nabídni své konzultační hodiny šéfům automobilek. Ty umíš kočírovat koncern zahrnující X automobilek líp než oni, utrhnou ti ruce a zaplatí težké hrachy, aby tě náhodou nepřeplatila konkurence.

honza
1. června • 0:55

tak ted nevim, jestli si opravdu tak blbej, nebo si jen delas legraci...

Karel  Antonín
31. května • 23:48

Ještě jsem zapoměl na jednu samozřejmost a tou je konstrukční řešení, které musí být jednoduché, efektivní a laciné na výrobu s nízkými provozními náklady.vyděl bych to na dvouválec o obsahu do 1000ccm s karosérí vyrobenou výše uvedeným způsobem.

Skyline
1. června • 8:45

Me vzdycky fascinuje, jak clovek s tvym rozhledem a nazory muze uspesne podnikat. Chapu, ze v ramci byznysu "uklizecka" clovek zas uplny genius byt nemusi, ale pokud to, co tady plodis skutecne v praxi vyuzivas, ukazuje to pouze na dve moznosti:
- Mas jeste porad co delat jen diky znamym a/nebo uplatkum
- V tvem odvetvi je uroven podnikatelu neuveritelne nizka, takze naplnujes heslo "jednooky mezi slepymi kralem"Navzdory tomu by me zajimalo, jakou bys tak na aute za 80k ocekaval marzi a jakou navratnost investice by sis predstavoval (samozrejme k tomu bude nutne jeste konkretizovat ty miliardy, tedy nejak specifikovat, kolik by jich do zacatku melo byt). S tim dale souvisi, kolik aut bys ocekaval, ze se bude muset prodat za naklady, tedy mene nez 80k nez si budes moct dovolit ceny zvednout a generovat i nejaky ten zisk a kolik aut si tak myslis, ze bys rocne prodal.Na zpusob dorucovani aut (asi fedex) a ochotu lidi kupovat zajice v pytli pres net se radeji neptam a budu tise predpokladat, ze diky tvym kontaktum budou auta zdarma vystavovat vsechny mozne i nemozne hypermarkety, ke kterym auta zadarmo rozveze bracha a u kterych nebude muset nikdo stat, protoze na kazdem aute bude nalepeny QR kod a potencialni zajemce po jeho oskenovani smartfounem bude presmerovan na stranky s informacemi a objednacim formularem. Stejne tak predpokladam, ze zarucni servis budou bezplatne provadet jiz existujici servisni site soukromniku a/nebo jinych znacek a ze pocet reklamaci bude nekde u nuly, prestoze v ramci tohoto genialniho planu budou auta tak neuveritelne levna a pritom ziskova, ze by se na nejaky sem-tam odejity motor, prevodovku nebo napravu penize snadno nasly.

Karel  Antonín
1. června • 12:31

Skylaine.
Na tvé přiblblé narážky jsem si již tak trochu zvyk jen tě musím upozornit že rozhodně nejde jen o biznys typu o ,kterém se neustále zmiňuješ (asi ti to dělá dobře), ale jedná se o nadnárodní holing v různých oblastech například - IT, zastupování Českých firem na Ukrajině a v dalších státech SNS, agentrura pro pomoc s mezinárodním obchodem, reklamka, seznamka, logistika, výroba v různých oborech například dřevo, kovo,... potravinářství, zemědělství, zahradanictví, aj.http://www.akmholding.cz/...
Proto nejsem takovej závistivej hajzl jako někdo tudíž nezávidím ani Babišovi a další naopak jim přeji jejich úspěch.
Pokud jde o metody jež jsem popisoval jsou to běžné metody již většinu využívám i při své praxi.
A budeš se divit skutečně fungují. Například v kovo http://foto.meta.ua/user/3316774/album/1510923/...
kde výroba vyjde výrazně levněji než v ČR pak na tom v ČR udělás nějakou drobnost nebo montáž a pokud chceš můžeš to prodávat jako český výrobek.A podobně s většinou bodů co jsem uvedl. Chápu že člověk s 0 rozhledem a inteligencí jako ty to nemůže pochopit, ale to je tvůj problém a ne můj.
Víš, ale z jedné strany tě trochu chápu. Vzpomínám si než jsem začal podnikat na Ukrajině jak mě od toho mnoho lidí podobnými řečmy jako ty tvoje odrazovalo a třeba říkaly že mě to rozkradou atd., atd. a vidíš ono to funguje a rozvíjí se ikdyž je stím hodně práce.Ale vraťme se k tomu autu myslím že podobné již tady byli a dodones fungují respektive se dodnes vyrábí vzpomeň si třeba na Trabant, Piaggio , TATA a mnoho dalších takže opět nic nového pod sluncem.

Skyline
2. června • 20:53

Nevim, jakej ses hajzl, mozna ne zavistivej, mozna jen blbej. Trabant v zadnem pripade nestal 80k kc, takze ponekud mimo misu. Proste ses potreboval pochvalit, jakej ses podnikatelskej frajer, ale pointa ti jako obvykle unikla. Enjoy.

Petr
22. srpna • 23:34

Trabant byl dražší, v poměru k průměrným platům.

Karel  Antonín
3. června • 0:48

Trabant 601limusina 35 000kčs,601 kombi 38 000KčsJinak tady jsou ceny aut za socíku
Škoda 100 standart 45 000Kčs 10 000 Tk,110lux 47 000 Kčs. 110lux 50 200Kčs,110lux-super 59 000Kčs, 110R 79 000Kčs,105 S 56 000Kčs,120L 58 000Kčs,120LS 62 000Kčs,120GLS 65 000Kčs,135 Rapid 88 000Kčs,136L Favorit 89 000Kčs,1203 skříň 39 000Kčs,1203 sanita 45 000Kčs,1203 minibus Lux 126 000kčs. Trabant 601limusina 35 000kčs,601 kombi 38 000Kčs,Wartburg 353 standart 52 000Kčs, 353Lux 54 000kčs, 353 Tourist 61 000Kčs,Vaz 1200 58 000kčs, 1200 universal 66 000kčs, 1500 74 000Kčs, Moskvič 408 46 000Kčs, 412 52 000Kčs,427 univerzál 65 000Kčs,GAZ 24 110 000Kčs, TATRA 603 190 000Kčs, 613 290 000Kčs,TOYOTA CORONA 79 000Kčs, COROLA 1989 79 000Tk, Honda Civic 1975 18 000 Tk., Renault 5 ,96 000Kčs, R 17 116 000Kčs.Tady se nikdo nepotřebuje chváli to že je někdo závistivej hajz se projevilo při krytizování Babiše.
Prostě jsou lidé, kteří druhým závidí jejich úspěch místo toho aby sami pořádně mákli.
Víš já jako někdo nezávidím lidem, kteří se svým přičiněním dobrali úspěchu, ale zrovna tak se nepotřebuji chválit.
Nikdy jsem na nějakou chválu, ale ani krytiku natož blbé kecy moc nedal tak ať si každý říká co chce.Předkládám pouze fakta.
A to že je někteří nechápou je jejich problém a ne můj.Respektive je na každém jak si je přebere.
:-)):-)):-P:-P

Petr
22. srpna • 23:39

jak vždy u tohoto pošahance z Ukrajiny, je tam spousty polopravd a lží, např. Tatru si nemohl koupit normální člověk, prodávali se jen státním organizacím, Renaulty, Toyoty aj. jen když člověk měl devizové konto nebo Tuzexové poukázky

Skyline
3. června • 7:54

Nevim, cos tim vyctem chtel rict, cenu trabanta i jinych aut za sociku znam a ze tech 35k tehdy bylo vyrazne, vyrazne vic nez 80k dnes jsi snad pochopil i ty (i kdyz...).Ze obdivujes uplatkare a estebaky o tobe samozrejme rika docela dost, me se ti urazit opravdu nepodari, to bys musel byt jiny charakter (kdybys teda vedel co to je). ;-)A bacha na krytyku i jine cizi termity ty jeden suterene:-D

Karel  Antonín
3. června • 12:54

Když nechápeš co sem tím chtěl říct je to jen tvůj problém.Já si vážím lidí, kteří něčeho dosáhli. Jestli měl nebo neměl STB minulost je mi celkem u zadele. Pokud by měl no a co.
Putin taky byl u KGB a přitom se mu povedlo stabilizovat ekonomiku a vytvořit prostředí vhodné pro podnikání.
Tak proč bych si ho nevážil ČR by takového Putina potřebovalo jako sůl.
Sám mám kamarády , kteří dříve pracovali v KGB, SBU a vím že to jsou po lidské stránce supr lidé.A´t si říká kdo chce co chce.

jsk
4. června • 13:24

Vypadá to, že seš super člověk člověče a potom proč to u nás tak vypadá :-O

Cobra
1. června • 10:40

Mně by třeba zajímalo, na co by ty miliardy potřeboval... Existují malé automobilky, které určitě miliardy neinvestovaly - třeba Kaipan.Auto (pro země západního typu, nebudeme se bavit o rozvojových zemích a hrůzách typu TATA) se dá vyrobit za pár desítek tisíc, otázka ale je, jestli se pak dá prodat za míň než 80 tisíc. Viz ty Dacie: výrobní cena bude 20 - 30 tisíc maximálně, jenže to není náklad na 1 kus nebo desítky kusů než se výroba rozjede, ale na desetitisíce nebo statisíce kusů (možná miliony, když budu počítat i Renault Thalia). Navíc základní Dacia Logan je technologicky na úrovni aut z konce první poloviny 90. let, takže nic, čím by chtěl člověk jezdit.Problém není startovní kapitál, ale spíš počáteční výrobní náklady a odbyt.Nicméně musím se ho trochu zastat - levné nové auto má jednu zásadní výhodu: levné náhradní díly. Když si půjdu koupit ojetinu za 80 nebo i za 160 tisíc, musím dávat bacha, v jakém je stavu a na kolik mě přijdou opravy v nejbližších letech, kdežto u nové Dacie vím, že minimálně do konce záruky nic navíc platit nebudu a potom budou ceny dílu nesrovnatelně nížší než u auta z bazaru.

Skyline
2. června • 20:52

Cobra: Kaipan mozna miliardy neinvestoval, ale soucasne jejich auta nestoji 80k.Pocatecni vyrobni naklady a odbyt jsou duvod, proc potrebujes startovni kapital. Jedno, jak tomu rikas.Dacia nestoji 80k.

))
1. června • 0:30

Karel Antonín na hrad

Fantomas
31. května • 22:51

:-))

fogel
31. května • 21:46

Jo,v rámci zlevňování by to mělo dveře na háčky místo zámků,ručně ovládané stěrače jako u V3Sky,plastové sedačky a motor na setrvačník...

ivan
1. června • 14:06

Řídil jsi někdy V3S? To bys potom věděl, že měla stěrače s pohonem na stlačený vzduch.

)(
31. května • 16:07

Ratan TATA:-D

Doporučujeme

Články odjinud