Představujeme nejlevnější auta na českém trhu. Vede Dacia

Do přehledu jsou zařazeny všechny dostupné vozy bez rozdílu obchodních tříd a s cenou platnou při platbě v hotovosti včetně DPH, přičemž další zvýhodnění v podobě bonusů při financování pomocí leasingu není do přehledu zahrnuto…
Seznam kapitol
  1. Dacia Logan a Sandero, Citroën C1, Toyota Aygo, Chevrolet Spark, Peugeot 107, Škoda Citigo
  2. Seat Mii, Opel Corsa, Hyundai i10, Kia Picanto, Nissan Micra, Suzuki Swift

1) Dacia Logan, Dacia Sandero - 159 900 Kč

Dacia nabízela v roce 2009 své modely Logan a Sandero poháněné benzínovou čtrnáctistovkou v základní výbavě Access za 179 900 Kč. Aktuální modely roku 2013 prošly výraznou modernizací a startují na ceně 159 000 Kč. Dacia Logan i po modernizaci stojí na stejné podvozkové platformě, takže nedošlo k žádným změnám v prostornosti. Díky novému designu jen narostla délka (o 60 mm).

Novinkou je větší výběr motorizací. Předchozí Logan byl v doprodeji nabízen pouze s benzinovou čtyřválcovou dvanáctistovkou o výkonu 55 kW. Ta tvoří základní motorizaci i nyní. Kromě toho v nabídce nalezneme nový tříválcový turbomotor 0.9 TCe se spotřebou pět litrů benzinu na 100 km a naftovou 1.5 dCi/55 kW s konzumací 3,8 l nafty na 100 km. Spořílkové mohou sáhnout po benzínové dvanáctistovce uzpůsobené spalovat LPG. Všechny pohonné jednotky jsou spojeny s manuální pětirychlostní převodovkou.

Nově lze Logan vybavit i některými moderními pomocníky řidiče, na které dříve mohli jeho majitelé zapomenout. Jde například o multimediální systém s dotekovou obrazovkou a navigací dostupný za rozumný příplatek 5800 Kč (dostupný pouze v nejvyšší výbavě), o tempomat za 9000 Kč udržující řidičem nastavenou rychlost nebo o zadní parkovací senzory (+ 6000 Kč). V základní výbavě konečně nechybí posilovač řízení, stabilizační systém nebo airbag spolujezdce nebo boční airbagy. Do karet Loganu hraje fakt, že Renault Thalia již nenabízí.

2) Citroën C1 5dv. - 169 500 Kč

Citroën připravil zajímavou nabídku. Jeho nejmenší model C1 je levnější paradoxně v pětidveřové verzi než s trojicí dveří, za kterou je nutné ve stejné motorizaci i výbavě připlatit 5000 Kč. Velmi zajímavou nabídkou je speciální série Furio, která se vztahuje na pětidveřovou verzi a přináší za cenu 189 500 Kč klimatizaci, rádio s CD přehráváčem a čtveřicí repro, přední mlhové světlomety nebo paket Look Furio. Příplatek za automatickou převodovku činí 15 000 Kč.

3) Toyota Aygo 3dv. - 169 900 Kč

Třídveřové Aygo je nabízeno stejně jako jeho bratříčkové v podobě Citroënu C1 a Peugeotu 107 s benzínovým jednolitrovým tříválcem VVT-i o výkonu 50 kW. Aygo s trojicí dveří je dostupné pouze s manuální pětirychlostní převodovkou a s dvojicí výbav (Base Cool a Terra) a speciální série Czech Edition.

Oproti Daciím (Logan a Sandero) nebo bratříčku Citroënu C1 můžete již v základu počítat s manuální klimatizací, audiosystémem a celkově bohatší výbavou. Za praktičtější pětidveřovou verzi stačí připlatit 10 000 Kč, přičemž dobře vybavenou verzi Terra, popřípadě již zmíněnou sérii Czech Edition pořídíte za 199 900 Kč. Příplatek za automatickou pětirychlostní převodovku činí 20 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan, Citroën C1, Toyota Aygo.

4) Chevrolet Spark - 170 600 Kč

Aktuálně pořídíte Spark v základní výbavě LS s litrovým zážehovým čtyřválcem za 170 600 Kč. V základu nechybí ABS, šestice airbagů, rozmrazování zadního skla, zadní stěrač, denní svícení, posilovač řízení, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40 nebo příprava pro autorádio. Za 17 500 Kč je možné získat klimatizaci.

Lepší volbou je druhý stupeň výbavy FUN, který přijde na 195 500 Kč a přináší vše potřebné (klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu, centrální zamykání, rádio s CD přehrávačem a MP3 včetně vstupů AUX i USB a čtveřicí repro.

5) Peugeot 107 3dv. - 175 000 Kč

Z trojice kolínských trojčat je Peugeot ten nejdražší. Ve třídveřové verzi startuje na 175 000 Kč včetně započtení speciálního bonusu. Za pětidveřovou karoserii je nutné připlatit 10 000 Kč.

Základní výbava Access příliš smyslu nedává. Za klimatizaci je nutné připlatit 20 000 Kč, za centrální dálkové ovládání + elektricky stažitelná okna pak dalších 10 500 Kč. Proto je lepší sáhnout rovnou po druhém výbavovém stupni Active, který přináší vše potřebné a přijde na 190 000 Kč respektive 205 000 Kč u pětidveřové varianty. Nutností bude připlatit 1500 kč za otáčkoměr. Robotickou převodovku je pak možné volit pouze u prostřední výbavy za příplatek 15 000 Kč.

6) Škoda Citigo 3dv. - 181 900 Kč

Nejmenší model Škody přijde v základní výbavě Active na 181 900 Kč, přičemž vůz pohání zážehový litrový třívácel MPI o výkonu 44 kW spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Základní výbava přináší čtveřici airbagů, včetně bočních airbagů Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, přípravu pro autorádio nebo ABS.

Systém ESP je od výbavového stupně Ambition součástí základní výbavy vozu. Například za klimatizaci je nutné připlatit u prvních dvou výbav vysokých 16 200 Kč.

Oproti jiným malým vozům je příplatková výbava poměrně pestrá a dovoluje si vůz přizpůsobit vlastním požadavkům. V nabídce je také verze spalující CNG (od 257 900 Kč) nebo verze s automatickou převodovkou (od 209 400 Kč). Za pětidveřovou karoserii činí příplatek vždy 10.000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Spark, Peugeot 107, Škoda Citigo.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dacia Logan a Sandero, Citroën C1, Toyota Aygo, Chevrolet Spark, Peugeot 107, Škoda Citigo
  2. Seat Mii, Opel Corsa, Hyundai i10, Kia Picanto, Nissan Micra, Suzuki Swift
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků