Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Automobilka Jaguar představila na autosalonu v Los Angeles model XFR-S, což je nejvýkonnější a nejrychlejší sportovní sedan této značky...

Jak už jsme dnes psali, výkon pětilitrového přeplňovaného osmiválce nabídne 550 koní a 680 Nm, inženýři tedy oproti XFR přidali dalších 40 koní a 55 Nm. Stovka je otázkou 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na rovných 300 km/h.

Jaguar XFR-S je tady! Stovku zvládne za 4,6 s, maximálně jede 300 km/h

Jaguar XFR-S je tady! Stovku zvládne za 4,6 s, maximálně jede 300 km/h

Největším rozdílem oproti XFR je ale osmistupňová automatická převodovka (XFR má pouze šestistupňovou) Quickshift, která byla vyvinuta pro Jaguar F-Type. V manuálním režimu nebo v režimu Sport řídící jednotka obstará efektní meziplyn, v automatickém režimu pak převodovka vyhodnocuje na základě celé řady senzorů jízdní styl a pokud jej vyhodnotí jako sportovní, změní své chování, nechá motor vytočit až k nejvyšším otáčkám a jak slibuje tisková zpráva, začne řadit více agresivně. Spolu s novou automatickou převodovkou dostanete (bohužel) také Start/Stop systém.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Seznam úprav, které inženýři na autě provedli, zahrnuje také přepracované výfukové potrubí a jinak nastavený podvozek. Ten by měl být oproti XFR o třicet procent tužší. Auto stojí na dvacetipalcových litých kolech obutých do pneumatik exkluzivně vyvinutých ve spolupráci se společností Pirelli. Vpředu mají pláště rozměr 265/35, vzadu 295/30. Na obou nápravách je pneumatika o 10 milimetrů širší než ráfek, což má přinést jistější jízdní vlastnosti. Zadní náprava dostala aktivní diferenciál.

Krotit tuto divokou šelmu budou brzdy používající kotouče o velikosti 380 mm vpředu, respektive 376 mm vzadu. O patřičné chlazení se postarají díly usměrňující proudění vzduchu pod automobilem. XFR-S dostalo nový nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, proudění kolem vozu vylepšují speciálně tvarované prahové nástavce a pomyslnou třešničkou na dortu budiž zadní rozměrné karbonové křídlo. Dohromady přinesly veškeré úpravy aerodynamiky vztlak nižší o 68 procent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar XFR-S dorazí na trh s paletou čítající celkem pět barev - French Racing Blue, Ultimate Black, Stratus Grey, Polaris White and Italian Racing Red. Do interiéru se nastěhovala sportovní sedadla čalouněná kůží, nechybí samozřejmě loga R-S a kontrastní švy. Součástí výbavy je také prémiový audiosystém zahrnující dvanáct reproduktorů o celkovém výkonu 380 W. Pokud někdo náhodou preferuje ještě lepší zvuk před zvukem motoru, může si připlatit za osmnáct reproduktorů s celkovým výkonem 825 W.

Jaguar začne přijímat první objednávky v lednu příštího roku, první šťastní zákazníci dostanou svůj vůz v květnu. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč včetně DPH. 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků