Představujeme Jaguar XFR-S. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč

Automobilka Jaguar představila na autosalonu v Los Angeles model XFR-S, což je nejvýkonnější a nejrychlejší sportovní sedan této značky...

Jak už jsme dnes psali, výkon pětilitrového přeplňovaného osmiválce nabídne 550 koní a 680 Nm, inženýři tedy oproti XFR přidali dalších 40 koní a 55 Nm. Stovka je otázkou 4,6 s a maximální rychlost je elektronicky omezena na rovných 300 km/h.

Jaguar XFR-S je tady! Stovku zvládne za 4,6 s, maximálně jede 300 km/h

Jaguar XFR-S je tady! Stovku zvládne za 4,6 s, maximálně jede 300 km/h

Největším rozdílem oproti XFR je ale osmistupňová automatická převodovka (XFR má pouze šestistupňovou) Quickshift, která byla vyvinuta pro Jaguar F-Type. V manuálním režimu nebo v režimu Sport řídící jednotka obstará efektní meziplyn, v automatickém režimu pak převodovka vyhodnocuje na základě celé řady senzorů jízdní styl a pokud jej vyhodnotí jako sportovní, změní své chování, nechá motor vytočit až k nejvyšším otáčkám a jak slibuje tisková zpráva, začne řadit více agresivně. Spolu s novou automatickou převodovkou dostanete (bohužel) také Start/Stop systém.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Seznam úprav, které inženýři na autě provedli, zahrnuje také přepracované výfukové potrubí a jinak nastavený podvozek. Ten by měl být oproti XFR o třicet procent tužší. Auto stojí na dvacetipalcových litých kolech obutých do pneumatik exkluzivně vyvinutých ve spolupráci se společností Pirelli. Vpředu mají pláště rozměr 265/35, vzadu 295/30. Na obou nápravách je pneumatika o 10 milimetrů širší než ráfek, což má přinést jistější jízdní vlastnosti. Zadní náprava dostala aktivní diferenciál.

Krotit tuto divokou šelmu budou brzdy používající kotouče o velikosti 380 mm vpředu, respektive 376 mm vzadu. O patřičné chlazení se postarají díly usměrňující proudění vzduchu pod automobilem. XFR-S dostalo nový nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, proudění kolem vozu vylepšují speciálně tvarované prahové nástavce a pomyslnou třešničkou na dortu budiž zadní rozměrné karbonové křídlo. Dohromady přinesly veškeré úpravy aerodynamiky vztlak nižší o 68 procent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jaguar XFR-S dorazí na trh s paletou čítající celkem pět barev - French Racing Blue, Ultimate Black, Stratus Grey, Polaris White and Italian Racing Red. Do interiéru se nastěhovala sportovní sedadla čalouněná kůží, nechybí samozřejmě loga R-S a kontrastní švy. Součástí výbavy je také prémiový audiosystém zahrnující dvanáct reproduktorů o celkovém výkonu 380 W. Pokud někdo náhodou preferuje ještě lepší zvuk před zvukem motoru, může si připlatit za osmnáct reproduktorů s celkovým výkonem 825 W.

Jaguar začne přijímat první objednávky v lednu příštího roku, první šťastní zákazníci dostanou svůj vůz v květnu. Česká cena startuje na 2 844 710 Kč včetně DPH. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků