Představujeme 5 největších prodejních propadáků v USA

7 komentářů

bigi25
17. dubna • 22:48

Já jsem tedy zrovna nepochopil ta čísla v závorkách???
"5. místo: 2001 Cadillac Catera (9754 prodaných)"
"Celkově se prodalo přibližně 95 000 Cater."
Co tím chtěl básník říci?

legnaw
18. dubna • 11:45

v roce 2001 se prodalo 9754, celkove 95000

Lukas
17. dubna • 23:41

Catera.....
Kdysi sem dve potkal na plataku v praze, asi tocili reklamu, docela hezky dokadena omega....., ale amikum se holt nezdala....

josephko
17. dubna • 19:45

Cadilac Catera bol v podstate B-čkový Opel Omega. Asi ho v Amerike nevedeli vyrábať. Veď v Európe bola Omega celkom úspešná.
A ten Aztek - to je fakt podívaná - Ssangongy popri ňom vyzerajú ako Vasilisa Prekrásná :-)).

Jeff Gordon
17. dubna • 23:37

No mate naprostou pravdu ale za me osobne je Ssangyong jeste odpornejsi nez aztek ;-) . Hah a kdo se dival vcera na Top Gear tak vi ze Yugo je vazne trida sama pro sebeB-]

LOL
19. dubna • 21:46

"Yugo" alias Zastava (jezdily i v ČR) alias licenční Fiat 128 je ovšem prastaré auto, není divu že koncem 80. let (tedy cca 20 let po uvedení) to bylo už auto pro zasmání (stejně jako variace na škodovácké "embo" v UK).To jen dokládá, jaký masivní vývoj probíhal v 50.-80. letech. Dnes je auto z 90.let ještě celkem "jedlé," i když samozřejmě už nesplňuje aktuální bezpečnostní standardy.

baboon
17. dubna • 18:23

Neudržím se na uzdě, abych nedoplnil pár maličkostí :-). Nezlobte se proto na mne :
- Catera: bez výjimky 100% pravda. Den, kdy divisi Cadillac napadlo představit Cateru, je snad jedním z nejčernějších v historii ...
- Aztec: přiznám se, že nevím, ale je to možné - četl jsem o něm jako o jednom z pokusů zachránit slavnou značku s emblemem hlavy indiánského náčelníka
- Yugo GV - nemohu soudit, nikdy jsem v něm nejel, tak snad jen doplněk, že ono označení GV se za "louží" lidově interpretuje jako "Grand Value" (= "velká hodnota") - lid asi ví, proč ...
- Edsel: prosím pěkně - NIKDY Ford Edsel Pacer, ale jen Edsel Pacer. Edsel byla samostatná divise koncernu Ford, stejně jako Mercury či Lincoln (stejně tak se neříká General Motors Oldsmobile, ale pouze Oldsmobile). Edsel měl vyplnit mezeru mezi lidovým Fordem a vyšší střední třídou Mercury. Ale proč jen Pacer? Stejně tomu bylo i u Edselu Ranger, Citation či třeba kombíku Bermuda. Všechno by možná dopadlo jinak, kdyby H. Ford tolik netlačil na okamžité uvedení nevyzrálého vozu do prodeje. Patrně chtěl uctít památku zemřelého syna Edsela, ovšem to, co se začalo prodávat v prvním zářijovém týdnu 1957, byl naprostý debakl. Edsely se rozpadaly již cestou z prodejen a narychlo zbudovaná servisní střediska po celých Státech už měla minimální šanci na nápravu. možná ke krachu přispělo i nepříliš šťastně volená maska - o jejím významu se dodnes vedou spory, nejvíce zastánců má teorie, podle níž chtěl "starý" Henry poukázat na předky své i předky amerického lidu, kteří dobývali v dřevěných vozech (mimochodem velmi často značky Studebaker Conestoga) území dnešních USA. Centrální část masky měla prý připomínat koňskou ohlávku. Edsel ale zase nebyl tak špatný - velmi dobrá základní výbava, zajímavě řešené ovládání automatiky systemem TeleTouch (tlačítka ve středu volantu), výkonné motory, apod. Bohužel, ročník 1959 nepřinesl nic nového a ten následující byl už jen hřebíčkem do rakve, neboť Edsel už nikdo nechtěl. On to ale nebyl už vlastně ani čistokrevný Edsel, ale jakási karosářská varianta, připomínající stejný ročník Fordu Galaxie či Starliner.
- Wagonaire - chudák Studebaker ... Sice mu autor o rok prodloužil život - poslední se vyráběly v letech 1964 až 1966 v kanadské montovně, neboť v USA Studebaker existoval už jen jako konsorcium věřitelů - tedy samozřejmě s výjimkou značky Avanti - a vyráběl kompresory, součásti zemních strojů a staral se o generálky. Ale ono to s tím odbytem Wagonaire nebylo tak zlé ... V nedávné době jsem zpracoval čtyřdílnou historii firmy Studebaker do jistého českého časopisu, ovšem v té by se našly větší "propadáky." Nicméně autor zajisté ví, z jakých pramenů vycházel.Pokud už bych měl jmenovat "propadáky", tak určitě nezapomenu na extravagantní Gaylord, na problematický Keller či efektní, ale předražený a výkonově neodpovídající Kaiser Darrin. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud