Představujeme 5 největších prodejních propadáků v USA

Tak tohle jsou nešťastníci, kteří to v USA projeli na celé čáře - Studebaker Wagonaire, Ford Edsel Ranger, Yugo GV, Pontiac Aztec, Cadillac Catera. Tato auta se zapsala neslavně do automobilové historie Spojených států.

Co stálo za jejich slabými prodeji? Určitě design, i když v případě Fordu bych tak příkrý nebyl. Pak také jejich nespolehlivost. Špatné jízdní vlastnosti… no a Yugo byl špatný úplně ve všem.

5. místo: 2001 Cadillac Catera (9754 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

S tímto autem byla spojena supermodelka Cindy Crawfordová. Kdyby však věděla, co propagovala, asi by si to hodně rychle rozmyslela a tento kšeft by odmítla.

Cadillac představil model Catera v roce 1997. Zamýšlel s ním oslovit mladší, méně movité zákazníky. 

První roky to vypadalo s prodeji jakžtakž, jistě i zásluhou sličné Cindy. Ale pak si začali zákazníci stěžovat na špatnou kvalitu, vůz byl poruchový. A to byl počátek jeho konce…

Celkově se prodalo přibližně 95 000 Cater.    

4. místo: 2005 Pontiac Aztek (5020 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Byl to první příspěvek General Motors do segmentu crossoverů. Všichni očekávali, že Aztek zbourá trh, když byl v roce 2000 představený. Opak se ale stal pravdou. 

General Motors očekával, že prodá 75 000 Azteků ročně. Aby byl tento model ekonomicky úspěšný, potřeboval prodeje ve výši 30 000 kusů ročně. Prodeje ale nikdy nepřekročily hranici 28 000.

Aztek byl pravidelně vyhlašován v různých anketách nejošklivějším autem všech dob. Navíc nekonkuroval ani cenou, byl dražší než obdobné vozy konkurence. Po letech klesajících prodejů byla jeho výroba ukončena v roce 2005.

3. místo: 1991 Yugo GV (3092 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Tohle malé jugoslávské auto se stalo v USA terčem nesčíslného množství vtipů (podobně jako kdyby vozy Škoda ve Velké Británii). Bylo sice levné, ale nekvalitní a nespolehlivé.

Jeho osud se v zámoří naplnil v roce 1989, když média po celé zemi informovala o havárii jednatřicetileté Leslie Ann Pluharové. Ta se zabila v Michiganu, když její Yugo odvál boční vítr z mostu Mackinac. Poslední Yugo bylo dovezeno do země v roce 1992.

2. místo: 1960 Ford Edsel Ranger (2846 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Většina aut z tohoto smutného žebříčku byla nabídnuta veřejnosti s velkými nadějemi a očekáváními. Podobné to bylo s modelem Edsel Ranger v roce 1958, když ho Ford představil. Vůz měl oslovit příslušníky střední třídy.

Ale byl to propadák. Edsel bylo špatné auto na špatném místě ve špatnou dobu – říkali kritici. Ameriku zasáhla recese v roce 1957, když byl představený. Měl špatnou pověst i kvůli své poruchovosti.

Edsel Ranger skončil v roce 1960. Továrnu, kde se vyráběl, uzavřel Ford o rok dříve. 

1. místo: 1963-66 Studebaker Wagonaire (940 prodaných)

Klepněte pro větší obrázek

Hodně bizarní automobil, který měl nad zavazadlovým prostorem zatahovací střechu. To mělo umožnit majitelům převážet v tomto autě vysoké předměty. Nemuseli si kvůli tomu objednávat nákladní vůz. 

Automobilka korunovala svoji podivnou reklamní kampaň tvrzením, že se Studebakerem Wagonairem převezete pohodlně ledničku.

Auto si od počátku skoro nikdo nekupoval. A když už tak učinil, brzy litoval. Stahovací střecha se totiž po několikerém použití začala trhat ve švech. Výrobce se to sice snažil opravit, ale marně.

Poslední Wagonaire sjel z výrobních linek v roce 1965. Studebaker skončil o dva roky později.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků