Představení začíná: Škoda Octavia RS

Se vzhledem sportovní verze Škoda Octavia RS (=Racing Sport) jsme Vás sice již seznámili. Nyní přinášíme podrobné informace. Škoda Auto vstupuje tímto modelem na zajímavý a velice slibný segment trhu.
Představení začíná: Škoda Octavia RS
Se vzhledem sportovní verze Škoda Octavia RS (=Racing Sport) jsme Vás sice již seznámili. Nyní přinášíme podrobné informace. Škoda Auto vstupuje tímto modelem na zajímavý a velice slibný segment trhu.

Zájem o vozidla, která se po technické stránce a především jízdními výkony liší od svých sourozenců, vyráběných ve velkých sériích, všude roste. Jsou určena zákazníkům, kteří jsou orientováni na techniku a výkon a prostřednictvím těchto vozů chtějí vyjádřit svůj aktivní postoj k životu. Škoda Octavia RS nabízí individuální a zároveň mimořádně dynamické vozidlo, přitom ovšem současně splňuje všechny požadavky kladené na provoz v běžném každodenním životě i na nároky rodinného cestování.

ŠkodaOctavia RS představuje sportovní verzi modelové řady Škoda Octavia, která je jejím logickým doplňkem. Jestliže Škoda Octavia WRC navázala v roce 1998 na stoleté sportovní tradice značky na závodních tratích, pak model RS připomíná tuto slavnou tradici i její pokračování jako sériově vyráběný sportovně laděný vůz pro dynamicky založené zákazníky.

Vozem Škoda Octavia RS prezentuje firma Škoda Auto své další schopnosti na poli techniky i designu. Octavii RS pohání známá koncernová čtyřválcová 1.8 Turbo, stejný motor pohání například Audi TT nebo Seat Leon.

Motor s výkonem 132 kW/180 k a maximálním točivým momentem 235 Nm při 1950-5000 ot./min. umožňuje Octavii RS dosahovat mimořádných jízdních výkonů. Nový model Škoda Octavia RS je tedy velmi výkonnou sportovní limuzínou.

Rychlosti 100 km/h lze dosáhnout z klidové polohy za 8,0 sekundy, maximální rychlost činí 232 km/h. Model RS je nejrychlejším vozem, který byl kdy v Mladé Boleslavi sériově vyráběn. Zvýšení výkonu ovšem nemusí bezpodmínečně souviset s výrazně vyšší spotřebou: hodnota 8,0 l/100 km v kombinovaném provozu je velmi příznivá.

Vyššímu výkonu byl přizpůsoben podvozek. Ve srovnání s Octavií byl snížen o 15 mm, má sportovní charakter, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a zeleně lakovanými brzdovými třmeny na všech čtyřech kolech a 16palcová nebo na přání i 17palcová kola z lehkých slitin.

Škoda Octavia RS se od sériově vyráběných modelů liší odlišně tvarovaným předním nárazníkem přecházejícím do spoileru, integrovaným spoilerem na pátých dveřích, bočními lištami, koncovkou výfuku z nerezové oceli a nápisem RS. Snížením podvozku a přídavnými aerodynamickými prvky bylo dosaženo velmi příznivé hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx = 0,29.

Uvnitř pak najdeme kovové speciální obložení dveří, vkládané tkané koberce v atraktivní barvě, sportovní sedadla v kombinaci černá kůže/stříbrná látka a kontaktních plochy pedálů z nerezavějící oceli s pryžovými ploškami proti sklouznutí. Volant má kůží obšitý věnec, rovněž hlavice řadicí páky je provedena v kůži.

Sdružený palubní přístroj má odlišně laděný barevný podklad a středová konzola je obložena karbonovým dekorem. Výbava má vysokou úroveň - patří do ní například dva airbagy, sériově dodávaná klimatizace, sound systém s osmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná přední a zadní okna.

Octavia RS bude nabízena v výhradně ve třech barvách. Jsou jimi červená rallye, černá a stříbrná metalíza.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků