Představení začíná: Škoda Octavia RS

Se vzhledem sportovní verze Škoda Octavia RS (=Racing Sport) jsme Vás sice již seznámili. Nyní přinášíme podrobné informace. Škoda Auto vstupuje tímto modelem na zajímavý a velice slibný segment trhu.
Představení začíná: Škoda Octavia RS
Se vzhledem sportovní verze Škoda Octavia RS (=Racing Sport) jsme Vás sice již seznámili. Nyní přinášíme podrobné informace. Škoda Auto vstupuje tímto modelem na zajímavý a velice slibný segment trhu.

Zájem o vozidla, která se po technické stránce a především jízdními výkony liší od svých sourozenců, vyráběných ve velkých sériích, všude roste. Jsou určena zákazníkům, kteří jsou orientováni na techniku a výkon a prostřednictvím těchto vozů chtějí vyjádřit svůj aktivní postoj k životu. Škoda Octavia RS nabízí individuální a zároveň mimořádně dynamické vozidlo, přitom ovšem současně splňuje všechny požadavky kladené na provoz v běžném každodenním životě i na nároky rodinného cestování.

ŠkodaOctavia RS představuje sportovní verzi modelové řady Škoda Octavia, která je jejím logickým doplňkem. Jestliže Škoda Octavia WRC navázala v roce 1998 na stoleté sportovní tradice značky na závodních tratích, pak model RS připomíná tuto slavnou tradici i její pokračování jako sériově vyráběný sportovně laděný vůz pro dynamicky založené zákazníky.

Vozem Škoda Octavia RS prezentuje firma Škoda Auto své další schopnosti na poli techniky i designu. Octavii RS pohání známá koncernová čtyřválcová 1.8 Turbo, stejný motor pohání například Audi TT nebo Seat Leon.

Motor s výkonem 132 kW/180 k a maximálním točivým momentem 235 Nm při 1950-5000 ot./min. umožňuje Octavii RS dosahovat mimořádných jízdních výkonů. Nový model Škoda Octavia RS je tedy velmi výkonnou sportovní limuzínou.

Rychlosti 100 km/h lze dosáhnout z klidové polohy za 8,0 sekundy, maximální rychlost činí 232 km/h. Model RS je nejrychlejším vozem, který byl kdy v Mladé Boleslavi sériově vyráběn. Zvýšení výkonu ovšem nemusí bezpodmínečně souviset s výrazně vyšší spotřebou: hodnota 8,0 l/100 km v kombinovaném provozu je velmi příznivá.

Vyššímu výkonu byl přizpůsoben podvozek. Ve srovnání s Octavií byl snížen o 15 mm, má sportovní charakter, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a zeleně lakovanými brzdovými třmeny na všech čtyřech kolech a 16palcová nebo na přání i 17palcová kola z lehkých slitin.

Škoda Octavia RS se od sériově vyráběných modelů liší odlišně tvarovaným předním nárazníkem přecházejícím do spoileru, integrovaným spoilerem na pátých dveřích, bočními lištami, koncovkou výfuku z nerezové oceli a nápisem RS. Snížením podvozku a přídavnými aerodynamickými prvky bylo dosaženo velmi příznivé hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx = 0,29.

Uvnitř pak najdeme kovové speciální obložení dveří, vkládané tkané koberce v atraktivní barvě, sportovní sedadla v kombinaci černá kůže/stříbrná látka a kontaktních plochy pedálů z nerezavějící oceli s pryžovými ploškami proti sklouznutí. Volant má kůží obšitý věnec, rovněž hlavice řadicí páky je provedena v kůži.

Sdružený palubní přístroj má odlišně laděný barevný podklad a středová konzola je obložena karbonovým dekorem. Výbava má vysokou úroveň - patří do ní například dva airbagy, sériově dodávaná klimatizace, sound systém s osmi reproduktory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná přední a zadní okna.

Octavia RS bude nabízena v výhradně ve třech barvách. Jsou jimi červená rallye, černá a stříbrná metalíza.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků