Představení Subaru Forester: prostě SUV

Déle než měsíc jsme sbírali kousky skládačky, jejímž výsledkem představení nové generace japonského Subaru Forester.

Postupné odhalování novinek je u automobilek v poslední době v kursu. Také nové Subaru Forester jsme vám v mnoha fázích představovali po několik týdnů, stalo se tak ale díky skutečným únikům informací a fotografií. Tedy alespoň to tak vypadalo, je také možné, že na to u Subaru šli chytřeji než u jiných automobilek, které postupně vydávají začerněné fotky té či oné části karoserie a udržují tak obecenstvo v napětí.

Nové Subaru Forester je tedy definitivně na světě ač oficiálně bude nová generace poprvé představena v lednu na autosalonu v Detroitu. K prodejcům zamíří krátce poté - zahájení prodejů se ve Spojených státech očekává ještě před začátkem jara příštího roku a k nám by se měla novinka dostat se zhruba půlročním zpožděním.

Nový Forester pořádně povyrostl a bude tak působit více jako SUV a nejen jako trochu přerostlé kombi s větší světlou výškou, které doposud trochu přípomínal. Rozvor dosahuje hodnoty 2 616 mm, což je o 90 mm více, než doposud. Na délku pak povyrostl o 75 mm, na šířku o 45 a na výšku dokonce o 110 mm. Světla výška se pak zvýšila o 20 mm.

Evropskou verzi budou v počátku pohánět dva boxery. Prvním z nich je atmosférický čtyřválec 2,0 a druhým je stejný agregát s patřičnými modifikacemi a přeplňováním turbodmychadlem. Po představení naftového čtyřválce na podzim příštího roku se nabídka rozroste ještě o tento agregát.

Nový Forester bude sázet také na bohatou základní výbavu. ABS s brzdovým asistentem, klimatizace, Vehicle Dynamic Control (VDC), sada airbagů, 16" kola z lehké slitiny a další prvky získáte již se základní verzi. Za příplatek pak bude navigační systém, multimediální systém se 7" LCD a HDD, stabilizační systém a mnoho dalšího.

Na rozdíl od většiny svých konkurentů nabídne Forester také stálý náhon na všechna kola, redukční převodovku a také uzávěrku. Pokud tedy hledáte vůz, který umí jet i jinde, než po silnici, přibyl k japonské Vitaře další zdatný soupeř.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení Subaru Forester

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků