Představení Subaru Forester: prostě SUV

Déle než měsíc jsme sbírali kousky skládačky, jejímž výsledkem představení nové generace japonského Subaru Forester.

Postupné odhalování novinek je u automobilek v poslední době v kursu. Také nové Subaru Forester jsme vám v mnoha fázích představovali po několik týdnů, stalo se tak ale díky skutečným únikům informací a fotografií. Tedy alespoň to tak vypadalo, je také možné, že na to u Subaru šli chytřeji než u jiných automobilek, které postupně vydávají začerněné fotky té či oné části karoserie a udržují tak obecenstvo v napětí.

Nové Subaru Forester je tedy definitivně na světě ač oficiálně bude nová generace poprvé představena v lednu na autosalonu v Detroitu. K prodejcům zamíří krátce poté - zahájení prodejů se ve Spojených státech očekává ještě před začátkem jara příštího roku a k nám by se měla novinka dostat se zhruba půlročním zpožděním.

Nový Forester pořádně povyrostl a bude tak působit více jako SUV a nejen jako trochu přerostlé kombi s větší světlou výškou, které doposud trochu přípomínal. Rozvor dosahuje hodnoty 2 616 mm, což je o 90 mm více, než doposud. Na délku pak povyrostl o 75 mm, na šířku o 45 a na výšku dokonce o 110 mm. Světla výška se pak zvýšila o 20 mm.

Evropskou verzi budou v počátku pohánět dva boxery. Prvním z nich je atmosférický čtyřválec 2,0 a druhým je stejný agregát s patřičnými modifikacemi a přeplňováním turbodmychadlem. Po představení naftového čtyřválce na podzim příštího roku se nabídka rozroste ještě o tento agregát.

Nový Forester bude sázet také na bohatou základní výbavu. ABS s brzdovým asistentem, klimatizace, Vehicle Dynamic Control (VDC), sada airbagů, 16" kola z lehké slitiny a další prvky získáte již se základní verzi. Za příplatek pak bude navigační systém, multimediální systém se 7" LCD a HDD, stabilizační systém a mnoho dalšího.

Na rozdíl od většiny svých konkurentů nabídne Forester také stálý náhon na všechna kola, redukční převodovku a také uzávěrku. Pokud tedy hledáte vůz, který umí jet i jinde, než po silnici, přibyl k japonské Vitaře další zdatný soupeř.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení Subaru Forester

 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků