Představení Subaru Forester: prostě SUV

Déle než měsíc jsme sbírali kousky skládačky, jejímž výsledkem představení nové generace japonského Subaru Forester.

Postupné odhalování novinek je u automobilek v poslední době v kursu. Také nové Subaru Forester jsme vám v mnoha fázích představovali po několik týdnů, stalo se tak ale díky skutečným únikům informací a fotografií. Tedy alespoň to tak vypadalo, je také možné, že na to u Subaru šli chytřeji než u jiných automobilek, které postupně vydávají začerněné fotky té či oné části karoserie a udržují tak obecenstvo v napětí.

Nové Subaru Forester je tedy definitivně na světě ač oficiálně bude nová generace poprvé představena v lednu na autosalonu v Detroitu. K prodejcům zamíří krátce poté - zahájení prodejů se ve Spojených státech očekává ještě před začátkem jara příštího roku a k nám by se měla novinka dostat se zhruba půlročním zpožděním.

Nový Forester pořádně povyrostl a bude tak působit více jako SUV a nejen jako trochu přerostlé kombi s větší světlou výškou, které doposud trochu přípomínal. Rozvor dosahuje hodnoty 2 616 mm, což je o 90 mm více, než doposud. Na délku pak povyrostl o 75 mm, na šířku o 45 a na výšku dokonce o 110 mm. Světla výška se pak zvýšila o 20 mm.

Evropskou verzi budou v počátku pohánět dva boxery. Prvním z nich je atmosférický čtyřválec 2,0 a druhým je stejný agregát s patřičnými modifikacemi a přeplňováním turbodmychadlem. Po představení naftového čtyřválce na podzim příštího roku se nabídka rozroste ještě o tento agregát.

Nový Forester bude sázet také na bohatou základní výbavu. ABS s brzdovým asistentem, klimatizace, Vehicle Dynamic Control (VDC), sada airbagů, 16" kola z lehké slitiny a další prvky získáte již se základní verzi. Za příplatek pak bude navigační systém, multimediální systém se 7" LCD a HDD, stabilizační systém a mnoho dalšího.

Na rozdíl od většiny svých konkurentů nabídne Forester také stálý náhon na všechna kola, redukční převodovku a také uzávěrku. Pokud tedy hledáte vůz, který umí jet i jinde, než po silnici, přibyl k japonské Vitaře další zdatný soupeř.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení Subaru Forester

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků