Představení Subaru Forester: prostě SUV

Déle než měsíc jsme sbírali kousky skládačky, jejímž výsledkem představení nové generace japonského Subaru Forester.

Postupné odhalování novinek je u automobilek v poslední době v kursu. Také nové Subaru Forester jsme vám v mnoha fázích představovali po několik týdnů, stalo se tak ale díky skutečným únikům informací a fotografií. Tedy alespoň to tak vypadalo, je také možné, že na to u Subaru šli chytřeji než u jiných automobilek, které postupně vydávají začerněné fotky té či oné části karoserie a udržují tak obecenstvo v napětí.

Nové Subaru Forester je tedy definitivně na světě ač oficiálně bude nová generace poprvé představena v lednu na autosalonu v Detroitu. K prodejcům zamíří krátce poté - zahájení prodejů se ve Spojených státech očekává ještě před začátkem jara příštího roku a k nám by se měla novinka dostat se zhruba půlročním zpožděním.

Nový Forester pořádně povyrostl a bude tak působit více jako SUV a nejen jako trochu přerostlé kombi s větší světlou výškou, které doposud trochu přípomínal. Rozvor dosahuje hodnoty 2 616 mm, což je o 90 mm více, než doposud. Na délku pak povyrostl o 75 mm, na šířku o 45 a na výšku dokonce o 110 mm. Světla výška se pak zvýšila o 20 mm.

Evropskou verzi budou v počátku pohánět dva boxery. Prvním z nich je atmosférický čtyřválec 2,0 a druhým je stejný agregát s patřičnými modifikacemi a přeplňováním turbodmychadlem. Po představení naftového čtyřválce na podzim příštího roku se nabídka rozroste ještě o tento agregát.

Nový Forester bude sázet také na bohatou základní výbavu. ABS s brzdovým asistentem, klimatizace, Vehicle Dynamic Control (VDC), sada airbagů, 16" kola z lehké slitiny a další prvky získáte již se základní verzi. Za příplatek pak bude navigační systém, multimediální systém se 7" LCD a HDD, stabilizační systém a mnoho dalšího.

Na rozdíl od většiny svých konkurentů nabídne Forester také stálý náhon na všechna kola, redukční převodovku a také uzávěrku. Pokud tedy hledáte vůz, který umí jet i jinde, než po silnici, přibyl k japonské Vitaře další zdatný soupeř.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení Subaru Forester

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků