Představení Subaru Forester: prostě SUV

Déle než měsíc jsme sbírali kousky skládačky, jejímž výsledkem představení nové generace japonského Subaru Forester.

Postupné odhalování novinek je u automobilek v poslední době v kursu. Také nové Subaru Forester jsme vám v mnoha fázích představovali po několik týdnů, stalo se tak ale díky skutečným únikům informací a fotografií. Tedy alespoň to tak vypadalo, je také možné, že na to u Subaru šli chytřeji než u jiných automobilek, které postupně vydávají začerněné fotky té či oné části karoserie a udržují tak obecenstvo v napětí.

Nové Subaru Forester je tedy definitivně na světě ač oficiálně bude nová generace poprvé představena v lednu na autosalonu v Detroitu. K prodejcům zamíří krátce poté - zahájení prodejů se ve Spojených státech očekává ještě před začátkem jara příštího roku a k nám by se měla novinka dostat se zhruba půlročním zpožděním.

Nový Forester pořádně povyrostl a bude tak působit více jako SUV a nejen jako trochu přerostlé kombi s větší světlou výškou, které doposud trochu přípomínal. Rozvor dosahuje hodnoty 2 616 mm, což je o 90 mm více, než doposud. Na délku pak povyrostl o 75 mm, na šířku o 45 a na výšku dokonce o 110 mm. Světla výška se pak zvýšila o 20 mm.

Evropskou verzi budou v počátku pohánět dva boxery. Prvním z nich je atmosférický čtyřválec 2,0 a druhým je stejný agregát s patřičnými modifikacemi a přeplňováním turbodmychadlem. Po představení naftového čtyřválce na podzim příštího roku se nabídka rozroste ještě o tento agregát.

Nový Forester bude sázet také na bohatou základní výbavu. ABS s brzdovým asistentem, klimatizace, Vehicle Dynamic Control (VDC), sada airbagů, 16" kola z lehké slitiny a další prvky získáte již se základní verzi. Za příplatek pak bude navigační systém, multimediální systém se 7" LCD a HDD, stabilizační systém a mnoho dalšího.

Na rozdíl od většiny svých konkurentů nabídne Forester také stálý náhon na všechna kola, redukční převodovku a také uzávěrku. Pokud tedy hledáte vůz, který umí jet i jinde, než po silnici, přibyl k japonské Vitaře další zdatný soupeř.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení Subaru Forester

 

bazar

Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 38 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků