Představení Škody Rapid: cena zatím nebyla určena

V hotelu Kempinski v Bratislavě byl evropským novinářům představen nový Rapid. Na tiskové konferenci jsme se dozvěděli mnohé, jen ne cenu. Nicméně něco málo o ní přeci jen padlo - prý bude „příznivá“. Náš odhad zní, že bude začínat těsně pod 300 000 korunami.
Představení Škody Rapid: cena zatím nebyla určena

Více se zato představitelé mladoboleslavské automobilky rozhovořili o tom, kdy se nový vůz začne prodávat. V Česku to bude na začátku října. O čtrnáct dní později automobilka zahájí prodej v Německu a koncem roku se dostane i na další evropské země. 

Na tiskové konferenci panoval vcelku optimistický tón. Od nového Rapidu očekávají představitelé automobilky očividně velmi slušné prodejní výsledky. Měl by se stát časem druhým nejprodávanějším modelem.

Kompaktní limuzína s rozměry mezi Fabií a Octavií by měla nahradit Octavii Tour, levnější variantu současné Octavie, a mělo by se jí prodávat zpočátku minimálně 50 000 kusů ročně.

Výroba nového vozu začala 1. července v hlavním závodě v Mladé Boleslavi a jeho hlavními konkurenty by se měly stát Renault Fluence, Chevrolet Cruze, Hyundai i30, Kia Cee´d.

Dodávat se bude se čtveřicí benzinových motorů o objemu 1,2 a 1,4 litru a dvěma diesely 1,6 TDI. Výkon agregátů se pohybuje od 55 kW do 90 kW. K dostání bude vedle manuální i automatická převodovka DSG.

Délka vozu je 4,48 metru, šířka 1,71 metru a výška 1,46 metru. Nádrž pojme 55 litrů paliva.

Více o jízdních vlastnostech již zítra...
 

Škoda Rapid

Škoda Rapid vyplňovala v nabídce české značky mezeru mezi Fabií a Octavií. Zákazníky oslovila zejména zavazadlovým prostorem. V nabídce byl pětidveřový liftback nebo stylové kombi Rapid Spaceback. S nástupem modelu Škoda Scala se v České republice, stejně jako ve velké části evropského trhu, Škoda Rapid již neprodává. Dále se vyrábí například pro Rusko a Čínu.

Škoda Rapid versus Renault Mégane • Facelift

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky