Představení: severský kamzík Volvo XC90

Tohle luxusní SUV přijde každým dnem v ČR do prodeje. Pojďme si ho blíže představit z několika stránek v tomto podrobném článku. Zdá se, že máme před sebou synonymum bezpečnosti, univerzálnosti a serióznosti. Bude to stačit na Mercedes M, BMW X5 a Lexus RX300?
Představení: severský kamzík Volvo XC90
Seznam kapitol
  1. Vzhled a konstrukce
  2. Bezpečnost, pohonné jednotky, ceny

Volvo all-road

O Volvu XC90 již sice na AutoRevue.cz pár řádek napsáno bylo, avšak nyní se na něj podíváme pod drobnohledem. V této době (na podzim) by totiž mělo být v ČR uvedeno do prodeje. Nové XC90 je prvním vozem kategorie SUV automobilky Volvo. Jelikož většina produkce má směřovat ne severoamerický trh, vůz byl nejprve představen v lednu na detroitském autosalonu, v březnu pak v Ženevě. Vůz vychází z konceptu ACC (Adventure Concept Car), kterým automobilka vyjádřila svůj zájem o proniknutí do bahnitého terénu. Prvním takto zaměřeným modelem bylo V70 XC Cross Country, který se stal velice oblíbeným kombíkem, a to zvlášť pro svou univerzálnost. To je ale pouze upravené V70 s vyšším zdvihem podvozku a pohonem všech čtyř kol. Volvo chtělo jít dál, chtělo konkurovat Mercedesu třídy M, BMW X5 a Lexusu RX300. Proto vzniklo XC90.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Při jeho vývoji se kladl důraz na všechny nejdůležitější uznávané hodnoty společnosti: bezpečnost, ohled na životní prostředí, kvalita. „Nesnažili jsme se vyrobit kopii některého z již existujících modelů SUV, které jsou dnes na trhu. XC90 je vlastně jedním z prvních vozů nové generace SUV,“ říká Hans Wikman, projektový ředitel automobilky. Volvo XC90 je postaveno na platformě osobního automobilu, využívajíce stejného technického základu jako Volvo S80, V70 a S60. To znamená, že je na vozovce stejně stabilní a bezpečné jako osobní vůz. Je údajně vhodný pro všechny typy cest, bez ohledu na povrch a klimatické podmínky. Přestože není XC90 přímo určené pro jízdu v terénu, kombinace elektronicky řízeného pohonu všech čtyř kol a dostatečná světlá výška vozu (218 mm) vytváří ty správné předpoklady pro plynulou jízdu tam, kde se terén stává obtížným. K přenosu výkonu na přední, resp. všechna kola, bude sloužit čtyřstupňová nebo pětistupňová automatická převodovka a pětistupňová mechanická převodovka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Robustní, dynamický a konzervativní

Jeho vzhled působí mohutně a robustně, ale určitě ne agresivně. Už při prvním pohledu lze poznat, že se díváte na volvo. Prozradí jej známé prvky jako přední část s kapotou ve tvaru V, která nenápadně odvrací pozornost od mohutných světlometů, které jsou na tuto automobilku odvážně pojaty. Zajímavě působí i zadní svítilny. Ty jsou sice svým protažením až ke střeše známým prvkem, ale i tak je na nich něco nového a neokoukaného. Z bočního pohledu pak XC90 vypadá jako dynamicky vzhlížející kombi. To hlavně díky protažení karoserie, známému bočnímu prolisu a nízkému úhlu sklonění předního skla. Pokud vás zajímají rozměry tohoto SUV, tady je máte: délka 4798 mm, šířka 1898 mm, výška 1743, rozvor 2859 mm. Pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 2 tun, záleží na pohonné jednotce. Celé XC90 je pak posazeno na pneumatikách rozměru 235/65 a průměru 17 palců.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

A co uvnitř?

Interiér je podle vyjádření automobilky vzdušný, prostorný a z kvalitních materiálů. Prostor pro cestující byl co nejvíce posunut dopředu a tím se podařilo vytvořit sedmimístné SUV uvnitř rozměrově kompaktní karoserie. Ano, ze standardně pětimístného XC90 lze v mžiku udělat sedmimístný vůz, přičemž poslední řada dvou sedaček (za příplatek) není „nouzová“, jak je to zvykem u konkurence, nýbrž plnohodnotná se vším potřebným komfortem. O ten se stará například automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, tempomat, palubní počítač, navigační systém, parkovací asistent, kvalitní audio-soustava dle výběru (možnost přehrávání DVD disků), kožené čalounění apod. Určitě zde nebude chybět nic, na co bychom byli u aut této kategorie a luxusní značky zvyklí. Řidič, znalý ovládacích prvků vozů značky Volvo, by neměl být při usednutí za volant nijak nemile překvapen. Vše je tam, kde by mělo být, tak jako u ostatních modelů severské značky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled a konstrukce
  2. Bezpečnost, pohonné jednotky, ceny
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 112 482 km
Cena: 210 000 Kč
Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 730 km
Cena: 560 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2012
Stav: 156 631 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 193 679 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo XC60 2,4
Rok výroby: 2009
Stav: 175 886 km
Cena: 380 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2007
Stav: 282 174 km
Cena: 166 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků