Představení Peugeot Bipper: levně po městě

Peugeot přitahuje šrouby na trhu kompaktních dodávek. S novým Bipperem bude o zákazníky bojovat nejen cenou, začínající pod 200 000 Kč.
Seznam kapitol
  1. Představení, Ceny, Technické údaje
  2. Kompletní fotogalerie

Koncern PSA má dlouhou tradici ve výrobě kompaktních dodávek. Ze všech připomeňme mohykána osmdesátých a devadesátých let, Citroën C15. Rovněž Fiat dokázal na podvozku svého modelu 127 a později Uno postavit v osmdesátých letech lákavou dodávku Fiorino.

Novým trendem v oblasti dodávkových automobilů je právě kompaktnost. Stále větší a větší dodávky představuje například model Jumper, který se svou využitelností přibližuje malým nákladním automobilům.

Na druhé straně se rozšiřuje nabídka směrem dolů. Při rozvážce pizzy po městě asi neoceníte rozměrnou dodávku umožňující stěhovací služby, jejíž desetilitrový odběr paliva každých sto kiloemtrů také nelze považovat za rozumný.

Proto si můžete vybrat menší Expert, který se velikostí blíží dodávkám v osmdesátých letech, případně ještě menší Partner, jehož novou generaci Peugeot představí rovněž letos. Nabídku směrem dolů nově uzavírá právě Bipper, za jehož přímého konkurenta lze považovat Škodu Roomster Praktik.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot Bipper je sourozencem Citroënu Nemo a Fiatu Fiorinu. Francouzsko-italská spolupráce vytváří na poli dodávkových vozů silné hráče ze všech zúčastněných značek. Tentokrát šli Francouzi a Italové cestou minimalizace nákladů i nákladového prostoru.

3,86 m na délku opravdu není mnoho, na druhé straně s Bipperem zaparkuje i drobná žena a s pomocí parkovacího asistenta i žák v autoškole. Podvozek Bipperu zapůjčil Fiat Grande Punto, byl však značně zjednodušen, proto vpředu používá zavěšení kol typu pseudo-MacPherson, vzadu pak klasická vlečená ramena s torzně poddajnou příčkou. Výroba probíhá v Turecku v továrně legendární turecké automobilky Tofas, která na tamním trhu proslula licenční výrobou Fiatů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco podvozek a karosérie mají všechny tři modely stejné, pod kapotou již probíhal samostatný vývoj. A tak zatímco Fiat sází na italské motory, PSA nabídlo v Bipperu dlouhověkou benzinovou čtrnáctistovku a kompaktní turbodiesel 1.4 HDI známý například z Peugeotu 107.

Marketingová strategie Peugeotu vyloženě sází na dobrou cenu a jde za svým účelem. A tak od března budou prozatím v nabídce jen základní verze s ocelovými ráfky bez skutečně luxusních nebo módních doplňků, na které jsme zvyklí u větších dodávek. Peugeot vše podřídil nízké ceně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V základu tak obdržíte dodávku s pevnou ocelovou mříží pro nákladový prostor, přední sedadla s dobrou ergonomií, sedadlo spolujezdce lze sklopit a vytvořit z něho stolek. Z příplatkové výbavy stojí za zmínku variabilní drátěná přepážka, která umožňuje po demontáži sedadla spolujezdce rozšířit nákladový prostor i na místo vedle řidiče. Peugeot má v plánu rovněž osobní čtyřmístné verze, čímž naplní sen českých živnostníků o skutečně levné dodávce, která se může změnit na rodinný vůz.

Ceny náhradních dílů dosud nejsou známy, ale lze předpokládat, že budou kopírovat dosavadní politiku importéra francouzských vozů a budou v nabídce za rozumné ceny. V nabídce je za příplatek prodloužená garance Optiway až na dobu 4 let nebo do ujetí 100 000 km. Tažné zařízení ani střešní nosiče v oficiální nabídce nebudou, ale brzy je nabídnou neznačkoví výrobci. V nabídce možná také časem příbude zvýšená verze pro použití mimo vozovky a zpevněné cesty.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot hovoří o Bipperu jako o skutečně první dodávce designované pro město. Takové označení je v záplavě konkurentů nadnesené, minimálně v jednom je ale Bipper skutečně zajímavý – cenou. Zatímco verze s benzinovou 1.4/75 k startuje na 284 100,- Kč bez DPH, vznětová verze 1.4 HDI/68 k šplhá již na 324 100,- Kč bez DPH. Nebyl by to Peugeot, kdyby nenabídnul zajímavou cenu. Zaváděcí cena základní benzinové verze totiž činí 199 500,- Kč bez DPH. A to už je pro živnostníky opravdu zajímavá nabídka, co myslíte?

Naše první dojmy hovoří ve prospěch použité techniky. Jisté jízdní vlastnosti a dobré provozní náklady se tak zřejmě stanou tím nejlákavějším na Bipperu. Nejlevnější dodávku na českém trhu vám proto co nejdříve představíme v týdenním testu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 

Technické údaje Peugeotu Bipper 1,4 75k

Zaváděcí cena: 199 500,- Kč bez DPH (v případě využítí Citroen Bonus Leasingu)

Motor

    * Typ: Zážehový řadový čtyřválec, rozvod OHC
    * Objem: 1 360 ccm
    * Největší výkon: 54 kW (75 k) při 5 200 ot./min
    * Největší točivý moment: 118 Nm při 2 600 ot./min
    * Palivo: Benzin bezolovnatý

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 157 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,1 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město:
          o Mimo město:
          o Kombinovaná: 6,9 l

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1 070 kg
Užitečná hmotnost: 610 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 3 864 mm
    * Šířka: 1 716 mm
    * Výška: 1 721 mm
    * Rozvor náprav: 2 513 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem nákladového prostoru: 2 500 l
    * Maximální objem nákladového prostoru: 2 800 l

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení, Ceny, Technické údaje
  2. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků