Představení Peugeot Bipper: levně po městě

Peugeot přitahuje šrouby na trhu kompaktních dodávek. S novým Bipperem bude o zákazníky bojovat nejen cenou, začínající pod 200 000 Kč.
Seznam kapitol
  1. Představení, Ceny, Technické údaje
  2. Kompletní fotogalerie

Koncern PSA má dlouhou tradici ve výrobě kompaktních dodávek. Ze všech připomeňme mohykána osmdesátých a devadesátých let, Citroën C15. Rovněž Fiat dokázal na podvozku svého modelu 127 a později Uno postavit v osmdesátých letech lákavou dodávku Fiorino.

Novým trendem v oblasti dodávkových automobilů je právě kompaktnost. Stále větší a větší dodávky představuje například model Jumper, který se svou využitelností přibližuje malým nákladním automobilům.

Na druhé straně se rozšiřuje nabídka směrem dolů. Při rozvážce pizzy po městě asi neoceníte rozměrnou dodávku umožňující stěhovací služby, jejíž desetilitrový odběr paliva každých sto kiloemtrů také nelze považovat za rozumný.

Proto si můžete vybrat menší Expert, který se velikostí blíží dodávkám v osmdesátých letech, případně ještě menší Partner, jehož novou generaci Peugeot představí rovněž letos. Nabídku směrem dolů nově uzavírá právě Bipper, za jehož přímého konkurenta lze považovat Škodu Roomster Praktik.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot Bipper je sourozencem Citroënu Nemo a Fiatu Fiorinu. Francouzsko-italská spolupráce vytváří na poli dodávkových vozů silné hráče ze všech zúčastněných značek. Tentokrát šli Francouzi a Italové cestou minimalizace nákladů i nákladového prostoru.

3,86 m na délku opravdu není mnoho, na druhé straně s Bipperem zaparkuje i drobná žena a s pomocí parkovacího asistenta i žák v autoškole. Podvozek Bipperu zapůjčil Fiat Grande Punto, byl však značně zjednodušen, proto vpředu používá zavěšení kol typu pseudo-MacPherson, vzadu pak klasická vlečená ramena s torzně poddajnou příčkou. Výroba probíhá v Turecku v továrně legendární turecké automobilky Tofas, která na tamním trhu proslula licenční výrobou Fiatů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatímco podvozek a karosérie mají všechny tři modely stejné, pod kapotou již probíhal samostatný vývoj. A tak zatímco Fiat sází na italské motory, PSA nabídlo v Bipperu dlouhověkou benzinovou čtrnáctistovku a kompaktní turbodiesel 1.4 HDI známý například z Peugeotu 107.

Marketingová strategie Peugeotu vyloženě sází na dobrou cenu a jde za svým účelem. A tak od března budou prozatím v nabídce jen základní verze s ocelovými ráfky bez skutečně luxusních nebo módních doplňků, na které jsme zvyklí u větších dodávek. Peugeot vše podřídil nízké ceně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V základu tak obdržíte dodávku s pevnou ocelovou mříží pro nákladový prostor, přední sedadla s dobrou ergonomií, sedadlo spolujezdce lze sklopit a vytvořit z něho stolek. Z příplatkové výbavy stojí za zmínku variabilní drátěná přepážka, která umožňuje po demontáži sedadla spolujezdce rozšířit nákladový prostor i na místo vedle řidiče. Peugeot má v plánu rovněž osobní čtyřmístné verze, čímž naplní sen českých živnostníků o skutečně levné dodávce, která se může změnit na rodinný vůz.

Ceny náhradních dílů dosud nejsou známy, ale lze předpokládat, že budou kopírovat dosavadní politiku importéra francouzských vozů a budou v nabídce za rozumné ceny. V nabídce je za příplatek prodloužená garance Optiway až na dobu 4 let nebo do ujetí 100 000 km. Tažné zařízení ani střešní nosiče v oficiální nabídce nebudou, ale brzy je nabídnou neznačkoví výrobci. V nabídce možná také časem příbude zvýšená verze pro použití mimo vozovky a zpevněné cesty.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Peugeot hovoří o Bipperu jako o skutečně první dodávce designované pro město. Takové označení je v záplavě konkurentů nadnesené, minimálně v jednom je ale Bipper skutečně zajímavý – cenou. Zatímco verze s benzinovou 1.4/75 k startuje na 284 100,- Kč bez DPH, vznětová verze 1.4 HDI/68 k šplhá již na 324 100,- Kč bez DPH. Nebyl by to Peugeot, kdyby nenabídnul zajímavou cenu. Zaváděcí cena základní benzinové verze totiž činí 199 500,- Kč bez DPH. A to už je pro živnostníky opravdu zajímavá nabídka, co myslíte?

Naše první dojmy hovoří ve prospěch použité techniky. Jisté jízdní vlastnosti a dobré provozní náklady se tak zřejmě stanou tím nejlákavějším na Bipperu. Nejlevnější dodávku na českém trhu vám proto co nejdříve představíme v týdenním testu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 

Technické údaje Peugeotu Bipper 1,4 75k

Zaváděcí cena: 199 500,- Kč bez DPH (v případě využítí Citroen Bonus Leasingu)

Motor

    * Typ: Zážehový řadový čtyřválec, rozvod OHC
    * Objem: 1 360 ccm
    * Největší výkon: 54 kW (75 k) při 5 200 ot./min
    * Největší točivý moment: 118 Nm při 2 600 ot./min
    * Palivo: Benzin bezolovnatý

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 157 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,1 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město:
          o Mimo město:
          o Kombinovaná: 6,9 l

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1 070 kg
Užitečná hmotnost: 610 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 3 864 mm
    * Šířka: 1 716 mm
    * Výška: 1 721 mm
    * Rozvor náprav: 2 513 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem nákladového prostoru: 2 500 l
    * Maximální objem nákladového prostoru: 2 800 l

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení, Ceny, Technické údaje
  2. Kompletní fotogalerie

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 867 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 162 453 km
Cena: 92 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků