Představení BMW 1 Cabrio: otevřený prcek

BMW nás před pár dny nalákalo na snímky svého malého kabrioletu. Nyní o něm víme vše. Jaká tedy je otevřená jednička?

Malý kabriolet, který vychází z jedničkového kupé, měří na délku 4 360 mm, na šířku 1 748 mm, na výšku 1 411 mm a rozvor má hodnotu 2 660 mm. I přesto, že se jedná o vůz kategorie 2+2, nedá se na místo vzadu příliš spoléhat. Přece jenom kabriolety, které poskytnou dost místa všem, měří výrazně více.

I přesto to malému kabriu nic neubírá na eleganci. BMW zde navíc použilo opět plátěnou střechu a po „trojkové odbočce” směrem ke kupé-kabrio se tak vrátilo opět ke kořenům. Samotná střecha je elektricky ovládána a složení pak trvá jen 22 sekund. Střechu lze navíc složit i za jízdy až do rychlosti 40 km/h.

Bavorská automobilka se také nijak nezalekla otevřené verze a pod přední kapotu nasadí to nejlepší z jedničkové řady.

Základní verzi bude kabrio 118i s výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 190 Nm. Tento motor zabezpečí stovku za 9,3 s a maximální rychlost 210 km/h. Silnější čtyřválcovou verzí pak bude 120i s výkonem 125 kW (170 k) a točivým momentem 210 Nm. Stovka za 8,4 s a maximální rychlost 220 km/h již zabezpečí slušnou jízdu.

Každopádně to hlavní přichází až s řadovými šestiválci. Atmosférický třílitr ve verzi 125i (opravdu třílitr a opravdu ve verzi 125i) poskytne výkon 160 kW (218 k) a točivý moment 270 Nm. Stovka za 6,8 s a maximálka 238 km/h již ukazují, že se jedná o opravdové BMW.

Vrcholem pak bude dvakrát přeplňovaný třílitr 135i s výkonem 225 kW (306 k) a točivým momentem 400 Nm. Stovka za 5,6 s a maximální rychlost 250 km/h již dopřeje opravdu řádnou dávku zábavy i se sluncem nad hlavou.

Pro ty, kteří si rádi po sundání střechy poslechnout kadlání, je zde připravena verze 120d se čtyřválcem o výkonu 130 kW (177 k) a točivým momentem 350 Nm. Přes solidní výkon zrychlí tento model na stovku až za 8,1 s a dosáhne maximálky 222 km/h.

Zahájení prodejů této novinky je očekáváno v prvním pololetí příštího roku. Tedy krátce po zahájení prodejů verze kupé, která bude k dispozici od listopadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW 1 Cabrio
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků