Předsériové Audi E-Tron ukazuje interiér. Zůstanou mu kamery místo zrcátek?

Audi poprvé nabízí pohled do interiéru svého elektrického SUV. Skrývá dvě překvapení.

Audi se připravuje na malou revoluci. Vlnu popularity Tesly a dalších budoucích elektrických SUV chce chytnout ještě letos s E-Tronem. I přes jemné maskování všichni víme, jak bude vypadat. Vždyť předprodukční prototypy se už zcela veřejně proháněly po Ženevě a párkrát z něj hostesky odkryly plachtu i na tamním autosalonu.

Nyní nás Audi poprvé nechává nahlédnout do interiéru. Ten staví na architektuře a designu posledních modelů jako je A7, A8 či Q8. A to včetně dvou dotykových displejů na palubní desce. Zaujme specifický podlouhlý volič převodovky. Ještě více však skutečnost, že v na první pohled sériovém interiéru stále zůstávají displeje také na dveřích. Ty místo zpětných zrcátek zobrazují obraz z kamer. Skutečně se něco takového může dostat do sériové výroby? Volkswagen už tento systém použil v modelu XL1, ale otázkou je, v kolika zemích by bylo masové použití legální.

Audi zmodernizovalo sedan a kombi A4. Designem mohou být blíž k RS

Audi zmodernizovalo sedan a kombi A4. Designem mohou být blíž k RS

Pojetím na koncept e-tron quattro z frankfurtského autosalonu v roce 2015. Ten ujel na jedno nabití díky 95kWh bateriím i 500 km a měl z tří agregátů výkon 435 koní (320 kW), ve špičce dokonce až 503 koní (370 kW). U současného vydání zatím technická data včetně rozměrů a výkonů u Audi tají, ale pravděpodobně se budou pohybovat kolem těchto čísel. Elektromotory pohánějí obě nápravy, takže jde znovu o čtyřkolku.

Hodně toho tedy zatím o maskovaném elektrickém SUV od Audi nevíme. Něco nám ale říká, že tohle by mohl být jeden z dalších významných kroků elektromobility. Ne snad v absolutních číslech dojezdu a dalších, ale spíš co se týče vnímání elektromobilu jako součást běžného portfolia automobilky.

Audi posouvá odhalení rivala Tesly. Koncem srpna se jej nedočkáme

Audi posouvá odhalení rivala Tesly. Koncem srpna se jej nedočkáme

Vnímají to tak i zástupci automobilky. „Audi vytyčuje svým prvním modelem s čistě elektrickým pohonem důležitý milník pro budoucnost společnosti,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva. „V roce 2020 budeme mít v nabídce tři zcela elektrické automobily – kromě sportovního SUV to bude také čtyřdveřové gran turismo, sériová verze studie Audi e-tron Sportback concept, a kompaktní model. Ještě před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty a všemi automobilovými koncepty,“ dodává.

Premiéra novinky se však odsouvá. Německá automobilka plánovala odhalení během Audi Summitu v belgickém Bruselu, kde se také bude vyrábět. Podle posledních informací se ale termín 30.8. odsouvá na neurčito. Příčinou mají být organizační otázky, dost možná související s nedávným zadržením šéfa Audi Ruperta Stadlera. Sériová výroba se má však během příštího roku roztočit.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků