Předpověď Elona Muska: Za 10 let se budou vyrábět téměř jen autonomní vozy

Šéf Tesly Elon Musk nabídl svůj pohled na blízkou budoucnost. Nejen co se týče autonomity, ale také elektrického pohonu. Jak má vypadat podle něj produkce vozů za 10 let?

Na tradičním letním shromáždění National Governance Association řekl světu vizionář Elon Musk zajímavou předpověď. Podle jeho slov bude za 10 let produkování vozu bez autonomních technologií vzácné. Dodal také, že polovina automobilů vyráběných po tomto období bude zcela poháněna elektrickým pohonem.

Bohužel se nezmínil, který level autonomity má přesně na mysli. Již teď se některé automobily pohybují na levelu tři. To znamená, že řidič může dát ruce z volantu. Jeho pozornost je ale neustále zapotřebí. Kdykoli musí být připraven přebrat řízení vozidla do svých rukou. Zřejmě proto Musk v tomto horizontu mluvil o levelech čtyři a pět.

BMW chce plně autonomní vozy už do roku 2021. První testy ještě letos

BMW chce plně autonomní vozy už do roku 2021. První testy ještě letos

Také jeho Tesla patří mezi popřední hráče v tomto odvětví. Autopilot výrobce elektromobilů momentálně patří do třetího levelu. Americká automobilka tak tvrdě pracuje na dosažení levelu čtyři. 

Při pohledu na neustálé vyvíjení a zlepšování autonomních technologií, chtějí také evropské země zapracovat na své legislativě. Přívětivější přístup k této technologii blízké budoucnosti ukazuje svými kroky například Německo nebo Spojené království. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tesla Model 3
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků