Předplatit si výbavu do auta není jenom tak. Jak to funguje, kdy můžete ušetřit a co musí vaše auto splňovat?

25 komentářů

bob
11. srpna • 13:00

Pamatujete jak v Top Gearu počítali kolik zaplatíte navíc za palivo, když si neoholíte a budete mít knír? Za rok se to nasčítalo a to knír nic neváží, tím chci říct, že nevím proč bych měl vozit něco co nechci /nepotřebuju? Se mi tu lidi budou smát, že řeším koruny, ale ono se to za ty roky nasčítá a benzín teď není nejlevnější... Nemluvě o tom že tady furt v Evropě řešíme ekologii a tohle teda rozhodně není EKO...

JanK
11. srpna • 13:49

Europa a ekologia ... to je vzdy do popuku. Vsetci si tu kupujeme SUVcka ktore nikto z nas nepotrebujeme, naftu sme si presadili aj v sportiakoch, politici lietaju v sukromnych tryskacoch, robime vsetko preto aby bol bezny clovek odkazany na 10-15 rocne jazdenky, ale ideme chranit planetu tym, ze sa v meste bude jazdit 30km/h.

petr r. (petrumr)
9. srpna • 16:07

článek by se mohl rozepsat o koncernu jak má to šmírování té rychlosti a kdo bude platit tu simku na přenos dat.

9. srpna • 20:24

Stejně jsi socka, co na to nemá, tak co se vyptáváš?

.
9. srpna • 21:48

A alkoholik.

Nojono
10. srpna • 10:19

a doma má vošklivou :-D

Jedna Bedna
10. srpna • 16:21

strašně... a ještě ji ukazuje na fotkách

Pikus
9. srpna • 12:57

Dokázal bych si představit platit za pouzitelnost palubních kamer jako kameru monitorování jízdy (a platit si cloud uloziste), monitoring 360tkou na parkovišti kvůli skodam/zabezpečení, napojení na API auta třeba kvůli GPS based knize jízd ci pojištění; vallet parking s video dohledem s lidským operátorem, ... nic z toho neexistuje.Místo toho mám příplatek za adaptivni světla (která tam realne fyzicky jsou). Takhle jako opravdu ne.

miandys
9. srpna • 12:22

Málo kdo to vnímá, ale doplňkové výbavy přinášejí aktuálně tradičním evropským automobilkám obrovské problémy, takřka zkázu a ukazuje se, že tudy cesta dávno nevede.Ukázalo se, že v dobách kolapsu globální ekonomiky jsou nejvíce odolné ty automobilky, které mají dovybavení minimální, nebo ještě lépe žádné a auta jsou prostě pořád stejná, ideálně v plné výbavě už v základu.U takového vozu se neřeší podsubdodávky na základě předpokládané poptávky na dovýbavu, ale objednávají se díly v plném rozsahu na všechny auta. To lze snáze zajistit a je výhodnější si takový rozsah klidně zajišťovat i vlastními silami.Když si jdete dnes objednat evropské auto, skladovku máte hned, základní výbavu i při objednání do půl roku.Běda však, jakmile zapnete konfigurátor, máte po ptákách. Většina doplňkové výbavy nemá díly a nebude je mít ještě hodně dlouho. Na taková auta se dnes čeká dva roky, na některé nezískáte odpověď kdy budou vůbec. Sdělení, že vůz s touto doplňkovou výbavou nepůjde do výroby dříve, než za rok, je standardní odpověď. Za rok dostanete informaci, že do výroby už letos nepůjde, tak zase za rok. Změnit konfiguraci nemůžete, vůz by vám okamžitě přecenili na nové, výrazně vyšší ceny. Koupit jiný není řešení, protože už je také o třetinu dražší, než v době objednání.Opačným případem jsou dnešní Tesly.Auta vždy v plné výbavě, prakticky bez další konfigurace, doba dodání o polovinu kratší, než u jakékoliv jiné automobilky s modifikacemi. Žádné, nebo jen minimální problémy s dodávkami dílů, vysoká marže (od 2Q/2022 už nejvyšší v automotive průmyslu vyjma sportovních speciálů typu Ferrari a pod., Tesla už předběhla dlouhodobého leadera v maržích BMW).Taktéž růst Tesly je dechberoucí. Všechny tradiční automobilky mají vysoké propady prodejů, Tesla roste o 50% ročně bez potíží.Prostě to dělá jednoduše, efektivně a logicky. Dává do auta všechno, není tedy třeba nic dál konfigurovat a komplikovat objednávku a následně také výrobu.Ze stejného důvodu - konfigurace, je pozastavena výrobe elektromobilů Škoda. Neni tohle, není támhleto, nevíme, kdy to bude. Enyaq v "holobytu" však chce jen málo kdo.Blbé, blbé a ještě blbější evropské automotive.

9. srpna • 20:25

Kdyby mi řekli, že s nějakou konfigurací půjde do výroby za rok, povím "neděkujem, vypadněte" a jdu k Toyotě.

miandys
10. srpna • 7:03

Jenže to je taky problém. Mnoho lidí by nechtělo Toyotu ani zadarmo. To nevyčítám Toyotě, tím vysvětluji, že jít jinam nemusí být výhra, když chcete auto konkrétní značky, nebo okruhu značek.Já bych třeba Toyotu také nesnesl.

10. srpna • 14:29

Inu, za hloupost lidí já nemůžu.

Pikus
10. srpna • 0:18

Je lepší když ten rok řeknou u Toyoty? U RAV4 je to snad i víc. Se neceka tak leda na Hilander, kde jsou skladovky.Nebo v cem má být pointa?

Q
9. srpna • 21:25

Běžte se do Toyoty zeptat na dodací lhůtu Land Cruiseru 300 nebo 70.

Q
9. srpna • 17:22

V principu máte pravdu. Z výrobního a logistického hlediska je Tesla mimořádně jednoduchá. Jenže jsou i nároční zákazníci, co chtějí auto podle svých představ, například co v autě chtějí a naopak nechtějí a s vlastní individualizací laku či interiéru. A těm Tesla nemá co nabídnout. ,BTW Já jsem měl problém s dodržením termínu dodání už několik let před krizí, není to nic, co by přišlo až teď.

miandys
10. srpna • 7:01

Ano, máte pravdu, některým lidem nemá Tesla co nabídnout. A tak je to v pořádku. Chraň bůh, aby ji někdy popadlo to šílenství, kdy bude chtít uspokojit úplně každého.

netik
9. srpna • 12:34

V minulosti bývala konfigurovatelnost evropských aut výhoda pro zákazníka.
Teď to logicky komplikuje výrobu.

JanK
10. srpna • 15:57

Aj tak konfigurovatelnost by mala mat hranice. Ked vidim niektore polozky vybavy u nemeckych premioviek, tak sa mi rozum zastavuje ...

Vaclav
9. srpna • 12:33

Presne tak. Nevim jestli toto je jediny duvod, ale plno lidi si neuvedomuje jak "nakladne" je kdyz jsou auta konfigurovatelna.
Navic plno funkci/vychytavek je ciste jenom o SW (napr. kdyz uz je kamera v aute tak pak uz je to "jenom" sw aby udelal adapt.tempomat, rozeznavani znacek ...)

Q
9. srpna • 21:30

U moderních aut už to zas tak nákladné není. Díky multiplexním sítím a spoustě čidel a kabeláží, která auta mají tak jako tak. Třeba tempomat je nákladově někde na úrovni 100 Kč. Škodovka si za něj u aut, kde to není ve standardu, dlouhodobě účtuje kolem 10 tisíc Kč.

petr r. (petrumr)
9. srpna • 16:04

i HW, třeba na adaptivní tempomat je třeba kromě kamery i radar, automatická převodovka, jiný brzdy atd.

Praktické auto
9. srpna • 12:20

Jj a to jsou automobily plne řeči o ekologii, do auta se nacpe výbava co klient nechtěl a pak se čeká jestli ji zaplatí. Jsem zvědav kdy je někdo dá k soudu. Třeba i kvůli spotřebě nebo emisím. Prostě v autě mám mít bud vše co jsem si objednal (co mám v ceně dané výbavy) nebo co jsem si připlatit. Ale abych vozík mrtvou váhu to je úlet. Nebo bych mohl automobilce nauctovat pronájem místa pro umisteni jejího zařízení v mém autě:). Jediné co má smysl je čistý software ale cokoliv co potřebuje specifický hardware v autě který sem si neobjednal je prostě úlet a mělo by být jako nekalá praktika zakázáno.

Jan Taraba
9. srpna • 19:58

Já chtěl do auta vše co umí a to, že u některých položek to mám po 3 letech zapomenout nebo znovu zaplatit na další 3(?) roky, mě neskutečně kaká. Asi to nechám hacknout.

smějící se bestie 2
9. srpna • 16:10

A hlavně bych tam nechtěl mít věci, které tam nechci a přesto mě je vnucujou.

smějící se bestie 2
10. srpna • 8:38

Ale černou skříňku, jako jsou v letadlech, tu zatím nemontují !
Ta by byla praktičtější, při vyšetřování nehod.

Doporučujeme

Články odjinud