Předokolka vs zadokolka vs čtyřkolka: Záleží na tom ještě?

Karel  |  03. 08. 2015 09:49

Díky za bezvadný test. Výrazně lepší počtení, než u konkurence. Jen tak dál.

Odpovědět  |   | 
peter7  |  03. 08. 2015 10:10

Niečo podobné zo Slovenska:
tv.sme.sk/v/19075/ktory-typ-pohonu-je-najlepsi-porovnavame-zadny-predny-a-pohon-4x4.html

Odpovědět  |   | 
Márty  |  03. 08. 2015 10:15

Mám nově kompaktní, přiměřeně výkonou zadokolku a nemůžu si to vynachválit. V zatáčkách mi sedi o hodně líp jak stejně staré předokolky...na nedotáčivost zatim nikdy nedošlo...ani náznaky. Na výjezdech sice občas otravuje stabilizace (když jedete fakt prasácky), ale vypnout si ji zatím netrufnu, snad časem.

Odpovědět  |   | 
J.S.  |  03. 08. 2015 12:04

Zadokolka s NEdotáčivostí?!? Hmm asi budeš skutečný "petrolhead"

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  03. 08. 2015 12:56

Kdyby si zadokolku vlastnil, tak se tak blbe nedivis. Nedotacivost pri prehnane najezdove rychlosti do zatacky je uplne bezny jev.

Odpovědět  |   | 
Fire-man  |  04. 08. 2015 08:00

Nedotacivost pri prehnane najezdove rychlosti je normalni u kazdeho auta, to je fyzika... kdyz ztrati predni kola trakci tak nejde auto ridit at mas jakejkoliv druh pohonu... Kdyz jdou kola ktera urcuji smer do smyku, tak nema vliv na to jak jsou zatocene...
Zadokolka je obecne spise pretaciva, predokolka spise nedotaciva. Pokud to tak neni, ma to nastarosti nastaveni elektronickych udelatek. Fyzika je fyzika..

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  05. 08. 2015 19:14

Že je zadokolka obecně přetáčivá je pověra. Platilo to jen pro paskvily typu Š120 s dvěma třetinami váhy na zadku a primitivní zadní nápravou. Klasická zadokolka s motorem vpředu je přetáčivá jen v případě, že ji v zatáčce utrhne řidič plynem do akceleračního smyku. Bez plynu není k přetáčivosti nejmenší důvod, protože mírná převaha hmotnosti je stále na předku.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  03. 08. 2015 15:01

J s: četl si ten článek vůbec?
Citace: Jenže jak postupně zrychluji, zjišťuji, že BMW 125i není vůbec zákeřné. Navíc při hodně agresivním nájezdu do zatáčky přechází do poměrně výrazné nedotáčivosti a prakticky neustále se stěhuje po čumáku ze zatáček ven, jako by se k takovému chování auto nutilo.

Je jasný, že nedotáčivé může být všechno, když to přeženete s nájezdovou rychlostí. Šlo mi spíš o to, že když v půlce zatáčky dám u zadokolky plnej, tak to prostě zatočí! U předohrabu se to začalo sunout ven.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 19:56

Samozřejmě ze je nedotaciva. Čemu se divis? Je to normální jev, když mas zapnuté esp. BMW tvoří program pro esp tak, aby auto bylo bezpečněji nedotacive, než zákeřně pretacive.
Pokud esp vyřadis s činnosti a posles dostatek výkonu na zadni kola, dosahnes pretacivosti. Při normální rychlosti je auto vždy nedotacive. Pretacivost ridis plynem.

Odpovědět  |   | 
veto  |  06. 08. 2015 14:20

ty si este nikdy nejazdil s120l?

Odpovědět  |   | 
N6600  |  03. 08. 2015 10:27

Nuz, mam AWD vo velkej limuzine a tam ten pohon sedi. Z pohladu pohodlia je to fakt ideal. Mam vsak aj RWD, ktore mi sedi ale ovela viac. Nemam s nim nijaky problem ani v zime. Vsetko je to vecou spravneho obutia a triezveho uvazovania. Pri soferovani FWD som si obcas uzil ten boj s volantom, ale to ma fakt nebavi.
Moje poradie je preto RWD, AWD a FWD.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 08. 2015 10:48

Z hlediska univerzální použitelnost ve střední evropě je pořadí jednoznačné :
1. 4x4
2. předohrab
3. Zadohrab s motorem uprostřed případně úplně vzadu (zv. věšák)
4. Zadohrab s klasickým uspořádáním tj. s motorem výrazně za přední nápravou
5. Zadhrab .. paskvil s motorem na přední nápravě viz.bmw......

Odpovědět  |   | 
jednabedna  |  03. 08. 2015 10:57

ANO ale s výhradou. Toto hodnocení platí pro normálního uživatele auta, který auto používá pro bezpečné přesuny po silnicích a nemá ambice jezdit s tímtéž strojem po uzavřených okruzích nebo se na normální silnici předvádět sedmi rovněž zfetovaným kamarádům v sobotní noci, jak s tím umí.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  03. 08. 2015 11:00

Joo ty zimy byly v posledních letech fakt krutý
Myslim že ani AWD v normálním autě nestačí, chce to něco s pásama ;)

Odpovědět  |   | 

AWD má smysl fakt pouze v případě, že někdo bydlí na horách, na konci světa, kam mu vede nezpevněná cesta (ale to si ovšem asi nekoupí Golf R ) a nebo na takových místech pracuje.. Jinak v 98% případů bohatě stačí předohrab... V těch podmínkách který jsou u nás tedy AWD nemá smysl, vyšší hmotnost a spotřeba, přidaná hodnota nula... Ale lidem se to těžko vysvětluje, protože jinak by třeba škodovka neprodala (u modelů, kde je ta možnost) každý pátý auto s AWD...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 08. 2015 12:11

Souhlas Martine. Největší legrace je v tom, že pro některé kategorie řidičů (zejména řidiček) se v jejich defenzivním ježdění připojitelný náhon na zadní nápravu u čtyřkolek vůbec nepřipojí a oni nevědomky stále jezdí s "předokolkou". To, že všechno není jen o autě, ale i o řidiči, to je jasné a sám jsem viděl případ, jak ženská zahrabala čtyřkolku ve sněhu neuvěřitelným způsobem, že ji museli stejně vytáhnout. Přitom stejnou cestou projela řada aut jen s předním náhonem. Naopak platí, že fyzikální zákony platí i pro čtyřkolky na dálnicích, na což doplatila také řada "umělců", kteří to pálili rychleji než bylo zdrávo, protože přece měli "čtyřkolku".
Náhon na 4 kola je samozřejmě dobrá věc, ale něco to stojí, jak jsi uvedl ve tvém příspěvku.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  03. 08. 2015 13:12

Pripojitelny AWD je tak max dobry na vyhrabani se z mista. Na zasnezeny dalnici je to akorat falesnej pocit adheze pri akceleraci a pak zmena chovani pri ubrani. Najel jsem neco s F30 xdrive na snehu a ledu a nebyl jsem z toho nijak odvazanej.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 08. 2015 13:23

Něco jsem najezdil se Subaru Legacy a tato čtyřkolka se mi líbila. S jinou čtyřkolkou nemám zkušenosti. Zatím jsem vždy vystačil s předokolkou nebo zadokolkou. Bydlet ale na horách a drápat se někam do kopce k baráku nebo na chatu, tak bych volil asi Subaru Foresta nebo Outbacka. Na rozdíl od "poctivých" teréňáků Subaru jezdí výborně i po silnici. Naštěstí čtyřkolku řešit nemusím.

Odpovědět  |   | 
R  |  03. 08. 2015 16:22

Souhlas a ještě bych přidal když někdo taha přívěs.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  03. 08. 2015 19:08

Subaru se mi nelíbí, ale viděl jsem test ve srovnání 4x4 pohonů, kde k mému údivu všechny převálcovalo. V Subaru asi vědí co dělají .

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 10:33

Ano, ale důležité je mít trakci. Jakmile jsou kola obalená v bahně nebo sněhu, pak jakýkoliv pohon je dost k ničemu.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  04. 08. 2015 12:05

I v bahně a na sněhu jsou čtyři mnohem víc než dvě

Odpovědět  |   | 
Marek  |  06. 08. 2015 03:00

A taky není dobré při rychlejším průjezdu zatáčkou dávat nohu z plynu, prostě 4kolka potřebuje mít stále záběr na kola.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  06. 08. 2015 03:11

Ano vědí a to velmi dobře, proto u všech svých modelů používají 4x4. Některé modelové řady nejsou designově moc povedené, to je pravda. Jsem zastánce kombíků, tak za mě jednoznačně Legacy a to 4 generace (ne Outback), která byla dle mě nejpěknější a měla ještě i bezrámové dveře. Nové generace jsou již odpudivé a podstatně větší. Asi proto i nový Levorg, který spíše vypadá jako Legacy 4 generace po faceliftu je prostě krasavec a pokud budu svoje Lego až doslouží za něco měnit, tak určitě za něj, protože Subaru ty auta dělat umí.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  06. 08. 2015 03:19

Co to je něco jsem najezdil? Jinak jste si dal s tou čtyřkolkou celkem vysokou laťku, protože moc automobilek neumí spojit kvalitní podvozek s 4x4 stejně jako Subaru. To, že má nějaký Scout a podobné výtvory 4x4 ještě neznamená, že mají i dobrý podvozek a to je ten problém a důvod, proč si mnoho lidí pak řekne, že čtyřkolka je zbytečnost.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  06. 08. 2015 12:17

podla novinarskych testov ma scout velmi dobry podvozok

Odpovědět  |   | 
Marek  |  06. 08. 2015 14:52

Aha, podle novinářských testů Není nad to si to porovnat sám, což jsem také coby dřívější fanda Škodovek udělal a pak shodou okolností si vyzkoušel Subaru a mohu říci, nedá se to srovnávat a výběr 4kolky byl jasný.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  06. 08. 2015 06:49

a co vyjazdy zo zakrut na mokrej vozovke? Keby si jazdil na tej F30 nieco aj v dazi, a nie len v zime, tak by si na toto nezabudol.
Hlavne v porovnani s klasickym zadnym nahonom v BMW je to rozdiel ako hrom.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  06. 08. 2015 15:54

Jezdil jsem na suchu, v desti, v brecce, na snehu, na dalnici, po meste, na okreskach + 3h na zasnezenym parkovisti u OC 6tka nez me prijeli vyhodit policajti. Celkem 3 dny, cca 1100km, mel jsem to pujceny jako nahradni pri servisu myho. A vyslo mi z toho, ze xdrive to auto dela horsi - tezsi, s tupejsim rizenim a rozhodne na limitu hur predvidatelny. Ano, na svetlech nebo na prolity/zasnezeny dalnici kdyz to zadupnu, tak budu s xdrivem rychlejsi, ale...? pouzivam RWD jako pracovni auto, cca 50tkm/rok, za kazdyho pocasi, cela CR/SR/D, na hory jezdim xkrat rocne a xdrive mi teda nikdy nechybel. Ale dovedu si predstavit ze u nalozeny 5er v kombajnu s rodinou na palube je to asi jedno...

Odpovědět  |   | 
Slavek  |  04. 08. 2015 00:40

Nejen na horach se tvori ledovky a zaveje. Staci vytahnout zadek z kousek za Prahu na hlavni tahy - na Brno je Vysocina, na Budejovice je Milicinska vrchovina a na Strakonice je Bytyz. Tam všude vas dokaze zima několikrát za rok překvapit nechutnou ledovkou. Auta tam stoji na krajnicich v obou smerech, nahoru to klouze a dolu bohužel také - nekontrolovatelne vas to tahne ze silnice. Parkrat jsem to jel s quattrem a pripadal jsem si jak pantáta, ještě jsem v kopci na ledu zastavil před nejakym hrabošem kteremu se tam kourilo z gum jak to rval a zase jsem se v pohode rozjel. Opravdu si nemyslim, ze quattro je jen do hor.
Pravda ale je, ze když zaprsi, tak do pangejtu litaj pitomci s AWD

Odpovědět  |   | 
Marek  |  06. 08. 2015 02:53

"V těch podmínkách který jsou u nás tedy AWD nemá smysl, vyšší hmotnost a spotřeba, přidaná hodnota nula..." To jsi vyčetl kde? Pořiď si kvalitní 4kolku s AWD a pak teprve mudruj a srovnávej. Poznáš rozdíl i na obyčejné asfaltové rovince za deště, nebo při sněžení nebo napadlém sněhu. Čili nemusíš být ihned v nějakém lehčím terénu. Stačí i obyčejný rozjezd z místa do prudšího kopce, natož aby měl štěrkový povrch, to hrabeš i při velmi mírném stoupání a děláš si tak ve štěrku hezky koleje, což ti majitel cesty asi moc nepoděkuje. Pak je tady průjezd zatáčkou, což urvat vůz s kvalitním podvozkem a AWD asi zvládne pouze totální vepřové. U dvoukolky to jde velmi snadno. Pokud jsi se někdy dostal do situace, kdy je potřeba změnit směr jízdy, čili tam a zpět i při dálniční rychlosti, pak také pochopíš rozdíl. Prostě ty jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde. Auto může mít x bezpečnostních prvků, ale kvalitní podvozek je a pohon 4x4 je pro pohodlnou, bezproblémovou a bezpečnou jízdu základ. Jen tak pro tvou představu vysoké spotřeby u AWD s AT s obsahem 2.0, jezdím běžně za 1,40 až 1,50kč/1km, samozřejmě pohon je na LPG. Takže ani velká spotřeba není pravidlem

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  14. 08. 2015 12:39

To je takovy soubor polopravd a reklamnich klise...zavani to reklamou na Subaru.

Predokolka v CR standartne uplne staci, a prinasi bonus v lepri dynamice a nizsi spotrebe, vetsinou i lepsim rizeni. Pokud se tedy rozhoduji Passat jen FWD nabo AWD, lepsi volba je FWD. Totez superb, octavka. Ctyrkolka takovato auta zhorsuje. Vyjimkou je AUDI, ktere v AWD jezdi lepe.

Co mne zajima je BMW, xdrive je k vzteku ale odvaja k celorocnimu jezdeni s RWD mi chybela, je tu nekdo kdo najede celorocne s RWD VICE NEZ 50.000 km?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  15. 11. 2015 09:35

Na české zimy je naprosto dostatečný pohon jedné nápravy.... asi 12 zimních sezón naprosto bez problému, ale jeden rozjezd na ledu na ledu jsem měl pocit, že samosvor už nefunguje jak by měl, ale těžko říct, jestli by to přední pohon nebo haldexová imitace bez uzávěrky diferenciálu zvládly lépe. Většinou staré ojetiny bez ASR, EBD, ESP.... ze všech možných pomocníků pouze ABS. Nemám 160kW jako BMW 125i, ale jenom 155kW (Omega MV6)

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 08. 2015 12:00

Reaguji na Zelí | 03. 08. 2015 10:48 | [78.80.205.xxx] - milé Zelí, můžeš vysvětlit pojem "univerzální použitelnost"? Ve vztahu k tomuto pojmu je poněkud zajímavé tvoje deklarace/konstatování a manipulace s pojmem "jednoznačné pořadí".
Ve vztahu k obsahu a textu článku a objektivní realitě lze konstatovat, že "univerzálně použitelná" ve střední Evropě jsou všechna moderní auta se všemi technickými řešeními přenosu hnací síly a v kritických okamžicích výrazně napomáhají ke stíráním rozdílů mezi technickými řešeními "elektroničtí asistenti" ABS, ESP,...
Pokud zavedu k termínu "univerzální použitelnost" opačný termín "specifikovaná (speciální) použitelnost", tak v takovém případě pro jednotlivé "specifikované (speciální) podmínky":
- způsob používání vozů (běžné ježdění do práce, dálkové přesuny po dálnicích, soutěže, okruhy, jízda v náročném terénu,...atd.)
- lokality (střední Evropa, severní Evropa za Polárním kruhem, vysohorská alpská střediska, roviny Nizozemí,....atd.)
- kategorie vozů (osobní auta - malá, nižší střední a střední, teréňáky, SUV, soutěžáky, atd.)
- požadavky majitele z hlediska priority potřeb (souvisí to částečně i ze způsobem používání) a cenových možností,... apod.
se potom pořadí "univerzální použitelnosti" bude výrazně měnit a rozhodně ho proto nelze nazvat a definovat jako "jednoznačné pořadí".
Už vůbec nechci rozebírat milé Zelí tvé "názory" na jednotlivá technická řešení "Zadohrabu". Je roztomilé, jak to máš u řešení "Zadohrabu" rozškatulkované v "jednoznačném pořadí"...
Ach jo milé Zelí...

Odpovědět  |   | 
clanek  |  03. 08. 2015 12:09

Na zeli je v prvni rade uplne zbytecne reagovat, mistni trol krizeny s BMW haterem nestoji za tolik uderu do klavesnice ani omylem.

Odpovědět  |   | 
 |  03. 08. 2015 13:36

Zelí jseš opravdu hodně velkej blbeček.

Odpovědět  |   | 
VW  |  03. 08. 2015 13:51

Zelí - malý mindrák v olítaném koncernu bydlící s rodiči ....a ten tady rozumuje.

Odpovědět  |   | 
50,90,130  |  03. 08. 2015 12:11

Vyměknete všichni a státní orgány podporované vůlí většiny voličů si už případně nevyměklé ohlídají a eliminují. Jízdou v rychlostních limitech se smazávají rozdíly v pohonu nejlépe a ostatní je pouhé teoretizování za hranou zákona. Hothatchům dnes stačí i nákupní taška z druhé ruky. Ještě si můžete ale zajet do Německa za zbytky bývalých dob , kdy ani přes obec nebylo v noci pro střelce žádné omezení . Ovšem na primitivních konstrukcích. To co dnes potíte v čipovaných autech na dálnicích , bylo běžné v obci. A o všem se hlavně tak nežvanilo a lidi se nepranýřovali na veřejnosti za každou banalitu. Tak si to teoretizování užijte.

Odpovědět  |   | 
defender110  |  03. 08. 2015 12:38

Skvělý test, super napsaný, dík.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  03. 08. 2015 12:59

Mel jsem E81 a mam soucasnou F20 a rekl bych, ze F20 je mnohem lip vyvazena a na nedotacivost trpi min.

Ono taky hodne zalezi na gumach, setup se sirsima gumama vzadu 1er dost zabiji, co je priklad testovaneho auta.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  06. 08. 2015 06:50

my mame F20 na 16tkach 205kach a to auto jazdi excelentne... prijemne naladeny podvozok (klasicky, nie adaptivny), fungujuci aj na runflatoch.

Odpovědět  |   | 
miro  |  03. 08. 2015 13:29

Při dnešních vymoženostech,které jsou. pro výrobce povinné už auto neřídí řidič ale počítač.Ten řídí brždění,prokluz kol,přibržďuje v zatáčkách,stabilizuje rozkývané auto takže je úplně jedno jaké auto máte.Blíží se doba kdy se vás auto zeptá kam chcete jet a víc do toho nemáte co kecat.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  03. 08. 2015 19:53

Chtěl jsem napsat vlastní názor který pohon je nejlepší, ale po přečtení názoru od "miro" na to kašlu protože má prostě pravdu.

Odpovědět  |   | 
defender110  |  04. 08. 2015 06:54

Počkej ,až přijde doba, kdy ani my už si nebudeme moct vybrat kam chceme jet , ale počítač usoudí, kam bychom měli jet. Už dnes ti auto píše , že chce do servisu , že se blíží interval. Pak ti prostě oznámí, že přišel čas, a dojede si tam sám. Tobě pak přijde jen účet.

Odpovědět  |   | 
Mattes77  |  03. 08. 2015 15:36

Tak tohle Test o ničem .... Proč si v každém autě nevypnete Stabilizaci a nenatočíte video zvenku i zevnitř vozu na předem vytyčené trase, kde by byly jak rychlé, tak i pomalé zatáčky? A pak k tomu teprve dodáte nějaký popis + dojmy ?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  03. 08. 2015 20:16

To je právě to, proč ještě ptákoviny od bmw s pohonem zadní nápravy jezdí po silnici. Je tam drží v mnoha případech a s velkým úsilím esp. Bez něho je to zcela nepoužitelný krám. Stačí zapršet nebo trochu zasněžit......
To je taky důvod, proč vdolečci přešli na 4x4 a to zcela masivně a hlavně v tichosti. Pokud by zůstali u svého "nepřekonatelně řidičského auta", tak by prodávali cca 10-15% toho co prodávají dnes. V podstatě by to nikdo nechtěl.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 08. 2015 20:50

Ty ses, milé Zelí, zase předvedl, to se musí nechat. Jsi opravdový "znalec" BMW a automobilový "odborník". Přemýšlím, co tě vede k tomu, abys psal takové ptákoviny.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 10:31

Ono to je sice takové řečnické, co jsi napsal na konci, ale možná by to stálo za úvahu. Já jsem taky obdivoval a uznával BMW, přes 30 let jsem k nim vzhlížel s úctou a respektem. Vše se změnilo nákupem a používáním BMW řady 5. Zpracování lehce pod úrovní současné čínské produkce mě přimělo dívat se na tuto automobilku s despektem a opovržením. Vzali si mé peníze, OK, prohloupil jsem. Dokonce jsem chtěl koupit model M3, ovšem do té doby, než jsem si ho otestoval. Kus s 1156 kilometry bohužel nebyl bezchybný. Dost lacině vrzalo pádlo podřazování. Prémiovka za bezmála tři miliony...

Odpovědět  |   | 
clanek  |  04. 08. 2015 10:48

Ty mas neuveritelnou schopnost obejit vse co se jizdy tyka a soustredit se na kvalitu plastu a jen na ni. Chapu a uznavam ze v ni je ted audi pred BMW, ale to te u auta typu BMW M3 zajima nejvic? Skutecne?
Pokud ano tak radeji nesedej do audi TT, tam po sahnuti na padla pod volantem by si mohl dostat BMW sotek.
Btw. co padla v RS3, dobry?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 11:43

Ty bysis koupil auto za dva a půl milionu korun a neočekával bys prvotřídní kvalitu? Kvalita interiéru je součásti kvality celého auta. Pro BMW je to podle mě hračka a stejně na to kašlou. Kdyby (říkám záměrně kdyby) to udělali, pak ta auta budou bezchybná. Pokud existují zákazníci, kteří jsou nároční na kvalitu interiéru a přejdou (celkem logicky) ke konkurenci, pak je to velká chyba pro BMW. Stačilo by lusknout prsty a udělat pořádný interiér a pak by se objednávky jen rojily. Konkurenci by to ještě více zatlačilo do pozadí. Jednoduché, že?
Kvalita interiéru není jen olizování plastů, je to i vzkaz automobilky vůči zákazníkovi. Jak mám vědět, jestli nějaký ňouma nenainstaloval blbě airbag a jestli mě to auto zachrání v krizové situaci, když si nedokážou ohlídat takové drobnosti?
Jinak u testovací RS3 vrzal zámek bezpečnostního pásu u řidiče. Děsivé a odporné to bylo
Já jsem zkoušel tři auta, RS3, M3 a Alpinu. Nejlépe jezdila Alpina, super zážitek byl v RS3.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  04. 08. 2015 17:25

Naprosty souhlas se Stealth...kvalita materialu, zpracovani a v neposledni rade ceske autorizovane servisy jsou presne duvod proc jsem si bmw znova nekoupil. U 1er pod milion se to da jeste kousnout, ale predstava ze si domu privezu treba 5er za 2m, to bych mel pocit ze me nekdo sakra natahnul...

Odpovědět  |   | 
clanek  |  05. 08. 2015 15:02

Predne reknu ze jde z me strany o bychareni, ale podle me neexistuje neco jako dokonale auto, vzdy ma nejakou chybicku, nebo dve, nebo dvacet a jde jen o to ktere das jakou vahu a co tobe obecne vic vadi. Takze k otazce jestli si koupit M3 ktera nema interier jako audi (sam pises ze audi taky nema vsechno tip top) ale pojede lip, nebo koupit audi s lepsim interierm co ale trpi vice na nedotacivost, nebo i jinak pojede hur?
Sorry, ale pro me je u aut tohoto razeni furt ta jizda dulezitejsi, jestli by me vrzani neceho v interieru za 2,5mil stvalo, ale jo, jasne ze stvalo, ale nekoupil bych jine auto co sice nevrze ale jinak ma jen zajimavy motor ale zbytkem trpi na to co trpela i predchudkyne (nadvaha, nedotacivost, s tim spojene zrani gum a brzd...). To ze M3 neni jasna volba ji nedela ani z RS3 jineho RS), hledal bych jednoduse dal dokud by se nenaslo neco jak kvalitni tak ridicsky netupe.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 08. 2015 20:04

Přesně jak jsi psal níže. Nejlepší volbou by byl Boxster nebo Cayman. Problém celého výběru je v tom, že musím myslet nejen na sebe, ale také na svou ženu a své děti. Žena k tomu přistupuje asi jako... asi jako žena. Musí se jí to líbit, musí se v tom cítit dobře. A je fakt, že ať už je nebo není RS nejlepší řidičskou volbou, ona se v ní cítila ze všech třech kandidátů nejlépe. To neznamená, že u Audi podepíšu objednávku. Na druhou stranu se ale musím dívat na věc taky rozumem a svými schopnostmi. Je M3 nebo (za srdce mě chytnuvší) Alpina B3 auto, jehož technické možnosti využiju? A co vlastně chci? Powerslidy nebo opojení z akcelerace v přímce? Musím se prostě ponořit až ke kořenům svých představ a tužeb, protože všechna tato auta defacto jsou zhmotněné představy a tužby. Každé z nich má své obdivovatele i zatracovatele, každé z nich dává něco jiného. Audi mě dostává svou pečlivostí a láskou k detailům, ale upřednostňuje bohužel tyto vlastnosti před technickou základnou, což by v případě modelu s označením RS nemělo platit (to ať si nechají pro normální nabídku). BMW mě dostává svou technikou, vývoj podvozku, motoru, řízení - kolik já přečetl članků k F80. Je to auto dokonalé svou výzbrojí, dává jemnost a sílu v přímém směru a v běžném provozu a předvádí zběsilost, agresivitu a úžasnou rychlost, když Tvé prsty zamáčknou do hloubky volantu to tajemné tlačítko M2. Její zpracování je na dobré úrovni, nečekám zázraky, ale mám zároveň trochu strach, co všechno se zase pokazí po zkušenostech s 5er. A vidíš, to je možná hlavní důvod, proč v podstatě vypadává ze hry. Skrytá obava, strach. Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Někde v mém řidičském nitru se tak vyrojí vzpomínky na dny, kdy pětka byla v servisu. A pak je tady Alpina, která je prostě andělem s ďáblem v těle. Dokáže Tě hladit po tváří, možná lehce políbit a ty se v její náručí cítíš tak bezpečně, je ti s ní prostě dobře. Pak přepneš do režimu "sport", ona zvážní, dá ti facku a kopne tě do zad, takže most stovky metrů před tebou je už jen abstraktní obraz v zrcátku. Hraje si s tebou v zatáčkách a i přesto, že tě mlátí hlava nehlava, tak ty se masochisticky směješ. Ale není to domina, která má nad tebou navrch, to ty ji řídíš, směřuješ od apexu k apexu a ona přes svou brutalitu a vášeň poslouchá. Jako milenku bych Alpinu bral hned, otázka však zůstává původní, co by té milence řekla má rodina...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 14:26

Nebo možná ještě jinak. Pokud bych si kupoval STI a bylo by ve výběru, pak mi je interiér úplně ukradený a budu se (jak píšeš) soustředit jen na kvalitu jízdy. Ale co mi vzkazují z BMW? "My se profilujeme jako značka sportovních, prémiových a luxusních vozů. Zakládáme si na image a implementujeme do svých aut poslední technologie. Nejsme jen pro puristy, které zajímá jedině projev na hraně. Chceme nabídnout luxus ve spojení s nekompromisním sportovním projevem". Takto to musím chápat i já, zvláště, když v konfigurátoru je více než polovina příplatkové výbavy o kůži, alcantaře a propracovaném infotainmentu. Takže zatímco purista šáhne po STI nebo Lotusu, případně zamíří ještě cenově níže k MX-5 a GT86, tak já jako čtyřicetiletý otec od rodiny si chci užít tu výše uvedenou proklamaci BMW. Ale ty jejich interiéry vypadají opravdu o třídu hůře než u Porsche nebo Audi.
Mimochodem RS3 má podle mě nejvíce much. Nemá klasickou ručku, nemá klasický torsen, má dva různé gripy na volantu (koho napadlo dát tam alcantaru a kůži) a sedadla ani vzdáleně nedosahují boční opory M3. Na druhou stranu alespoň jsem se v ní necítil tak uměle. Zvuk motoru bez MP3 v reprácích se počítá.

Odpovědět  |   | 
clanek  |  05. 08. 2015 15:05

Tak BMW si na Porsche nehraje ani cenou, kdyby za ty penize melo porsche interier v kvalite BMW bylo by neco spatne u Porsche.
Jinak souhlas a chapu kam miris, na druhou stranu to BMW casto popisujes jakoby si sedel v chlivu a pritom je mene kvalitni nez audi, ale neprijde mi to nejak markatne. V M4 s palubkou potazenou kuzi v ktere jsem sedel jsem se citil velice, velice dobre. Jestli to auto jezdi vyborne (nevim, nemel jsem moznost se projet) podobna uroven kvality a materialu by mi urcite stacila.
Trochu skoda ze vylozene hledas 4 mista a auto pro manzelku (jestli si dobre pamatuju nasi drivejsi debatu), takovy cayman nebo boxster mi prijde jako neco presne pro tebe a tvuj vkus.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  06. 08. 2015 08:53

Tak extrémní rozdíly tam nejsou. Já vycházím hlavně z toho co vidím a vnímám v jejich vyšší střední třídě. A navíc, každé auto může začít vrzat, to neberu jako nic dramatického - od toho jsou ostatně servisy a záruka. Ale já vnímám úroveň zpracování BMW interiérů ze dvou pohledů. Na první pohled je totiž všechno v naprostém pořádku. Je to auto, které na autosalónu z hlediska interiéru prostě chytne za srdce. Mnohem více se mi designově líbí vnitřek 5er než A6. Navíc si můžeš připlatit za kůži na palubovce (A6 nenabízí) a za alcantaru na stropě (stejně jako v A6). Můžeš mít naprosto fantastickou keramiku na ovládacích prvcích (A6 vůbec nenabízí), která je nepoškrabatelná. Kdo vyzkoušel hodinky Rado se safírovým sklíčkem, ví, o čem mluvím. Ale druhý pohled je pro mě jako z hororu. Hliníkové pásky u centrálních výdechů jsou o pár mikrometrů posunuté, takže opticky to působí divně. Začneš si uvědomovat strukturu plastů na palubní desce, která by sedla spíše Fordu Orion z minulého století a nakonec zjistíš, že sáhneš na panel klimatizace a ono to u nového auta docela nepěkně zaskřípe. Nejhorší je ale odsazení výškového repráku od dveřních výplní. V cca pěti milimetrové mezeře vidíš montážní pěnu. Ale abych nenadával jen na 5er. Ona i A6 má docela problém s vysouváním LCD. Ten zvuk je hnusný. A3, kterou mám doma jako auto do města je na tom o dost lépe. Tam se zasune displej tak neslyšně, jako to umí s cédéčkama HiFi od Denonu nebo Marantz. To je právě to, co působí prémiově, možná i luxusně.
Ale zpět k M3/M4. Jezdí dobře, ale já nevím, jestli skutečně její super jízdní vlastnosti vyměnit za dalších pět set až šest set tisíc. To je rozdíl mezi RS3 a M3.
Ještě si psal o jízdních vlastnostech RS3. No já si po několika hodinách strávených v tomto autě určitě nemyslím, že by měla problém zatáčet a držet stopu. Jen na to jde trochu jinak, příliš technicky a strojeně, bez špetky zábavy, což je prvek, kterého se mi dostalo ve vrchovaté míře u Alpiny.

Odpovědět  |   | 
Fire-man  |  04. 08. 2015 08:07

Chápeš cos napsal? "BMW prodává tolik auto proto, protože od něj všichni odešli k 4x4." Tak to jistě dává smysl

Odpovědět  |   | 
Marty  |  04. 08. 2015 09:39

Zadní náhon dělá jen BMW. aha.
Mercedes nic, Cadillac nic, Chrysler 300/Dodge Charger/Challenger nic a ještě pár dalších

Odpovědět  |   | 
Márty  |  04. 08. 2015 10:07

No bohužel u Mercedesu si taky lidi vezmou spíš čtyřkolku :/
A ty ameriky se tu moc neprodávaj...a když jo, tak spíš jen jako frajeřinky na léto.
Čtyřkolky se hrotí jen v čr, všude jinde stačí jedna náprava...tady holt asi každý potřebuje dokonalou trakci, když chodí jezdit na okruhy...a pak ty zimy

Ale čest vyjímkám, kteří jezdí zadokolkou celý rok!

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 10:27

Děkuji za uznání Máme to sice k domu 1,5 kilometru s 12% stoupáním, ale maximálně se trochu zpotím = vždy nakonec vyjedu

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 08. 2015 20:44

Já bych Mattes77 nebyl tak kritický. Z obsahu článku mezi řádky vyplývá, že to jsou všechno mimořádně povedená auta, na kterých jejich výrobce v rámci vývoje hodně a pečlivě všechno nastavoval a vylaďoval (nejdená se o "konfekci"). Díky globalizaci mají dnes všichni výrobci v podstatě stejné informace, používají při vývoji podobný SW a matematické modely a v podstatě shodné výrobní technologie a materiály a také zkušenosti. Proto jsou si dnes auta v konečném důsledku, co se týče dokonalosti, hodně podobná - a mají vychytané všechny "mouchy". Rozdíly samozřejmě existují, ale jsou minimální.
Co se týče asistentů, tak z hlediska uživatele jsou samozřejmě významným pomocníkem, ale aby dokonale takový pomocník fungoval, tak musí být perfektně dotažen základ konstrukce a nastavení vozu, jinak by takový pomocník nic nesvedl. Nás běžné uživatele zajímá především to, jak auto funguje jako celek i s těmi asistenty/pomocníky a to, si myslím, bylo i cílem testování autorů tohoto zajímavého příspěvku. Vypínání asistentů si může dovolit jen "Někdo" a i ten to dělá především na uzavřené trati a při tom současně přemýšlí o tom, aby auto nerozbil. V těchto situacích se dostává do kritických provozních režimů, kdy posuzování a hodnocení souvisí už i se subjektivitou řidiče. V takových případech by sdělené informace byly v podstatě pro nás, běžné uživatele, nepodstatné a nepřesné, nebo dokonce zavádějící.
To, co si představuješ, jako opravdový "Test", to probíhá v rámci vývoje auta a rozhodně výrobci v rámci testování porovnávají i konkurenční výrobky. Výsledky testů jsou samozřejmě KnowHow a ty si každý výrobce schovává, protože vývoj nikdy nekončí a dále s výsledky testů pracuje.
Nedovedu si představit, jak by něco podobného prováděli redaktoři Autorevue. Je to o hodně penězích, hodně času a sám nevím, jak bych s takovými informacemi pracoval ak čemu by se mi hodily. Přece si nemyslíš, že by takový test mohli redaktoři udělat v rámci jediné zkušební jízdy. Samozřejmě by museli pro srovnávání používat shodné pneu, nebo si nechat od každého výrobce auta dodat pneu, které považuje výrobce pro dané auto za nejlepší. A co potom objektivní podmínky testování (teplota, vlhkost, čistota zkušebního okruhu,... atd.) A vyloučení subjektivních vlivů (několik testovacích řidičů, opakování jízd, střídání různých podmínek pro jednotlivé testy,... atd.)
Na závěr jen dodám, že profíci závodníci si nastavují auta sami sobě na "míru" a stejně tak rozhodují i o pneu, které použijí (nebo dají na odborná doporučení "znalců" v závodních týmech). I když se jedná v rámci týmu o typově stejná auto, individuální nastavení v rámci testování pro každého jezdce způsobí, že někdo třetí by "ideálně" nastavená auta vnímal zcela jinak a samozřejmě by vyhodnotil rozdílnost, i když by se jednalo o shodný typ/výrobek auta a výsledek hodnocení nastavení by bylo úplně jiné ve srovnání s hodnocením jezdce, který si auto nastavil podle sebe.
Závěrem mohu konstatovat, že redaktoři udělali co mohli a předvedli dobře odvedenou práci a zajímavě napsaný článek. Informace je nutné samozřejmě brát s rezervou a to většina z nás čtenářů tak činí.

Odpovědět  |   | 
vojta  |  03. 08. 2015 17:47

Zas BMW125i neni to nejostřejší. Jak Golf tak Megane v testu jsou ty nejostřejší verze z nabidky. Být tam BMW135i tak je to o necem uplne jinem.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  03. 08. 2015 22:27

Nojo tam ma byt bud predchozi 1M, to byla pila se zadni napravou z M3 ... anebo soucasna 235i ((dvojka ne jednicka), kdyz jeste neni M2...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  03. 08. 2015 18:26

Fajn čtení, nicméně je to test tří zcela různých aut takže jejich konstrukce i naladění ovlivní jízdní vlastnosti na asfaltu možná víc než samotný druh pohonu. Aby se rozdíly v pohonu projevily v plné nahotě, měl by se test zopakovat za výrazně horších podmínek - tedy nejlíp v zimě na sněhu

Odpovědět  |   | 
Fire-man  |  04. 08. 2015 08:09

No ono by stačil ten test udělat bez zaplých elektronických udělátek. Takto je to spíš test stabilizačních systémů na rozdilných nápravách a v rozdílných podvozcích. Je jasné že tvrdé sportovně naladěné auto bude mít lepší zpětnou vazbu řízení, než měkké a pohodlně naladěné auto. S typem pohonu to nemá moc společného.

Odpovědět  |   | 
honza  |  03. 08. 2015 22:25

Zelí, to pořadí není kompletní. Před 4x4 ještě patří postupně nahoru Tatry 6x6, 8x8, dokonce i 10x10 a na samém vrcholu trůní vehikly na pásech, např. rolba - podle mne jednoznačně nejlepší volba do střední Evropy, protože s ní můžeš jezdit i tehdy, když jsou silničáři překvapení prvním sněhem a ještě nevyjeli.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  04. 08. 2015 10:36

Mohli byste obdobný test udělat v zimních podmínkách?
I když nebydlím na horách, tak rozjezdy v kopci na sněhu či břečce jsou ve městě právě během zimy úplně běžné.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  04. 08. 2015 11:17

Tak jasné, já jezdil/ měl FWD, RWD a teď jezdím AWD. Psát si může každý co chce tady z diskutujících, ale na zimu, nebo v lijácích je nejlepší mít 4x4. Na celoroční provoz ideální. Samo stačí FWD, když na AWD nemáš, tak ti ani nic jiného nezbyde, ale AWD je AWD.

Něco jiného je pak pro auto na víkendy, kde třeba člověk sem tam jednou za čas pustí zadek napřed. Sporťák pak jde pohonem 4x4 jen zkazit, čehož je důkazem F-Type R AWD, který je sice brutální, ale opravdu s ním člověk moc jistoty a odvahy v zatáčkách nemá, protože to auto je těžké, což je cítit hlavně na předku.

Odpovědět  |   | 
pavlov  |  06. 08. 2015 23:35

Neviem či si čítal celú diskusiu, ale hneď druhý príspevok zhora je asi o tom. Myslím porovnanie pohonov na snehu.

Odpovědět  |   | 
d1.8t  |  04. 08. 2015 12:17

Ani to moc jako test koncepcí nevidim. Nebudu pitvat jednotlivá tvrzení se kterými nemohu souhlasit a jen všeobecně napíšu, že těžko se dá zevšeobecňovat chování jedný z nejostřejších, svorem vybavený předokolky na trhu. To auto je o několik kategorií jinde, než průměrný FWD a totéž do určitý míry platí i pro Golfa a kategorii čtyřkolek. Bawo by s přimhouřením oka mohlo být reprezentativní zástupce.
Celý článek lze brát a je tak i celkově koncipován, "pouze" jako srovnání tří konkrétních aut. Pro porovnání koncepcí je příliš zabřednuto do vlastností jednotlivých modelů. Z hlediska porovnání samotných koncepcí, tak jde souhlasit až tvrzením, že všechno je o naladění, jak mechanickým, tak elektronickým.

Odpovědět  |   | 
tt  |  04. 08. 2015 15:21

tak ja som mal vsetky koncepcie tak viem porovnat.

1. AWD/4x4 - reci ze to vyuzijem len raz do roka ked nasnezi je sprostost najhrubsieho zrna.
Tym chcem povedat len tolko / a nic viac / ze aj na suchom asfalte ked som potreboval vystrelit z vedlajsej cesty rychlo na hlavu vzdy bolo citit AWD. Vzdy bolo evidentne ze pomohlo a dost vyrazne. Najma ak su vytocene kolesa do strany, a nadlahcene koleso vnutorne pri vyjazde okamzite pri FWD straca trakciu a hrabe, tak auto nema skratka vsetky 4 ma zemi ktore ho doslova vykopnu na cestu ale viacmenej hrabe jak o zivot.
Netvrdim ze na suchu je to rozdiel ktory by mal znamenat zivot/smrt.
Ale vsetko ostatne uz ano - strk na ceste, piesok, staci vlhko, napadane listie, nehovorim uz o dazdi a o snehu uz nemusite polemizovat vobec.
Toto sa mi stalo za dazda... dostal som sluzobaka FWD, situacia ako kazda ina, odbacam na hlavnu cestu, pozeram ze ide auto sak pohoda / zvyknuty na FWD / vyrazim..... a hovno makove.... otacky hore a auto sa plazi jak slimak na cestu bez trakcie a hrabe...normalne som ostal v soku..nie a nie sa chytit to jedno zufale koliesko ..nulova trakcia.... takmer som sposobil havariu.... tam som si poriadne uvedomil ako "nepouzijem" AWD a ze je to blbost a podobne....
Jasne, musim poznat svoje auto a mat na pamati aky mam nahon, ale ja pisem presne o tom ze som z AWD presadol do FWD a potom mi to doslo ako to je.
FWD - viacmenej blbuvzdorny system - pozname vsetci
RWD -mam ten spominany paskvil BMW - paskvil je uzasny. Presne ako pisali ziadne zasahy do riadenia. Trvalo mi asi mesiac pochopit ze nemam auto na spalkoch ked jazdim a ze mam aj predne kolesa a ze ked zatocim tak auto zatoci tiez. Tak " odpojene " bolo riadenie od diania, no zaroven komunikativne. Chvilu mi trvalo pochopit zadohrab. Ano presne ako pisu, prvotna trakcia je problem. Staci mokra trava a mate pocit ze sa nepohnete, ale to je ten prvy moment ked zaberu kolesa potom to ide. Na suchu parada, kedykolvek chcem tak poslem zadok von, na mokre treba davat vacsi pozor, ked som vypol trakcnu kontrolu parkrat ma auto prekvapilo vacsim slajdom nez som dufal, dokaze za sekundu vyletiet zadok o 90 stupnov!!! Pozor na to.
Sneh je problem - aj na rovine je jednoznacne RWD na tom horsie ako FWD pri prvotnom prenose hnacej sily... skratka hrabe viac nez FWD ale pohne sa.
Inak RWD jednoznacne rulez pre sofera co rad jazdi

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 20:38

Já nevím, mám zadokolku přes tři roky a nikdy bych neřekl, že jsou tam tak extrémní rozdíly. Když zatočím volantem v předokolce a zadokolce stane se to samé, auto změní směr. Mám spíš pocit, že se jedná o placebo efekt alá "wow, teď mám zadokolku a ta se chová úplně skvěle".
Píšeš, že je super nemít přední kola zatížena náhonem. Ale co v případě, že rozpojím kola a motor? Jak pak bude předokolka zatáčet na neutrál?

Odpovědět  |   | 
Márty  |  04. 08. 2015 21:28

Jak zaznělo v článku: vše je to o naladění...(i gumy, řidič, elektro...)
Při normální jízdě nepoznáš rozdíl, při ostřejší jízdě to začneš poznávat ;) repsektive takové zkušenosti mám já. Ale auto od auta se bude chovat jinak, o tom asi žádná...
Já například rozdíly cejtim poměrně velký...k lepšímu u RWD.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 22:21

Abys me špatně nechápal. Já mam obojí a pocitově se mne taky lépe zataci s 5er. Ale jak píšeš, je to auto od auta. Já mam třeba v A3 sportovní podvozek a to auto zda se byt do zatáček skvěle naladěné. Mam někdy pocit, jakoby se atrojka točila kolem mého sedadla. Zataci to pěkne, ale bohužel je to příliš moc tvrdé a někdy nepříjemné.

Odpovědět  |   | 
tt  |  05. 08. 2015 09:17

presne tak. na hrane alebo rychlych prejazdoch pod plynom na rwd citit ako uzatvara kruh / zakrutu, kdezto fwd / nehovorim o fucs st, megane rs a podobne / zacne sunut rypak von jak tulen na lade

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  04. 08. 2015 21:30

Kolik toho najezdis na neutral? :)

Vyhoda RWD je lepsi rozvazeni auta (50:50) a to ze predni kola v zatacce pouze meni smer a neprenasi MK. Z principu guma prenese jen urcite mnozstvi sil, kdyz se to rozlozi mezi napravy 2, ktere maji navic stejne zatizeni, tak je vysledek lepsi.

Nejvetsi rozdil RWD vs FWD vnimam pri snizene adhezi a vetsi h zmenach smeru, ale mam relativne malou a lehkou zadokolku, u 2t auta budou rozdili asi mensi..

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  04. 08. 2015 21:35

Honziss: "... Z principu guma prenese jen urcite mnozstvi sil, kdyz se to rozlozi mezi napravy 2, ktere maji navic stejne zatizeni, tak je vysledek lepsi...."
Z toho ti vychází jednoznačně nejlíp AWD

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  04. 08. 2015 22:19

mas pravdu, ale existuje nejaky auto s trvalym pohonem 4x4 a vahou 50:50?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 22:31

Mozna 911 Carrera 4s? Evo je hodně težké na předek, STI to bude mít k 60 procentům na předek. R8 nebo Lamba uz budou zase těžší na zadek.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  05. 08. 2015 06:23

A je vůbec váha 50:50 tak zásadní ? Není důležitější třeba moment setrvačnosti kolem svislé osy a konstrukce auta vůbec - zavěšení kol, tuhost pérování a tisíc jiných parametrů ?
Jak se změní to 50:50 při různém počtu osob, zaplnění kufru atd ?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 08. 2015 06:52

Ještě bych přidal těžiště. To je pro sportovní jízdu dost zásadní parametr. Ale je stejně zajímavé, jak všichni řešíme jen jízdu na limitu. Pro mě je dost zásadní taky běžný provoz auta. To jak se chová nejen ve velkých rychlostech, ale i v těch malých. STI je třeba příklad auta, které je takové tupé, tvrdé a nevychované (nekulturní) v malých rychlostech. Jeho schopnosti se projeví nejlépe od stodvaceti výše.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 22:27

To byl jen hypoteticky příklad. Kdybych proste kroutící moment v zatáčce neměl (což bych nechtěl, protože v poslední fázi ostreji projete zatáčky obvykle přidávám plyn a auto se hezky rovna), tak bych se mohl dostat na podobný pocit, jako u zadokolky. S tím rozložením hmotnosti, poslední auto, které mělo přesně 50:50 a které jsem si užil byl Lotus Eclipse. Do zatáček se to vrzalo v neskutečných rychlostech. Nemyslím ze by třeba BMW melo tak ideální rozložení. Nevím, třeba pětka by měla mít 53:47. Tuším. Nechce se mi to hledat.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 08. 2015 06:21

Elise myslel jsem Elise. Láhev archivního červeného dělá někdy divy

Odpovědět  |   | 
d1.8t  |  04. 08. 2015 22:37

F11 je jedna z nejtupějších zadokolek, hodnotit její optikou celou kategorii má stejnej smysl hodnotit předokolky na základě zkušeností s RS trophy.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  04. 08. 2015 23:07

Moment, je to bmw ne? Tak by měl výrobce držet tradiční hodnoty, ať uz je to jakákoliv rada ne? To je jako tvrdit, ze Rolex vyrábí některé chronografy přesne a některé šíleně nepřesné. Proste když si koupím jakékoliv BMW mam zaručenou špičkovou kvalitu podvozku / vše myšleno ironicky

Odpovědět  |   | 
d1.8t  |  04. 08. 2015 23:36

Ani mě nenapadlo brát to vážně. Už ses rozhodl co koupíš? Vyjde tajnej tip na Alpinu?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  05. 08. 2015 06:11

Pro mě je tajnej tip Alpina. Ale mám pocit, že u ženy vyhraje nakonec RS3. Je to taky jediné auto, ve kterém jsem ji kdy viděl se za volantem smát, pořád si zkoušela ty rány do výfuku, jak malá holka
Pokud by to bylo jenom na mě, tak opravdu nejvíc se mi líbila Alpina. Sice jsem se divil, že po 29 tisících tam byl dost ošoupanej volant a zavírání kufru bylo jako u wartburgu, ale to jsou maličkosti, ten pocit z jízdy jsem měl prostě nejlepší. RS3 podle mě měla být více ultimativní, ne tak kultivované auto. Na to mají S3. RS divize by měla vyrábět klidně řádově dražší, ale naprosto nekompromisní stroje. Pětiválec je na tom autě jediné, co mě opravdu vzalo za srdce. Ostatní je těžký kompromis mezi každodenní použitelností a sportovností. Prostě si myslím, že měli RS3 postavit tak, jako BMW před časem uvedlo 1M.

Odpovědět  |   | 
d1.8t  |  05. 08. 2015 13:32

Jak jsem projel Alpinu, hned jsem si říkal, že by tě mohla oslovit. Jsem zvědavej, jak dopadnete.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  06. 08. 2015 06:51

asi si toho vela na F11 nejazdil, ked pises taketo pikacoviny.

Odpovědět  |   | 
d1.8t  |  06. 08. 2015 19:35

Jestli to bylo na mě tak povídej, přeháněj.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  04. 08. 2015 17:34

Tady jedno video s testem trakce na snehu fwd vs rwd pro chytroliny co rwd nikdy nemeli:

https://m.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  04. 08. 2015 17:42

Obe auta pouzivaji stejny system kontroly prokluzu, kdy se normalne brzdama zpomaluje kolo prokluzujici...tj na snehu je to takova falesna vykon kradouci pseudospera.

By me zajimalo jestli je programovani jednotky u VW takova tragedie nebo jestli je to cista fyzika kdy zadokolka ma se zvysujicim se zrychlenim vetsi zatizeni zadni napravy a predokolka naopak...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  04. 08. 2015 17:59

tipnul bych si to první

Odpovědět  |   | 
Moik  |  04. 08. 2015 20:49

E90 zadokolka mela samosvor, to uz neplati?

Na videu je ale videt nejvetsi problem rwd na snehu - auto slo hned bokem coz vetsinu lidi ihned vYdesi a povoli plyn. Proto se obvykle nevyhrabou.

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  04. 08. 2015 21:19

E90 nemela ve standardu samosvor, stejne jako F30.

Ale souhlasim, neskodneho vyboceni zade (elektronika trochu toleruje), se muze zacatecnik leknout. Nicmene po prvnich 100km na snehu si clovek zvykne jezdit lehce bokem skoro vsude :)

Odpovědět  |   | 
tt  |  05. 08. 2015 09:08

suhlasim, je to o tom kto na to ma gule. Je to rozdiel prejst z awd na fwd a nakoniec na rwd ako som to mal ja. chvilu som sa ucil ze sa nemam bat ist dverami dopredu.
Aj tak su najpodstatnejsie poriadne zimne gumy. Vazeny storry za vsetko, zabudol som to napisal. Mal som fwd, mazda 6 2.0 benzin,vseobecne lahke auto a lahky predok. Cerstvo napadany sneh, neodhrnute, neposypane. Vsetky auto stali dole pod kompoc, bol to vyjazd k hotelu, cca 5km zakrut do kopca. Pozeram dole stoja auta, dokonca 4x4 !!!!!!!
Ze teda nevyliezli, tak som pokracoval, a uz zacala blikat kontrola trakcie auto stracalo vykon a uz som vedel ze koncim. Pocas blikania totiz nesla trakcia vypnut. Zastal som... hovorim si konecna...volam hotel...ze to nie je ich cesta musime cakat na pluh a posyp...
zisiel som dole, vedomy si ze mam nove Good year ultra grip 7. Vypol trakciu a vazeny a mily vysiel som az hore. Jediny!!!! S predokolkou!!! a daktore 4x4 ostali dolu.
Priemerna rychlost auta mozno 30km/h. Na tachometri ccc 70-90km/h... motor reval ale vysiel som. Takze treba poriadne pneu. To je prvorady zaklad. A potom mozeme riesit pohon. Ale myslim si ze s mojim bmw by som to nedal aj s novymi pneu. Preco??? Lebo zakruty, zvodidla a tymto stylom by som siel bokom kazdu zakrutu. A nie som Sebastian Loeb. Takze v takychto pripadoch mozno prave kvoli tomuto vodici s rwd nevylezu.

Odpovědět  |   | 
Stanley  |  06. 08. 2015 06:52

a nenapadlo ta jednoduchsie vysvetlenie? Ze tie 4x4 tam nestoja preto, lebo by to nedali, ale preto, ze maju rozum a netrepu sa na neposypanu cestu?
magor.

Odpovědět  |   | 
tt  |  06. 08. 2015 15:39

ty budes ale kus riadneho dementa. Ako sa opovazujes mi hovorit magor?????
Ved som to vysiel s predohrabom ty somar. To nebol vyjazd na krivan ale cesta so zvodidlami a dakymi zakrutami.

Odpovědět  |   | 

Možná je k tématu, jak předokolka Honda Civic Type R to naložila zadokolce BMW M3.
Když se umí udělat podvozek s torzkami, jak se to Honda naučila, dá na prdel i takové zadokolce, jakou je BMW M3.

(Audi už dnes nikdo nemůže brát vážně)

http://www.autoexpress.co.uk/honda/civic/92327/track-b... ...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  07. 08. 2015 14:54

Stejně by mě zajímalo kdo a kde s těmi superauty vůbec jezdí. Nepamatuju ani za roky zpátky, že bych kdy nějakého střelce na cestě potkal. Možná snad mimo cestu ...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 08. 2015 18:45

Mas docela zvláštní zazitou představu, ze se superuty jezdí střelci a jezdí s nimi na hranici možnosti? Já jsem nejezdil se supersportem audi r8 cca 5000 kilometru (zbytek ma žena). Neměl jsem pocit, ze bych to auto někam hnal zakazanymi rychlostmi. Vyzkousis si výkon, pak ještě dvacetkrat a pak se kochas stylem, který ti takové auto nabízí. Je to o pocitu, ze mas pod zadní části těla nálož, kterou můžeš kdykoliv odjistit, ale nakonec to neudelas. Já osobně jsem potkal par lidi v supersportech a na výjimky jeli všichni plus minus podle zákonných norem. Jak říkám je to pocit a je to krásný pocit. Nejkrásnější je zvuk motoru, to je extrémně návykové. To buraceni při vzrůstajících otáčkách, slyšíš mechaniku toho stroje, nádhera.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  07. 08. 2015 22:29

Aha, tak tohle by pro mě asi nebylo, já rád využívám schopnosti svých hraček. Utratit takovou spoustu peněz a pak s tím jezdit jak s HTP mi přijde trochu nesmysl Asi jako pařit se v autě s vypnutou klimou a kochat se krásným pocitem že by mohla parádně klimovat kdybych chtěl...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  07. 08. 2015 18:08

Já Audi beru tedy supervazne. Mohu se zeptat, kolik kilometru si najel s M3 nebo RS3? Nebo se divas na svět skrze novinářské testy? A ještě než začneš povídat něco o koncepci vše vpředu a nedotacivosti, zkus si RS3 někde vypůjčit. Sorry ale štvou me lidi, kteří si udělají názor na značku s tak obrovskou sportovní tradici na základě novinářských výroku.
To je to samy s DSG. Nikdy se mi nestalo, ze by mi DSG nějak škublo. Ale diskutující se mohou přetrhnout s házením špíny, protože to nějaký novinář někde napsal.
Audi nikdo nebere vážně je tvůj výrok. Stačí se podívat na Fastestlaps.com a zjistit časy RS3 na okruzích. Ne zajetí kola zaplacenych novinářů, ale realitu. http://youtu.be/9-Zcn-9jjlA...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A