Předkolizní ochrana chodců: Pokus od AAA odhalil, zda systémy opravdu fungují

Bezpečnostní výbava osobních automobilů se neustále zvyšuje. Automobilky vždy přijdou s něčím novým, nainstalují to do aut a vyvíjí dál. Funguje jim to ale?

Písmena AAA si u nás nejspíš spojíte s největším prodejcem ojetých automobilů na trhu. V Americe se tak ale označuje automobilová asociace. Vznikla již v roce 1902 v Chicagu a funguje dodnes. A to je dobře, protože momentálně přišla se zajímavou studií, která může donutit automobilky chytit se za hlavu.

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Detekce překážek je v automobilech čím dál častější součást výbavy. Čím dál častěji se objevuje i brzdění s detekcí chodců. Radary a potažmo předkolizní brzdění tak nereagují pouze na automobily, ale i na ty nejzranitelnější. Fungují ale bezchybně? Stejnou otázku si položila i zmíněná asociace AAA a uspořádala zajímavý test.

Na testovacím polygonu byly čtyři sedany vybaveny předkolizním brzděním s detekcí chodců – Chevrolet Malibu, Tesla Model 3, Honda Accord a Toyota Camry. Připraveno pro ně bylo několik disciplín simulujících běžné situace, ke kterým na silnicích denně dochází.

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Výsledky jsou překvapivě špatné. V rychlostech okolo 32 km/h prokázaly automobily účinnost pouze ve 40 % případů. Když se zrychlilo ke hranici 50 km/h, byly následky téměř vždy fatální. Ještě horší je to ale v noci, kdy tyto systémy prý téměř vůbec nefungují. Jenže to by měly, protože v Americe dochází ke kolizi mezi chodcem a automobilem po setmění ve třech ze čtyř případů. 

Pedestrian Detection BRoll from Tportal.hr on Vimeo.

Celý tento test nebyl proveden proto, aby pošpinil automobilový průmysl, ale proto, aby jej postrčil k dalšímu vývoji. Automobilky by se tedy neměly soustředit na vývoj nových věcí, jako spíš na vylepšování těch starých. Nebo máte jiný názor?

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků