Předkolizní ochrana chodců: Pokus od AAA odhalil, zda systémy opravdu fungují

Bezpečnostní výbava osobních automobilů se neustále zvyšuje. Automobilky vždy přijdou s něčím novým, nainstalují to do aut a vyvíjí dál. Funguje jim to ale?

Písmena AAA si u nás nejspíš spojíte s největším prodejcem ojetých automobilů na trhu. V Americe se tak ale označuje automobilová asociace. Vznikla již v roce 1902 v Chicagu a funguje dodnes. A to je dobře, protože momentálně přišla se zajímavou studií, která může donutit automobilky chytit se za hlavu.

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Virtuální crashtesty? Zařízení ALIS otvírá nové možnosti testování

Detekce překážek je v automobilech čím dál častější součást výbavy. Čím dál častěji se objevuje i brzdění s detekcí chodců. Radary a potažmo předkolizní brzdění tak nereagují pouze na automobily, ale i na ty nejzranitelnější. Fungují ale bezchybně? Stejnou otázku si položila i zmíněná asociace AAA a uspořádala zajímavý test.

Na testovacím polygonu byly čtyři sedany vybaveny předkolizním brzděním s detekcí chodců – Chevrolet Malibu, Tesla Model 3, Honda Accord a Toyota Camry. Připraveno pro ně bylo několik disciplín simulujících běžné situace, ke kterým na silnicích denně dochází.

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Výsledky jsou překvapivě špatné. V rychlostech okolo 32 km/h prokázaly automobily účinnost pouze ve 40 % případů. Když se zrychlilo ke hranici 50 km/h, byly následky téměř vždy fatální. Ještě horší je to ale v noci, kdy tyto systémy prý téměř vůbec nefungují. Jenže to by měly, protože v Americe dochází ke kolizi mezi chodcem a automobilem po setmění ve třech ze čtyř případů. 

Pedestrian Detection BRoll from Tportal.hr on Vimeo.

Celý tento test nebyl proveden proto, aby pošpinil automobilový průmysl, ale proto, aby jej postrčil k dalšímu vývoji. Automobilky by se tedy neměly soustředit na vývoj nových věcí, jako spíš na vylepšování těch starých. Nebo máte jiný názor?

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků