Předjíždění kolony na motorce: Expert radí, jak to dělat co nejbezpečněji

Kenny  |  20. 06. 2019 08:36

Je to pouze o slusnosti a asertivite. Motorka je stejny ucastnik provozu, tak ma stejna prava a povinnosti. Nebojte se, ze ja se se svym autem nebojim proplest se kolonou, predjet si pres odstavny, travu chodnik. Nebo na svetlech nekde bokem a pak se postavit pred prvniho. Jenze to samozrejme nedelam. Takze motorkari at jdou s timhle nekam. Kdyz si chce predjet a ma na to, tak mu samozrejme rad chloupek uhnu a pustim ho, stejne jako kterehokoliv ocividne rychlejsiho ucastnika provozu. Ale na nejake radoby vychytrale vycuranosti me neuzije.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  20. 06. 2019 09:11

V mene vacsiny soferov... kto nenecha v kolone prejst motorkara, je kreten.

Cim skor je ta motorka prec, a cim menej je jej vodic mokry resp. prehriaty, tym lepsie pre kazdeho na ceste.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 06. 2019 09:22

Svatá pravda, motorkář nablízku aktivuje nejvyšší stupeň pohotovosti. Čím rychleji motorkář zmizí tím líp. Pustit ho, udělat mu místo, dodržovat od něj odstup.
S motorkářema závodí jen kretén.

Odpovědět  |   | 
BobanKh  |  20. 06. 2019 16:37

Takže si od nich necháme srá...t na hlavu a ať si porušují zákony?
Nééé. Pěkně do řady a nepředjíždět.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 06. 2019 18:41

Zkuste si jet oblecenej na motorce která v koloně topí na 110 C. a ve stínu je 30 C. Budete předjíždět taky aby jste se ochladil a motorka taky. Samozřejmě kam se nevejdu tak nejedu, nebo kam nevidím.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  20. 06. 2019 23:52

Ale to je Váš problém, že Vám motorka topí. Ono machrovat a předbíhat to jó, frajeřina jako hrom a pindík až na zem, ale jamile motorka topí tak máme problémek. Nene, stejně jako na železničním přejezdu, když přijedete poslední tak máte poslední odjíždět. Pak se divíte, že Vás část lidí považuje v lepším případě za h.o.v.a.d.a. Motorkáři jsou vůbec divná sorta, hlavně takoví ti ležící na 750kach. Když už, tak nějací výletníci typu transalp nebo Bmw Dakar, ti jezdí celkem rozumně.

Odpovědět  |   | 
iii  |  21. 06. 2019 07:47

Ehm, aniž bych hodnotil chování motorkářů, tak v tomto případě jste se moc netrefil. Kolik stupňů má voda v motoru vašeho auta? A kam asi tak myslíte, že se z motorového prostoru to teplo odvádí? A jak jsou teplé výfukové plyny vašeho auta? A ty jdou kam? Abychom to zkrátili. Převládajícím zdrojem tepla v koloně jsou auta. To je prostě dáno chlazením výkonů motorů instalovaných v autech a autobusech. Pokud máte pochybnosti, stačí se na zastávce autobusu postavit za odjíždějící autobus. Speciálně pro vás, jako velkého fyzikálního mystifikátora upřesňuji. Postavit je myšleno jako osoba. Jen v oblečení. Nikoliv v autě se zapnutou klimatizací.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 06. 2019 08:37

Jasne, vyfuky okolnich aut topi vic nez motor, ktery ma motorkar mezi koleny a slunicko, ktere mu smazi na apartni cerny oblecek

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 06. 2019 11:18

Vy musíte být moc hloupý člověk. Tolik arogance v tak krátkém příspěvku, nedovedu si představit jaký jste na silnici a lituji všechny co se s vámi na silnici setkají. To riziko jste totiž vy. A nejen pro motorkáře, ale pro všechny.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  22. 06. 2019 13:27

Dobře napsáno. Tahleta zabedněnost způsobuje nesmyslné nehody. Gentlemanství se často vytrácí.

Odpovědět  |   | 
St  |  16. 07. 2019 13:46

A proč ne. Ať si jede. Chápu že stát v zácpě není nic příjemného, ale proč nepustit před sebe motorkáře nebo cyklistu?

Odpovědět  |   | 
akkuli  |  10. 08. 2019 12:20

pak se nediv, až ti jeden z nich ukopne zrcátko

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 09:27

Tak je fajn, když se někdo k tomu takto dlouhým příspěvkem přizná, že je kreten. A já si vždycky říkám, že nikdo nemůže být až takový blb. A ono jo a ještě se tím chlubí. Tak teď si počkám až mi ukáže jak se s autem vleže do 1,2 m široké mezery mezi auty. Hrdina.

Odpovědět  |   | 
DKV  |  20. 06. 2019 11:57

Co to je za blbost mezery 1,2m? Kdyby nemel prilbu, tak bych mu za takovy nazor strelil facku. I kdyby bylo 0,9m. Kolona tam stoji protoze se na neco ceka. Opravdu nemam rad nejake vycurane motorkarske zmr*ance, ktery mi nekde musi brousit riditkem dvere, protoze se mozna vlezou. Pesky taky projdu panove!!! Motorkari ve vetsine pripadu ohrozuji sami sebe i okolni provoz, cest slusnym vyjimkam.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  22. 06. 2019 13:29

Až na pořádné motorce pojedete a budete i v té zácpě, tak možná pochopíte.

Odpovědět  |   | 
St  |  16. 07. 2019 13:50

Jezdit po městě na motorce není nic vyčuraného. Naopak méně exhalací i CO2. A pokud uvidíte jednostopé vozidlo tak mu uhněte a popřejte mu hezký den. I ten Váš pak bude lepší.

Odpovědět  |   | 
XYZ  |  20. 06. 2019 09:27

Přesně tak, motorka je vozidlo, takže se na ni vztahují stejná pravidla. Naštěstí motorky většinou nepředjíždějí moc často zprava (jak třeba kola), ale i to poskakování zleva nemáte šanci vždy včas postřehnout. Když předjíždíte v autě, tak proto, že je před vámi pomalejší vozidlo nebo překážka. Pokud někde stojí kolona, tak proto že se nedá jet a tím pádem není kam předjíždět.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 09:34

Další ynteligent

Odpovědět  |   | 
TK  |  20. 06. 2019 10:30

Kolo tě může předjet zprava zcela legálně. Nevím co je za problém.

Odpovědět  |   | 
Net  |  20. 06. 2019 17:00

To je chyba řidičů, kteří nedodržují předpisy, tam kde cyklisté nemají svůj pruh, by řidiči měli jet co nejvíce vpravo, zejména v koloně, aby udělali průjezd pro vozidla IZS.

Odpovědět  |   | 
Radon  |  16. 08. 2019 16:33

to je pěkná blbost, to vy takhle stojící kolonu mohl po straně předejít i nějaký chodec! A toho bohdá nebude, každý se musí zařadit!

Odpovědět  |   | 
Zdenek  |  20. 06. 2019 11:15

Je zajímavý, jak se pořád radí řidičům aut, jak mají být ohleduplní k motorkářům.
V dopravním zákoně se o privilegovaných vozidlech "motorka" (bez povinného používání modrého majáku a zvukového signálu jako policie, záchranka, hasiči) s absolutní předností jízdy nikde nepíše, takže nejspíš taková kategorie neexistuje. O čem to tedy pořád diskutujeme? Lobujte v parlamentu, zatím jste běžní účastníci veřejného provozu. Auta nejsou pohyblivé slalomové branky ! Dvojitá čára mezi 2 jízdními pruhy vyznačuje zvláště nebezpečný úsek pro předjíždění, to není vyhrazený pruh pro motorkáře !
Co takhle poradit motorkářům, jak být ohleduplný k řidičům aut?

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 11:28

No a zapomněl si dodat, že s vozidlem máš jezdit při pravém okraji vozovky... A je po problémů... Pokud si kokot a držíš se u středu, pak ostatní objíždějící účastníky provozu zbytečne ohrožujes. Kdyby každý jezdil jak má, neexistoval by problém.

Odpovědět  |   | 
abc  |  20. 06. 2019 16:19

presne tak. s vozidlom (aj jednostopovym) sa ma jazdit pri pravom okraji. a je po probleme, ze...?

Odpovědět  |   | 
BobanKh  |  20. 06. 2019 16:41

Aha, pan Wolf je asi motorkář. Takže také asi TROCHU kokot, Jak označuje ostatní.....

Odpovědět  |   | 
Karakol  |  20. 06. 2019 16:45

Motorkari jsou ve vetsine pripadu arogantni debilove, nerikam vsichni, ale vetsine preju v zatacce trochu pisku a v protismeru Tatru s kladama bez ochrany proti podjeti, sorry kluci.

Odpovědět  |   | 
iii  |  20. 06. 2019 18:33

Koukám, že proti tvým jedovatostem, je kobra vlastně milé zvíře.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 06. 2019 11:20

Takže pán je absolutní ELITA.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  22. 06. 2019 13:31

Zakomplexovaní lidé s osobnostními problémy by vůbec neměli mít řidičák a obávám se, že na vás to plně pasuje.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 06. 2019 13:42

"s vozidlem máš jezdit při pravém okraji vozovky..."

SPRAVIDLA pri pravom okraji vozovky.

Odpovědět  |   | 
Kral  |  20. 06. 2019 13:07

Vazeny Zdenku, presne tyto omezene, nadute a hloupe nazory jsou nejvetsi nebezpeci v provozu a odhaduji ze nikoliv jen pro motorkare. Co takhle ohleduplnost vuci vsem.
Vy jste presne ten typ ktery neuhne, nepusti, vymaja si svoje pravomoce dane zakonem, ustavou a EU normamy, hlavne Já, Já, Já jenom Já...

Odpovědět  |   | 
 |  20. 06. 2019 17:53

Není to o tom neuhne. 90% motorkářů mě předjede zprava tak o 40km/h rychleji a to dřív než stihnu dat blinkr. Na silnici není nebezpecnejsiho elementu než je motorkar. Působí to na mě, jako když se přepne něco v hlavě po usednuti za riditka a i normální a slušní řidiči aut se mění v magory. Nesnáším však jednu věc, již zde zmíněnou. Stojím na světlech první v řadě, kde se vezme tu se proplete z odbocovaciho pruhu motorkar a zastaví 20 Cm před mym předním naraznikem. Jelikož mám silný benzin 4x4, tak proste motorkar odrazejici se nohou nemá šanci byt rychleji pryč a nutné mě brzdi, proto tyhle motorkáře vždy hutně vytrubuji a necítím se u toho zle, protože v autě proste taky nepřeletnu celou kolonu a pak ji zepředu brzdim...

Odpovědět  |   | 
iii  |  20. 06. 2019 18:24

Aha, tak silný panáček stojí před semaforem tak daleko od krajnice, že ho zprava podjede motorka? No to je fakt borec. A kudy si ty chytráku myslíš, že mají potom projet složky IZS?

Odpovědět  |   | 
T. P.  |  21. 06. 2019 06:59

Jezdím namotorce i autem. Musím říct, že většina řidičů si na motorky už zvykla a neřeší, že je motorky v kolonách přejíždí. Slušností motorkáře je zase co nejrychleji vypadnout a nezdržovat. Většinou nemám s nikým problém a na silnici to všechno probíhá bez potíží. Občas se najde pako, které začne závodit s motorkou, která má 170 koní, ale to už je jiný příběh... 😁

Odpovědět  |   | 
Ron.Jeremy  |  24. 06. 2019 23:15

Moje pozorování je dost odlišné. Jezdím autem (je benzín 270 kW dost silný?), na motorce a ve městě často na skútru. Většinu aut deklasuje na rozjezd i ten skútr díky variátoru, protože než většina lemplů v "silných" benzínech (nebo nedejbože dieselech) vůbec zařadí, dotyčný na skútru už je za křižovatkou. Na motorce, je-li motorkář připraven ekvivalentně s řidičem auta a má včas zařazeno, tak taky většinou pro auto není šance. Popravdě, motorkáře zdržovat na křižovatce jsem viděl párkrát (začátečník?), kdežto auta mě při rozjezdu z křižovatky zdržují v jednom kuse, a to i když jedu autem (i méně silným). Pokud vyloženě nespí, netroubím na ně - přece se nebudu chovat jako pitomec.
Navíc netuším, proč by někomu, kromě zlé vůle a ryzí závisti, mohlo vadit, že jednostopá vozidla předjedou kolonu. Ba naopak, pokud budou stát v koloně společně s auty, kolonu pro ně zbytečně prodlouží. Zjednodušeně si to lze představit jako sklenici plnou velkých oblázků - lze do ní nasypat písek, který se vejde do mezer mezi kameny, a kamenů tam přesto nebude ani o jeden méně.
A je tu ještě jeden poměrně nezanedbatelný aspekt, a to je kupodivu bezpečnost. Pokud zastavím na jednostopém vozidle v koloně, a za mnou si dojíždějící řidič/ka místo věnování se provozu píše na mobilu, rozdrtí mě o vozidlo přede mnou. Proto kolonu raději projedu, nebo si stoupám mírně stranou od auta, i když kolonu nehodlám projet, aby případný náraz nesměřoval na mě.

Odpovědět  |   | 
K.  |  25. 06. 2019 15:52

Naštěstí je na silnicích více normálních lidí jako Vy, než těch s nižší než potřebnou mírou sebevědomí (a tomu odpovídající tolerance), jako přispěvatelé v komentářích nad Vaším.
Díky všem, kdo ať už v autě nebo na motorce používají hlavu!

Odpovědět  |   | 
Mirek Ros.  |  20. 06. 2019 19:31

ano to jsou ti kteří nesnášejí když sou předjeti a vybrždují

Odpovědět  |   | 
Pav  |  21. 06. 2019 06:33

Tak si kup také skútra ty chytrá a bezohledná hlavo.

Odpovědět  |   | 
Jan Mrcasík  |  21. 06. 2019 13:57

"Filtrující" motorky ZMENŠÍ DOPRAVNÍ ZÁCPU o 20% pro řidiče aut. To říkají empirické zkušenosti z Británie, Francie a Austrálie, kde je "lane splitting" výslovně povolený.

Je to logické: dopravní zácpy vznikají díky reakční době a přehnaným reakcím řidičů, kteří v koloně nevyhnutelně brzdí více a zpomalují pomaleji, než auto před nimi. Čím kratší kolona, tím menší "šokové vlny" a tím plynulejší provoz. Tím, že se motorkář dostane do čela kolony aut, ze které pak prudce vyrazí jako první a nezdržuje, zmenší kolonu a zrychlí provoz pro všechny.

Jenže v ČR máme frustráty s mentalitou "když čekám já, tak ať čekají všichni! A ještě víc!"

Odpovědět  |   | 
St  |  16. 07. 2019 13:54

Do kamene tesat.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  23. 07. 2019 00:03

Ty budeš jeden z těch co na světech hned dají jedničku když se před ně postavím. A pak popojižději a tůrují motor. A když skočí zelená tak jsem 100m před tebou.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  20. 06. 2019 09:26

Jestě bych doplnil - když už dojedete s motorkou dopředu na čáru pod světla, tak na oranžovou neváhejte a vyražte - ať nezdržujete.
Ta rychlost 35km/h u aut už mi přijde docela vysoká, ale poznámka o rozdílu 15km/h je důležitá - čím menší rozdíl, tím víc času na reakci. Pro obě strany!

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 09:37

To jo. Jet mezi rozjetyma autama je sebevražda. I zde je vidět kolik jelit sedí v autech...

Odpovědět  |   | 
BobanKh  |  20. 06. 2019 16:43

a o 50% víc na motorkách.....

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  07. 07. 2019 09:42

To bych nedělal. Vím o křižovatce, kde je asi špatně nastavené časování, že se mi rozsvítí zelená, ale v příčném směru ještě jede auto. Ta sekunda, kdy se rozsvítí zelená, já se rozjíždím (resp. rozjíždím se už na žlutou, ale tak, abych ještě uviděl zelenou než minu semafor) a ještě se kouknu, jestli náhodou nějaký fitipaldi moc nespěchá a nemyslí si, že to ještě stihne snad nikoho nezabije.

Odpovědět  |   | 
Net  |  20. 06. 2019 09:40

Hlavně nenaštvat. Jinak ideálně nepředjíždět, ale když motorkáři nezdržuje, tak mi nevadí, ale zejména v kolonách je na konci nějaké zúžení a kret... slušný řidič vpředu při pouštění motorkáři zpomalí a s ním i všichni za ním. Co na tom, že je motorka úzká, když v zúžení nejede vedle aut.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 09:47

No to by mne zajímalo, jak ta motorka zbrzdí tu kolonu, když před zúžením stojí 30 aut který beztak stojí a jediné co se fakticky může stát je, že se řidič u zúžení, kterému tam vjede motorka lekne a vyjede o vteřinu později. Pokud tam motorka udělá myšku jedoucímu autu, tak je samozřejmě kokot motorkář, ale o tom debata víceméně není, zvlášť v zemi, kde pravidlo zipu dělá problém 80% řidičů.

Odpovědět  |   | 
Net  |  20. 06. 2019 10:05

Problém je tom, že kvůli té motorce budou všichni stát o sekundu déle. Pokud jede víc motorkářů, tak se to stání dost protáhne.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  20. 06. 2019 10:33

Třeba na hranicích, nebo mýtnicích motorka ostatním předjetým samozřejmě čas protáhne. Ale na semaforech, nebo v zúženích je každýmu motorka úplně ukradená. Kdo "na to nemá", tak stejně čeká v koloně a kdo nechce čekat v koloně, tak se prostě vždycky někam vmáčkne a ostatní na něj nijak nereagují - nezavírají mu místo ale ani nezpomalují.

Odpovědět  |   | 
Sorin  |  21. 06. 2019 14:49

Kdyz uz je rec o zuzeni ( myslim ze tim myslite koncici pruh), tak co ti skveli ridici dvoustopych vozidel kteri se cpou pres ostruvek az dopredu a pak se nacpou pred celou kolonou ktera ceka na radu treba pul hodiny? Kazdy stoura do motorkaru. Ale v takovych kolonach z 98% nebyva problem motorkar ale nejaky zazobanec v drahym bmw nebo mercedesu. A ze v cesku jich je dost. Se ani nedivim ze je pak dost ridicu kteri na pravidlo zipu s...u. A tim se nesnazim obhajovat ty co pravidlo zipu ani neznaji. Ja uz motorku nemam. Ale kdyz bych mel zas bydlet nekde u velkomesta, tak prave kvuli kolonam si ji klidne zas poridim. Proc bych mel stat jak de..l v kolonach. Tak si ji klidne poridte vsichni, a prestante nadavat jenom protoze na motorku nemate k...e.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 06. 2019 12:04

Hlavne pouzivat to, co je mezi usima. Pokud pojedou jako idioti a budou klickovat, takze v zrcatku nejsou videt a v pristi vterine je vedle vas, pak se nemuzou divit, kdyz je obcas nekdo "prekvapi". To same ta alternativni inteligentka, ktera si prala mezi auty Jecnou a nejak ji nedocvaklo, ze pred IPakem je pasticka v podobe dvojpruhu nedvojpruhu, kde stoji auta zrcatko na zrcatko. Ta tenkrat brzdila snad i tim, co nema. Skodolibec ve mne chvili doufal, ze to do nas praskne a treba se ji rozsviti.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  20. 06. 2019 13:20

Myslím, že problém je jasný, stojící kolonu může motorkář předjet a postavit se na světlech jako první. Ovšem jedoucí kolonu, kde je auto za autem v obou pruzích nemá co předjíždět, v případě, že se auto v levém pruhu přiblíží k autu v pravém pruhu, ale obě stále dodrží svůj pruh a motorkáře "skřípnou", tak na vině je motorkář, to že chvíli měl mezeru 100 cm narval se do ní a vzápětí mu ji řidiči nevědomky zúžili na 50cm je čistě problém motorkáře. U pražských soudů na takové případy existuje hromada precedentů a všechny hovoří jasně, motorkář může předjíždět jedoucí auta jenom když má volný pruh, nikoliv tak, že oba pruhy jsou obsazené jedoucími auty a o on se narve mezi ně v naivní víře, která nemá oporu v zákoně, že se mu ta škvíra náhle neuzavře.

Odpovědět  |   | 

motorka jede středem a auta v levo snad jede vlevo a auto v pravo snad nechá místo pro kolo. Nejhorší prasárna je otevřít dveře v koloně. Někdo by měl ty diskuze kontrolovat a tvrdě odebrat řidičák za ty keci nahoře.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 06. 2019 10:10

Komunisto, co to plácáš? Ty bys bral řidičáky za názor? Čekám, co za špínu z tebe ještě vypadne.

Odpovědět  |   | 
Matthew  |  20. 06. 2019 16:14

Clanok je tak trochu paskvil. Filtering a lane splitting su dve rozne veci, ktore sa podobaju. Filtering je preplietanie sa motorkou medzi stojacimi autami (mensie vozidla prejdu cez "filter"), lane splitting je jazda po ciare medzi pruhmi, zvycajne auta v pruhoch nestoja ale idu, obcas aj pomalsie ako motorka. Kym filtering je vo vacsine statov legalny, lane splitting zvycajnie nie je.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  20. 06. 2019 18:40

Přesně tak. Při filteringu by řidiči aut by měli být ohleduplní a dohlédnout na sebe i posádku aby někdo nečekaně neotevřel dveře a nevystoupil, to se občas u zastávek MHD děje. Naopak splitting je nevyšší prasárna od motorkářů a měli by jim za to brát papíry.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 06. 2019 10:11

To už i do takových diskusí musíte cpát rádoby moderní angličtinu?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 06. 2019 13:46

Gotta problem with that?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 06. 2019 20:15

Nemám problém s angličtinou. Umím ji na dost vysoké úrovni.
Mám problém s tím, když lidi cpou za každou cenu anglické názvy do našeho jazyka, když to není potřeba. Zjevně taky potřebují léčit nějaký mindráček.

Odpovědět  |   | 
Jan Mrcasík  |  21. 06. 2019 14:01

Lane splitting je legální skoro všude kromě ČR: v Británii, Francii, Nizozemí, Německu (pokud auta v obou pruzích stojí), Itálii, Španělsku...

Protože tamní MD vědí, že lane splitting zmenšuje kolony aut až o 20%, tak to vysloveně podporují.

Odpovědět  |   | 
PCX 125  |  20. 06. 2019 16:47

Zdravím koupil jsem si Hondu právě na řešení kolon v Praze.
Pouštění od řidičů je každý rok lepší a lepší srovnat to lze se zipováním,
kde se stále najde taky pár tupců co prostě neví. Koukám že zde na diskuzi pár takových ještě je :D :D přitom by zde měli být automobilový nadšenci

No myslím si že to jsou spíše provokatéři, kteří chtějí vyvolat flame nebo neřidiči v pravém slova smyslu.


Odpovědět  |   | 
Jiří  |  20. 06. 2019 21:47

Já v koloně motorkám i skůtrům rád uhnu ke kraji ať klidně jedou. Když to jde proč by ne...
Ale chtělo by to i od těchto účastníků silničního provozu trochu přemýšlet i o okolí. Jednou jsem jel v prostředním pruhu Nuselského mostu. Vlevo si jede skůtr, chci mu uhnout kousek doprava...kouknu do pravého zrcátka a tam se řítí další skůtr... nekouknout do zrcátka mám po něm, takže jsem se ani nehnul a oba to měli dost natěsno. Když jedete mezi auty, prosím, koukejte i na ostatní a jede li už v nějaké mezeře jedno jednostopé vozidlo zkuste jet za sebou. Budu mít kam se vám uhnout.
Samozřejmě o kličkujících motorkářích při vysoké rychlosti, když nevíte kde se z ničeho nic objeví a mají pocit, že jim v podstatě jen překážíte na jejich závodním okruhu, se nemá cenu bavit....

Odpovědět  |   | 
K.  |  25. 06. 2019 16:02

Díky!
Sám jezdím v létě na silnějším skůtru a stydím se za skůtraře a motorkáře, kteří nedokážou zkrotit své emoce a udržet se v jednom proudu mezi auty. Mám chuť borci, který to pošle z druhé strany auta, které objiždím nafackovat a řidiči toho auta se za něj omluvit.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 06. 2019 10:12

Takže si vynucujete přednost a právo průjezdu, i když na to nemáte nárok? Nevím, kdo je pak větší tupec...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 06. 2019 13:49

"Pouštění od řidičů "

On si nic nevynucuje. Pustaju ho z vlastnej vole - a aj vo vlastnom zaujme.

Odpovědět  |   | 
PCX 125  |  20. 06. 2019 17:19

Nevím jak zákon ale Policie v Praze to naprosto toleruje.
Alespon v případě kdy řídič na MOTO opravdu jede ohleduplně a
nepředjíždí ve chvíli kdy už auta jedou "naplno" Bavím se o předjíždění kdy auta stojí
a nebo jedou opravdu velmi pomalu.

Jinak vždy při otevírání dveří se musí udělat kontrola zrcátka ( pár případů kdy to odnesli děti co vystupovali těmhle chytrákům z auta jsou ) zde už zákon hovoří zcela jasně.

Stejně tak když se ulička zavře z jiného důvodu je to chyba řidiče motocyklu to není nic nového.

Ale slova o chytrácích a tak = duševní porucha. Kdyby jsme jeli všichni co potřebují převést jen svůj zadek na motorce kolony by nebyly

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 18:37

Tak prostě za dobu co jezdim, tak v průměru jednou za 14 dni potkám kokota co troubí. Z toho usuzují, že kokot je on, nikoliv já. Obvykle je to silne auto 4x4, rozumněj stará 20 léta Octavia s nálepkou 4x4 na prorezivelem víku a nebo řídíc Audi, libovolně starého. Ostatní mají funkční klimatizace v aute, tak chápou, že motorkář se na sluníčku pařit prostě nebude, když má dost prostoru je vpred...

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  20. 06. 2019 20:35

Je zajímavé že všade ve světě, nemají s motorkama plechovkáři problém, jen Čecháčkové.Chápu že starší lidé nejsou s dob bolševika na motorky zvyklí ale už by jsme se mohli trochu posunout a zahodit tu věčnou nenávist a zlobu. Přesně to vystihuje jaký jsme národ.

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 21:02

Myslíš jako banda závistivcu? Já jet nemůžu, tak nepojede ani nikdo jiný... Jojo. Někteří to krásné ukázali...

Odpovědět  |   | 
Net  |  20. 06. 2019 21:33

Kde všude ve světě? V Indii nebo v Egyptě? tam s motorkáři problém není, ale obecně tam nikdo pravidla provozu moc neřeší a svorně je porušují všichni. V Británii, Německu nebo USA se najde spousta lidí, která si na motorkáře stěžuje, alespoň na ty, co jezdí jak cvoci a pravidla uznávají jen když se jim to hodí.

Odpovědět  |   | 
Jan Mrcasík  |  21. 06. 2019 14:05

Motorky mezi pruhy jsou legální skoro všude kromě ČR: v Británii, Francii, Nizozemí, Německu (pokud auta v obou pruzích stojí), Itálii, Španělsku...

Protože tamní MD vědí, že lane splitting zmenšuje kolony aut až o 20%, tak to vysloveně podporují.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  20. 06. 2019 21:59

S motorkama nemám problém, v kolonách jim udělám místo jako vozidlu IZS. Když už má tu výhodu manévrování, proč ne.
Ovšem jednou na mne gestikuloval frajer z motorky, že jsem si dovolil přejet do levého pruhu (magistrála směrem k Muzeu 70km/h) byl dost daleko a já měl dost místa se zařadit. Opravdu jsem neodhadl jeho 120km/h ve městě, byl v mžiku za mnou a těch gest bylo...
Blbce potkáš v autě i na motorce

Odpovědět  |   | 
Wolff  |  20. 06. 2019 22:39

Ale o ježdění 120 ve městě článek není, ne? To by byla jiná debata... Článek je o objíždění stojících kolon, případně souběžně pomalu jedoucích vozidel. To je celé. Pokud někdo prasi ve městě či na okresece, tak je debil bez ohledu na to, na čem tak činí.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  21. 06. 2019 07:22

Pomalu soubezne jedouci nemuzes objizdet, uz z principu.

Odpovědět  |   | 
vipe  |  20. 06. 2019 21:10

Skuste projet autem nějak italské město, a čeští motorkáři (i když jejich pravidelné skučení jak k nim máme být ohleduplní mě ......, neboli dostaneš se v zatáčce hlavou do protisměru ? tak je možné že o kebuli přijdeš) vás nechají ledově chladnými, skůtr zprava, zleva ze všech stran, na jednom jeptiška, na druhém chlap v obleku , další je kočka v minisukni a lodičkách atd atd. a dopravní značení je pouze doporučení + italští cyklisti kteří jsou za jízdy schopni telefonovat ...
Do toho italský zvyk odskočit si do obchodu a nechat auto stát uprostřed cesty .....

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 06. 2019 08:19

Rychlejší řidiče ať aut nebo motorek pouštím-pokud je to možné uhnu ať líp vidí i bliknu jednou doprava jako že můžou.Řidičák A bez omezení mám ale motorku ne.Určitě by neměli předjíždět z prava kde je nečekám.Mezi auty na čtyřkách ať jedou jen ne jak draci.

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  21. 06. 2019 08:29

Medzi prispievatelmi je znacne mnozstvo dusevnych mrzakov co maju komplex z motorkarov

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 06. 2019 08:55

Asi každý by měl si zkusit jízdu s autem,motorkou i náklaďákem aby poznaly ty markantní rozdíly.Motorkář nemůže v zatáčce moc brzdit jinak pojede rovně a kamión s poměrem výkonu 10koní na 1tunu prostě nemůže mít akceleraci 0-80 za 10sec jak fabka Htp.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 06. 2019 10:17

Mezi přispěvateli je taky spousta lidí se zkušenostmi s arogantním a nebezpečným chováním "motorkářů" (ono ne všechno, co si koupí silnou motorku je taky motorkář).
Bohužel ten článek je jen další z řady místních paskvilů povyšujících motorkáře na "něco více". Sami motorkáři by si první měli uvědomovat, že oni jsou v provozu ti zranitelnější, a podle toho se chovat. A ne vynucovat si na ostatních ústupky.
Nemám problém motorkáře pustit, ve městě i mimo město, pokud je to bezpečné. Ale pokud ne, tak má prostě smůlu a žádná gestikulace s tím nic nenadělá. Rozumný motorkář to pochopí, asi proto, že sám jezdí i tím autem. Blbec nepochopí, protože nechce.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  05. 08. 2019 17:37

iba skusenosti chlapce. iba skusenosti.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 06. 2019 10:53

Ja sem tak rad ze vetsina co tady pisou ty sracky nejezdi na motorkach tolik nenavisti kvuli tomu ze musi stat v kolone a motorka je predjede a nicemu to nevadi spis ulehci protoze kdyby kazdy motorkar jezdil jak vetsina pise a stal jeden za druhym tak by ta kolona byla o mnoho delsi a jak by se to rozjelo stejne by vas predjeli.Kdyz stojim autem v kolone a jedou na motorkach vzdy se rad podivam a zamavam on me totiz ani jeden z nich neomezuje vubec ale vubec v nicem.Jestli vam tohle vadi nejste v poradku.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  21. 06. 2019 15:48

Bydlet v hlavním městě tak motorka nebo skútr 125 s automatem pro řidiče s B průkazem je jasná volba.Lidi sere že je někdo předjel a mě vůbec když mě dá felda když mám 250koní v autě.Všichni někam spěchají a pak čekají.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  05. 08. 2019 17:36

nepotrebujes mat motorku aby si vedel ze co motorkar to kokot. staci sa proste obcas vyskytnut na cesta a po par hodinach mas uplne jasno.

Odpovědět  |   | 
123456  |  22. 06. 2019 10:25

60 % motorkářů se chová jak malá děcka. V pohodě jsou většinou akorát cesťáky a část chopperů (pokud zrovna vykuchaným výfukem nerozbíjí okna). Ale ty výmluvy jsou jak od žáků ZŠ: Přece s tím nepojedu na dvojku 50 km/h, vždyť se ten motor trápí. Sem navlečenej v kůži a je mi horko, tak se do té kolony nějak narvu. Výfuk musí být pořádně slyšet na kilometr daleko. Jaktože je v zatáčce trocha písku, vždyť je to přece můj oblíbenej závodní okruh. Přece nebudu s kroskou jezdit po silnici, když je tady pěkná lesní cesta v CHKO...

Odpovědět  |   | 
Pták loskuták  |  22. 06. 2019 11:00

Motorkáři jsou arogantní vagabundi co nemají na auto, tak si na nich alespoň vybíjejí nerva. Silnici si pletou ze závodní dráhou a vůbec žádné pravidla nerespektují. Já bych motorky (snad kromě skůtru do centra nebo někam k vodě) normálně natvrdo zakázal. Jedinné pozitivum je, že darují ty orgány.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 06. 2019 23:34

Tot nedavno tu bol test Goldwingu za necely milion... mne to lacne nepride ;)

Odpovědět  |   | 
Ron.Jeremy  |  24. 06. 2019 23:37

Ti motorkáři v naprosté většině případů (99%) mají i auto, kdežto ty motorku nemáš - znamená to tedy, že ty nemáš na motorku?
A ještě bys mohl chtít zakázat všechny ty internety a počítače... Nejsi nějaký příbuzný s Věrou Pohlovou?

Odpovědět  |   | 
Rišo  |  24. 06. 2019 14:03

Motto motorkára: keď to nehučí, tak mi nestojí.

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  24. 06. 2019 00:06

Nejlepší rada pro motorkáře všech dob? To, že se to tam vejde ještě neznamená, že byste to tam měli dát“, dodává Gladman na závěr. No to by ale musel mať prednosť zdravý rozum pred adrenalínom.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  05. 08. 2019 17:34

nikto kto si kupuje motorku to nema v tomto poradi. u motorkarov ide o adrenalin, keby ich zaujimal zdravy rozum, sedia v 100 konovom aute a jazdia podla predpisov

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  07. 07. 2019 09:48

...Vždy se snažte s řidičem navázat oční kontakt, aby věděl, že se ho snažíte předjet ...
Vojín Kotas, já mám dotaz. Jak se navazuje oční kontakt s řidičem co se ho snažím předjet? Ve Velké Británii mají předjíždění řidiči oči vzadu na hlavě?

Mne už dávno nevzrušují motorkáři co $erou na nějaké předpisy, Když ve zpětném zrcátku vidím bezmozka na silostroji jak se ke mně řítí, tak naznačím uhnutí vpravo a pomyslím si: "Když se chceš zabít, tak to udělej co nejdál pod mne, vořechu."

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  05. 08. 2019 17:33

lol, tak taketo rady ziadneho motorkara nezaujimaju

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A