Předjíždění kolony na motorce: Expert radí, jak to dělat co nejbezpečněji

Proplétání motocyklů v husté dopravě je na denním pořádku snad všude. Expert radí, jaké v takových situacích dodržovat zásady bezpečného chování.

Richard Gladman z britského institutu IAM Roadsmart opět radí se zásadami správného chování na silnici. Minule shrnul, jak se chovat za silného deště, co s aquaplaningem a jak na povodně. Nyní ovšem se svými radami přechází na jednu stopu, tedy konkrétně, jak na filtering.

Jak jezdit za silného deště? Expert radí, jak se vyhnout krizovým situacím

Jak jezdit za silného deště? Expert radí, jak se vyhnout krizovým situacím

Co to je? Filtering, neboli Lane Splitting, je předjíždění na motorce. Když stojíte v koloně a okolo vás projede třeba skútr, tak fliteringuje. Uvedené rady platí pro pravidla silničního provozu v Británii. Stejně si z nich ale něco můžete odnést.

  • V rámci bezpečnosti předjíždějte pouze auta jedoucí do rychlosti 35 km/h, a to pouze rychlostí vyšší maximálně o 15 km/h
  • Snažte se udržovat stále stejnou boční vzdálenost od předjížděných vozidel a sledujte jejich varovná světla
  • Vždy se snažte s řidičem navázat oční kontakt, aby věděl, že se ho snažíte předjet
  • Pozor dejte i na ostatní motocykly, obzvláště, pokud jede na víceproudé silnici
  • Flitering vyžaduje spoustu koncentrace, proto ho například ve velmi dlouhé koloně dělejte přerušovaně
  • Řidiče automobilů občas vyděsí, když okolo nich projede motocykl. Neuškodí proto na ně zdvořile mávnout rukou
  • Myslete na velikost předjížděného vozu. Pokud vidíte mezeru, ještě to neznamená, že se tam vejdete

„Jednou z největších výhod motocyklů je jejich schopnost proplétat se dopravou. Zachovat bezpečnost by však pro vás jako řidiče motocyklu, měla být priorita. Nejlepší rada pro motorkáře všech dob? To, že se to tam vejde ještě neznamená, že byste to tam měli dát“, dodává Gladman na závěr.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Nezapomeňte také na to, že u nás to sice dělat můžete, ale neměli byste stát na dělící čáře. Celkově v případě, že policie vyhodnotí vaše chování jako nebezpečné, má právo vás zastavit. Jezděte proto opatrně.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků