Předjíždění kolony na motorce: Expert radí, jak to dělat co nejbezpečněji

Proplétání motocyklů v husté dopravě je na denním pořádku snad všude. Expert radí, jaké v takových situacích dodržovat zásady bezpečného chování.

Richard Gladman z britského institutu IAM Roadsmart opět radí se zásadami správného chování na silnici. Minule shrnul, jak se chovat za silného deště, co s aquaplaningem a jak na povodně. Nyní ovšem se svými radami přechází na jednu stopu, tedy konkrétně, jak na filtering.

Jak jezdit za silného deště? Expert radí, jak se vyhnout krizovým situacím

Jak jezdit za silného deště? Expert radí, jak se vyhnout krizovým situacím

Co to je? Filtering, neboli Lane Splitting, je předjíždění na motorce. Když stojíte v koloně a okolo vás projede třeba skútr, tak fliteringuje. Uvedené rady platí pro pravidla silničního provozu v Británii. Stejně si z nich ale něco můžete odnést.

  • V rámci bezpečnosti předjíždějte pouze auta jedoucí do rychlosti 35 km/h, a to pouze rychlostí vyšší maximálně o 15 km/h
  • Snažte se udržovat stále stejnou boční vzdálenost od předjížděných vozidel a sledujte jejich varovná světla
  • Vždy se snažte s řidičem navázat oční kontakt, aby věděl, že se ho snažíte předjet
  • Pozor dejte i na ostatní motocykly, obzvláště, pokud jede na víceproudé silnici
  • Flitering vyžaduje spoustu koncentrace, proto ho například ve velmi dlouhé koloně dělejte přerušovaně
  • Řidiče automobilů občas vyděsí, když okolo nich projede motocykl. Neuškodí proto na ně zdvořile mávnout rukou
  • Myslete na velikost předjížděného vozu. Pokud vidíte mezeru, ještě to neznamená, že se tam vejdete

„Jednou z největších výhod motocyklů je jejich schopnost proplétat se dopravou. Zachovat bezpečnost by však pro vás jako řidiče motocyklu, měla být priorita. Nejlepší rada pro motorkáře všech dob? To, že se to tam vejde ještě neznamená, že byste to tam měli dát“, dodává Gladman na závěr.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Nezapomeňte také na to, že u nás to sice dělat můžete, ale neměli byste stát na dělící čáře. Celkově v případě, že policie vyhodnotí vaše chování jako nebezpečné, má právo vás zastavit. Jezděte proto opatrně.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků