Prediktivní podvozek Audi detailněji: Limuzína A8 jej dostává za příplatek

Stejnou techniku jako u ostřejší S8 již Audi oznamuje také pro standardní A8, zatím ovšem s jistými výhradami.

V Ingolstadtu oznamují, že jejich chytrý prediktivní podvozek nedávno uvedený jako standardní výbava ostřejší limuzíny S8, se konečně dostane také do výbavy normální A8. Za příplatek bude nabízen prozatím jen s benzinovými motorizacemi TFSI. A zájemci budou muset za tuto vychytávku vysolit 5.450 euro (asi 140.000 korun).

V kostce jde tedy o aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu.

Nové Audi S8 oficiálně: Mild-hybridní V8 kombinuje s chytrým podvozkem

Nové Audi S8 oficiálně: Mild-hybridní V8 kombinuje s chytrým podvozkem

Audi podrobněji dodává, že u každého kola je situován malý elektromotor, který je napájen z hlavní 48V elektrické sítě vozu. Součástí systému je také převodka, otočná trubka s uvnitř uloženou torzní tyčí z titanu a páka, která prostřednictvím spojovací tyče působí na odpružení točivým momentem až 1100 N.m.

Práci elektromotorků u jednotlivých kol řídí centrální jednotka, která zpracovává zachycené nerovnosti přední kamerou na voze. Situaci na silnici vyhodnocuje systém 18krát za sekundu. Před tím, než se tedy kola vozu dostanou do kontaktu s nerovností, elektronika ve správnou chvíli zajistí ideální nastavení zmíněných akčních členů pro co nejlepší odpružení každého z kol.

Vrcholné Audi RS Q8 opět spatřeno na Ringu. Stane se nejsilnějším Audi v nabídce?

Vrcholné Audi RS Q8 opět spatřeno na Ringu. Stane se nejsilnějším Audi v nabídce?

S nastavením podvozku a jeho chováním samozřejmě souvisí i jízdní režimy. V případě zvolení režimu Comfort Plus bude A8 zajištěna ta nejpohodlnější jízda, na druhou ve sportovním režimu Dynamic využije aktivní podvozek své funkce k nejlepší ovladatelnosti a stabilitě v zatáčkách.

Prediktivní podvozek navíc funguje i při stání vozu. Jakmile A8 detekuje zatáhnutí za kliku dveří, umí automaticky zvýšit podvozek až o 50 mm, aby se řidiči či pasažérům nastupovalo do limuzíny o trochu pohodlněji.

Audi R8 po faceliftu má české ceny. Pořád je nejdostupnější superauto v ČR

Audi R8 po faceliftu má české ceny. Pořád je nejdostupnější superauto v ČR

Nakonec dochází i na komunikaci s přednárazovým systémem vozu. Když totiž čidla vozu detekují hrozbu bočního nárazu rychlostí přes 25 km/h, aktivní členy podvozku zvládnou přizvednout boční stranu vozu až 80 mm, aby náraz putoval hlavně do míst s tužšími částmi karoserie – hlavně do oblasti prahů a podlahy. Podle Audi tak může na posádku působit náraz až o 50 % nižší sílou.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků