Predator Cadillac CTS-V: přes 800 amerických koní

Veliké americké osmiválce mají síly na rozdávání. Ale přidejte k němu dva kompresory a výsledek může být hrozivý.

U Predator Performance se rozhodli, že budou dělat velké věci. Tak zaprvé, pod kapotu se dostal motor z Corvetty C5R s objemem sedm litrů neboli 427 krychlových palců. To by nebylo ničím výjimečné, ale agregát se podrobil další radě úprav. Kromě zesílené hlavy válců, nových ventilů a sání je nejvýznamnější změnou implementace hned dvou kompresorů a obrovského mezichladiče.

Výkon motoru se ve finále dostal na úctyhodných 593 kW (806 k) při 6400 ot./min. a točivý moment vrcholí na hodnotě 1030 Nm při 5100 ot./min. Přenést takový výkon přes zadní nápravu tak zřejmě nebude žádný med. Úpravám agregátu se ale museli přizpůsobit i další díly jako spojka nebo převodovka a nový je i zadní samosvorní diferenciál. Kompletní výměna nastala u brzdového systému, který si vzalo do parády známé Brembo. Vpředu se o brzdní účinek starají osmipístkové brzdy s kotouči o průměru 15 palců, vzadu si Predator musí vystačit se čtyřmi pístky a kotouči s průměrem 14,5 palců. Vůz stojí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 285/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu.

O vnějším vzhledu se nemá smysl příliš rozepisovat, výsledek koneckonců vidíte sami. Nové a agresivně vyhlížející díly jsou rozmístěny po celé karoserii. Vzadu si našla místo dvojice výfukových koncovek a decentní přítlačné křídlo. Na druhou stranu v interiéru mnoho se mnoho změn neuskutečnilo – možná byste ho od toho sériového ani nerozeznali.

Přesnější informace o dynamice vozu tuner nezveřejnil, dá se ale očekávat něco velmi divokého...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Predator Cadillac CTS-V

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků