Predator Cadillac CTS-V: přes 800 amerických koní

Veliké americké osmiválce mají síly na rozdávání. Ale přidejte k němu dva kompresory a výsledek může být hrozivý.

U Predator Performance se rozhodli, že budou dělat velké věci. Tak zaprvé, pod kapotu se dostal motor z Corvetty C5R s objemem sedm litrů neboli 427 krychlových palců. To by nebylo ničím výjimečné, ale agregát se podrobil další radě úprav. Kromě zesílené hlavy válců, nových ventilů a sání je nejvýznamnější změnou implementace hned dvou kompresorů a obrovského mezichladiče.

Výkon motoru se ve finále dostal na úctyhodných 593 kW (806 k) při 6400 ot./min. a točivý moment vrcholí na hodnotě 1030 Nm při 5100 ot./min. Přenést takový výkon přes zadní nápravu tak zřejmě nebude žádný med. Úpravám agregátu se ale museli přizpůsobit i další díly jako spojka nebo převodovka a nový je i zadní samosvorní diferenciál. Kompletní výměna nastala u brzdového systému, který si vzalo do parády známé Brembo. Vpředu se o brzdní účinek starají osmipístkové brzdy s kotouči o průměru 15 palců, vzadu si Predator musí vystačit se čtyřmi pístky a kotouči s průměrem 14,5 palců. Vůz stojí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami 285/35 ZR19 vpředu a 305/30 ZR19 vzadu.

O vnějším vzhledu se nemá smysl příliš rozepisovat, výsledek koneckonců vidíte sami. Nové a agresivně vyhlížející díly jsou rozmístěny po celé karoserii. Vzadu si našla místo dvojice výfukových koncovek a decentní přítlačné křídlo. Na druhou stranu v interiéru mnoho se mnoho změn neuskutečnilo – možná byste ho od toho sériového ani nerozeznali.

Přesnější informace o dynamice vozu tuner nezveřejnil, dá se ale očekávat něco velmi divokého...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Predator Cadillac CTS-V

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků